Mitä ajatuksia herättää aikuinen, terve ihminen, joka ei perjantaina pääse töihin kun pitäisi kävellä 6 km/suunta?
On kuulemma liian pitkä matka käveltäväksi eli 12 km edestakaisin.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Koiran kanssa tulee käveltyä 2,5 tuntia päivässä, joten kyllä ihmetyttää ettei jakseta kävellä 6 km edestakaisin. Sehän on vaan hyvää happihyppelyä.
Sama tuli mieleen, kahden koiran kanssa on tullut käveltyä monen kilsan päivälenkkejä, oli sitten liukasta, lumisadetta, vesisadetta, pimeää, kylmää, sumuista, aamu, ilta, umpihanki, helle....
Ihmettelen, miksi ei kävele tai pyöräile joka päivä. Säästäisi rahaa ja saisi raitista ilmaa.
Ehkä liikuntavaivainen. Jalat rikki?
Kyllä se herättää tasan tarkkaan sellasia ajatuksia että laiska nahjus mikä laiska nahjus! 6km ei ketään tapa, jos sitä ei viitti tallustaa niin syy löytyy laiskuudesta. Tuleeko siitä työntekemisestä yleensäkään yhtään mitään jos noin onnettomissa kantimissa ihminen on?
Kävelen viikossa työmatkat n.35km ja päälle fyysisesti erittäin raskas työ.
Ei paljon auta sanoa ettei huvita tai jaksa, pakko jaksaa kun ei köyhän muukaan auta, autoa ei ole varaa pitää ja täällä julkiset kulkee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo pitkä matka käveltäväksi työmatkana ja muutenkin. Ei mua ainakaan kiinnostaisi mennä asiakkaaksi paikkaan jossa työntekijä nuokkuu koko päivän otettuaan pk-treenin jo aamusta raikkaassa ilmassa.
Tämä oli varmaan vitsi. Aamulla käyn koiran kanssa vain 2 km:n lenkin, ruokatunnilla 3km, töiden jälkeen 4km ja iltapisut vielä 1 km. Koira on jo sen verran vanha, ettei pitempiä matkoja viitsi enää ulkoiluttaa. Nyt aloin juosta kävelytahtia iltalenkillä, että tulisi hieman edes hiki. Aamu- ja ruokatuntilenkkien takia olen koko päivän todella virkeä, kun on saanut raitista ilmaa.
Aika sairas täytyy olla päästään, jos kokee, että pitää mennä flunssaisena töihin. Tuo teidän ”työmoraali” menee pikkuisen yli, antaa teistä aika säälittävän ja lammasmaisen vaikutelman.
Taksilla pääsee, jos ei jaksa kävellä. Ei ole iso kustannus.
Mitähän nämä uhoajat tekevät työkseen? Piereskelevät koko työajan toimistuoliinsa? Itse teen fyysistä työtä, jossa kävelen ja liikun muutoinkin koko työpäivän. Tuollainen kävelymatka töihin ja takaisin... Olo olisi kuin jyrän alle jäänyt työpäivän jälkeen. Ja olen hoikka ja vapaa-ajallanikin liikkuvainen ihminen, toisin kuin te plösöt trollit, jotka uhoatte kävelevänä tuosta vaan kilometritolkulla. Kaikki kyllä tietävät että teidän kilometrinne on korkeintaan 200 metriä.
Heheh, mitä tekosyitä. Olin pitkällä sairauslomalla (kuntoutustuella) pahan jalkavamman jälkeen 1,5v. Kuntoutin jalkani kuntoon, sitten aloin vähitellen liikkua muutenkin aktiivisesti ja nyt pyöräilen töihin 12,5km/suunta joka ainut aamu/iltapäivä. Liikun muutenkin paljon nykyään, ikää on kohta 50v ja olen tosi hyvässä kunnossa. Liikunta virkistää ja tuollainen 6km pyöräily ei ole yhtään mitään oikeasti!
Kyseessä kumminkin yksi jumalan päivä ja sekin perjantai
No mä en kyllä pystyisi kävelemään noin pitkää matkaa. Näytän ihan terveeltä, mutta minulla on tulehtuneet takareisien jänteet ja pystyn kävelemään vain noin 30 minuuttia päivässä yhteensä. Takapuoli ja reidet kipeytyvät moneksi päiväksi , jos kävelen enemmän. Menisin taksilla.
Edes sukulaiseni eivät tajua, että ihan oikeasti en pysty kävelemään esim. portaita enkä jyrkkiä ylämäkiä ilman, että valvon seuraavan yön tuskissani.
Myötätuntoa, koska en itsekään kävelisi sillä minulla menisi tuohon yli tunti suuntaansa.
Itselläni oli työpaikka kerran n.7km päässä. Yleensä menin julkisilla, mutta kerran oli niin aikainen aamu että julkiset eivät vielä kulkeneet. Kävelin töihin, koska poissaoloni olisi aiheuttanut paljon haittaa työkavereilleni. Väsytti kyllä hieman tavallista enemmän työpäivän lopuksi. En sitä joka päivä tekisi, mutta poikkeuksena. Nykyisessä työpaikassa oli yksi talvi 28 astetta pakkasta ja taas julkiset niin ja näin (matka hieman lyhyempi kuin edelliseen työpaikkaan) tuumasin vaan että en mene koska kenenkään tilanne ei vaikeudu poissaoloni takia.
Käyn 13-vuotiaan pojan kanssa kauppareissullakin 6 km päässä. Lähempänä olisi kauppoja mutta ovat pieniä ja kalliita. Näin talvella kävellään nuo kauppamatkat (1-3 kertaa viikossa) eli yhteensä 12 km ja kannetaan myös kauppakassit. Samoin jos lähdetään esimerkiksi elokuvateatteriin niin mennään kävellen tuonne samaan 6 km päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi sellainen jonka työ on muutenkin fyysisesti raskasta.
Nimenomaan sellainen yleensä jaksaa, koska täytyy työssäkin olla hyvä kunto.
Minulla on tällainen, fyysisesti vaativa työ. Joskus kävelen kotimatkan (5 kilsaa) ihan mielelläni. Joskus taas jalat on turvakengissä rikkihiertyneet ja lihakset huutaa hoosiannaa tasoitesäkkien kantamisesta kolmanteen kerrokseen (linjasaneerauksissa tuhansia kiloja). Silloin ei jaksa kuin raahustaa sohvan nurkkaan päivän päättyessä.
Nyt perjantaina on lakkopäivä, joten ei onneksi tarvitse miettiä kulkemista.
Haha, missäs nämä kaikki 6 km/h vauhtia helposti painavat tyypit on, kun tuolla lenkkipoluilla kuljen? Minun, 180-senttisen sporttisen ihmisen keskinopeus on kävelytiellä melko tasaisella maalla 6,5 km/h ja paahdan kyllä kaikista tuolla ohi. Yleensä missä tahansa porukassa kävellessä valitetaan kävelyvauhtini olevan liiallinen.
Perusirmelin kävelyvauhti työvaatteissa on ehkä 4,5-5 km/h, joten 6 km työmatkaan menisi varmaan vähintään 2,5 h. Kyllä minä ymmärrän, ettei huvita käyttää moista aikaa työmatkoihin. Itse pyöräilisin, kuten teen nytkin, mutta ei kaikilla ole talvikelpoista fillaria eikä kuntoa sen polkemiseen. Toki pitäisi ottaa palkatonta, ei saikkua pitäisi mistään saadakaan siksi, ettei voi kävellä töihin. Mutta olisi kohtuutonta vaatia kävelemään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan hän ottaa taksin. Ei se niin paljoa maksaisi.
En ole mennyt koskaan taksilla töihin mutta sanoisin, että se maksaisi vähintään 30 euroa suuntaansa. Tuntipalkkani on 12 euroa. Jos teen täyden 7,5 tunnin päivän, minulle jäisi työpäivästä käteen 90-30-30 = 30 euroa (-verot). Olisi ehkä hieman kohtuutonta jos työnantaja odottaisi minun työskentelevän täyden työpäivän vajaan 30 euron korvausta vastaan.
Onneksi minulla nimenomaisesti ei ole siis mitään pakkoa mennä perjantaina töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kenellekään kuuluu jaksaako toinen kävellä vai eikö sitä vain huvita? Ja mikä on se "hyväksyttävä" matka, jota ei tarvitse enää kävellä?
Ja miksi tämän lapsen kävelystä kouluun nousi massiivinen haloo? Noin viiden kilsan kävely ei ole mitään, vaan helposti sen jaksaa.
http://www.dailymail.co.uk/news/peoplesdaily/article-5263107/amp/Boy-ha…
Haloo tuli siitä että pojalla ei ollut säänmukaisia vaatteita ja hänen hiukset jäätyi ja kädet kylmettyivät. Varmasti tuohon samaan kouluun tule muitakin lapsia yhtä kaukaa tai vielä kauempaakin. Samoin ympäri maailmaa 5 km koulumatkaa kävelee lukuiset muutkin lapset.
Bontzo.