Mitä ajatuksia herättää aikuinen, terve ihminen, joka ei perjantaina pääse töihin kun pitäisi kävellä 6 km/suunta?
On kuulemma liian pitkä matka käveltäväksi eli 12 km edestakaisin.
Kommentit (197)
En minäkään jaksaisi. Mulla 7-8 km suuntaansa. Onneksi saan kyydin.
"Kenellä ei ole polkupyörää käytettävissä?"
Esimerkiksi sellainen jonka työ on muutenkin fyysisesti raskasta.
Meitä on moneksi. Aina löytyy näitä tyyppejä, joille asiat ovat hyvin vaikeita ja täysin mahdottomia.
Työmoraali on aika löysä. Mietin onko sama ihminen, joka saikuttaa kun vähän nenä vuotaa, on nukkunut huonosti tai kun on krapula. Millainen työnantaja edes antaa olla tuollaisella syyllä poissa? Luulisi, että aika pian saisi ruveta etsimään paikkaa jostain muualta.
...Siis nimenomaan sillä oletuksella, että on terve aikuinen, jolle tuollainen kävely ei aiheuttaisi mitään kipuja tai vammoja, vaan lähinnä väsyttäisi ja ottaisi päähän.
No voi nyt #&%$€.
Mä kävelen tänään illalla 5km suuntaansa kaverin vaatekutsuille, mukanani kulkee vauvanvaunut ja yli 100kg elopaino. Jos mä lyllerö jaksan, pitää kyllä muidenkin jaksaa. Työpäivä vielä kuitenkin ihan eri asia kuin tällainen hömppä, jonka takia itse kävelen.
Miksi ylipäätään joku jää pois töistä, kun tuntuu flunssan olevan tulossa tms. Koska voi.
Että hänen kannattaa tilata taksi.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sellainen yleensä jaksaa, koska täytyy työssäkin olla hyvä kunto.
Mukavuudenhaluinen. Ylipainoinen. Laiska. Huonokuntoinen.
Hallituksen syy näissä tapauksissa. Pe 2.2 on oikea onnenpäivä mielensäpahoittajille.
Kuljen pyörällä töihin ympäri vuoden, 3 km suuntaansa. Kerran kun pyörä oli huollossa, kävelin viikon. Tuolloin väsytti tavallista enemmän. Kyllä 6 km kävely X2 kerran olisi ok, pyörällä tietysti menisi helposti.
Aloittajan tarkoittama tyyppi ei ehkä ole kovin liikunnallinen?
Voisihan hän ottaa taksin. Ei se niin paljoa maksaisi.
Pyöräily ilman nastoja on hengenvaarallista talvikelillä.
Vierailija kirjoitti:
No sellaisenhan pitäisi jaksaa! Vuosien fyysisesti rasittava työ on varmasti antanut tekijälleen myös hyvän kunnon ja muutaman kilometrin kävelyn ei pitäisi olla mikään ihmeellinen suoritus!
Ja kerropa, mikä tämä fyysisesti raskas työsi oikein on. Itse teen siivoustyötä ja liikun päivän aikana helposti 25000 askelta ja minulla ei ole mikään ongelma lisätä siihen vielä vaikka 6 km/suunta kävelyä. Olen 42 vuotias.
Jaksaisin sen matkan kyllä kävellä, mutta ei työ innosta niin paljoa että kiinnostaisi.
No en mäkään todellakaan kävelis! Mulla menis helposti tuollaiseen matkaan 1,5h, ei kiinnosta työnteko niin paljoa!
Tulee hiki ja vituttaa,kyse ei ole jaksamisesta vaan viitsimisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sellainen yleensä jaksaa, koska täytyy työssäkin olla hyvä kunto.
Ei jaksa jos on tehnyt vuosia tai vuosikymmeniä fyysistä työtä, ei kukaan ole niin terästä.
nyyserö