Ihan kauhea tilanne (rahattomuus)
Mä en enää tiedä, mitä tehdä. Mä tarviin rahaa niin ku HETI. Ei ketään jolta lainata. Pikavippiä en saa. Myytävää ei ole äkkiseltään muuta kuin motonetin 50€ lahjakortti. Haluisko joku ostaa sen ja pelastaa yhden ihmishengen? (Tilanne on oikeasti niin paha) jos joku haluaa auttaa, kerron lisää tilanteesta.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Soittaisin pomolle ja sanoisin, että autoon tuli tekninen vika ja ettet pääse töihin ellei joku kiltti sielu voi tulla hakemaan. Jos pomo tms lähtee hakemaan sinua niin aja auto lähimmän huoltoaseman pihaan ja sano että ottaa sinut siitä kyytiin. Jos ei onnistu ja kysyy mikset tule bussilla, niin sanot että käteistä ei ole ja että olet huoltarin pihassa.
Hätävale, mutta parempi kai tuokin.
Tämä on paras kuudella sivulla näkemistäni ideoista. Voi olla myös toteutuskelpoinen, jos oikeasti on tämä tilanne ap:llä. Rehellisyys on valttia tässäkin, ihmisiä ne pomotkin ovat. Ja takuulla tämäkin pomo tajuaa, ellei jo tiedäkin, että vähävaraisesta kyse. Kellä vain voi auto hajota eikä auta, vaikka se kuinka normaalisti olisi mersu tai toyota, hajonnut on hajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pomosi on ymmärtäväinen, soita hänelle ja selitä tilanne. Tai hae sairaslomaa jonkun tekaistun syyn takia. Voit myös pyytää apua naapureilta ja sanoa vaikka ettei autosi toimi, jos joku antaisi auton lainaan.
Eka kiltti ja asiallinen neuvo..ap:lla hätä....mietin itse miksi en itse yritä auttaa..ehkä siksi että tälle palstalle ei kuulu AVUNPYYNNÖT JOISSA TUNTEMATON VOI AUTTAA VAAN ANTAMALLA RAHAA...
FUCK YOU
Mä yritän kaupitella rahalle vastineeksi sitä lahjakorttia (jolla saa siis saman summan edestä ostaa jotain), sanoin myös että polttoaineena voi myös maksaa (siihenhän se raha mulla menis), mutta... älä kuitenkaan viitsi haistatella.
Saitko jo rahaa?? Vastaa pikaisesti. Monelta työt alkaa?
Onko sulla banaaneja? Voisin ostaa nyt.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pomosi on ymmärtäväinen, soita hänelle ja selitä tilanne. Tai hae sairaslomaa jonkun tekaistun syyn takia. Voit myös pyytää apua naapureilta ja sanoa vaikka ettei autosi toimi, jos joku antaisi auton lainaan.
Eka kiltti ja asiallinen neuvo..ap:lla hätä....mietin itse miksi en itse yritä auttaa..ehkä siksi että tälle palstalle ei kuulu AVUNPYYNNÖT JOISSA TUNTEMATON VOI AUTTAA VAAN ANTAMALLA RAHAA...
FUCK YOU
Mä yritän kaupitella rahalle vastineeksi sitä lahjakorttia (jolla saa siis saman summan edestä ostaa jotain), sanoin myös että polttoaineena voi myös maksaa (siihenhän se raha mulla menis), mutta... älä kuitenkaan viitsi haistatella.
kehtaat valehdella ja huijata ihmisiä. Se sun motonetin lahjakorttisi on väärennetty...tommonen rapaköyhä ois jo käyttänyt sen...
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FUCK YOU
Ap koita nyt noita muita neuvoja sillä sulla loppuu muuten aika kesken.
Soita sille pomolle. Niin itsekin oon tehnyt, kun auto oikeesti hajonut. Pomo on aina mielummin hakenut mut töihin, kuin mennyt itse tuuraamaan mun vuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Saitko jo rahaa?? Vastaa pikaisesti. Monelta työt alkaa?
En ole saanut vielä. Töihin pitäs olla kahdeksi.
Voihan_hitto_nyt kirjoitti:
Nainen istuu pankin päällä, ja vielä ihmettelee mistä saisi rahaa.
Ei sua ainakaan älykkyydellä oo pilattu...
No kuka mua nyt tähän hätään panemaankaan tulee?
Mun mies on kotoisin etelä-pohjanmaalta ja sen mukaan siellä on ihan erilainen auttamisen meininki, kuin täällä oikeesti etelämmässä suomessa. Sen vanhemmat auttaa yhä miehen eksää, kun siltä vaikka hajoo auto.
Etkö oikeasti tunne edes yhtä naapuria tai autollista kaveria? Työkaveria?
Miksei pomolle voi soittaa?
Rahan pyytäminen anonyymisti nettipalstalla vain haisee turhan reippaasti.. face voisi toimia paremmin. Omalla naamalla paikallisessa ryhmässä. VARMASTI joku lähellä asuva kävisi ostamassa sen lahjakortin ja heittäisi vielä töihinkin.
Aloittaja kirjoitti:
Paljonko maksaa, ja missä asut? Saako terve panna ilman kumia? Saako sua nuolla jos on taitava? Ikä/pituus/paino?
Mä en ole facebookissa enkä tähän hätään sinne liity.
Painetta_Pusseissa kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Paljonko maksaa, ja missä asut? Saako terve panna ilman kumia? Saako sua nuolla jos on taitava? Ikä/pituus/paino?
Mun pitäs alkaa sinne töihin hiipiä... maksatko etukäteen? Ai et, no sitähän mäkin. Ei auttanut siis tääkään.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä ole hakenut toimeentulotukea jos rahatilanne on aina huono? Vaikka saat työtuloja ja työttömyyspäivärahaa, niin silti maksuun voi jäädä toimeentulotukea. Ja miksi et soittanut heti aamu yhdeksältä kuntasi sosiaalitoimistoon, ja selittänyt tilannetta? Ehkä sieltä olisi annettu sen verran rahaa että olisit saanut auton tankattua.
Suuri usko on taas ihmisillä, että hädässä jostain toimeentulotukiluukulta saa saman tien rahaa. Ei sieltä samana päivänä saa kuin korkeintaan maksusitoumuksen lääkkeisiin... Senkin saa, jos on melko selkeää, että toimeentulotukipäätös tulisi olemaan myöntävä. Päätös toimeentulotuesta voidaan kiiretilanteessa tehdä hieman tavallista nopeammin, mutta tuskin päätöstä saisi samalle päivälle bensaan! Mistään luukulta ei myöskään jaeta käteistä rahaa, vaan maksu tulee tilille pankista riippuen 2-3 päivässä.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen, hanki töitä.
Luetteko aloitusta ollenkaan? Olen järjestelmässä bensarahaa, että pääsen TÖIHIN, josta saan palkan 15. päivä. Sillon varmaan tankkaan tankin täyteen, mutta se ei auta nyt.
Kai laitoit saman aloituksen ylilaudalle? Siellähän kuulemma aina jeesataan pulassa olevia ja täällä haukutaan. Vai ajattelitko koittaa kusettaa empaattisiksi kuvittelemiasi "mammoja"?
Nämä tarinasta on kuultu ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Marssi seurakunnan pakeille ja kysy voiko diakoni auttaa.
Ja heti kun almut on saatu niin nettiin haukkumaan kristittyjä ja kirkkoa tuttuun tapaan :^)
Aloittaja kirjoitti:
Varmasti jos laitat ilmoituksen vähän muualle...
Eiköhän tämä palsta ole aika huono rahan pyytämiseen! Kannattaisi kerjätä vaikka Facebookissa omalla nimellä niin vaikuttaisi vähän luotettavammalta.
Oletko se sama subunisti jostain Siilinjärveltä joka ruinaa täällä aina huumeisiin rahaa?
Älkää auttako huijaria. Jos olisi rehellinen niin pyytäisi jossain omalla nimellä. Varmaan huumeisiin tai peleihin menisi oikeasti rahat. Tietysti jos haluat tuollaista tukea niin siitä vaan!!
Nettiin ilmoitus jossa tarjoat hellän hetken jollekin fiksulle miehelle : )
Jos olet kaunis, niin voit pyytää vähän enemmänkin.