Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan kauhea tilanne (rahattomuus)

Kylmäjanälkä
25.01.2018 |

Mä en enää tiedä, mitä tehdä. Mä tarviin rahaa niin ku HETI. Ei ketään jolta lainata. Pikavippiä en saa. Myytävää ei ole äkkiseltään muuta kuin motonetin 50€ lahjakortti. Haluisko joku ostaa sen ja pelastaa yhden ihmishengen? (Tilanne on oikeasti niin paha) jos joku haluaa auttaa, kerron lisää tilanteesta.

Kommentit (263)

Vierailija
61/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, olisin siirtänyt sulle sen verran rahaa et olisit töihin saanut auton tankattua. Mulla osuuspankki niin eipä auta tähän hätään :(

Mites pikasiirto.fi?

Vierailija
62/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, olisin siirtänyt sulle sen verran rahaa et olisit töihin saanut auton tankattua. Mulla osuuspankki niin eipä auta tähän hätään :(

Raha liikkuu pankkien välillä sekunneissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ajatella liftaavasi? Soitat pomolle ja selität tilanteen?

Vierailija
64/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölli joku toinen auto. Sellaset 90-luvun nissanit saa käyntiin jäätelötikuilla.

Tai sulla ei ole ollut varaa ostaa jäätelöä tai lähikaupan pakasteallas suli tai tulee pieruongelmia jäätelöstä tai...

Vierailija
65/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pölli joku toinen auto. Sellaset 90-luvun nissanit saa käyntiin jäätelötikuilla.

Tai sulla ei ole ollut varaa ostaa jäätelöä tai lähikaupan pakasteallas suli tai tulee pieruongelmia jäätelöstä tai...

Tai sit en vaan halua pölliä/varastaa jne. mitään? Elämä on tarpeeksi vaikeaa ilman rikosrekisteriäkin...

Vierailija
66/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ostamaan jotain motonetistä ja sitten palautat sen ja pyydät saada palautuksen rahana?

Lahjakortista ei saa rahoja takaisin, vaikka ostaisit sillä ja palauttaisit.

Kun palautat näkyy kuitissa, että olet maksanut tuotteen lahjakortilla joten saat hyvityksen lahjakorttina tai vaihtaa toiseen tuotteeseen.

Vierailija
67/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmaankaan onnistu, mutta kannattaa kysyä diakonilta, pystyykö hän kirjoittamaan maksusitoumuksen taksille. Jostain muistelisin kuulleeni tai lukeneeni, että diakoni tällaisia voi kirjoittaa, ainakin vanhoille ihmisille.

Pomolle nyt ainakin kannattaisi soittaa ja selittää tilanne. Tai yksi vaihtoehto on myös mennä kerjäämään kyltin kanssa, johon kirjoitat tilanteesi tai sitten ihan suoraan pyydät ihmisiltä rahaa bensaan.

Vierailija
68/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaankaan onnistu, mutta kannattaa kysyä diakonilta, pystyykö hän kirjoittamaan maksusitoumuksen taksille. Jostain muistelisin kuulleeni tai lukeneeni, että diakoni tällaisia voi kirjoittaa, ainakin vanhoille ihmisille.

Pomolle nyt ainakin kannattaisi soittaa ja selittää tilanne. Tai yksi vaihtoehto on myös mennä kerjäämään kyltin kanssa, johon kirjoitat tilanteesi tai sitten ihan suoraan pyydät ihmisiltä rahaa bensaan.

Mä tosiaan soitin diakoniatyöntekijälle jo aiemmin, eikä ne voi auttaa. Kerjääminen täällä syrjäseudulla on vähän eri juttu kun jossain Helsingin rautatietorilla. Joo, valintoja (ehkä vääriä) mutta niille nyt ei tähän hätään saa mitään.

Vierailija
69/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin pomolle ja sanoisin, että autoon tuli tekninen vika ja ettet pääse töihin ellei joku kiltti sielu voi tulla hakemaan. Jos pomo tms lähtee hakemaan sinua niin aja auto lähimmän huoltoaseman pihaan ja sano että ottaa sinut siitä kyytiin. Jos ei onnistu ja kysyy mikset tule bussilla, niin sanot että käteistä ei ole ja että olet huoltarin pihassa.

Hätävale, mutta parempi kai tuokin.

Vierailija
70/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites pikasiirto.fi?

Laita sähköpostia nannanapukka@yahoo.com

Vierailija
71/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla naapureita, joilla auto pihassa? Pyydä autoa lainaan tuota lahjakorttia vastaan, tai vaihtoehtoisesti lupaa tankata heidän auto heti kun saat rahaa.

Vierailija
72/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tosiaan soitin diakoniatyöntekijälle jo aiemmin, eikä ne voi auttaa. Kerjääminen täällä syrjäseudulla on vähän eri juttu kun jossain Helsingin rautatietorilla. Joo, valintoja (ehkä vääriä) mutta niille nyt ei tähän hätään saa mitään.

Luin kyllä, että soitit jo, mutta ehkä hän ei edes tarjonnut tuota vaihtoehtoa, koska kuluja pitäisi karsia. Tai sitten eivät voi tehdä sitä, en tiedä. Asun itsekin syrjäseudulla, tiedän kyllä, mutta mites naapureita onko? Entä kuinka lähellä olet Seinäjokea, jos sinne menisit pyörällä ja yrittäisit pyytää ihmisiltä vaikka Cittarin edessä?

Vierailija
73/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pivolla voi siirtää maksuttomasti rahaa eri pankkien välillä ilman viivettä. Pivon saa sovelluskaupasta eikä sitä käyttääkseen ole pakko olla Osuuspankin asiakas.

Vierailija
74/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä ole hakenut toimeentulotukea jos rahatilanne on aina huono? Vaikka saat työtuloja ja työttömyyspäivärahaa, niin silti maksuun voi jäädä toimeentulotukea. Ja miksi et soittanut heti aamu yhdeksältä kuntasi sosiaalitoimistoon, ja selittänyt tilannetta? Ehkä sieltä olisi annettu sen verran rahaa että olisit saanut auton tankattua.

Vierailija
75/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites pikasiirto.fi?

Laita sähköpostia nannanapukka@yahoo.com

Laitoin viestiä :)

Vierailija
76/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä ole hakenut toimeentulotukea jos rahatilanne on aina huono? Vaikka saat työtuloja ja työttömyyspäivärahaa, niin silti maksuun voi jäädä toimeentulotukea. Ja miksi et soittanut heti aamu yhdeksältä kuntasi sosiaalitoimistoon, ja selittänyt tilannetta? Ehkä sieltä olisi annettu sen verran rahaa että olisit saanut auton tankattua.

Kunnan sossusta ei saa rahaa kun ei ole Kelan tt tukipäätöstä. Ja Kelan mukaan mulle ei kuulu toimeentulotuki koska soviteltu päiväraha ja palkat riittää elämiseen. Heitä ei liikuta se, että tukia ei makseta kun liitteitä puuttuu.

Vierailija
77/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa olisi näköjään parempi olla kokonaan työtön, jotta saisi työttömyyspäivärahat säännöllisesti tilille, ja saisi asumistuen ja mahdollisesti vielä toimeentulotuen. Näin se vaan ikävä kyllä Suomessa monesti on, vaikka kuinka käsketään ihmisten aktivoitua ja ottaa vastaan lyhyitäkin töitä. Tässähän se tulos nähdään. Jos olisi perustulo kaikille, niin se tulisi tiettynä päivänä aina, ja sen päälle saisi vielä tienatakin eikä olisi helvetinmoinen paperisota aina joka pikkupätkän jälkeen.

Jos olisi minun lapsesta kyse, niin toivoisin hänen ottavan yhteyttä minuun jotta voisin antaa parikymppiä bensaan. Eikä sitä tarvitsisi maksaa takaisin.

Vierailija
78/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa olisi näköjään parempi olla kokonaan työtön, jotta saisi työttömyyspäivärahat säännöllisesti tilille, ja saisi asumistuen ja mahdollisesti vielä toimeentulotuen. Näin se vaan ikävä kyllä Suomessa monesti on, vaikka kuinka käsketään ihmisten aktivoitua ja ottaa vastaan lyhyitäkin töitä. Tässähän se tulos nähdään. Jos olisi perustulo kaikille, niin se tulisi tiettynä päivänä aina, ja sen päälle saisi vielä tienatakin eikä olisi helvetinmoinen paperisota aina joka pikkupätkän jälkeen.

Jos olisi minun lapsesta kyse, niin toivoisin hänen ottavan yhteyttä minuun jotta voisin antaa parikymppiä bensaan. Eikä sitä tarvitsisi maksaa takaisin.

Mun vanhemmat on kuollu. Ei pahemmin turvaverkkoja ole. Tuskin mä muuten täällä itkisin.

Vierailija
79/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomosi on ymmärtäväinen, soita hänelle ja selitä tilanne. Tai hae sairaslomaa jonkun tekaistun syyn takia. Voit myös pyytää apua naapureilta ja sanoa vaikka ettei autosi toimi, jos joku antaisi auton lainaan.

Vierailija
80/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saitko jo rahaa pivon tms. kautta?