Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo ottaa lähes lämpöä jos mainitsen muiden naisten kauneudesta.

Vierailija
29.01.2018 |

Pidän kauniista naisista ja koen, että ihan normaalia kommentoida ja/tai mainita jos jokin miellyttää silmää. Siis oli kyseessä auto, maisema tai vaikka nainen. Vaaleista ruotsinaisista pidän erityisesti, eilenkin kun mainitsin ääneen että onpa söpö nainen (ruotsalainen ohjelma) niin vaimolla selvästi verenpaine nousee. Ei nyt kilareita siitä vedä, mutta ikäänkuin ei saisi mainita tuollaista ääneen!
Miksi ihmeessä siitä vedetään hernettä nenään? Onko yleistäkin naisten keskuudessa?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa mieheni kehuu minua paljonkin. Todella harvoin tulee tilanteita missä mainitsee muiden kauneutta. Välillä kuitenkin ja en ikinä tuosta suutu, mutta kyllä se aina vähän tuntuu. Yleensä tuo pieni mustasukkaisuuden pistos aiheuttaa sen että alkaa tehdä kovasti mieli seksiä mieheni kanssa. Johtuukohan siitä että tiedän miehen kuitenkin rakastavan ja haluavan minua kovasti joka tapauksessa, vai onkohan minulla vaan joku ongelma. Tiedä sitä sitten...

Mutta tuo jatkuva muiden kehuminen on kyllä törkeää, varsinkin jos tietää että satuttaa sillä toista. Joku kirjoitti että pitäisi sen verran olla vastuussa omista tunteistaan ettei tuollaisesta pahastu, mutta eiköhän se kuitenkin ole helpompi hallita sanojaan ja jättää se yksi asia sanomatta ääneen kun toisen oikeasti alkaa hallitsemaan sitä mistä tulee paha mieli ja mistä ei.

Vierailija
62/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kerran ex-muijalle kaupassa käydessämme että sattuiko tuo kassaneiti olleen värjäyttänyt hiuksensa? Sen jälkeen oli naama väärinpäin koko helvetin päivän. Voi ju*****ta on sitten joillakin ihmisillä elämä vaikeeta :) Ja jos sattui joku Angelina Jolie tjms leffoissa ruutuun tulemaan alkoi sen maan maallinen vittuuntunut huokailu jne, mut auta armias jos ruudussa oli vaikka George Clooney niin kuola valui neidin suusta :D

Ja tällainen käytös nyt on jo eriasia. Jos siitä jo pahastuu että mies vaan näkee kauniin naisen niin televisiossa kun oikeassa elämässä, niin se menee jo yli mielestäni. Ja kaupan myyjän hiusvärin muuttumisen miettiminen ei mielestäni myöskään ole syy pahoittaa mielensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä muiden naisten kehumisella saavutetaan? Jos kehuu jotakuta tälle henkilölle suoraan eli esim omalle kumppanille sanoo "olet kaunis/komea" niin sillähän halutaan kumppanille hyvä mieli,tunne rakastetuksi tulemisesta, kohottaa itsetuntoa. Mutta mitä saavutetaan kehumalla jotakuta toista "on se niin kaunis/komea" Ok. Kiva tietää, piristipä päivää :D

Ihmisillä on taipumus pitää estetiikasta ja televisioon menevät tai baariin laittautuvat naiset ovat siinä mielessä aivan "vapaata riistaa". Ihmisillä on sanan ja mielenilmaisun vapaus kunhan ketään ei loukata.

Pitääkö kaikella aina saavuttaa jotain? En vaan ymmärrä ajatusmaailmaa jossa kauniin ihmisen näkemistä ei saa mainita koska "sillä ei saavuta mitään".

Jos toiselle tulee siitä paha mieli, mutta käytäntöä silti jatketaan, mitä saavutetaan?

Saavutetaan sananvapaus.

Voisiko mielensäpahoittajalla olla jokin vastuu tunteistaan? Mielestäni edustaa henkistä taantumusta ja elämänhallinnan/omien tunteiden hallinnan vakavaa puutetta jos mielensäpahoittamiskohtauksilla selkeästi rajoittaa kumppanin vapauksia tuoda mielipiteitään julki. Pitääkö kyseisten mielensäpahoittajien ylipäätään olla oikeutettua parisuhteeseen jossa he määräävät rajat mistä saa puhua ja mistä ei?

Kun eletään parisuhteessa toisen kanssa, pitää olla valmis kompromisseihin (en hetkeäkään usko, että tämä aloitus on totta, puhun vain yleisellä tasolla). Jos haluaa elää jatkuvassa eripurassa, kannattaa varmasti nähdä kaikki tilaisuudet oikeutena tuoda oma mielipide julki. Jos taas välittää kumppanistaan, ei toimi tavoilla, jotka tieten tahtoen pahoittavat kumppanin mielen.

Jos pitää kumppaniaan lähtökohtaisesti mielensäpahoittajana, kannattaa varmasti unohtaa koko parisuhde sellaisen ihmisen kanssa. Parisuhteen solmiminen ja siinä pysyminen perustuvat kulttuurissamme vapaaehtoisuuteen.

Vähintään rivien välistä tarkoitat sitä, että mielensäpahoittaja on oikeassa eikä hänen tarvitse käyttäytymistään muuttaa? Mielensäpahoittajalla on kaikki oikeus saada parisuhteeseen puoliso joka ei puhu asioita jotka mielensäpahoittaja kieltää, mutta mielenilmaisijan ei kannata edes ajatella parisuhdetta ellei ole valmis muuttumaan kuten sananvapaudenrajoittavat kulloinkin haluavat?

Vierailija
64/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kauniista naisista ja koen, että ihan normaalia kommentoida ja/tai mainita jos jokin miellyttää silmää. Siis oli kyseessä auto, maisema tai vaikka nainen. Vaaleista ruotsinaisista pidän erityisesti, eilenkin kun mainitsin ääneen että onpa söpö nainen (ruotsalainen ohjelma) niin vaimolla selvästi verenpaine nousee. Ei nyt kilareita siitä vedä, mutta ikäänkuin ei saisi mainita tuollaista ääneen!

Miksi ihmeessä siitä vedetään hernettä nenään? Onko yleistäkin naisten keskuudessa?

Mikä vittu sua vaivaa? Jos mun mies tekisi noin niin maksaisin samalla mitalla, mietiskelisin ääneen tyyliin: "onkohan tolla iso", "miltähän tuntuis jos toi ottais takaapäin" yms. Saattais sullakin suupielet kääntyä alaspäin.

Vierailija
65/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vittu sua vaivaa? Jos mun mies tekisi noin niin maksaisin samalla mitalla, mietiskelisin ääneen tyyliin: "onkohan tolla iso", "miltähän tuntuis jos toi ottais takaapäin" yms. Saattais sullakin suupielet kääntyä alaspäin.

Ehtaa WT-palstamamman logiikkaa. Kauniin naisen huomaaminen = haarat aukeaa ventovieraalle.

En ylläty, että sinä vedät puoleesi niitä eniten silikonibimobja kuolaavia WT-ukkoja.

Millainen h*r* suurinpiirtein uhkaa pettämisellä jos mies kehuu toisen naisen kauneutta?

Mulla kääntyisi suupielet alaspäin niin, että leuka loksahtaisi lattiaan. "Voiko tuollainen vatipää olla oikeasti olemassa!"

Vierailija
66/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisen pitää kestää se, että toinen kehuu muita ihmisiä. Jos tuollaisesta raivoaa, on se merkki äärimmäisen huonosta itsetunnosta.

Aivan, onhan tosi outoa, ettei voi ilmaista mielipidettään toisten ulkonäöstä. Eli toteamus "onpa kaunis nainen" vertautuu monen mielestä pettämiseen. Minkä sille voi, jos miehinen silmä on perso kauneudelle. Ihanaa kun edes näkee sitä kadulla kulkiessaan.

Vierailija
67/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mielestäni koskaan kehunut kenellekään naiselle jonkun toisen naisen olevan kaunis, koska se on mielestäni loukkaavaa seurassani olevaa naista kohtaan. Siihen sisältyy implisiittinen viesti, että tuo toinen nainen olisi kauniimpi kuin hän, ja kukaan meistä ei halua kuulla olevansa epäviehättävä.

Tai no, yhden tyttöystäväni kanssa tein sen virheen, että kun hän nimenomaisesti vaati minua näyttämään hänelle minusta viehättäviä naisia, suostuin näyttämään. Asia jäi kaivelemaan häntä vuosiksi ja siitä oppineena en varmasti kerro yhdellekään seurustelulumppanilleni naismaustani mitään muuta kuin että juuri hän viehättää.

En kyllä itsekään halua kuulla kumppaneideni kehuvan muita miehiä komeiksi.

Vierailija
68/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mielestäni koskaan kehunut kenellekään naiselle jonkun toisen naisen olevan kaunis, koska se on mielestäni loukkaavaa seurassani olevaa naista kohtaan. Siihen sisältyy implisiittinen viesti, että tuo toinen nainen olisi kauniimpi kuin hän, ja kukaan meistä ei halua kuulla olevansa epäviehättävä.

Tai no, yhden tyttöystäväni kanssa tein sen virheen, että kun hän nimenomaisesti vaati minua näyttämään hänelle minusta viehättäviä naisia, suostuin näyttämään. Asia jäi kaivelemaan häntä vuosiksi ja siitä oppineena en varmasti kerro yhdellekään seurustelulumppanilleni naismaustani mitään muuta kuin että juuri hän viehättää.

T. Heikkoitsetuntoinen nainen

Vierailija
69/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että jos tietää oman puolison jollain tavalla loukkantuvan siitä että kehuu muita naisia/miehiä, niin miksi alkaa kehua puolisolle? Eihän siinä ole mitään järkeä, JOS tiedät sen loukkaavan. Erityisesti jos puoliso on tästä sinulle maininnut että se tuntuu kurjalta. Ei kunnioittavassa parisuhteessa loukata tahallaan toista, siinä hyväksytään toinen puutteineen ja ollaan rakastavia. Sairaalloisen mustasukkaiset ja ääritapaukset erikseen.

Kaikki eivät varmasti loukkaannu jos puoliso kehuu tai ihailee muita naisia/miehiä. Tässäkin olisi mielestäni hyvä pitää jonkulainen hyvän maun raja. Mielestäni on ok kehua muita, esimerkiksi sanomalla että "todella kauniit kasvonpiirteet tuolla naisella", "onpa tyylikkäästi pukeutunut mies", "hänellä on kaunis hymy". 

Yksi alhaisimmista teoista mitä omalle puolisolle voit tehdä, on kiusata häntä TAHALLAAN sellaisilla asioilla joista tiedät hänen ahdistuvan tai pahoittavan mielensä.

Vierailija
70/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taas tätä saman asian jauhamista.

Minä olen ollut suhteessa miehen kanssa, josta paljastui se että hän kehui toista naista saadakseen minut mustasukkaiseksi. Olimme olleet muutamisen vuotta yhdessä, mies vannoi rakkauttaan mutta minä olin melko kylmä häntä kohtaan koska en vaan tuntenut enää niin vahvasti. Mies ilmeisesti aisti sen, sillä kun olimme syömässä kiinalaisessa ravintolassa jossa oli kaunis tarjoilija joka teki jopa minuun naisena vaikutuksen, mies hehkutti ravintolasta poistuessamme tuota naista. Minä olin samaa mieltä, hänhän oli hyvin kaunis ja ystävällinen joten sanoin miehelle että "niin, en ihmettele yhtään että häneen ihastuit, kun jopa minä naisena vähän " ihastuin". Tämä ei ilmeisesti miestä lämmittänyt vaan hän jatkoi tuon naisen hehkuttamista,.meni jopa niin pitkälle että mietti oikein ääneen että "onkohan sillä miestä?" jolloin annoin periksi ja sanoin että "jaahas vai että haluatko sä sen kanssa treffeille?" Tyytyväinen hymy nousi miehen kasvoille, katsoi minuun ja sanoi että "no enhän minä nyt oikeasti sen kanssa treffeille halua!" Jotenkin tuo tilanne opetti minua ymmärtämään, että todennäköisesti jokaisen miehen päämääränä on tehdä nainen mustasukkaiseksi hehkuttamalla toista naista tai katselemalla avoimesti ihaillen muita naisia. Jos siis haluatte, naiset, testata onko miehenne päämääränä tuossa saada teidät mustasukkaiseksi, älkää antako heille sitä iloa, että suututte, silloin mies on saanut haluamansa. Katsokaa miehenne reaktiota kun näytätte että se on teille ok. Jos miestä ei tunnu haittaavan ettette suutu, tiedätte ettei hän yrittänyt tehdä mustasukkaiseksi.

Itse toimin aina näin, se on mielenkiintoinen lähestymistapa tätä monien mieltä askarruttavaa asiaa kohtaan.

Haha, tämä teksti on niin totta! Mun mies teki tätä jonkun verran myös suhteemme alkuaikoina. Huomasin että selkeasti "nautti" siitä, jos ärsyynnyin ja vastasin kipakasti takaisin tms. Just tuollaista "noh noh, hehe, äläpä nyt suutu, ootko mustasukkainen hehe". Sitten kun aloin tajuamaan mistä on kyse, en enää jaksanut välittää jos joskus kehui muita naisia. Saatoin vastata just että "no niin olikin kyllä todella viehättävä nainen, tosi upea" tms. Tämä käytös loppui kun mies ei saavuttanut sillä enää tuota "mustasukkaisuutta" :D

Vierailija
71/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi, jos luuhaa saman naisen kanssa 24/7 elämää ja tokaisee sivullisen/julkkiseksi olevan kaunis niin ---> oma nainen on epäviehättävä? Mit vit?

Toiseksi, naisesi pyysi näyttämään viehättäviä naisia ja kun teit niin, hän otti itseensä? Mit vit?

Kolmanneksi, mitä hittoa se on sinulta pois jos toinen mies on komea JA nainen silmillään/aivoillaan tämän havaitsee? Onko sinulle yllätys, että naiset havaitsevat komeita miehiä? Mit vit?

Vierailija
72/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten epävarmuus omasta ulkonäöstään se jaksaa aina yllättää. Jos ei joku ole koko ajan kehumassa tai sattuu kehumaan jotain toista, niin heti ollaan ihan paska housussa ja aletaan itkeä omaa rumuutta. Tuollaisesta jos saa kiukkukohtauksen, niin se kertoo siitä, ettei nainen todellakaan käy täysillä. Näytätte rakentavan koko hyvinvointinne miehen mielipiteiden varaan ja jos mies ei satukaan mielipiteineen miellyttämään teitä, on reaktiona kiukuttelu. Käytös on suorastaan lapsellista. Miehen pitäisi haukkua teidän mielestä muita naisia rumiksi, jotta te voisitte kokea itsenne kauniiksi. Tuostahan tässä on kysymys, turha väittää vastaan.

Vierailija
73/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi, jos luuhaa saman naisen kanssa 24/7 elämää ja tokaisee sivullisen/julkkiseksi olevan kaunis niin ---> oma nainen on epäviehättävä? Mit vit?

Toiseksi, naisesi pyysi näyttämään viehättäviä naisia ja kun teit niin, hän otti itseensä? Mit vit?

Kolmanneksi, mitä hittoa se on sinulta pois jos toinen mies on komea JA nainen silmillään/aivoillaan tämän havaitsee? Onko sinulle yllätys, että naiset havaitsevat komeita miehiä? Mit vit?

Asioista voi tehdä muitakin johtopäätöksiä, kuin mitä suoraan sanotaan. Viestintä ei ole aina niin yksioikoista kuin miltä se sinkkumiehen yksiöön näyttää.

Vierailija
74/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

psygologist kirjoitti:

Naisten epävarmuus omasta ulkonäöstään se jaksaa aina yllättää. Jos ei joku ole koko ajan kehumassa tai sattuu kehumaan jotain toista, niin heti ollaan ihan paska housussa ja aletaan itkeä omaa rumuutta. Tuollaisesta jos saa kiukkukohtauksen, niin se kertoo siitä, ettei nainen todellakaan käy täysillä. Näytätte rakentavan koko hyvinvointinne miehen mielipiteiden varaan ja jos mies ei satukaan mielipiteineen miellyttämään teitä, on reaktiona kiukuttelu. Käytös on suorastaan lapsellista. Miehen pitäisi haukkua teidän mielestä muita naisia rumiksi, jotta te voisitte kokea itsenne kauniiksi. Tuostahan tässä on kysymys, turha väittää vastaan.

Minua ei haittaa miehen kommentointi muista naisista silloin, kun olen itse täysin varma hänen vahvoista tunteistaan minua kohtaan. Sen sijaan kyllä ärsytti ympärillä pörräävät nuoret ja kauniit naiset, kun meillä meni heikommin. 

Vierailija
75/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä kehunut vaimoasi söpöksi ja kauniiksi? Tottakai kaulin nousee jos sä muita kehut muttet vaimoasi.

Tämä! Mun avomies on samanlainen, kehuu vuolaasti telkkarissa näkyviä naisia, jotka yleensä ovat hyvin erityyppisiä kuin minä itse. Minun ulkonäköäni hän ei juuri koskaan kehu. TV-naisten kehuminen kuullostaa minusta tältä: "Onpa tosi kaunis ja sympaattinen nainen (toisin kuin sinä)". Tai "Onpa kaunis ja sympaattinen nainen (kunpa sinäkin olisit)". Kyllä se satuttaa joka kerta.

On minustakin teeveessä paljon kuumia miehiä, mutta en mä heitä hehkuta, koska tiedän että se ei olisi kivaa kumppanistani. Niin ei vaan kuulu tehdä! Ainakaan jos arvostaa toista.

No siis, eihän hän arvosta sinua! Jestas, miksi asut tällaisen miehen kanssa edes? Avoliitosta on helppo lähteä. Olet ihan oikeassa, että niin ei kuulu tehdä, ainakaan jos arvostaa toista, ihan omien sanojesi mukaan.

Itse en jaksaisi tuollaista suhdetta ollenkaan, harmittaa puolestasi. Tulee mieleen, että tuskin tuo on ainoa asia, jossa miehesi sinua vähättelee tai ei arvosta.

Vierailija
76/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten olet vaimosi kanssa jos hän ei ole kaunis ja ihana mielestäsi? En ole ikinä koskaan kehunut ketään meidät komeaksi mieheni kuullen. Se olisi loukkaus. Etsi itsellesi sellainen puoliso ketä olet valmis kunnioittamaan. Jos rakastaa toista, niin ei ole mitään tarvetta kommentoida muiden ulkonäköä.

Mutta oletkos kehunut muita miehiä ahkeraksi, urheilulliseksi, hauskaksi, huolehtivaiseksi tai taitavaksi jossain? Kaikille ulkonäkö ei ole se juttu. Voit loukata toista ihan yhtä lailla sillä, että kehut muita asiasta joka on puolisosi arka paikka.

Vierailija
77/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet suuttuu jos kehuu muita miehiä taitaviksi korjaamaan, remontoimaan tai rakentamaan. Se vastaa naisen ulkonäön arviointia. Testatkaapa itse.

Vierailija
78/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju!

Vierailija
79/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet suuttuu jos kehuu muita miehiä taitaviksi korjaamaan, remontoimaan tai rakentamaan. Se vastaa naisen ulkonäön arviointia. Testatkaapa itse.

Ja naiset syyllistyy tuohon jatkuvasti, mutta itse suureen ääneen ihmettelevät miten mies voi olla niin törkeä, että kehuu toisen naisen ulkonäköä.

Vierailija
80/106 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

psygologist kirjoitti:

Väitänpäs, koska ei kukaan ole vaatinut haukkumaan muita. Mutta tarviiko sitä ihmisten ulkonäköä kommentoida mitenkään. Ei minulla ainakaan ole moiselle mitään tarvetta.