Nyrpeä minijäkokelas?
Onko ne kaikki?
Näpersi puhelinta ja huokaili. Joo olen varmaan tylsä.
Ei syö viljoja, lihaa, kalaa tai maitotuotteita. Kysyy pojaltani jatkuvasti joko lähdetään. Oli kovin näreissään kun minulla ei ollut kauramaitoa.
Harmittaa. Olin tehnyt pullaa ja ruuaksi kalaa, salaattia ja perunaa. Tyttö söi vain perunaa, koska salaatissa oli fetaa. Poika kertoi ettei syö lihaa, mutta jätti nuo muut mainitsematta.
Harmittaa kun odotin kovasti. Olen aina miettinyt millaista se sitten on kun poika löytää tyttöystävän. No tällaista sitten.
Kommentit (159)
Meillä aikoinaan anoppi kyseli mm. olenko siirtänyt hellan ja siivonnut taustan milloin? Onko roskat viety jne. Piti akateemista ihmistä ihan vajakkina, tuntui joskus. Meidän omassa huushollissa. Olisi kysynyt pojaltaan, onko hän tehnyt? Ei se ole mikään naisen automaatio nykypäivänä. Kummallakin on oma kiireinen työ muutenkin. Vie yhtälailla aikaa ja energiaa.
Kasvissyöjä, vegaani, lakto-ovo-mikälie...
Voiko joku ideologisella ruokavaliolla oleva olla niin kuplassa, ettei ymmärrä ettei nuo termit avaudu oikein tavalliselle ruokailijalle.
Erikois-erikoisruokavalion noudattajat yleensä ovat tottuneet ottamaan omat eväät mukaan, koska tietävät noiden hankaluuden. Ei kaikilla todellakaan ole kauramaitoa jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku ideologisella ruokavaliolla oleva olla niin kuplassa, ettei ymmärrä ettei nuo termit avaudu oikein tavalliselle ruokailijalle.
Mutta kyllä nyt yksinkertaisinkin ihminen kai ymmärtää että kasvissyöjä ei syö esim. sitä kalaa mitä tämä anoppi oli valmistanut vaikka tiesi ettei tyttö syö lihaa.
Poika kun puhui lihasta, niin en sitten ymmärtänyt että kalankin on poikotissa.
Eipä tullut mieleeni tuo kauramaito. Ehkä ei sitten ole allerginen viljalle, vaan jokin muu syy siihen.
Tuskin hetkeen tulevat. Enpä jaksa pyydellä elleivät itse halua tulla. Kovin ollaan erilaisia. En usko että yhteistä löytyy. Minä kun huomaan herkästi jos minusta ei pidetä, sitä on ikävä olla kiusaantuneena.
Hyviä kommentteja täällä kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku ideologisella ruokavaliolla oleva olla niin kuplassa, ettei ymmärrä ettei nuo termit avaudu oikein tavalliselle ruokailijalle.Mutta kyllä nyt yksinkertaisinkin ihminen kai ymmärtää että kasvissyöjä ei syö esim. sitä kalaa mitä tämä anoppi oli valmistanut vaikka tiesi ettei tyttö syö lihaa.
Ihan rehellisesti sanottuna näistä nykyajan ituhipeistä ei tosiaankaan tiedä mitä ne kulloinkin saavat suuhunsa tunkea.
Itse asiassa kuulostaa vähän surulliselta. Tyttö kuulostaa huonotapaiselta ja tylsämieliseltä ihmiseltä. Kävi vähän sääliksi ap aloituksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku ideologisella ruokavaliolla oleva olla niin kuplassa, ettei ymmärrä ettei nuo termit avaudu oikein tavalliselle ruokailijalle.Mutta kyllä nyt yksinkertaisinkin ihminen kai ymmärtää että kasvissyöjä ei syö esim. sitä kalaa mitä tämä anoppi oli valmistanut vaikka tiesi ettei tyttö syö lihaa.
Ihan rehellisesti sanottuna näistä nykyajan ituhipeistä ei tosiaankaan tiedä mitä ne kulloinkin saavat suuhunsa tunkea.
No varmaan idut on aina turvallinen valinta?
Mutta miniä kirjoitetaan kylläkin miniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjälle olisin ihan helposti nykäissyt kasvisgratiinin, jossa kuorrutteesa maitoa, kananmunia ja juustoa. Ilmeisesti siis ihan valtava virhe.
Eräs tuttava ei syö punaista lihaa, mutta kana ja kala ovat ok. Syytä ruokavalioon en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että miniä luuli poikasi kertoneen sinulle hänen oikean ruokavalionsa. Kun hän sitten saapui paikalle ja pöytä oli täynnä juuri niitä aineksia joita ei syö, luuli hän sinun ilkeilevän tahallasi. Parempi onni ensi kerralla, nyt kun tiedät paremmin. 🙂
Jos ruoka ei kelpaa sen voi jättää syömättä. Aikuisen ihmisen ruokkiminen ei ole mikään velvollisuus.
Niinhän hän jättikin? Vai sisältyykö siihen mielestäsi iloisen teeskenteleminen?
Mielenosoittaminen ruuasta kuuluisi jäädä jo sinne lastentarhaikään.
En ryhdy kokonaisuutena puolustelemaan tytön käytöstä, vaikka aika normaalilta nykyparikymppiseltä kuulostaakin. Mutta on se otettava vähintään huomioon asiaa punnitessa, että tuo tuskin hänenkään puoleltaan paransi tunnelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulimme, ettei hän oikein syö liharuokia (ei ollut vegaani, vaan asperger)
Nauroin tälle ihan katketakseni :D kiitos, anonyymi kommentoija.
Mutta noin se oli. En tiennyt ennen hänen tuloaan, että hän on asperger, mutta se oli kyllä päivänselvää heti kun näin hänet. Ja tiesin että joillekin aspergereille ruokajutut on vaikeita ja siksi kysyin häneltä tästä liha-asiasta. Hän ei ollut mikään vakaumuksellinen lihankarttaja (niin kuin vegaanit ovat), ei vaan yksinkertaisesti juuri pitänyt lihan mausta. Mutta maisteli silti hieman sitä lihaa mitä me muut söimme.
Noin muuten hän oli tottunut aika erilaiseen ruokaan kuin meidän perhe, hänen äitinsä oli kasvispainotteinen kokki. Hän kertoi, että joskus hänen isälleen tulee himo ja hän grillailee makkaraa itselleen. Tunsin kyllä sympatiaa tuota miespoloa kohtaan.
Vaikka tuo poika oli monella tapaa mukava (ja juttelen hänen kanssaan netin kautta vieläkin silloin tällöin, sillähän minä siitä tyttöystävästäkin kuulin kun hän minulle kertoi miten olivat tavanneet ja päätyneet yhteen <3) niin kyllä huomasin miten hankalaa on jos yksi syö kovin erilaista ruokaa kuin muut. Nykyinen vävykandidaatti on tavallinen sekasyöjä, ainoa vitsaus on laktoosi-intorelanssi, mutta se on pientä verrattuna johonkin kiilusilmäiseen veganismiin tai aspergereille tyypillisiin ruokaongelmiin. Tuntuu mukavalta ja mutkattomalta, kun voidaan syödä kaikki samaa ruokaa.
Tämä on varmaan provo, mutta onhan noita vastaavia kyllä olemassa ihan oikeastikin. Oman veljeni tyttöystävä käyttäytyi alusta lähtien ylimielisesti ja nirsosti meillä kotona vieraillessaan. Kyse ei ollut tässä tapauksessa ruoista, vaan enemmän yleisistä tottumuksista, tyylistä jne - mikään ei tuntunut ollut meillä "oikein". Mitä enemmän hänen "erityispiirteitään" pyrittiin ymmärtämään ja olemaan hänelle ystävällisiä, sitä enemmän hän paradoksaalisesti jotenkin vaan korosti tätä asetelmaa. En tiedä mitä veljeni näki tuolloin hänessä, ehkä seksin, mutta juttu ei onneksi kovin pitkään kestänyt ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä JOKAISELLA aterilla pitäisi tarjota lihaa?
Ei tietenkään tarvitse. Välillä kalaa ja maksaa vaihtelun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tullut mieleeni tuo kauramaito. Ehkä ei sitten ole allerginen viljalle, vaan jokin muu syy siihen.
Tuskin hetkeen tulevat. Enpä jaksa pyydellä elleivät itse halua tulla. Kovin ollaan erilaisia. En usko että yhteistä löytyy. Minä kun huomaan herkästi jos minusta ei pidetä, sitä on ikävä olla kiusaantuneena.
Ap
No sanopa mitä kala on jos ei lihaa? Kala on eläin joten se on lihaa.
Totta on että monet eivät syö punaista lihaa mutta syövät esim. kalaa ja kanaa, mutta kasvissyöjiä he eivät ole.
Ensinnäkin se on miniä eikö minijä.
Toiseksi, tarjosit kalaa vaikka on kerrottu ettei syö lihaa. Mitä kala sinusta on, jos ei lihaa? Kasvis?
Vierailija kirjoitti:
Erikois-erikoisruokavalion noudattajat yleensä ovat tottuneet ottamaan omat eväät mukaan, koska tietävät noiden hankaluuden. Ei kaikilla todellakaan ole kauramaitoa jääkaapissa.
Näin juuri. Tai varaudutaan muuten. Jos olen menossa lasten synttäreille perheeseen, jonka tarjoilusta tiedän jo etukäteen ettei siellä ole mitään karpille sopivaa (jos ei syö munavoita paljaaltaan), syön ennen kotoa lähtöä ja sitten juhlissa pelkkää kahvia ja kermaa. Tämä ei ole minulle mikään ongelma ja pidän osaltani huolen myös siitä, ettei juhlien emäntäkään ota siitä itselleen ongelmaa.
Jos menen kahville talouteen, jonka jääkaapissa tiedän olevan pelkkää rasvatonta maitoa, vien oman kerman mukanani.
Ja vaikka normaalissa elämässäni en mitään suodatinkahvia juo, niin kylässä juon sitä kohteliasuudesta enkä vaadi saada vastajauhetuista pavuista tehtyä lattea, mitä juon kotona. Jos unohdan ottaa oman kerman mukaan, juon kahvin rasvattoman maidon kanssa vaikka hampaat irvessä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä pidän sinulle peukkuja, että saat lopulta tolkullisen miniän! Tuollaiset ruuan kanssa konstailevat maailmanparantajat on hankalia tyyppejä, minkäänlaista suvaitsevaisuutta ei heiltä voi odottaa toisenlaisia valintoja kohtaan. Pahimmillaan pakottavat lapsensakin vegaaneiksi (jos suostuvat edes lapsia tekemään), mutta lemmikeilleen he kyllä syöttävät lihaa, se ei ole koskaan ongelma! Kyllä tuollaisessa kuviossa lihaasyövä mies jää ahtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Tai varaudutaan muuten. Jos olen menossa lasten synttäreille perheeseen, jonka tarjoilusta tiedän jo etukäteen ettei siellä ole mitään karpille sopivaa (jos ei syö munavoita paljaaltaan), syön ennen kotoa lähtöä ja sitten juhlissa pelkkää kahvia ja kermaa. Tämä ei ole minulle mikään ongelma ja pidän osaltani huolen myös siitä, ettei juhlien emäntäkään ota siitä itselleen ongelmaa.
Jos menen kahville talouteen, jonka jääkaapissa tiedän olevan pelkkää rasvatonta maitoa, vien oman kerman mukanani.
Ja vaikka normaalissa elämässäni en mitään suodatinkahvia juo, niin kylässä juon sitä kohteliasuudesta enkä vaadi saada vastajauhetuista pavuista tehtyä lattea, mitä juon kotona. Jos unohdan ottaa oman kerman mukaan, juon kahvin rasvattoman maidon kanssa vaikka hampaat irvessä.
😂😂😂 säilytätkö kermaa laukussa vai vietkö jääkaappiin säilöön?
Mielenosoittaminen ruuasta kuuluisi jäädä jo sinne lastentarhaikään.