Nyrpeä minijäkokelas?
Onko ne kaikki?
Näpersi puhelinta ja huokaili. Joo olen varmaan tylsä.
Ei syö viljoja, lihaa, kalaa tai maitotuotteita. Kysyy pojaltani jatkuvasti joko lähdetään. Oli kovin näreissään kun minulla ei ollut kauramaitoa.
Harmittaa. Olin tehnyt pullaa ja ruuaksi kalaa, salaattia ja perunaa. Tyttö söi vain perunaa, koska salaatissa oli fetaa. Poika kertoi ettei syö lihaa, mutta jätti nuo muut mainitsematta.
Harmittaa kun odotin kovasti. Olen aina miettinyt millaista se sitten on kun poika löytää tyttöystävän. No tällaista sitten.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂 säilytätkö kermaa laukussa vai vietkö jääkaappiin säilöön?
Jos kahvittelu ei ole heti, laitan sen jääkaappiin ja otan sitten, kun kahvitellaan. Tai sitten emäntä ottaa sen esiin. Ei se nyt niin vaikeaa ole sanoa tullessaan, että "toin kermaa kun muistin että teillä on vain rasvatonta maitoa". En siis mitenkään piilottele sitä ja yritä salaa kaataa kahviini emännän huomaamatta, jos sitä ajattelit :-D
Vierailija kirjoitti:
Teit sitten kalaa vaikka tiesit ettei tyttö syö lihaa?
Jos ei pidä lihasta miksi ei kalaa voi tarjota?
Käyttäjä8306 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit sitten kalaa vaikka tiesit ettei tyttö syö lihaa?
Jos ei pidä lihasta miksi ei kalaa voi tarjota?
Siinäpä sulle mietittävää.
Olisi pitänyt aikoinaan ottaa sama linja toisen uutena tulleen miniän kanssa, eikä nöyristellä nuorena likkana anoppia. Hän lähti ovet paukkuen pois pakkokyläilyreissuilta, jos sukset meni ristiin.
Noita eri ruokavalioita on niin paljon. Osa lihaton syö kanaa ja kalaa. Osa vaikka vain kanaa tai kalaa. Osa ei mitään jne. Omat eväät, jos pelkää jäävänsä nälkäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulimme, ettei hän oikein syö liharuokia (ei ollut vegaani, vaan asperger)
Nauroin tälle ihan katketakseni :D kiitos, anonyymi kommentoija.
Mutta noin se oli. En tiennyt ennen hänen tuloaan, että hän on asperger, mutta se oli kyllä päivänselvää heti kun näin hänet. Ja tiesin että joillekin aspergereille ruokajutut on vaikeita ja siksi kysyin häneltä tästä liha-asiasta. Hän ei ollut mikään vakaumuksellinen lihankarttaja (niin kuin vegaanit ovat), ei vaan yksinkertaisesti juuri pitänyt lihan mausta. Mutta maisteli silti hieman sitä lihaa mitä me muut söimme.
Noin muuten hän oli tottunut aika erilaiseen ruokaan kuin meidän perhe, hänen äitinsä oli kasvispainotteinen kokki. Hän kertoi, että joskus hänen isälleen tulee himo ja hän grillailee makkaraa itselleen. Tunsin kyllä sympatiaa tuota miespoloa kohtaan.
Vaikka tuo poika oli monella tapaa mukava (ja juttelen hänen kanssaan netin kautta vieläkin silloin tällöin, sillähän minä siitä tyttöystävästäkin kuulin kun hän minulle kertoi miten olivat tavanneet ja päätyneet yhteen <3) niin kyllä huomasin miten hankalaa on jos yksi syö kovin erilaista ruokaa kuin muut. Nykyinen vävykandidaatti on tavallinen sekasyöjä, ainoa vitsaus on laktoosi-intorelanssi, mutta se on pientä verrattuna johonkin kiilusilmäiseen veganismiin tai aspergereille tyypillisiin ruokaongelmiin. Tuntuu mukavalta ja mutkattomalta, kun voidaan syödä kaikki samaa ruokaa.
Ikäviä tarinoita on saanut kuulla tuttavapiirissä näiltä syöpöiltä anopeilta, jotka elävät vielä vellikellon mukaan. Kaikkien on oltava pöydässä samalla kellonlyömällä. Oli nälkä tai ei. Käyttävät siinä melkoista valtaa. Kunnon marttyyriainesta.
- Minä tein nyt pullaa, sinä syöt.
- Itse asiassa on työt kesken, eikä ole nälkä. Pulla ei muutenkaan ole herkkuani.
- Et arvosta minun vaivannäköäni.
Pyysinkö sitä pullaa? En. Itse päätit leipoa ja yritit päättää puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjä, vegaani, lakto-ovo-mikälie...
Voiko joku ideologisella ruokavaliolla oleva olla niin kuplassa, ettei ymmärrä ettei nuo termit avaudu oikein tavalliselle ruokailijalle.Mutta kyllä nyt yksinkertaisinkin ihminen kai ymmärtää että kasvissyöjä ei syö esim. sitä kalaa mitä tämä anoppi oli valmistanut vaikka tiesi ettei tyttö syö lihaa.
Ihan rehellisesti sanottuna näistä nykyajan ituhipeistä ei tosiaankaan tiedä mitä ne kulloinkin saavat suuhunsa tunkea.
No varmaan idut on aina turvallinen valinta?
Ei muuten ole! Onko itse idätetty? Kaupasta? Kaiken maailman listeriavaarat niissä sitten jne. Ei todellakaan ole yksinkertaista, jos on ituhippilinjalle päättänyt joku lähteä. Millä onnellisen maan tilalla vehnänoras kasvoi jne.? Oliko mehustin eettinen?
Ihminen saa kyllä itselleen ongelmia luotua, jos valmiiksi ei jo ole.
Nyt on tullut onneksi vegaanisia pakastepizzoja. Helppo lämmittää ruokakriisin iskiessä.
Onko tätä aihetta pohdittu millään palstalla analyyttisesti? Keissiin suhtaudutaan niin tunteella, että kaiken valehtelun ja disinformaation keskellä ei tiedä mihin uskoa. Kuten kaverini sanoo: "En tunne tapausta, enkä haluakaan tuntea, mutta tiedän minijän olevan syyllinen".
Ap. Kyllä normaaleille ihmisille kelpaa normaali ruoka. Sylje sen pikkulutkan annoksiin kun tulee seuraavan kerran kylään.
Tuli oikein oksennus suuhun ja alkoi itkettämään kun ajattelin tuota minijän ylenkatsetta!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vegaanius on hieno piirre ihmisessä! Välittää muistakin kuin itsestään.
Hitler oli kasvissyöjä (vegetaristi) ja ankara tupakoinnin vastustaja.
Välitti varmaan joistakin hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet kelpasivat! Eikä ollut mitään ohutta yläpilveä se tavara.
Siinähän on anopeille ja apeille miettittävää, mitä nuoret toisissaan näkevät. Vapaassa ilmapiirissä ainakin seksi takuulla maistuu. Jälkeläisiä ei taata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet kelpasivat! Eikä ollut mitään ohutta yläpilveä se tavara.
Tyypillinen ituhippi siis. Se äyskiminen ja muiden syyllistäminen maailman ongelmista on myös yhteinen tekijä.
Mitä...etkö tiennyt..nuoret voi olla melkoisen ehdottomia ja mustavalkoisia tyyppejä. Lisäksi minijä-ehdokkaasi kuulostaa myös epäkohteliaalta/sairaalloisen ujolta. Ujojen kanssa voi mennä vuosia ennen kuin alkaa juttu luistaa. Epäkohteliasta voi yrittää alkaa varovasti kasvattaa.
Varaudu siis vuosien/vuosikymmenten taistoon. Toivottavasti tämä oli kuitenkin vain alkukankeutta ja tilanne paranee pian. Ehkä minijä ilahtuisi jos pyytäisit häntä opettamaan sinulle sellaisia ruokalajeja mitä hän pystyy syömään. Yhteinen kauppareissu voisi olla kiva niin näkisit mitä tuotteita hän käyttää.
Ei syö viljaa, mutta juo kauramaitoa? Kaura on viljaa. Ehkä hänen pitäisi syödä kotonaan tai ottaa eväät mukaan jääkaappiin. Kasvisruoka voi olla hyvää, mutta itse tunnen että tarvitsen muutakin tietyn määrän viikossa.
Hommaa tytölle vegaanisapuskaa ensi kerralla. Opit kyllä. Ei kun kestämään.
T 50+ nainen, jolla kyllä ihan kiva miniäehdokas
En ole ap. mutta ensimäinen ruoka jota anoppi minulle tarjosi melkein kolmekymmentä vuotta sitten oli mykysoppa. En ollut koskaan kuullutkaan mykysopasta, mutta yllätykseksi tykkäsin tosi paljon, varsinkin niistä sattumista. Nyt jo edesmennyt anoppini tarjosi mykysoppaa melkein aina kun Savossa kävimme. Lapsenlapsista ei koskaan tullut sen faneja, mutta saipahan äiti enemmän sattumia.
Anoppini kuoli 2011 ja ikävä kyllä jäi. Ei kaikki anoppisuhteet ole huonoja, mutta pakko myöntää että meidän suhdetta helpotti se että asuttiin eripuolilla maata ja tavattiin max. 3 kertaa vuodessa.