Nyrpeä minijäkokelas?
Onko ne kaikki?
Näpersi puhelinta ja huokaili. Joo olen varmaan tylsä.
Ei syö viljoja, lihaa, kalaa tai maitotuotteita. Kysyy pojaltani jatkuvasti joko lähdetään. Oli kovin näreissään kun minulla ei ollut kauramaitoa.
Harmittaa. Olin tehnyt pullaa ja ruuaksi kalaa, salaattia ja perunaa. Tyttö söi vain perunaa, koska salaatissa oli fetaa. Poika kertoi ettei syö lihaa, mutta jätti nuo muut mainitsematta.
Harmittaa kun odotin kovasti. Olen aina miettinyt millaista se sitten on kun poika löytää tyttöystävän. No tällaista sitten.
Kommentit (159)
Tuollaisia ne nykyajan naiset on, kaikki, minä minä ja vielä kerran minä...en syö....en tykkää... ei sinne....ei tänne...ei käy....ei ei ei ja sitten kun siitä laitetaan koko työpaikka täyteen niin kukaan ei tule toimeen kenenkään kanssa ja sitten valitetaan kotona....miehelle (kellä vielä on) ja ne joilla ei ole valittaa kisalle + koiralle + vauvapalstalla.
Katso nyt että poikasi tekee avioehdon, se pitäisi olla pakollinen tänä päivänä.
Mä olin hiukan kiusaantunut, kun nuorena ekaa kertaa poikaystävän vanhempien ollessani luona mua kutsuttiin "miniäehdokkaaksi". Ihan kuin joku joka on väkisin sukuun tunkemassa.
Poikasi on ääliö kun ei informoinut sinua paremmin. Onnistui loukkaamaan kahta rakasta naista.
Tyttöä ahdisti, onko ihme? Pettyi poikaasi ja tunsi olonsa epämukavaksi.
Kai nyt selvitit, mitä syö ja mitä ei. Ja pojallesi annat sapiskaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia ne nykyajan naiset on, kaikki, minä minä ja vielä kerran minä...en syö....en tykkää... ei sinne....ei tänne...ei käy....ei ei ei ja sitten kun siitä laitetaan koko työpaikka täyteen niin kukaan ei tule toimeen kenenkään kanssa ja sitten valitetaan kotona....miehelle (kellä vielä on) ja ne joilla ei ole valittaa kisalle + koiralle + vauvapalstalla.
Katso nyt että poikasi tekee avioehdon, se pitäisi olla pakollinen tänä päivänä.
Paraskin puhuja, itse olet ammattivollottaja.
Yhteen isoon taloon pojan äiti halusi hankittavan miniä.Kohta oli pihassa monta vanhaa Mini-merkkistä autoa.
Vierailija kirjoitti:
Ko "naisella" ei ole käytöstapoja. Ilmeisesti niitä hänelle ei ole koskaan opetettu.
Anna hänelle vielä mahdollisuus. Mutta jos hän mokaa senkin, niin käyttäydypäs joku kerta samoin häntä kohtaan. Et tervehdi, et hymyile, et tarjoile ruokia, huokailet ja teet merkitseviä katseita omaan mieheesi. Et puhu tai kysy oma-aloitteisesti mitään.
Joskus oon pohtinut, että olisi helpompaa kuulua itse niihin, joilla ei ole tapoja, koska ei tarvitsisi pohtia ja hieman loukkaantuakin jatkuvasti toisten tökeröstä käyttäytymisestä. Kaikista tökeröintä on, kun pitkänajan tuttu (esim hyvä koulukaveri) nippanappa moikkaa kaupassa. Harvinaisen pöllö olo, kun pysähdyt ja olet jo kysymässä kuulumisiä, niin toinen vetää ohi kovalla vauhdilla. Viimeisen muutaman v sisään ainakin 4 vanhaa koulukamua on mulle näin tehnyt. Oon päätelly, että varmaan asiaan on vaikuttanu se, että päällisin puolin elämäni vaikuttaan kaiketi aika unelmalta ainakin facen kautta, ja nämä ihmiset pelkäävät että alan kehumaan ja eivät siksi halua pysähtyä juttelemaan. Tai eivät halua kertoa omasta elämästään henkilölle, jonka kokevat menestyneen jotenkin paremmin. Totuus kuitenkin on, että aika onneton elämässäni olen 😕
Ehkä tuleva miniä oli 16v...kuullostaa sen ikäiseltä
Vierailija kirjoitti:
Olin itse kasvissyöjä 80_luvulla kun tapasin tulevan mieheni.
Koulussa söin lihapäivinä vain perunaa ja näkkäriä..keittäjä sanoi et allergisia ja uskovaisia on ihan tarpeeksi..kun pyysin säästämään salattia edelliseltä päivältä keittäjä (oli muuten obeesi)
Jännitin perheen tapaamista , mutta olivat ihania ja koin itseni tervetulleeksi
Ikää oli 19 v..nyt oltu 30 vuotta yhdessä:)
Toivottavasti olikin allaskala, eli Norjasta, eikä meidän vähiä kotimaan kaloja.
Pari hyvää etikettiä miniällesi kyläilyyn:
- Älä räplää kännykkää, jos mahdollista, laita se vaikka äänettömälle. Jos tulee oikeasti tärkeä puhelu, pahoittele ja vastaa (siirry toiseen huoneeseen puhumaan ja pidä puhelu mahdollisimman lyhyenä), muutoin voit joko vastata pikaisesti ja sanoa että soitat takaisin myöhemmin, tai sitten et vastaa ollenkaan.
- Älä vilkuile kelloa.
- Jos jostain syystä kaikki tarjottava olisi sellaista ettet voi sitä syödä, niin pahoittele kovasti ja kerro että voisit juoda vaikka teetä tms. jotain pitää aina antaa isäntäväen tarjota. Seuraavalle kerralle tuomisina voit tuoda varoiksi jotain sinulle sopivaa, mutta sellaista joka maistuu myös muille.
- Katso silmiin, ole läsnä ja kysele, jotta juttu alkaa luistaa. Vastaa useammalla kuin kolmella sanalla.
- Tarjoudu avuksi esim, keittiöön tms. (olit sitten mies tai nainen), auta tai tarjoudu apuun pöydän korjaukseen, älä auta kuitenkaan väkisin.
- Kehu ja kiitä.
Tällaiset perusasiat tuntuu olevan hukassa monella nuorella, mutta myös aikuisella. Itselleni opetettiin käytöstavat jo kotona. Ap:n miniäkokelaalta ei liene koskaan vaadittu käytöstapoja, tai niistä kerrottu.
N29
Tuollainen vaativa nirppanokkainen ja käytöstapoja vailla oleva miniä tuskin valmistaisi ap:lle lihaa mikäli emännöisi vuorostaan. Ap sentään yritti miellyttää pikku prinsessaa.
Meillä kaikki,mitä annetaan kelpaa ja ollaan edessäpäin niin ystävällistä,mutta kaikessa hiljaisuudessa tehdään myyräntyötä ja manipulointia niin,että poika on pian täysin vieraantunut vanhemmistaan ja näkee meissä nyt kaiken pahan juuren. Miniä ei ymmärrä,että kahden pojan äitinä hän saattaa tulla kokemaan saman kohtalon,jonka nyt aiheuttaa minulle,anopilleen. Salaa toivon,että niin käy.
Voi miten jännä! Meillä kävi kännykkää räpläävä vävyntekele. Ei kelvannut sienet eikä kesäkurpitsa. Kokolihakin tuntui olevan outo käsite, varmaankin HK:n sininen kädessä kasvanut. Huokaili kun olisi pitänyt päästä kotiin pleikalle ja formulaa katsomaan. Lippalakki takaperin päässä. Hiellekin haisi.
Onneksi ei tullut vävyä siitä.
Seuraavalla kerralla juurespihviä, perunaa ja salaattia.
Oliiviöljyä ja vettä juomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Poikasi on ääliö kun ei informoinut sinua paremmin. Onnistui loukkaamaan kahta rakasta naista.
Tyttöä ahdisti, onko ihme? Pettyi poikaasi ja tunsi olonsa epämukavaksi.
Kai nyt selvitit, mitä syö ja mitä ei. Ja pojallesi annat sapiskaa!!!
Juuri näin. Poikani teki aikanaan tämän saman töppäyksen. Olin kysynyt tytön ruokavaliosta ennen ensivierailua. Ei kuulemma mitään erikoista...paitsi sitten laktoosi-intoleranssi! Nolo olo, mutta onneksi löytyi pöydästä myös sopivaa syötävää ja kunnon naurut asian päälle.
Jos tarkoituksena on trollata, kannattaa paljastaa korttejaan hienovaraisesti kortti kerrallaan eikä lätkäistä koko kättään pöytään niin kuin teit viestissä 13.
Tämä samahan aloitti myös uuden ketjun täällä, kirjoittaen siihenkin minijä.
Pohjaohjeet ;
Miniäehdokas. Istu ja hymyile ja syö tai juo jotakin vähän. Älä räplää kännyä. Älä viisastele tai haasta riitaa.
Anoppiehdokas: istu ja hymyile. Älä viisastele tai haasta riitaa. Kysy pojaltasi, mistä tyttö tykkää ja laita sitä. Jos ei syö, anna iloisesti olla syömättä.
Ja hyvin menee se parituntinen.