Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,

Vierailija
27.01.2018 |

itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...

Kommentit (1056)

Vierailija
1041/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipoo, Porvoo, Inkoo. Näistä omat kollegat ensisijaisesti pendelöivät stadiin toimistolle. Ja ovat erittäin tyytyväisiä asuinkaupunkeihinsa.

Vierailija
1042/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio. Hyvät harrastusmahdollisuudet, hieno ympäristö, Kallavesi saarineen, siisti, dynaaminen, kivat ihmiset... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkola. Halvin paikka asua. Juuri valmistunut Piispanmäen koulukeskus. Nuorisopalvelut järjestää vuoden mittaan monenlaisia tapahtumia nuorisotiloilla yhteistyössä muiden vastuualueiden ja toimijoiden kanssa.

Vierailija
1044/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kuitenkin päästä pääkaupunkiseudulle helposti töiden takia? Pitääkö töiden takia lentää maailmalle? Siinä tapauksessa vaihtoehtoja on todella vähän, ikävä kyllä. Tammisaari ja Hanko nyt ekana tulee mieleen, ja Loviisa. Jos pääkaupungilla ei ole väliä, muuttakaa vaikka Kemiin.

Vierailija
1045/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää helvetissä turkuun muuttako

Vierailija
1046/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamina. 

Tervehenkinen pikkukaupunki jossa ei ole lattekahviloita eikä hampurilaisravintoloita. Kaikki nuoret ovat jossain urheiluseurassa joita on valtavasti ja lapset ja nuoret ovatkin hoikkia kaikki. Matusaatiokaan ei ole ongelma eikä tule, varusmiehet hakkaavat lastenahdistelijoilta baskat pellolle. 

Todella hyvä kommentti.

Suosittelen Haminaa lapsiperheille,

jos Hkiin oltava kohtuullinen 

matka. Olen kuullut useita

samantyylisiä argumentteja

paikan poikkeuksellisesta

tervehenkisyydestä ja kokonaisvalt.

turvallisuudesta > vauvasta vaariin.

Haminassa yläkoulun pihalla ei

takuulla tulla huúmehia tyrkyttämään

koulupäivän aikana. Lapset ja

nuoret kasvavat suotuisassa

arvoilmapiirissä; näin heistä kehkeytyy

tavoitehakuisia ja motivoituneita, 

erinomaisia tulevaisuuden 

vanhempia ja kasvattajia. 

~

5 tähteä OgElta. *****

Vierailija
1047/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyttöjä vai poikia ne lapset?

Vierailija
1048/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulu, paras paikka Suomessa

vain oululaisille, muitten kannattee kiertää p-läpi kaukaa

Savolaiset, älkää suotta Oulua

disauttako minun takiani.

Olen hengeltäni helsinkiläinen/

universaali kosmopoliitti.

Muutin Oulusta pois jo teininä. E

Vierailija
1049/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjä

- ap

Vierailija
1050/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut Helsingissä 20-vuotiaaksi asti ja mitään muuta en toivonut kuin päästä pois sieltä landemmalle, jossa olisi ollut enemmän sukulaisia ja harrastuskavereita. Eli ei se Helsinki kaikille ykköspaikka ole :) Siis sille kommentti, joka meinasi toisin :)

Vanha ketju ja kommentti, mutta vastaan. Tuossa tapauksessa ap ei kyselisi palstalta, mihin mennä, vaan suunta olisi heti jonnekin sukulaisten ja harrastuskavereiden lähimaastoon, vaikka he eivät edes asuisi rannikolla. Lapset eivät pyydä päästä uusiin kaupunkeihin, jos eivät tiedä niistä mitään, tai jos pyytävät, koska näkivät somessa kivan postauksen Korppoosta, aikuinen voi sanoa, että emme lähde sinun oikkujesi mukaan muuttamaan. 

Vierailija
1051/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimissaan Tampereelle!

Älä edes harkitse jotain keskisuurta kaupunkia pohjoisempana tai Oulua.....

Vierailija
1052/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjä

- ap

Tulit sitten 8 vuotta myöhemmin kommentoimaan, vai trolliko olet? 

Vierailija
1053/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä muuttavat yleensä eivät ole erityisen toivottuja naapureiksi. Josko pysyisitte siellä kaupungissanne, jonka olette antaneet muuttua lääväksi.

Vierailija
1054/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa haisee paska, kiitos Toppilan. Talvella tulee joka paikassa ja pakkaslukemat ovat omaa luokkaansa. Oulun  business -ja politiikka on täysin lestadiolaisten hallussa. Taantuva kaupunki. 

Vierailija
1055/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemi 🧡🧡🧡

Vierailija
1056/1056 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa haisee paska, kiitos Toppilan. Talvella tulee joka paikassa ja pakkaslukemat ovat omaa luokkaansa. Oulun  business -ja politiikka on täysin lestadiolaisten hallussa. Taantuva kaupunki. 

"Taantuva" miten sanoisit Helsingin muuttumista Mogadishuksi tai muuksi basaarikaupungiksi tms?

Onko Pariisikin taantuva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä