Ihan kauhea tilanne (rahattomuus)
Mä en enää tiedä, mitä tehdä. Mä tarviin rahaa niin ku HETI. Ei ketään jolta lainata. Pikavippiä en saa. Myytävää ei ole äkkiseltään muuta kuin motonetin 50€ lahjakortti. Haluisko joku ostaa sen ja pelastaa yhden ihmishengen? (Tilanne on oikeasti niin paha) jos joku haluaa auttaa, kerron lisää tilanteesta.
Kommentit (263)
Ylläpito saisi poistaa tällaiset rahankerjuuketjut!
Jos et pääse pian lähtemään, soita työnantajalle ja kerro totuus. Luultavasti hänellä on kuitenkin sydän olemassa eikä ala syyllistämään ja anna potkuja. Totuus kuulostaisi mielestäni paremmalta, kuin viime hetkillä ennen vuoroa tapahtuva "sairastuminen".
Sairastuminen tässä vaiheessa päivää ei enää toimi. Se että auto ei lähde käyntiin selviää juurikin tähän aikaan, kun töihin oltaisiin lähtemässä. Jos on hyvä tekijä, niin pomo ei varmasti päästä yhden autovian takia käsistään. Pelkkä uuden perehdytys töihin tulisi kalliimmaksi, kun jeesiä ite kyyti.
Liftaa?
Lähdet nyt niin ennätät perille, vaikka olisi hitaampikin.
Tai mene huoltoasemalle pyytämään kyyti samaan suuntaan meneviltä.
Usko minua, ihmiset ottaa kyllä kyytiin.
Kotimatkan pyydät sitten jotain työkaverilta.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, mä en kerjää vaan koitin vastineeksi rahalle MYYDÄ lahjakorttia, jota en itse voi käyttää. Pomolle ilmoitettu.
myy auto, ja matkusta bussilla tai muuta lähemmäs tai liftaa.ruokarrahoista voi säästää jos dyykkaa tai menee ruuanjaakeluihin.
Vierailija kirjoitti:
Liftaa?
Lähdet nyt niin ennätät perille, vaikka olisi hitaampikin.
Tai mene huoltoasemalle pyytämään kyyti samaan suuntaan meneviltä.
Usko minua, ihmiset ottaa kyllä kyytiin.Kotimatkan pyydät sitten jotain työkaverilta.
Ei oo samalta suunnalta työkavereita. Eikä kukaan lähde huvikseen ajelemaan 60km ku en oo ees mikään tuttu heille vaan keikkatyöntekijä...
Tää oli eka rahankerjuu ketju, johon itse törmään täällä. Aluksi ihan uskottavakin. Loppua kohti luottamus karisi, kun ei mitkään neuvot kelvanneet, vaan nopea tilisiirto ainoastaan käy.
Monet työssäkäyvät kokevat auto/juna/bussi ongelmia ainakin kerran työurallaan, kyllä siitä soittamalla selviää.
Toivottavasti kukaan hyväsydäminen ei mennyt rahaa lahjoittamaan....
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, mä en kerjää vaan koitin vastineeksi rahalle MYYDÄ lahjakorttia, jota en itse voi käyttää. Pomolle ilmoitettu.
Tämä ei myöskään ole mikään myyntipalsta, säännöissäkin varmaan kielletty.
Niin, aika moni myy netissä olematonta tavaraa... joko feikkinimellä tai anonyymisti. Ostaisitko itse joltain lahjakortin animonyymipalstan kautta?! Sitähän minäkin.
Etköhän nyt kuitenkin luottanut siihen, että täällä olisi joku hömelö joka hyvää hyvyyttään vaan lahjoittaisi sinulle ilmaiseksi rahaa.
Eiköhän tämä tarina ollut tässä.
Vierailija kirjoitti:
Soita sille pomolle. Niin itsekin oon tehnyt, kun auto oikeesti hajonut. Pomo on aina mielummin hakenut mut töihin, kuin mennyt itse tuuraamaan mun vuoroa.
Miksi sille pomolle pitää valehdella että auto on hajonnut? Miksei voi olla loppuun asti rehellinen ja sanoa että ei ole rahaa bensaan.
Tsemppiä aloittajalle. Minä en ainakaan just nyt pystyisi ottamaan keikkaa (kauempaa) vastaan vaikka tarjottais. Ei ole yhtään rahaa liikkumiseen eikä vara odotella soviteltua päivärahaa viikkotolkulla. Liekö kela tekee TTT päätökset 7ssä arkipäivässä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se auta ko mennä pyörällä, muista ottaa vaihtovaatteet mukaan ja heijastin yöllä on aika pimeää.
Tää on jo naurettavaa, menisitkö itse ppyörällä 100 km?
Taksilla töihin ja pyydä pomoa maksamaan. Rahat voi pidättää tulevasta palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita sille pomolle. Niin itsekin oon tehnyt, kun auto oikeesti hajonut. Pomo on aina mielummin hakenut mut töihin, kuin mennyt itse tuuraamaan mun vuoroa.
Miksi sille pomolle pitää valehdella että auto on hajonnut? Miksei voi olla loppuun asti rehellinen ja sanoa että ei ole rahaa bensaan.
En käskenyt valehdella, sanoin että soita pomolle. Piste. Sitten oma kokemus, kun mun auto on OIKEASTI hajonnut ja pomo on tullut mut hakemaan töihin.
Kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei myöskään ole mikään myyntipalsta, säännöissäkin varmaan kielletty.
Niin, aika moni myy netissä olematonta tavaraa... joko feikkinimellä tai anonyymisti. Ostaisitko itse joltain lahjakortin animonyymipalstan kautta?! Sitähän minäkin.
Etköhän nyt kuitenkin luottanut siihen, että täällä olisi joku hömelö joka hyvää hyvyyttään vaan lahjoittaisi sinulle ilmaiseksi rahaa.
Eiköhän tämä tarina ollut tässä.
No ehkä mä olisin tarkemmin käyny asiaa läpi halukkaan ostajan kanssa. Voin mä sullekin jonkun kuvan vaikka postata siitä lahjakortista jos kaipaat "todisteita"...
Mitähän niin huippuja neuvoja täällä on annettu jotka ei kelpaa? Kehotettu menemään pyörällä (jota en omista), varasrtamaan, liftaamaan ja huoraamaan. Yksi hyvä neuvo annettiin, ilmota pomolle rehellisesti tilanne. Ja sen neuvon toteutin.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä ole hakenut toimeentulotukea jos rahatilanne on aina huono? Vaikka saat työtuloja ja työttömyyspäivärahaa, niin silti maksuun voi jäädä toimeentulotukea. Ja miksi et soittanut heti aamu yhdeksältä kuntasi sosiaalitoimistoon, ja selittänyt tilannetta? Ehkä sieltä olisi annettu sen verran rahaa että olisit saanut auton tankattua.
Kunnan sossusta ei saa rahaa kun ei ole Kelan tt tukipäätöstä. Ja Kelan mukaan mulle ei kuulu toimeentulotuki koska soviteltu päiväraha ja palkat riittää elämiseen. Heitä ei liikuta se, että tukia ei makseta kun liitteitä puuttuu.
Hei, se menee niin että ensin haet toimeentulotukea kelalta, jonka jälkeen saat päätöksen: joko myönteinen tai kielteinen (eli saat selkeän päätöksen paperille/sähköisesti, ei mitään "kelan mukaan toimeentulotuki ei kuulu mulle"). Tämän jälkeen viet sen kielteisen päätöksen kunnan sosiaalitoimeen, josta nyt olet oikeutettu hakemaan täydentävää toimeentulotukea, koska kela on hylännyt perustoimeentulotuen sinulta.
No mitä pomo sanoi siihen kun kerroit tilanteen?
Miksi et myy lahjakorttia alueesi FB-kirppiksellä? Onnistuis varmasti nopeammin kuin anonyymillä keskustelupalstalla. 50€:n lahjakortille hinnaksi 45 € ja nouto kotoa, niin menee varmaan alta aikayksikön. Tsemppiä! Ja vastaisuudessa, säästä joka palkasta erilliselle tilille vaikka muutama euro, niin on edes pieni vararahasto näitä tilanteita varten.
Heittäydy työttömäksi ja elä toimeentulotuella, ongelmasi helpottuvat. Valtio rankaisee eniten yrittämisestä.
Hätä on kova, niin kova että kerjätään tuntemattomilta rahaa vauvapalstalla. Mutta facebookiin et liity! Millanen hätä olisi sitten tarpeeksi suuri että sinnekin kehtaisi liittyä?