Kaunein omistamasi esine?
Ja miksi juuri se on niin kaunis että se on kaunein?
Kommentit (297)
Joutsenen sulka, sellainen iso 30cm.
Lapsen päiväkodissa ompelema/askartelema pehmoeläin. Ompeleet hellyttävästi vinksin vonksin, mutta siihen on panostettu tekohetkellä kaikki osaaminen ja kyvyt. Siksi se kaunein ja myös ehdottomasti rakkain omistamani esine.
Harrison Fordin käyttämä ainoa ja alkuperäinen ruoska Indiana Jones Raiders of the lost ark leffasta.
Wanha pitkä penkki, joka löytyi romujen alta vanhasta riihestä. Pinnassa paljon ajan patinaa ja mustaksi värjäytynyt riihen ansiosta! Näyttää tosi sievältä, kun on saanut nyt talveksi kaksi valkoista lampaantaljaa päällensä ja on kunniapaikalla olohuoneessa. Voi vain kuvitella, kuinka siinä on aikanaan istuskellut vaikka suomalaista nuorisoa riihitalkoissa..
Entinen sähkötupakkani, joka oli harjattua terästä, siis sellaista kiiltävää ruostumatonta terästä, ei kuitenkaan peilipintaista. Pidän esineissä teräksisestä kiiltävästä pinnasta. Se vain on tyylikästä. Uuden sähkötupakan kun ostin, niin ei niin tyylikkäitä sitten enää ollut saatavilla tietenkään. Oli ostettava tylsän musta.
Vierailija kirjoitti:
Entinen sähkötupakkani, joka oli harjattua terästä, siis sellaista kiiltävää ruostumatonta terästä, ei kuitenkaan peilipintaista. Pidän esineissä teräksisestä kiiltävästä pinnasta. Se vain on tyylikästä. Uuden sähkötupakan kun ostin, niin ei niin tyylikkäitä sitten enää ollut saatavilla tietenkään. Oli ostettava tylsän musta.
Niin, ja onhan minulla tuo Braunin termoskahvinkeitin, jossa on myös harjattua terästä pintana, kuten Honor 7 liten takakansikin, joka myös tyylikäs alumiininen kansi, harjatun näköinen. Ne ovat myös hienoja, koska ei mulla sisustuksessa ole mitään erityisesti kauniita esineitä, mitään vanhaa kaunista ainakaan. Toisaalta vaadin kyllä ostamiltani esineiltä ehkäpä miehille epätyypilliseen tapaan ulkonäköäkin (muultakin kuin autolta) ja hyvää muotoilua yhtenä perusteena. Yksi sellainen voisi olla myös Ströme -ilmastointilaite, jossa on tyylikäs muotoilu ja joka lepää tuossa lattialla.
Puhelimeni. Koska se on kaunis. Miksi? No huhhuh. Koska elämme maapallossa jossa tasapaino on tärkeä eikä omituiset liikkeet joita suomesta harjoitetaan. Pidän puhelimia kauniina ja tulevaisuutta tuovina esineinä. Puhelin on kaunis eikä sorra ketään.
Fender Stratocaster, metallipunainen
Vaikea määritellä. Kun riippuu miten kauneus nähdään. Toisaalta sanoisin, että käsityönä tehdyillä kirjailuilla ja höyhenillä koristeltu venetsialainen maski. Se on ulkonäöllisesti todella kaunis ja elegantti. Toisaalta sanoisin, että sen venetsialaisen maskin vieressä hyllyllä oleva neuvostoliiton aikainen kaasumaski. Joku voisi todeta jälkimmäisen olevan jäätävän ruma, mutta minusta siinä on tiettyä kauneutta, koska siitä tulee mieleen elämän hetkellisyys. Se kauneus, että se maski voi olla hyllyllä, eikä sitä tarvitse käyttää.
Alvar Aallon pöytäryhmä, jonka olen ostanut omilla säästöilläni. Olen pienipalkkainen ja sen hinta oli enemmän kuin kuukausipalkkani. Sen kauneus on ajatonta ja jotenkin vaan hivelee silmää.
Mun kaunein esine on isoisäni Rukajärven suunnalla puhdetyönä tekemä puukko ja sen tuppi, johon hän käsin kaiversi hirven ja metsän. Tupen vantteet on alumiinia, faijavainaan kertoman mukaan sotaromua. Vantteessa lukee Repola. Ukki kuoli 1960. Faija oli kakara vielä silloin.
Ukki oli rakuuna ja mukana Kenraalimotti-piirityksessä.
Olisikohan taulu, jonka olemme ostaneet Liettuasta. Siinä on kauniit värit. Tai Roomasta ostamani pieni kohokuvioinen taulu.
Ei hääpukunikaan ruma ole.
Iittalan kastehelmi tuikkukynttelikkö mikä lie oikea nimi. Ja sitten tollainen puinen "keinohevonen" koriste. JA toivomuslistalla oleva Pentikin lasipurkki.
Ruotsalaisen Ninnie-keramikin kukkataulu. Oli oikein kuuma kesäpäivä, kun sen pihakirppikseltä löysin ja se muistuttaa minua ikuisesta auringosta ja positiivisesta asenteesta.