Kaunein omistamasi esine?
Ja miksi juuri se on niin kaunis että se on kaunein?
Kommentit (297)
Paul Henningsenin Artichoke valaisin, se on vaan niin kaunis.
Jos huonekaluja ei lasketa, niin varmaan kahvi/teemukit. Niitä on monia erilaisia eri mielentiloihin. Joskus tekee mieli mustaa kahvia tomaatinpunaisesta kupista jossa on valkoinen sisäosa ja juuri silloin se on kaunein ja iloa tuottavin esine joko talossa. Olen aika minimalisti ja haluan että kodissa on mieluummin harmoniaa kuin erityisen silmiinpistäviä juttuja.
Mieheltä jos kysyttäisiin, niin joku hänen kitaroistaan. Ne ovat osa sisustusta, mutta itse en arvosta niin korkealle...
Vanha iso opetustaulu, jossa on kuvattu vedenalaista maisemaa, mustekaloja, meduusoja ja muita merieläimiä. Ei ehkä ole kaikkien mieleen, mutta mun silmään se on tosi kaunis. Viehättää myös, kun tietää että sitä on käytetty opetuksessa vuosikymmeniä, ehkä vuosisatakin sitten.
Iso ja näyttävä snowglobe, jota pidän esillä muutaman kuukauden ennen joulua.
Purjevene, klassinen kaunotar 40-luvulta. Käy ja kukkuu edelleen.
Kihlasormukseni. Haaveilin siitä jo kauan, ennen kun sen vihdoin sain sormeni. Nyt on saanut rinnalleen vihkinkin, mutta silti ihastelen juuri tätä sormusta yhä päivittäin.
Bias kirjoitti:
Louis Poulsenin Artichoke on, ei Poulin. Höperö olet kun narraat.
En tiiä.Koko koti on täys kauniita tavaroita ja sisustushömppää 😍
Mulle sellaiset esineet, joilla on eniten tunnearvoa. Niiden omistamisesta tulee suorastaan lämmin olo sisälle, sen lisäksi että miellyttävät esteettistä silmää. Esimerkiksi sellainen kuvioitu, ovaalin muotoinen vaalean kullan värinen lyhty, joka heijastaa kuvioita seinille kun sisälle laittaa valon. Äidiltä saatu, ja tykkään siitä paljon. Ja lasihelmikipot, joita mulla on muutama, ne on ihania. Ja sit vielä mummilta joskus aikanaan saatu, vanha puinen korkeareunainen tarjotin, johon on kaiverrettu sydämen muotoisia kuvioita ja jonka isä maalasi valkoiseksi; se on kulkenut mukanani paikasta toiseen, koska on todella kätevä kun tykkään syödä aamupalaa sängyssä yms, ja kivannäköinen!
Tietyt korkokengät. Tilasin netistä ja olivatkin mulle kokoa liian suuret*, mutten tahtonut palauttaa, kun ovat niin kauniit ja "mun näköiset". Palvelevat nyt hyllyn päällä sisustuselementtinä siinä missä jollain muulla esim. jokin taide-esine. Tulivat kyllä huomattavasti edullisemmaksi kuin joku taulu tai veistos.
* Tarkennettakoon, että olivat pienintä mahdollista kokoa, eli ei voinut vaihtaa pienempiin. Mulla vain on niin lapsen jalka.
Äitini tekemä tilkkupeitto, jonka tilkuissa on tuttuja kankaita: edesmenneen papan ruutupaita, isän pyjama, äidin kukkamekko jne. Peittoon kääriytyminen tuntuu sille, kuin pääsisi pienenä äidin syliin.
Vierailija kirjoitti:
Bias kirjoitti:
Louis Poulsenin Artichoke on, ei Poulin. Höperö olet kun narraat.
Meillä sama.
Myyjä sanoi laittakaa lamppu sinne, missä olette eniten. Keittiössä on.
Vaikea valinta.
Ihana puinen tarjotin.
Meidän koivupuinen sänky
Vierailija kirjoitti:
BMW 6-sarjan grand coupe. Kaunein ikinä valmistettu auto.
Höpsis, kyllä M sarjalaiset on kauniimpia
Ihan tyhmiä vastauksia monella. Miten joku Pentikin sarjatuotantokippo nyt on edes erityisen kaunis.. hyvin oot markkinoinnin uhri. Mulla viulu JA huom! Ei ole mitään sisustusesine vaa.n ihan oikea soitin jolla itse soitan.
Huhhuh kirjoitti:
Ihan tyhmiä vastauksia monella. Miten joku Pentikin sarjatuotantokippo nyt on edes erityisen kaunis.. hyvin oot markkinoinnin uhri. Mulla viulu JA huom! Ei ole mitään sisustusesine vaa.n ihan oikea soitin jolla itse soitan.
Olipa sangen ikävä kommentti.
Kummityttöni on Muumi fani ja oli tarvettä saksille. Ostin hänelle muumi sakset ja toinen sekosi.
Mieti, Fiskarsseja on tehty vuosikausia ja silti toisen mielestä ne oli kaunein ikinä.
Mun BMW 525 on mulle kaunein tavara jonka omistan.
Niitä on paljon.
Mutta yksi on vanha, kunnostutettu laiskanlinna ja rahi.
Kankaan etsimiseen meni aikaa, mut kyllä kannatti.
Ostin kierkkäristä ihania turkooseja juomalaseja. Maksoivat a 2 €. Luulin niitä italialaisiksi, mutta ovatkin suomalaista vanhaa lasia. Kauniit!