Auttaako SSRI-lääke sosiaalisten tilanteiden pelkoon?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Raitistuminen ja savuttomuus auttoi minulla. Lääkkeet ei.
Itsellä auttoi hälläväliä elämänasenne. Eli otan aamulla oluen jos haluan ja poltan milloin haluan ja missä haluan. Sellainen että ei ole millään mitään väliä. sillä se katosi, mutta lääkkeet olivat huiputusta.
Lääkkeistä luinkin että aiheuttaa pahempia ongelmia kuin itse ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä auttoi hälläväliä elämänasenne. Eli otan aamulla oluen jos haluan ja poltan milloin haluan ja missä haluan. Sellainen että ei ole millään mitään väliä. sillä se katosi, mutta lääkkeet olivat huiputusta.
Lääkkeistä luinkin että aiheuttaa pahempia ongelmia kuin itse ongelmat.
Sinulla ei sitten varmaan ole todellista fobiaa ollutkaan. Mulla ei ainakaan toimi vaikka yrittäisin olla kuinka rento ja hällä väliä meininkillä kun autonominen hermosto käy kärrynpyörää silti.
Miksi tämä aloittaja toistaa samaa joka ikinen päivä? Onko muistissa vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä aloittaja toistaa samaa joka ikinen päivä? Onko muistissa vikaa?
En ole ap , mutta mitä ihmettä tarkoitat? Monesta aiheesta samankaltaisia aloituksia tuhansia........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu. Miten savuttomuus vaikuttaa pelkotiloihin? Ei mitenkään ainakaan minulla.
Kyllä piristeet kuten nikotiini ja kofeiini tuntuu pahentavan oireita.
Minulla auttoi ihan treenaaminen ja juomisen vähentäminen, krapulapäissään nyt pelkää omaa varjoaankin ja se krapula voi kestää monta päivää.
L-teaniinia kannattaa kokeilla.
Itse en valitettavasti huomannut eroa ollenkaan. Eikä tähän auta lenkkeilyt tai luontaistuotteet jos on oikeasti päänsisäinen ongelma.
Minulla kyllä kamppailulajit auttoi sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja yleensäkin ujouteen paljonkin. Ehkä se että joutuu jatkuvasti paljon pahempaan paikkaan tekee "normaaleista" asioista siedettävämpiä.
Syö hyvin, rentoudu, ja manipuloi omia ajatuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu. Miten savuttomuus vaikuttaa pelkotiloihin? Ei mitenkään ainakaan minulla.
Kyllä piristeet kuten nikotiini ja kofeiini tuntuu pahentavan oireita.
Minulla auttoi ihan treenaaminen ja juomisen vähentäminen, krapulapäissään nyt pelkää omaa varjoaankin ja se krapula voi kestää monta päivää.
L-teaniinia kannattaa kokeilla.
Itse en valitettavasti huomannut eroa ollenkaan. Eikä tähän auta lenkkeilyt tai luontaistuotteet jos on oikeasti päänsisäinen ongelma.
Minulla kyllä kamppailulajit auttoi sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja yleensäkin ujouteen paljonkin. Ehkä se että joutuu jatkuvasti paljon pahempaan paikkaan tekee "normaaleista" asioista siedettävämpiä.
..eli siis mitään hikoilukohtauksia, käsien tärinää, ym. fyysisiä oireita ei enää tule, vaikka joskus ne oli ihan arkipäivää ellei turruttanut itseään alkoholilla.
Oikea psykoterapia! Ei mikään julkisen keskuteluapu vaan oikea psykoterapia!
SSRI-lääkkeillä voi olla jopa kiihdyttävä vaikutus joihinkin ihmisiin, lisäten ahdistuneisuutta ja jopa aggressiivista käyttäytymistä. Tämä lääkeryhmä ei ole ahdistuneisuus -tai paniikkihäiriön hoitoon tarkoitettu. SSRI ja SNRI-lääkkeet lähinnä turruttavat tunteita, leikaten pois tunnehuiput mutta eivät välttämättä vähennä ahdistusta.
Mulla auttoi! Pari vuotta nyt masennuslääkettä syönyt.
SSRI-lääkkeet ei tasan ole mitään ahdistuneisuushäiriön hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä. Itsellä on kokeiltu 3 erilaista SSRI valmistetta ja kaikki lisäsivät ahdistusta 100X kertaiseksi. Ei ikinä enää tuollaista sontaa minulle.
Juu, komppaan edellistä. Ei ole hyviä lääkkeitä ahdistuksen hoitoon, lähinnä tuntuvat pahentavan sitä.
Ei minulla ainakaan auttanut ja kokeilin useampaa eri lääkettä.
Eikös Lyrica auta paremmin tässä tapauksessa?
En tiedä onko 20 vuotta käyttämäni Seromex SSRI-lääke, mutta mun järkyttävän pahan paniikkihäiriön poisti. Sama lievä annostus ollut 20 vuotta eikä ole tullut enää takaisin, vaikka ollut helvetillisiä aikoja elämässä.
Vaikutus alkaa noin parin viikon rouskuttamisen jälkeen siis ei heti vaan kun verenkierrossa sitä on tarpeeksi.
Vahva kahvi pahensi aikoinaan oireita ja jos ei syönyt kunnolla ja ehkä valvominenkin.
Toivottavasti tästä oli apua.
Itse sain ko lääkkeen sivuvaikutuksena sosiaalisten tilanteiden pelon, joka parani lääkkeen lopettamalla. Käytin lääkettä ahdistukseen, ja siihen se myös auttoi.
Vierailija kirjoitti:
SSRI-lääkkeet ei tasan ole mitään ahdistuneisuushäiriön hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä. Itsellä on kokeiltu 3 erilaista SSRI valmistetta ja kaikki lisäsivät ahdistusta 100X kertaiseksi. Ei ikinä enää tuollaista sontaa minulle.
Kyllä ovat juurikin siihen hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä yhtä lailla kuin masennukseenkin. Joillekin vain ei sovi, joillekin sopii. Se selviää kokeilemalla. Turha lytätä kaikki SSRI lääkkeet sen takia jos eivät sinuun tepsi. Itselle ainakin auttoi, pääsin jopa neljän seinän sisältä ulos ja sain itseluottamusta lsää.
Eivät auta. Ainut mikä auttaa, on nuo demonisoidut bentsot.