Mitä ajatuksia herättää aikuinen, terve ihminen, joka ei perjantaina pääse töihin kun pitäisi kävellä 6 km/suunta?
On kuulemma liian pitkä matka käveltäväksi eli 12 km edestakaisin.
Kommentit (197)
Patalaiska. Olen 57-v, ylipainoinen, on verenpainelääkitys, kolesterolilääkitys ja flimmeri, mutta hyvässä kunnossa. Kävelen kevyesti 12 km sauvalenkin useamman kerran viikossa.
Kyllä olisi todellinen nautinto tarpoa siellä esim. juuri nyt.
Mulla alkoi vl vapaa. Käyn kirjastossa ehkä uimassa. Ihanaa. Asun Hgissä
Kyllä varmaan terveeltä onnistuu, mutta sairaalta ei välttämättä onnistu. Esim jos on polvi kipeä tai jtn muuta niin ei onnistu.
Joten mistä lässyttäjä tiedät että se ihminen jota haukuit, oli täysin terve???
Vierailija kirjoitti:
"Kenellä ei ole polkupyörää käytettävissä?"
Ei kaikki halua pyöräillä talvella, liukasta ja lunta eikä teitä ole läheskään aina joka paikasta keretty aurata.
No niin, täällä mesoajat, jotka esittävät sen 12 km lenkin olevan ihan helppo talsia, vaikka olisikin ylipainoa, sydänvikaa jne., menkääpä sinne ulos nyt tarpomaan ja tulkaa sitten kertomaan kuinka helppoa se oli! Luultavasti tiet, kävelyosuudet siis, eivät ole yhtään sen paremmassa kunnossa huomenaamunakaan kuin nyt. Itse tarvoin tänään 3 km lumessa (matkaan sisältyy esim. auraamaton omakotitalo/pienasutusalue) ja voin sanoa, että nautin täysillä huomenna etäpäivästä. Ei tarpomista, saa nukkua pidempään, kun ei ole duunimatkaa ja työpäivän voi aloittaa aamupalan ja kahvin kanssa villasukat jalassa.
Vierailija kirjoitti:
No voi nyt #&%$€.
Mä kävelen tänään illalla 5km suuntaansa kaverin vaatekutsuille, mukanani kulkee vauvanvaunut ja yli 100kg elopaino. Jos mä lyllerö jaksan, pitää kyllä muidenkin jaksaa. Työpäivä vielä kuitenkin ihan eri asia kuin tällainen hömppä, jonka takia itse kävelen.
Kato kun lyllerön pitäisi jaksaa muutakin kun nippanappa kävellä duunipaikalla.
Siellä perillä kun pitää jaksaa paiskia koko päivä töitä.
Ja sitten jaksaa lyllertää takaisin.
Terkuin Toinen lyllerö.
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä ihmettelisi. Voisi vaikka olla huononlaisesti talvivaatteita enkä kyllä kenenkään odottaisi yhden työpäivän takia kauppaankaan lähtevän sellaisten takia. Täällä meinaan ainakin nyt kun kunnon tuuli on ihan h*lvetin kylmä ja huomiseksi luvattu kylmempää. Tai jos tekee jotain kunnon fyysistä työtä niin ymmärtäisin myös täysin. Tai jos on vähän lenssuinen vaikka sillä tavalla että normaalisti voisi silti toimistotyötä rauhallisesti tehdä, niin enpä odottaisi jonkun tulevan tuolla kelillä 12km kävellen myöskään. Ja lopulta keskittyisin ihan itseeni ja omaan työntekooni...
Meillä fyysisesti raskas työ, silti yllättävän moni talvellakin tulee kävellen tai pyörällä, vaikka niillä olisi autokin.
Moni pyöräilee 5-10km töihin päivittäin ja toiset ei ihan päivittäin, mutta useita kertoja viikossa.
Vierailija kirjoitti:
No niin, täällä mesoajat, jotka esittävät sen 12 km lenkin olevan ihan helppo talsia, vaikka olisikin ylipainoa, sydänvikaa jne., menkääpä sinne ulos nyt tarpomaan ja tulkaa sitten kertomaan kuinka helppoa se oli.
Hohhoijaa. Minä kävelen 10km/päivä töihin ympäri vuoden, säällä kuin säällä. Voin sis kertoa sulle, että ihan helppoa oli tänäänkin - itse asiassa paljon pahempia kelejä on tässä viime viikkoina nähty, eihän tänään ollu edes liukasta! Eikä varmaan huomennakaan ole, kun lunta tulee vielä lisää.
En edes yritä ymmärtää näitä laiskoja vinkujia. Miten pääsen töihin 5 km päähän kun bussit ei kulje!!?? Miten lapseni pääsee kouluun 2 km päähän kun bussit ei kulje!??? Kiesus. Pääseekö näillä porukoilla edes koira ulos tarpeilleen metrin päähän kotiovesta kun bussit ei kulje?
Minä! En vaan jaksa. Ei, en ole läski vaan päinvastoin; sitä ruokaa on pitänyt aina mättää väkisin naamaan etten laihtuisi alipainon puolelle.
Ajattelen itsestäni näin: kävelen mielelläni vapaa-aikana 11 km vakiolenkin ulkoiluvaatteissa ilman kantamuksia hoidetuilla reiteillä. Aikaa menee alle 2 tuntia. Jaksan oikein hyvin.
Sen sijaan perjantaina lakkopäivänä en lähde hankeen ja tuuleen tarpomaan sitä kuutta kilometriä, väistellen aurauskalustoa ja liukastelevia autoja säkkipimeässä aamussa. En voi myöskään raahata vaihtovaatekertaa mukanani.
Menen taksilla, tilasin sen ennakkoon. Matkaa on enemmän kuin 6 kilometriä, mutta senkin menisin taksilla. Ajatelkaa mitä haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Patalaiska. Olen 57-v, ylipainoinen, on verenpainelääkitys, kolesterolilääkitys ja flimmeri, mutta hyvässä kunnossa. Kävelen kevyesti 12 km sauvalenkin useamman kerran viikossa.
Esimerkiksi hoitotyössä olet omien jalkojesi päällä sen 8 tuntia. Sitten kuljet iltavuorosta julkisilla kotiin, jossa noin klo 22.30-23.00. Välillä joudut vielä työmatkan aikana tekemään vaihdon liikennevälineestä toiseen ja odottelemaan hyytävässä ulkoilmassa 20 min. Kun pääset kotiin on mentävä nukkumaan että herää viideltä aamuvuoroon. Aina se ei onnistu ja yöunet jäävät lyhyiksi. Tee itse sama perässä niin katsotaan kuinka monta sauvakävelylenkiä painat viikossa vai painatko yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen itsestäni näin: kävelen mielelläni vapaa-aikana 11 km vakiolenkin ulkoiluvaatteissa ilman kantamuksia hoidetuilla reiteillä. Aikaa menee alle 2 tuntia. Jaksan oikein hyvin.
Sen sijaan perjantaina lakkopäivänä en lähde hankeen ja tuuleen tarpomaan sitä kuutta kilometriä, väistellen aurauskalustoa ja liukastelevia autoja säkkipimeässä aamussa. En voi myöskään raahata vaihtovaatekertaa mukanani.
Menen taksilla, tilasin sen ennakkoon. Matkaa on enemmän kuin 6 kilometriä, mutta senkin menisin taksilla. Ajatelkaa mitä haluatte.
Juuri näin ajattelen minäkin ja ottaisin taksin, jos olisi huomenna joku pakottava syy mennä työpaikalle 8 kilometrin päähän. Koska ei ole (siirsin pari tapaamista skypeen), niin pysyttelen kotona etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
"Kenellä ei ole polkupyörää käytettävissä?"
Ei kyllä polkupyörä auta noilla teillä just nyt. Lunta tulee vieläkin. Bussit ei kulkeneet edes tänään normaalisti Helsingistä Vantaan suuntaan, joten...
Mistä aloittaja tietää toisen ihmisen terveydentilan? En minäkään jaksaisi kävellä tuollaista matkaa töihin, mutta en todellakaan kertoisi syytä työkavereille, se ei niille kuulu.
Itse tosin ottaisin taksin tai maksaisin tutulle tms.
Koska mun ei tarvi.
Töissä on mukava käydä mutta en tee sitä rahan takia. Otan palkatonta jos haluan.
Ihmettelen miksi ne joiden on "pakko" rahan takia siellä käydä haluisivat maksaa sen päivän palkkansa taksiin.