Mitä ajatuksia herättää aikuinen, terve ihminen, joka ei perjantaina pääse töihin kun pitäisi kävellä 6 km/suunta?
On kuulemma liian pitkä matka käveltäväksi eli 12 km edestakaisin.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samoja jotka huutaa täällä että lasten kuuluu kävellä kouluun joka aamu kolme kilsaa koska niin ennenkin tehtiin.
Meillä koululainen pyöräilee joka päivä 3,5 km suuntaansa. Ei ongelmia ja kuntoa riittää. Aika turhaa touhua mennä bussilla kun joutuisi kuintenkin kävelemään n kilometrin kummassakin päässä. Pyörällä on nopeampaa ja helpompaa. Ei tarvitse ihmetellä bussien aikatauluja ja odotella.
Juu epäilemättä, mutta pointtini oli se, että toisilta kyllä vaaditaan, mutta itselle kertakin on liikaa.
Mitä se kenellekään kuuluu jaksaako toinen kävellä vai eikö sitä vain huvita? Ja mikä on se "hyväksyttävä" matka, jota ei tarvitse enää kävellä?
Ja miksi tämän lapsen kävelystä kouluun nousi massiivinen haloo? Noin viiden kilsan kävely ei ole mitään, vaan helposti sen jaksaa.
http://www.dailymail.co.uk/news/peoplesdaily/article-5263107/amp/Boy-ha…
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi sellainen jonka työ on muutenkin fyysisesti raskasta.
Ymmärtäisin ehkä, jos tuo pitäisi tehdä joka päivä. Mutta yhtenä päivänä? Ei mene läpi.
Salli mun nauraa sen yksinkertaisuudelle ei jumalauta! hommaisi polkupyörän ja that's it!
Vierailija kirjoitti:
On kuulemma liian pitkä matka käveltäväksi eli 12 km edestakaisin.
näitä kommentteja kun lukee ettei ihminen voi kävellä 10 km suuntaansa (tämä ei koske liinuntarajoitteisia), niin ei voi kuin ihmettellä että miten joistakin on tullut tuollaisia kermaperseitä joilla ei ole minkäänlaisia selviytymistaitoja.
Tämän laatuinen aines katoaa aika äkkiä siinä vaiheessa jos tulee jokin katastrofi ja kaikki ei tulekaan kuin manulle illallinen.
Eivät pärjäisi luonnonantimilla päivääkään vaikka olisi riista, marjat ja sienet vieressä. Saatika jos ei olisi.
Työnantajana antaisin välittömästi kenkää tämän sortin vetelyksille.
Äitini hiihti kouluun klassisesti kesät talvet. Kävi koulua 1937-1947. Matka 11 km per sivu. Pullamössöläskit marisevat YHDESTÄ kävelypäivästä. Toki yli 10 km:n matka voi olla turhan rankka 50-vuotiaasta ylospäin, jos ei liiku, mutta taksit ja kimppakyydit on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljen pyörällä töihin ympäri vuoden, 3 km suuntaansa. Kerran kun pyörä oli huollossa, kävelin viikon. Tuolloin väsytti tavallista enemmän. Kyllä 6 km kävely X2 kerran olisi ok, pyörällä tietysti menisi helposti.
Aloittajan tarkoittama tyyppi ei ehkä ole kovin liikunnallinen?
3km suuntaansa ei ole yhtään mitään,onnea lyhyestä työmatkasta.Sinulla ei ole hyvä kunto jos matkan kävely väsyttää,tuo pituus on aivan normaali.
Aloitukseen.Jos kuutta kilsaa ei jaksa kävellä,niin pitää miettiä jo omaa terveyttä.Juoksin itse aikoinaan n.60 km viikossa,se vain piristi elämää.Aikoinaan juoksin myös töistä kotiin n.3 km viikossa,matka 10 km.
Nyt juoksu tuolla muiden lajien vuoksi,mutta keväämmällä taas sitäkin.En ole mikään parikymppinen.
Myönnetään että vaikeahkon rasitusastman vuoksi hengästyneenä helpommin kuin perusterve ihminen. Juoksemaan en enää pysty, mutta kaikkea liikuntaa ei ole tarvinnut jättää.
Tuntuu, että tää keskustelu on nyt suunnattu yksineläville?
Olen kolmen lapsen äiti. Kaksi lapsistani on vielä päiväkodissa, päiväkotiin n. 3km:n matka. Ensin työntäisin kaksoset rattaissa päikkyyn. (Jep! On raskasta! Kaksoset painaa yhteensä n. 30kg, siihen rattaat päälle (ehkä n. 10kg?) Sen jälkeen kävelisin tuulessa ja tuiskussa n. 7km omalle työpaikalleni. Jep jep.
Edellinen siis työmatkapyöräilijä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että tää keskustelu on nyt suunnattu yksineläville?
Olen kolmen lapsen äiti. Kaksi lapsistani on vielä päiväkodissa, päiväkotiin n. 3km:n matka. Ensin työntäisin kaksoset rattaissa päikkyyn. (Jep! On raskasta! Kaksoset painaa yhteensä n. 30kg, siihen rattaat päälle (ehkä n. 10kg?) Sen jälkeen kävelisin tuulessa ja tuiskussa n. 7km omalle työpaikalleni. Jep jep.
Asutteko pääkaupunkiseudulla vai miten pärjäätte monen lapsen kanssa ilman autoa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä aina haukutaan jotain ihmisryhmää? Mitä suurta merkitystä sillä on jos joku ei halua töihin kävellä?
Oletko samaa mieltä, jos se joku on sairaan- tai lähihoitaja, lääkäri,poliisi, palomies, ensihoitaja, töissä häke:ssä, opettaja tai lastentarhanopettaja? Onko heilläkin mielestäsi oikeus jäädä laiskuuden vuoksi pois töistä?
Pärjätään ilman autoa, julkisia käytetään. Ei olisi varaa ostaa ja kustantaa autoa.
- kolmen lapsen äiti
Hän on heikossa kunnossa syystä, jota et tiedä.
Minä olin syöpähoitojen aiheuttaman anemian vuoksi niin surkeassa kunnossa, että jouduin puolen tunnin kävelylenkin aikana istumaan pari kertaa penkillä.
6 km ei ole matka eikä mikään. Minä olen pyöräillyt tuollaisen matkan muutaman vuoden ajan ympärivuotisesti ja vielä ilman nastarenkaita. Vuosi sitten olin menossa kurssille 7 km:n päähän ja pyörästä puhkesi jo menomatkalla. Eipä siinä muuta, kuin talutin pyörää loppumatkan ja takaisin kotiin, kun pyörähuolto on siinä ihan vieressä.
Normaalisti teen joka päivä 7-10 km:n hölkkä-kävelylenkin huvikseni. Se on parasta mahdollista terveydenhoitoa. Pitää sekä fysiikan että mielen kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi töihin vajaat 12 km per suunta. Vaikka tuo matka ei olisi ongelma, niin meneehän tuohon hemmetisti aikaa kävellen. Pyörällä olisi realistisempi, mutta en halua pyöräillä näillä keleillä.
Eiköhän sen kerran vuodessa voi tehdä. Minulla on 15 km työmatka ja olen pyöräillyt sitä satunnaisesti talvellakin. Ihan hyvin on sujunut ilman nastarenkaita.
Vierailija kirjoitti:
Hän on heikossa kunnossa syystä, jota et tiedä.
Minä olin syöpähoitojen aiheuttaman anemian vuoksi niin surkeassa kunnossa, että jouduin puolen tunnin kävelylenkin aikana istumaan pari kertaa penkillä.
Kävitkö silloin ihan normaalisti töissä?
Itsekin olen kävellyt 6-7 km töihin, siivoamaan.
Jos ajattelen kävelevän 5 km huonossa säässä töitten jälkeen, niin ei innosta. Minun työ on luokiteltu keskiraskaaksi. Mutta olen ainoa nainen ja selkeästi fyysisesti miehiä pienempi. Itse Koen työn fyysisesti raskaaksi. Kävelyn Koen helpoksi, mutta ei kiinnosta kävellä työpäivän jälkeen kotiin.
Mulla olisi töihin vajaat 12 km per suunta. Vaikka tuo matka ei olisi ongelma, niin meneehän tuohon hemmetisti aikaa kävellen. Pyörällä olisi realistisempi, mutta en halua pyöräillä näillä keleillä.