Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyrpeä minijäkokelas?

Vierailija
27.01.2018 |

Onko ne kaikki?

Näpersi puhelinta ja huokaili. Joo olen varmaan tylsä.

Ei syö viljoja, lihaa, kalaa tai maitotuotteita. Kysyy pojaltani jatkuvasti joko lähdetään. Oli kovin näreissään kun minulla ei ollut kauramaitoa.

Harmittaa. Olin tehnyt pullaa ja ruuaksi kalaa, salaattia ja perunaa. Tyttö söi vain perunaa, koska salaatissa oli fetaa. Poika kertoi ettei syö lihaa, mutta jätti nuo muut mainitsematta.

Harmittaa kun odotin kovasti. Olen aina miettinyt millaista se sitten on kun poika löytää tyttöystävän. No tällaista sitten.

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, vähän yritystä nyt! 0/5.

Vierailija
2/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuoriakin? Ehkä ujostutti ja jännitti häntäkin, eikä osannut olla. Toisaalta kaikilla ei vaan oo tapoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanius on hieno piirre ihmisessä! Välittää muistakin kuin itsestään.

Vierailija
4/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miniä, ei minijä.

Vierailija
5/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla menee paremmin.

Vierailija
6/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nuoriakin? Ehkä ujostutti ja jännitti häntäkin, eikä osannut olla. Toisaalta kaikilla ei vaan oo tapoja..

Tajuaahan tuon kirjoituksesta että teinejä ovat.

Vierailija
7/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä. Ei minijä.

Kalaa? Se on aina vaikea tarjottava koska on paljon ihmisiä jotka ovat allergisia kalalle tai eivät pidä siitä. Poikasi olisi toki voinut kertoa, että pelkästään liha ei ole ongelma vaan että neitonen on vegaani, mutta se menee poikasi piikkiin.

Hei, se on poikasi tyttöystävä ja ensi kerralla tiedät sitten tarjota muuta jos haluat olla huomaavainen anoppikokelas. Käsittääkseni nuorten käteen on puhelin juurtunut eikä se vanhempien paheksunnasta miksikään muutu. Poikasi kuitenkin seurustelee tytön kanssa etkä sinä.

Olen omien kolmen aikuisen lapsen ja heidän kumppaneidensa kanssa ottanut sen linjan, että ovat semmoisia kuin ovat - ei ole minun asiani kummeksua tai paheksua.

Vierailija
8/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattisuus ja lämpö kadonnut näistä nuorista valitettavasti.

Vierailija
9/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi mokasi, kun ei kertonut tytön ruokavaliota sinulle ennakkoon. Mutta seuraavaa kertaa varten tiedän, ei hätää. 

Vierailija
10/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minijästä tulikin sitten menijä - ulos ovesta.

Surkea provo.

Vierailija
11/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiniJä sitä minnee tätä. Ainahan se on miniän vika, kun oma poika jättää kertomatta oleellisia asioita.

Vierailija
12/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minijästä taisi tulla menijä?

Vierailija
13/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nuoria, mutta kuitenkin täysi-ikäisiä.

Itse halusin olla ystävällinen anopilleni, mutta nyt tuntui että haluttiin viestittää ihan muuta.

Olettaako nuo sitten että minäkin alan syömään vain kasviksia? Olin havaitsevinani tuomitsemista.

Meillä oli apen kanssa aikanaan erimielisyyttä uskonnosta, mutta pyrin silti olemaan suvaitsevainen häntä kohtaan.

Ap

Vierailija
14/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin olla ystävällinen anopilleni, mutta nyt tuntui että haluttiin viestittää ihan muuta.

Olettaako nuo sitten että minäkin alan syömään vain kasviksia? Olin havaitsevinani tuomitsemista.

Meillä oli apen kanssa aikanaan erimielisyyttä uskonnosta, mutta pyrin silti olemaan suvaitsevainen häntä kohtaan.

Ap

Ei kukaan odota sinulta että muuttaisit ruokavaliotasi yhtään mitenkään, voi herranjumala nyt.

Vierailija
15/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kukaan odota sinulta että muuttaisit ruokavaliotasi yhtään mitenkään, voi herranjumala nyt.

Poika on nyt kuulemma myös lopettanut tuotantoeläimien lihansyönnin. Maitoa sentään laittoi kahviin ja söi salaattia. Tyttö kuitenkin katsoi häntä tuimalla ilmeellä. Ja sanoi lohenkin olevan allaskala. Mistä hän tietää mistä hakemani lohi on!? En siinä inttämään alkanut, totesin vain että jaaha, hyvä että on tietoinen kauppahallin kaikista toimittajista.

Ap

Vierailija
16/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sen verran marttyyrimeiningiltä, että taitaa olla anoppikokelaalla vaihdevuodet. 

Vierailija
17/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sen verran marttyyrimeiningiltä, että taitaa olla anoppikokelaalla vaihdevuodet. 

Ne on kyllä jo menneet. Miehen mukana. Ei ole kelle puhua, niin tänne sitten.

Ap

Vierailija
18/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuutta. Hyväksy hänet, vaikka hän ei ole sinun unelmiesi miniä. Poikasi vika, että jätti kertomatta kaikki, mitä tyttö ei syö.

Vierailija
19/159 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas sitkeä trollaa ja. Melkein jo itsekkin uskoo tarinaansa. Onkohan se sama jolta" miniä" kieltää lapsenlapset. Joillakin nyt on liikaa aikaa.

Vierailija
20/159 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vastaisuudessa perunoita ja kasviksia kaikensorttisia. Juurekset voi myös hauduttaa uunissa kannen alla sellaisinaan tai pilkottuina, tulee hyvää ja pidät itsekin niistä - tarjolle tuotaessa silppuat jotain tuoretta yrttiä päälle. Perunoiden ohelle keität esim. kik-herneitä (illalla veteen likoamaan, keittoaika n. tunti). Suolapurkki pöytään, niin et vahingossa tule suolanneeksi ruokaa pilalle.

Minä asettelen salaattiainekset suureen vatiin kauniisti lajeittain, jolloin kukin syöjä voi koostaa itselleen sopivan yhdistelmän, öljykastike eri astiassa tai öljy ja viinietikkapullo pöytään. Näin teen siksi, että valmiiksi sekoitetut salaatit ovat itselleni kauhistus.

Kasviskeitto on käytännöllinen vaihtoehto. Voit maustaa kasvisliemikuutioilla, mutta niissäkin on eroja, osta vegaaninen vaihtoehto, kysy luontaistuotekaupasta, jos olet epävarma. Valmiiseen keittoonkin voi lisätä etukäteen keittämiäsi kik-herneitä. Vaihtoehtoisesti voit valmistaa linssikeiton punaisista linsseistä tai hernekeiton ilman lihaa. Oheen kuorittuja porkkanoita tikuiksi leikattuna. Helpolla pääset.

Mikään ei estä kattamasta pöytään leipää, vaikka itsäsi varten. Kysy vaikka sieltä luontaistuotekaupasta leivän korviketta viljattomalle - en ole tähän asiaan perehtynyt.

Eivät nuoret tuotantoeläinten suhteen väärässä ole. Ja nuori on ehdoton idealistisuudessaan. Hanki siis sitä kauramaitoa, jos jää yli voit loput käyttää ruuanlaitossa tai leivonnassa.

Jos joku vielä tämän jälkeen nyrpistelee, anna nyrpistellä. Jos poika on vielä ainoa lapsesi, karaisisin mieleni ja antaisin nuorten pitää näkemyksensä. Tottakai on murheellista, jos nuoren naisen ensivierailu päättyi mielipahaan, mutta hän käyttäytyi huonosti jos arvosteli ja moralisoi ääneen. Älä ota itseesi - ja tarjoa lohiherkut vastaisuudessa niille, joille maistuu :)