Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,

Vierailija
27.01.2018 |

itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...

Kommentit (1031)

Vierailija
921/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomi ja Satakunta saattaavat olla hieman totisia ja sisäänlämpiäviä seutuja, ulkopuoliseksi jääminen uhkaa muuttaneita. 

Vierailija
922/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

West palm beach

Vierailija
924/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa Tammisaareen. Junalla pääsee Helsinkiin puolessatoista tunnissa, merta on ja hyvät uimarannat, ja suomenkielinen koulukin.

Vierailija
925/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku on iso ja kaunis kaupunki, jossa palvelut toimivat ja töitä.

Samat ongelmat.

Vierailija
926/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleppa Kuopijoon, niin myö venkuroijjan ja puhutaan sinut pyörryksiin, kustaan silimään asunto ja aatokaapoissa ja viijään koko sinun ommaisuus, että luikit häntä koipiin välissä takas sinne statiin. Matkaevveeks myö laetetaan kuiva kalakukko ja kokkelpiimee. Tervetulloo vuan tänne mualimannavalle.

Vierailija
927/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleppa Kuopijoon, niin myö venkuroijjan ja puhutaan sinut pyörryksiin, kustaan silimään asunto ja aatokaapoissa ja viijään koko sinun ommaisuus, että luikit häntä koipiin välissä takas sinne statiin. Matkaevveeks myö laetetaan kuiva kalakukko ja kokkelpiimee. Tervetulloo vuan tänne mualimannavalle.

Puhuuko joku tai jopa moni oikeasti arjessa noin? Miten tuollaista jaksaa kuunnella, vaikka keskustelukumppani olisi muuten miten miellyttävä ihminen tahansa?

-Language Barrier

Vierailija
928/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lasten kanssa muuttaneena, en kannata ajatusta, jollei lapset hihku innosta ajatuksesta. Murrosikäisten on välillä todella vaikea päästä uusiin kaveriporukoihin. Muutama vuosi kärvistelyä aikuisten puolelta ja sitten muutto, kun lapset ovat vanhempia.

Ei kannata missään nimessä kärvistellä Helsingissä, joka muuttuu päivä päivältä vaarallisemmaksi roadmanien takia. Siskon lapset jo kertaalleen ryöstetty, samoin serkun lapset pahoinpidelty. Turku alkaa muistuttaa pienemmässä mittakaavassa Helsinkiä keskustan puolesta. Ei ole sinnekään iltaisin asiaa kun m am u t on vallanneet kadut.

Sanoisin että Rauma on kaunis ja rauhallinen kaupunki.

Vierailija
929/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotka, myös lappeenranta ja imatra kovassa huudossa nuorten kasvupaikaksi.

Kaikissa nuorten huumeongelmat valtavassa kasvussa, työttömyyttä, vähennysten ja konkurssien muodossa. Kaduilla ei näy enää kuin narkit ja m a mu t. 

Sama ongelma on Suomessa ihan kaikissa kaupungeissa. Kiitos avointen rajojen!

Vierailija
930/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisten lasten kanssa en muuttaisi, vuodet 7-15 eli ylä-ja alakouluaika kannattaisi pysyä niin, että lasten koulu-ja kaverisuhteet jatkuvat.

Olen itse 50v, ja elämässäni edelleenkin taustavaikuttajina haitat ja haavat , jotka sain, kun muutimme ollessani 10v.

Ehkä olet sitten normaalia herkempi. Miten ne sitten sopeutuu, joiden vanhemmat muuttavat töiden vuoksi tuon tuostakin?

Vierailija
931/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Kemi. Parempaa paikkaa saa etsiä. On usein myös uutisissa positiivisessa mielessä 🙂

Vierailija
932/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI!

Muuta tänne Poriin! Reposaaresta saat edullisen, talon meren rannalta! Tai keskustan uusiin kerrostaloihin! Näköala suoraan kokemäenjoelle! Täällä on edullista, opiskellakin voi mitä vaan! Yliopistokeskuksessa!! Lapsilla hyvät koulut ja harrastukset! Päiväkodit yms!! Eurajoella pääset tutustumaan maalaistaloihin, sellaisella vaihtosysteemillä!! Tervetuloa!!

Vierailija
933/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut vielä 10 vuotta sitten, että Turku on Suomen paras kaupunki, mutta roadmaneilla sekin on pilattu. Ei ole enää turvallinen kaupunki sekään.

Vierailija
934/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisten lasten kanssa en muuttaisi, vuodet 7-15 eli ylä-ja alakouluaika kannattaisi pysyä niin, että lasten koulu-ja kaverisuhteet jatkuvat.

Olen itse 50v, ja elämässäni edelleenkin taustavaikuttajina haitat ja haavat , jotka sain, kun muutimme ollessani 10v.

Ehkä olet sitten normaalia herkempi. Miten ne sitten sopeutuu, joiden vanhemmat muuttavat töiden vuoksi tuon tuostakin?

No eihän he välttämättä sopeudukaan, jos vanhemmat eivät osaa oikealla tavalla tukea. 

Nuorten kanssa kannattaa muistaa, että nuoret ovat nuoria ja kokeilevat ja tekevät joskus tyhmiä juttuja. Se on kehitykseen kuuluva fakta ihan asuinpaikasta riippumatta. 

Vierailija
935/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku ehdottomasti

Pieni?

Vierailija
936/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Eihän ne kaikki sopeudukaan.

Kuvitteletko tosiaan, että kaikki sopeutuvat, kun muuton syy on ja äidin työ?

Toiset saa traumoja siellä missä ovat.

Sattua voi missä vaan, mutta ei aikuisten työ ole tae lasten sopeutumisesta.

Vierailija
937/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ahdollisuus niin muuttaisin tosiaan Porin Reposaareen. Sinne mennessä on ihan meren rannassa tien lähellä edullisia kerrostaloja meren rannassa. Ja jos on enemmän rahaa niin saa vaikka mistä. Uniluoto ihanaa ja itse Reposaari jne. 

Vierailija
938/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuuko joku tai jopa moni oikeasti arjessa noin? Miten tuollaista jaksaa kuunnella, vaikka keskustelukumppani olisi muuten miten miellyttävä ihminen tahansa?

-Language Barrier

Kannattaa kiertää Suomessa ja käydä vaikka Raumalla. Siellä voi olla oikeesti toi barrier.

Kyllä tuon kuopijjoon viännön ymmärtää. Helppoa verrattuna raumanmurteeseen.

Vierailija
939/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Language Barrier

Sun kannattaa muuttaa johonkin englantia puhuvaan kuntaan. Pääset muuristasi.

Vierailija
940/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa Tammisaareen. Junalla pääsee Helsinkiin puolessatoista tunnissa, merta on ja hyvät uimarannat, ja suomenkielinen koulukin.

Suomenkieliselle ei niin houkutteleva vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme