Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyrpeä minijäkokelas?

Vierailija
27.01.2018 |

Onko ne kaikki?

Näpersi puhelinta ja huokaili. Joo olen varmaan tylsä.

Ei syö viljoja, lihaa, kalaa tai maitotuotteita. Kysyy pojaltani jatkuvasti joko lähdetään. Oli kovin näreissään kun minulla ei ollut kauramaitoa.

Harmittaa. Olin tehnyt pullaa ja ruuaksi kalaa, salaattia ja perunaa. Tyttö söi vain perunaa, koska salaatissa oli fetaa. Poika kertoi ettei syö lihaa, mutta jätti nuo muut mainitsematta.

Harmittaa kun odotin kovasti. Olen aina miettinyt millaista se sitten on kun poika löytää tyttöystävän. No tällaista sitten.

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miten jännä! Meillä kävi kännykkää räpläävä vävyntekele. Ei kelvannut sienet eikä kesäkurpitsa. Kokolihakin tuntui olevan outo käsite, varmaankin HK:n sininen kädessä kasvanut. Huokaili kun olisi pitänyt päästä kotiin pleikalle ja formulaa katsomaan. Lippalakki takaperin päässä. Hiellekin haisi.

Onneksi ei tullut vävyä siitä.

Höylänny lastasi hikisenä se lippis päässä

Vierailija
142/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo, et vain kertakaikkiaan osaa provoilla uskottavasti.

Tämä todettu monta päivää sitten surkeaksi provoksi, mut jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari hyvää etikettiä miniällesi kyläilyyn:

- Älä räplää kännykkää, jos mahdollista, laita se vaikka äänettömälle. Jos tulee oikeasti tärkeä puhelu, pahoittele ja vastaa (siirry toiseen huoneeseen puhumaan ja pidä puhelu mahdollisimman lyhyenä), muutoin voit joko vastata pikaisesti ja sanoa että soitat takaisin myöhemmin, tai sitten et vastaa ollenkaan.

- Älä vilkuile kelloa.

- Jos jostain syystä kaikki tarjottava olisi sellaista ettet voi sitä syödä, niin pahoittele kovasti ja kerro että voisit juoda vaikka teetä tms. jotain pitää aina antaa isäntäväen tarjota. Seuraavalle kerralle tuomisina voit tuoda varoiksi jotain sinulle sopivaa, mutta sellaista joka maistuu myös muille.

- Katso silmiin, ole läsnä ja kysele, jotta juttu alkaa luistaa. Vastaa useammalla kuin kolmella sanalla.

- Tarjoudu avuksi esim, keittiöön tms. (olit sitten mies tai nainen), auta tai tarjoudu apuun pöydän korjaukseen, älä auta kuitenkaan väkisin.

- Kehu ja kiitä.

Tällaiset perusasiat tuntuu olevan hukassa monella nuorella, mutta myös aikuisella. Itselleni opetettiin käytöstavat jo kotona. Ap:n miniäkokelaalta ei liene koskaan vaadittu käytöstapoja, tai niistä kerrottu.

N29

Heh heh.

-makaa puoleen päivään

-jätä syömättä tarjotut ruuat

-juo tuliaisviini

-älä vie edes tiskejä pöydästä, muusta puhumattakaan

-ole hiljaa tai puhu itsestäsi taukoamatta

Sulle ei ole mitään opetettu.

Vierailija
144/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miten jännä! Meillä kävi kännykkää räpläävä vävyntekele. Ei kelvannut sienet eikä kesäkurpitsa. Kokolihakin tuntui olevan outo käsite, varmaankin HK:n sininen kädessä kasvanut. Huokaili kun olisi pitänyt päästä kotiin pleikalle ja formulaa katsomaan. Lippalakki takaperin päässä. Hiellekin haisi.

Höylänny lastasi hikisenä se lippis päässä

Haiseeko lapsikin hielle?:)

Vierailija
145/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta yhdestä oudosta miniä-ehdokkaasta. Ei mitää tapoja , ei edes tervehdi. Puhuimme pojan kanssa ettei se käy tuollainen  käytös. Oli täysin salonkikevoton Asui ilmaiseksi pojan asunnossa noin vuoden, ei ollut työssä, eikä opiskellut. Lopulta vei kaikki säästöt mitä sai huijattua. Sain apua työtovereiltani, jotka varottivat tällaisesta typykästä. Onneksi poika tuli järkiinsä ja löysi lopuksi normaalin mukavan naisen vaimokseen, lapsiakin on  jo siunaantunut.   Sinulla vain neuvoksi, en tarjoisi heille mitään syötävää. Tiedossa on ilmeisesti vain vaikeuksia. Poikasi ei varmaan kerro sinulle kuin murto-osan tytön asioista. Kysy mös siitä ehkäisystä.  Anna heidän ostaa ihan omat Alpronsa ym. erikoismössöt. Sanot vaan jämerästi ettet ala ruualla pelleillä.

Vierailija
146/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni antaisi lapsensa seurustella hieltälöyhkäävän lippispään kanssa?

Käsi ylös

Vierailija
147/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös

Vai että oikein antaisi. Harvemmin ne lapset kuuntelee isin tai äidin mielipidettä tyttö- tai poikaystävistä.

Vierailija
148/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös

Vai että oikein antaisi. Harvemmin ne lapset kuuntelee isin tai äidin mielipidettä tyttö- tai poikaystävistä.

Taitaa teidän kämpässä hiki haista..minun lapseni ei haisulipoikain kanssa pane

Vierailija
149/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kaikki?

Ei syö viljoja, lihaa, kalaa tai maitotuotteita. Kysyy pojaltani jatkuvasti joko lähdetään. Oli kovin näreissään kun minulla ei ollut kauramaitoa.

Harmittaa. Olin tehnyt pullaa ja ruuaksi kalaa, salaattia ja perunaa. Tyttö söi vain perunaa, koska salaatissa oli fetaa. Poika kertoi ettei syö lihaa, mutta jätti nuo muut mainitsematta.

Harmittaa kun odotin kovasti. Olen aina miettinyt millaista se sitten on kun poika löytää tyttöystävän. No tällaista sitten.

Mitä välii!! Tarjoat tasan sitä mitä teillä syödään ja jollei ruokarajoitteiselle anorektikolle kelpaa niin sitten ei kelpaa. Mitä välii!!

Vierailija
150/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kaikki?

Mitä välii!! Tarjoat tasan sitä mitä teillä syödään ja jollei ruokarajoitteiselle anorektikolle kelpaa niin sitten ei kelpaa. Mitä välii!!

Mutta haisiko se minijä hielle?

Vierailija
151/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemusta yhdestä oudosta miniä-ehdokkaasta. Ei mitää tapoja , ei edes tervehdi. Puhuimme pojan kanssa ettei se käy tuollainen  käytös. Oli täysin salonkikevoton Asui ilmaiseksi pojan asunnossa noin vuoden, ei ollut työssä, eikä opiskellut. Lopulta vei kaikki säästöt mitä sai huijattua. Sain apua työtovereiltani, jotka varottivat tällaisesta typykästä. Onneksi poika tuli järkiinsä ja löysi lopuksi normaalin mukavan naisen vaimokseen, lapsiakin on  jo siunaantunut.   Sinulla vain neuvoksi, en tarjoisi heille mitään syötävää. Tiedossa on ilmeisesti vain vaikeuksia. Poikasi ei varmaan kerro sinulle kuin murto-osan tytön asioista. Kysy mös siitä ehkäisystä.  Anna heidän ostaa ihan omat Alpronsa ym. erikoismössöt. Sanot vaan jämerästi ettet ala ruualla pelleillä.

mutta haisiko se hielle?

Vierailija
152/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyttö on huonosti kasvatettu ja vielä niin lapsellinen ettei ymmärrä. Vaikk olisikin näitä ruokarajotteita niin aina voisi silti käyttäytyä kauniisti ja pahoitella kun aiheuttaa vaivaa tarjottavien kanssa.

Vierailija
153/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 159 vastaa: Haisi ulolle ja homeelle kuin koirat. Oli maalattu mustaksi kuin petolinnun peese.  Kaikki mekot pitkiä mustia ja iiso kaula-aukko, töissä mulle selittivät, että se on varmaan sellainen Gootti.  Oli vain viikon töissä, joutui pois niitten vaatteiden takia. On muuten nykyisin ihan normaali perheenäiti. Oli kai niin nuori silloin. Maailman tahko laahaa.

Vierailija
154/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap. Olen minäkin ollut nuorena ehdoton eettisten asioiden suhteen, ja asenteeni on saattanut huokua jyrkkää tuomitsemista, mutta olen aina ollut positiivinen, hymyilevä ja puhelias, kun olen tavannut poikaystävieni vanhempia. En olisi ikinä kehdannut olla nyrpeä ja välinpitämätön!

Kerran 18-vuotiaana olin niin kohtelias, että söin silloisen poikaystäväni vanhempien luona ensimmäistä kertaa käydessäni possupihvin, koska en halunnut pahoittaa sen äidin mieltä. Poikansa ei ollut vaivautunut kertomaan äidilleen minun ruokavaliotani, vaikka olin pyytänyt. En ollut syönyt lihaa neljään vuoteen silloin, ja kamalaa se syöminen kyllä oli. Mutta käytöstavat ennen kaikkea.

En voi käsittää, miten nuoret kehtaavat käyttäytyä ynseästi poika- ja tyttöystäviensä vanhempia kohtaan, vieläpä ensimmäisellä tapaamisella. Voi olla, että poikaasi salaa hävetti se, että tyttöystävä ei ollut reipas ja hymyilevä. Älä puhu pojalle asiasta, anna hänen huomata itse asioita ja tehdä täysin itsenäisesti päätöksensä siitä, kenen kanssa on. Muiden näkemykset omasta tyttö- tai poikaystävästä voivat olla ahdistavia ja sekoittaa sitä omaa intuitiota siitä, haluaako suhdetta jatkaa vai ei. Kaikki me haluamme itse valita puolisomme ilman vanhempiemme mielipiteitä.

Vierailija
155/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa vain kaksi kommentoijaa tajusi ongelman: poika informoi äitiään huonosti.

Loput 160 syytti jompaa kumpaa naista, jotka ikänsä ja elämänkokemuksensa valossa tekivät parhaansa.

Oletteko te 160 idiootteja vai asennevammaisia?????

Tsemppä anoppi, kyllä se siitä. Pidä pojallesi pieni puhuttelu aiheesta "rakkaan huomioiminen".

Vierailija
156/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tyttö on huonosti kasvatettu ja vielä niin lapsellinen ettei ymmärrä. Vaikk olisikin näitä ruokarajotteita niin aina voisi silti käyttäytyä kauniisti ja pahoitella kun aiheuttaa vaivaa tarjottavien kanssa.

Hänkö aiheutti? Ettei ollut se pojan tanokki, joka ei osannut äidille asiaa selvittää?

Onko mies yleensäkin syyntakeeton ja siis holhouksen tarpeessa, vai olettaisiko seurusteluikäisen tajuavan vähän enemmän?

Vierailija
157/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en olisi kuvitellut sanovani tätä: onneks on muitakin! Itse olen ruoka-alan ammattilainen ja lapseni söivät aina kaikkea ja heidät saattoi viedä ravintolaan syömään eikä ronklattu ruoista. Nyt miniä on syömishäiriöinen vege-hippi-luuloilija. Juo yrttiteetä, ei tee ruokaa lapsille, syödään salaatteja ulkona, ostetaan patukoita Ruohonjuuresta. Kylässäkään ei kykene syömään tai olemaan kohtelias. Miehen isovanhempien luona ei saa kannettua edes kuppia tai lautasta tiskipöydälle, vaan heittäytyy räpläämään kännyään ja 80-vuotiaat joutuu palvelemaan tätä rinsessaa. Mummo osti varta vasten vihreää teetä tätä varten, mutta neiti nirpisteli kun oli bergamottia mausteena eikä voinut juoda. Puoleen päivään mennessä ei ole herännyt, vaikka on pienet lapset. Mummot hoitaa. Sisarukset ei ole kyenneet itseään elättämään, vaan yhteiskunta maksaa ja terapoi ja itse ei ole koskaan töitä tehnyt eikä hänestä siihen olekaan. Ikinä. Siksi ei jaksa ees ärsyyntyä nirppailusta. Jos ei mitään eväitä elämäänsä saanut, ei mitään voi vaatia. Odotan vain eroa tästä huuhaahipistä

Vierailija
158/159 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani= kantaa vastuuta omasta tärkeilystään.

Vierailija
159/159 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienet ja kesäkurpitsa voivat nykynuorille olla turhan haastava laji. Kaikki vanhemmatkaan eivät pidä noista.

Lippis pois ruokapöydässä ja hygienia kuntoon. Noita ei anna edes teini-ikä anteeksi. Tai kännykän räpläystä ruokapöydässä. Voi olla huonosti opittu tapa tai pakokeino kommunikaatiosta muiden pöydässä istuvien kanssa.