Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,
itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...
Kommentit (1031)
Muuttakaa Kotkaan. Kaunis meri ympärillä. Ei kauheesti shoppailu ostareita, eikä houkutuksia. Lapsille paljon hyviä harrastus mahdollisuuksia... Ja ihan kivoja ihmisiä täällä. Itse muutin 12v sitte Keski-Suomesta tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleppa Kuopijoon, niin myö venkuroijjan ja puhutaan sinut pyörryksiin, kustaan silimään asunto ja aatokaapoissa ja viijään koko sinun ommaisuus, että luikit häntä koipiin välissä takas sinne statiin. Matkaevveeks myö laetetaan kuiva kalakukko ja kokkelpiimee. Tervetulloo vuan tänne mualimannavalle.
Puhuuko joku tai jopa moni oikeasti arjessa noin? Miten tuollaista jaksaa kuunnella, vaikka keskustelukumppani olisi muuten miten miellyttävä ihminen tahansa?
-Language Barrier
Kannattaa kiertää Suomessa ja käydä vaikka Raumalla. Siellä voi olla oikeesti toi barrier.
Kyllä tuon kuopijjoon viännön ymmärtää. Helppoa verrattuna raumanmurteeseen.
Joo, mutta tuollainen "viäntö" on hauskaa ehkä maksimissaan 30 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa Tammisaareen. Junalla pääsee Helsinkiin puolessatoista tunnissa, merta on ja hyvät uimarannat, ja suomenkielinen koulukin.
Suomenkieliselle ei niin houkutteleva vaihtoehto.
Miksi ei, eikö saa palveluja suomeksi tms? En ole asunut tuollaisella paikkakunnalla, mutta sehän olisi sinänsä vain plussaa, jos suomeksikin pärjäisi, mutta saisi samalla myös kielikylpyä toisessa kielessä.
Raasepori on kiva ja mukava kunta. 60 rosenttia on ruottalaisia.
Hki on pahin paikka asua ja olla... koska WHITE FLIGHT.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa Kotkaan. Kaunis meri ympärillä. Ei kauheesti shoppailu ostareita, eikä houkutuksia. Lapsille paljon hyviä harrastus mahdollisuuksia... Ja ihan kivoja ihmisiä täällä. Itse muutin 12v sitte Keski-Suomesta tänne.
Mut eikö siellä ole paljon rikollisuutta? Tuttu, nuori tyttö pahoinpideltiin puukolla lenkkipolulla. Ei koskaan toipunut henkisesti.
Mikkeli Saimaan rannalla. Esimerkiksi Kirkonvarkaus hyvä Saimaanranta-alue, Ristiina, Launiala, Anttolakin ihan ok. Pienempien järvien ja lampien rannoilla sitten muitakin hyviä alueita kuten Rantakylä Vuolingon ja Orijärven sekä muutamien lampien rannalla, Otava Puulan rannalla, Pitkäjärvi Pitkäjärven rannalla, Emola ja Kalevankangas erinäisten lampien rannoilla.
Itse menisin Kajaaniin jos työ sallisi.
Kasvava alue, hyvä yrittäjähenkisyys ja eteenpäin menevä. Sama kuin 80-l hyvät jutut.
Paikallinen amk Suomen paras, opiskelupaikka irtoaa hyvin ja kaikki kaivos- ja data center linjoilta valmistuvat saa taatun vakituisen työpaikan paikallisista yrityksistä. Halvat asunnot, leppoisa elämä.
Itä-Keskus. On toki periaatteessa Helsingissä mut on käytännössä ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lasten kanssa muuttaneena, en kannata ajatusta, jollei lapset hihku innosta ajatuksesta. Murrosikäisten on välillä todella vaikea päästä uusiin kaveriporukoihin. Muutama vuosi kärvistelyä aikuisten puolelta ja sitten muutto, kun lapset ovat vanhempia.
Ei kannata missään nimessä kärvistellä Helsingissä, joka muuttuu päivä päivältä vaarallisemmaksi roadmanien takia. Siskon lapset jo kertaalleen ryöstetty, samoin serkun lapset pahoinpidelty. Turku alkaa muistuttaa pienemmässä mittakaavassa Helsinkiä keskustan puolesta. Ei ole sinnekään iltaisin asiaa kun m am u t on vallanneet kadut.
Sanoisin että Rauma on kaunis ja rauhallinen kaupunki.
Itse olen todennut nyt saman, että Helsinkiin ei voida enää turvallisuussyistä jäädä. Lapsemme ovat akateemisesta suuntautuneita, lahjakkaita nuoria. Kauniita ja urheilullisia. Ykköskohde tietylle ryhmälle.. 17v tyttö, 14v poika ja 12v tyttö.
En voisi kuvitella, että lähtisin ulkomaille työreissuun ja jättäisin heidät keskenään pärjäämään täällä edes yliopistoikäisinä. Niinpä katseemme suuntautuu yliopistokaupunkeihin, joissa on lääkis, jonne kaksi vanhempaa haluaa tähdätä. Vanhemmat olemme alalla myös, joten töitä löytyy muualtakin.
Jopa Suomen ulkopuolelta tarvittaessa.
Helsinki on pilattu. Muslimeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa paikkaa, jossa Helsingissä ikänsä asunut nuori tulisi viihtymään yhtä hyvin. Muuttakaa sitten, kun lapset ovat lähteneet pesästä
Helsingissä ei ole mitään ihmeellistä, päin vastoin. Osoittaa juurikin takaperoista nurkkakuntaisuutta jos ei osaa elää muualla normaalia elämää.
Helsingissä on toimiva julkinen liikenne ja se on teineille parasta. Kaverini vietti nuoruutensa Porissa ja vihasi sitä, kun perjantai-illat piti möllöttää kotona, kun ei mennyt busseja
Niin tai joutuu jonkun hurjastelevan nuoren kyytiin, joka ajaa rallia maanteillä. Jaiks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa Tammisaareen. Junalla pääsee Helsinkiin puolessatoista tunnissa, merta on ja hyvät uimarannat, ja suomenkielinen koulukin.
Suomenkieliselle ei niin houkutteleva vaihtoehto.
Musta toi ois just hyvä. Saa olla rauhassa, kun ei puhu sitä ruotsia. Lisäksi ei ole sitä hieman pelottavaa persuporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Loviisa tai Kotka.
Ei Kotkaa, mieluummin Sipoo, Loviisa tai Porvoo.
Kotkassa on käsittääkseni paljon rikollisuutta ja köyhiä ihmisiä tyypillisine ongelmineen, eikä ihme, kun on perinteisesti Suomen punaisempia kaupunkeja. Jatkosodassakin kotkalaiset kommarit auttoivat Neuvostoliiton pommittajia signaaleillaan.
Vierailija kirjoitti:
Masku, Rusko, Nousiainen, Naantali, Mynämäki, Lieto, Kaarina.
Listaan tuli vahingossa mukaan pari rannikkokaupunkiakin joita kysyttiin.
Kerran kohtasin jehovanaisen. Nainen oli silloin 40 v ja minä olin 17 v. Nainen sanoi mulle, että jos liityt Jehovan todistajiin, saat liittyä minuun. En lähtenyt siihen naima kauppaan, sillä vaikka olisin saanut tuolta naiselta toosaa, niin sitten olisin ollut Jehovan todistajia. Vuosi oli 1988.
Pelkästään Raaheen matkustaminen julkisilla on vaikea, saati sitten johonkin Raahen kylään.