Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,

Vierailija
27.01.2018 |

itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...

Kommentit (1031)

Vierailija
901/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotka, myös lappeenranta ja imatra kovassa huudossa nuorten kasvupaikaksi.

Kaikissa nuorten huumeongelmat valtavassa kasvussa, työttömyyttä, vähennysten ja konkurssien muodossa. Kaduilla ei näy enää kuin narkit ja m a mu t. 

Vierailija
902/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori, hyvät bussiyhteydet ja juna Tampereelle. Samalla hintaa kuin Tampereelta saa keskustayksiön, saa omakotitalon Ulvilasta tai muualta Porin ympäryskunnasta. Asunnoista on ylitarjontaa (ainakin vuokra). Yyteri lähellä ja Pelle Hermannin puisto Kirjurinluodossa lapsille. On siis lapsiystävällinen kaupunki, ainoastaan kun lapset teini-iässä saattaa olla, että käy kaupunki käy pieneksi ja haluavat kiireesti muualle näkemään elämää Porissa on yliopistokeskus ja ammattikorkeakoulu Samk. Hyviä lukioita jne, kaupat kohtuullisen lähellä. Talvisaikaan Pori on aika näivettynyt, mutta kesällä asukkaatkin liikkuvat keskustassa enemmän. Porilaiset ovat hiukan jäyhiä (en tiedä mistä johtuu) ja piirit ovat pienet. Riippuu mitä haluaa ja mitä työtä siellä voi tehdä. Itse päässyt sieltä pois ja en palaa takaisin mielellään, syy voisi olla kumppani ja perhe..mutta muuten elän mieluusti muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta! Kukaan ei ole kiinnostunut sinun ongelmistasi. Lahti on ihan normaali kaupunki ja mainehaitta on vanhentunut. 

Suurin mainehaitta on se että lahti ei ole yliopistokaupunki ja tämän myötä sieltä puuttuvat valtaosin korkeakoulututkintoa vaativat työpaikat jatä teollisuus.

Vastaavasti vaikka yöelämän, kulttuuritarjonnan ja vaikka ravintoloiden puolella tämä näkyy yhtä selvästi. Ei toki paikallisille tai varastomiehen duunin perässä muuttavalle mutta koulutetulle yliopistokaupungista muuttavalle kyllä.

Sitä paitsi Lahti ei ollut rannikolla ainakaan kun siellä viimeksi kävin

Vierailija
904/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku? Oulu?

Vierailija
905/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten lasten kanssa en muuttaisi, vuodet 7-15 eli ylä-ja alakouluaika kannattaisi pysyä niin, että lasten koulu-ja kaverisuhteet jatkuvat.

Olen itse 50v, ja elämässäni edelleenkin taustavaikuttajina haitat ja haavat , jotka sain, kun muutimme ollessani 10v.

Vierailija
906/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusko. Vain noin 10 km Turusta ja suhteellisesti vähiten köyhiä. Paljon työmahdollisuuksia lähikunnissa. Kaunista maalaismaisemaa. 

Vierailija
907/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa on jo m a m u tettu pilalle, samoin Oulu.

Vierailija
908/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pysyä kaukana RKP-kunnista. Eli joko itään (esim. Kotka) tai pohjoiseen (esim. Oulu).

Kannatta pysyä kaukana lesta-kunnista, kuten Oulu, Raahe, Kokkola. Turku tai Tampere on paras paikka asua, jos haluaa pois Helsingistä.

Lestapaikkakunnat on turvallisia ja valkoisia.

Ja kuivatettuja.

Kyllå, niin on meno kuin 50-luvulla. Ihan kyttäämistä ja painostamista. Jos et kuulu kirkkoon, et ole mitään, sinun lävitsesi voidaan katsoa. Ja ikkunoista taas katsotaan suoraan sisään. Kun kyllästyt ja vedät verhot ikkunan eteen, kuiskitaan, että on jotain salattavaa. Ikkunoita ei saa peittää, ettei ihmiset luule, että salaat jotain. Jos käy vieraita, esimerkiksi minun luonani kävi oma veli muutaman päivän, postilaatikkoon ilmestyy pyhän kirjan tekstejä, arvaatte varmaan, millaisia. Joku voisi pitää sitä ahdisteluna, minä vaan revin paperit ja heitin silput postilaatikoiden eteen. Se joka viitsii nimettömänä laittaa moista roskaa toisen postilaatikkoon, ansaitsee nähdä, kuinka paljon arvostan hänen siveysohjeitaan.

Minulla sama kokemus Raahesta ja Kokkolasta.

Etkä ole Kokkolassa mitään ellet puhu ruotsia, jäät työelämässä muiden jalkoihin. Jos menet suomenkieliseen yritykseen niin todennäköisesti uskovaisten pyörittämiä ja jotka suosivat omiaan. Muita yritetään käännyttää.

Vierailija
909/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdottomasti Porvoo! Ja vanhatkin kaverit jäävät vielä sopivalle käyntietäisyydelle.

Vierailija
910/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotteko vastaajat milloin aloitus on tehty?  On vuodelta 2018 !!! Kannattaa siis neuvoa vieläkin🤣

Vierailija
911/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu

Oulussa olisi parhaiten töitä, mutta on minulle liian pohjoisessa. Syksy tulee siellä niin pian! Liikaa lestadiolaisia myös.

Poria voisin ajatella, siellä olisi ainakin asuminen halpaa. Töidensaannin kanssa sitten niin ja näin.

Vierailija
912/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten lasten kanssa muuttaisin vain suhteellisen lähelle Helsinkiä. Esim. Porvooseen tai korkeintaan Tammisaareen. Momemmat kivoja, kauniita paikkoja aikuisillekin ja lapsillakin mahdollisuus pitää yhteyttä vanhoihin kavereihin. 

Vierailija
913/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tornio.

Vierailija
914/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanko. On hieno paikka talvella. Kesällä yliveto. 

Vierailija
915/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemi. Meri-Lapin vireä rantakaupunki jossa on paljon edullisia asuntoja saatavilla. Eikä kannata kuunnella niitä jotka väittävät että se olisi "Perämeren pe..sereikä", "Punikkien viimeinen leiri" tai jotain muuta vastaavaa ilkeilyä.

Pikaisen nettihaun perusteella talvella voit yöpyä lumilinnassa, ajaa merenjäällä moottorikelkalla ja syödä hyvin. Kesälomalla lähdet vaikka retkelle ja sekin kannattaa muistaa että Ruotsi ja Haaparanta ovat lähellä, eli voit käydä Ikeassa ja ostaa ruotsalaista voita ja tuoda nuuskapurkkeja tuliaisina ja saada niistä pikku lisätienestiä myöhemmin 

Vierailija
916/1031 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän lähtee siitä mistä työpaikka

Vierailija
917/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
918/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori

Vierailija
919/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on kuuleman mukaan hyvä paikka vain Oululaisille, eli eivät pidä muualta tulleista. Pahinta on Helsingistä tulleet ihmiset. 

Sanoisin, että Turku, Porvoo tai Kotka. Porvoosta ja Kotkasta pääsee moottoritietä nopeasti tarvittaessa Helsinkiin eikä ko. moottoritiellä ole myöskään juurikaan ruuhkia. 

Vierailija
920/1031 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantali

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme