Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,
itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...
Kommentit (1056)
Kuopio. Hyvät harrastusmahdollisuudet, hieno ympäristö, Kallavesi saarineen, siisti, dynaaminen, kivat ihmiset...
Kokkola. Halvin paikka asua. Juuri valmistunut Piispanmäen koulukeskus. Nuorisopalvelut järjestää vuoden mittaan monenlaisia tapahtumia nuorisotiloilla yhteistyössä muiden vastuualueiden ja toimijoiden kanssa.
Pitääkö kuitenkin päästä pääkaupunkiseudulle helposti töiden takia? Pitääkö töiden takia lentää maailmalle? Siinä tapauksessa vaihtoehtoja on todella vähän, ikävä kyllä. Tammisaari ja Hanko nyt ekana tulee mieleen, ja Loviisa. Jos pääkaupungilla ei ole väliä, muuttakaa vaikka Kemiin.
Älkää helvetissä turkuun muuttako
Vierailija kirjoitti:
Hamina.
Tervehenkinen pikkukaupunki jossa ei ole lattekahviloita eikä hampurilaisravintoloita. Kaikki nuoret ovat jossain urheiluseurassa joita on valtavasti ja lapset ja nuoret ovatkin hoikkia kaikki. Matusaatiokaan ei ole ongelma eikä tule, varusmiehet hakkaavat lastenahdistelijoilta baskat pellolle.
Todella hyvä kommentti.
Suosittelen Haminaa lapsiperheille,
jos Hkiin oltava kohtuullinen
matka. Olen kuullut useita
samantyylisiä argumentteja
paikan poikkeuksellisesta
tervehenkisyydestä ja kokonaisvalt.
turvallisuudesta > vauvasta vaariin.
Haminassa yläkoulun pihalla ei
takuulla tulla huúmehia tyrkyttämään
koulupäivän aikana. Lapset ja
nuoret kasvavat suotuisassa
arvoilmapiirissä; näin heistä kehkeytyy
tavoitehakuisia ja motivoituneita,
erinomaisia tulevaisuuden
vanhempia ja kasvattajia.
~
5 tähteä OgElta. *****
Niin tyttöjä vai poikia ne lapset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu, paras paikka Suomessa
vain oululaisille, muitten kannattee kiertää p-läpi kaukaa
Savolaiset, älkää suotta Oulua
disauttako minun takiani.
Olen hengeltäni helsinkiläinen/
universaali kosmopoliitti.
Muutin Oulusta pois jo teininä. E
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjä
- ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut Helsingissä 20-vuotiaaksi asti ja mitään muuta en toivonut kuin päästä pois sieltä landemmalle, jossa olisi ollut enemmän sukulaisia ja harrastuskavereita. Eli ei se Helsinki kaikille ykköspaikka ole :) Siis sille kommentti, joka meinasi toisin :)
Vanha ketju ja kommentti, mutta vastaan. Tuossa tapauksessa ap ei kyselisi palstalta, mihin mennä, vaan suunta olisi heti jonnekin sukulaisten ja harrastuskavereiden lähimaastoon, vaikka he eivät edes asuisi rannikolla. Lapset eivät pyydä päästä uusiin kaupunkeihin, jos eivät tiedä niistä mitään, tai jos pyytävät, koska näkivät somessa kivan postauksen Korppoosta, aikuinen voi sanoa, että emme lähde sinun oikkujesi mukaan muuttamaan.
Maksimissaan Tampereelle!
Älä edes harkitse jotain keskisuurta kaupunkia pohjoisempana tai Oulua.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjä
- ap
Tulit sitten 8 vuotta myöhemmin kommentoimaan, vai trolliko olet?
Helsingistä muuttavat yleensä eivät ole erityisen toivottuja naapureiksi. Josko pysyisitte siellä kaupungissanne, jonka olette antaneet muuttua lääväksi.
Oulussa haisee paska, kiitos Toppilan. Talvella tulee joka paikassa ja pakkaslukemat ovat omaa luokkaansa. Oulun business -ja politiikka on täysin lestadiolaisten hallussa. Taantuva kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa haisee paska, kiitos Toppilan. Talvella tulee joka paikassa ja pakkaslukemat ovat omaa luokkaansa. Oulun business -ja politiikka on täysin lestadiolaisten hallussa. Taantuva kaupunki.
"Taantuva" miten sanoisit Helsingin muuttumista Mogadishuksi tai muuksi basaarikaupungiksi tms?
Onko Pariisikin taantuva?
Sipoo, Porvoo, Inkoo. Näistä omat kollegat ensisijaisesti pendelöivät stadiin toimistolle. Ja ovat erittäin tyytyväisiä asuinkaupunkeihinsa.