Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatuksia herättää aikuinen, terve ihminen, joka ei perjantaina pääse töihin kun pitäisi kävellä 6 km/suunta?

Vierailija
31.01.2018 |

On kuulemma liian pitkä matka käveltäväksi eli 12 km edestakaisin.

Kommentit (197)

Vierailija
121/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en kyllä pystyisi kävelemään noin pitkää matkaa. Näytän ihan terveeltä, mutta minulla on tulehtuneet takareisien jänteet ja pystyn kävelemään vain noin 30 minuuttia päivässä yhteensä. Takapuoli ja reidet kipeytyvät moneksi päiväksi , jos kävelen enemmän. Menisin taksilla.

Edes sukulaiseni eivät tajua, että ihan oikeasti en pysty kävelemään esim. portaita enkä jyrkkiä ylämäkiä ilman, että valvon seuraavan yön tuskissani.

Kannattaisiko hoitaa se tulehdus pois?

Vierailija
122/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävelee ja töiden jälkeen viihdyttää itteään sen aikaa että kello tulee sen 18.00 ja bussit kulkee taas. En nää tässä mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin potkut samantien

Vierailija
124/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran kanssa tulee käveltyä 2,5 tuntia päivässä, joten kyllä ihmetyttää ettei jakseta kävellä 6 km edestakaisin. Sehän on vaan hyvää happihyppelyä. 

Sama tuli mieleen, kahden koiran kanssa on tullut käveltyä monen kilsan päivälenkkejä, oli sitten liukasta, lumisadetta, vesisadetta, pimeää, kylmää, sumuista, aamu, ilta, umpihanki, helle....

Niin kun koirrat on niin ihania, mutta töihin meno ei.

Vierailija
125/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska. Itse kävelen 5,5km töihin joka arkipäivä ja takas kotiin pitempi matka kun koukkaan päiväkodilta lapset (mies vie aamulla). Lumettomina kausina toki pyörällä. Tervetuloa autottoman ja bussilinjattoman elämään.

Vierailija
126/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en kyllä pystyisi kävelemään noin pitkää matkaa. Näytän ihan terveeltä, mutta minulla on tulehtuneet takareisien jänteet ja pystyn kävelemään vain noin 30 minuuttia päivässä yhteensä. Takapuoli ja reidet kipeytyvät moneksi päiväksi , jos kävelen enemmän. Menisin taksilla.

Edes sukulaiseni eivät tajua, että ihan oikeasti en pysty kävelemään esim. portaita enkä jyrkkiä ylämäkiä ilman, että valvon seuraavan yön tuskissani.

Kysyttiin mitä ajattelet terveestä ihmisestä. Sinä olet vain terveeltä näyttävä jalkavaivainen. Terveisin nilkkavammainen, ylipainoinen.  Töihin kyllä pääsen, tavalla tai toisella.

Vierailija
127/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi?

Vierailija
128/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää. Luulisi yhtenä päivänä onnistuvan, kun monella onnistuu päivittäin. Tunnissa tuosta pitäisi suoriutua.

Vierailija
129/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko hoitaa se tulehdus pois?

Ohis, mutta helppo sanoa. Tila ehti kroonistua niiden kahden vuoden aikana, kun vikaa etsittiin. Toisen jalan jänteet on jo leikattu, toisen ovat vielä leikkaamatta. Ortopedin mukaan en pysty enää koskaan ensimerkiksi juoksemaan, ja uskon sen kyllä. Rikoin jänteeni nimenomaan juoksemalla. 

Vierailija
130/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maanantaina tapaaminen 7,5 km:n päässä ja ajattelin mennä sinne pyörällä. 

Vierailija
131/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju.

Tosi monet sanoo, että jaksaisin ja kyllä kävelenkin joka päivä tuollaisia matkoja ihan tosta noin vain.

Tehkääpä huomenaamulla pieni koe: katsokaa niiden henkilöautojenne tai julkisten kulkuvälineiden ikkunoista, jos suinkin näette kevyen liikenteen väylälle ja laskekaa kaikki kävelijät ja pyöräilijät, jotka näette matkan varrella (koiranulkoiluttajat poislukien). Kertokaa sitten, miten paljon heitä oli.

Mulla on n. 5 km työmatka. Kuljen sen keväästä syksyyn pyörällä, mutta aamujen pimettyä ja syyssateiden piinatessa vaihdan bussiin tai omaan autoon ihan mukavuus- sekä ajankäyttösyistä. Jos lähden töihin autolla, siihen kuluu vartti, bussille täytyy lähteä n. 45 min ennen töiden alkua, ja kävellen herraties miten aikaisin. Varaisin ehkä n. 1 h 15 min, etten olisi aivan läkähtynyt ja hikinen töihin tullessa. On se aika paljon yhteen suuntaan, kun vapaa-aikaakin on rajallinen määrä.

Vierailija
132/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksissa ihmisten (sekä naiset että miehet) kävelynopeus on helpossa maastossa vähän reilu 5 km/tunti, jos pitää mennä "reipasta" tahtia, jos saa mennä oman mielen mukaan, suurin osa menee 4-5 km/h. Tutkimuksissa on myös todettu, että ihmiset tapaavat yliarvioida kulkemiaan matkoja ja omaa nopeuttaan. Talvikelillä normikuntoisen ihmisen ei todellakaan "pitäisi selviytyä" 6 km matkasta tunnissa, tunti ja vartti tai 1,5 h on aika paljon realistisempi arvio. 

Sata vauvafoorumilaista voi lässyttää kulkevansa 10 km vajaassa tunnissa joka päivä, mutta se ei tee väitteestä totta. Jos teidän väittämänne matkat mitattaisiin, olisi arvio todennäköisesti 1-1,5 km yläkanttiin ja nopeus menisi myös luultavasti noin 1km/h pieleen. 

Se sitten, että tartteeko kävellä, on ihan eri juttu. Tai voihan sitä tilata taksin. 

Vierailija
133/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisihan hän ottaa taksin. Ei se niin paljoa maksaisi.

Pyöräily ilman nastoja on hengenvaarallista talvikelillä.

Eikä ole, paitsi peilijäällä ja siitäkin selviää kun on varovainen.

Varovaisuus on valttua, mutta voi kuoppaankin kaatua aika pahasti jos se on aurattu tasaisen maan näköiseksi. Silloin lentää yli ohjaustangosta ja lopputulos riippuu siitä, onko edessä kovaa vai pehmeää... Kesärenkailla olen polkenut viimeiset 18 talvea ja 0-1 kaatumista talvessa on ollut, tänä vuonna juuri peilijäällä, jonka ohut lumi oli peittänyt. Kaaduin sivuttain kuin keila, luiskaus vain kävi ja horisontti oli pystyssä. Onneksi siinä vieressä ei ollut mitään.  

Vierailija
134/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksissa ihmisten (sekä naiset että miehet) kävelynopeus on helpossa maastossa vähän reilu 5 km/tunti, jos pitää mennä "reipasta" tahtia, jos saa mennä oman mielen mukaan, suurin osa menee 4-5 km/h. Tutkimuksissa on myös todettu, että ihmiset tapaavat yliarvioida kulkemiaan matkoja ja omaa nopeuttaan. Talvikelillä normikuntoisen ihmisen ei todellakaan "pitäisi selviytyä" 6 km matkasta tunnissa, tunti ja vartti tai 1,5 h on aika paljon realistisempi arvio. 

Sata vauvafoorumilaista voi lässyttää kulkevansa 10 km vajaassa tunnissa joka päivä, mutta se ei tee väitteestä totta. Jos teidän väittämänne matkat mitattaisiin, olisi arvio todennäköisesti 1-1,5 km yläkanttiin ja nopeus menisi myös luultavasti noin 1km/h pieleen. 

Se sitten, että tartteeko kävellä, on ihan eri juttu. Tai voihan sitä tilata taksin. 

Kilometri ja 10 min on normaali kävelyvauhti eli 6km menee noin tuntiin.

Vierailija
135/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yli satakiloisenakin kävellyt päivittäin viisi kilometriä suuntaansa säässä kuin säässä. Olen koko ikäni hävennyt epäliikunnallisuuttani, mutta näköjään ei tarvitsisi. Oletteko joka paikkaan autolla menijät koskaan käyttäneet askelmittaria? Miten päivän terveyssuositus täyttyy?

Vierailija
136/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti mua naurattaa vähän kun nää työttömät, jotka ei jaksa käydä muutamaa tuntia kuukaudessa jossain toiminnassa, nauraa täällä kun pitää päivää ja raskasta työtä tekevät ei riemusta kiljuen kävele 5 km lumimyrskyssä töihin MUTTA MENEVÄT SINNE SILTI KOSKA TYÖMORAALIA ON :D vittu mitä paskaa saatana

Vierailija
137/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska jota ei kiinnosta työpaikkansa pitäminen.

Vierailija
138/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa myös huomioon Se lumimyräkkä joka on tulossa. Ei silloin paljon pyöräillä.

Vierailija
139/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmoraali on aika löysä. Mietin onko sama ihminen, joka saikuttaa kun vähän nenä vuotaa, on nukkunut huonosti tai kun on krapula. Millainen työnantaja edes antaa olla tuollaisella syyllä poissa? Luulisi, että aika pian saisi ruveta etsimään paikkaa jostain muualta.

...Siis nimenomaan sillä oletuksella, että on terve aikuinen, jolle tuollainen kävely ei aiheuttaisi mitään kipuja tai vammoja, vaan lähinnä väsyttäisi ja ottaisi päähän.

Kaikki vaivat ei näy päälle päin.

Vierailija
140/197 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa myös huomioon Se lumimyräkkä joka on tulossa. Ei silloin paljon pyöräillä.

Eli silloin kävellään 😊