Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan kauhea tilanne (rahattomuus)

Kylmäjanälkä
25.01.2018 |

Mä en enää tiedä, mitä tehdä. Mä tarviin rahaa niin ku HETI. Ei ketään jolta lainata. Pikavippiä en saa. Myytävää ei ole äkkiseltään muuta kuin motonetin 50€ lahjakortti. Haluisko joku ostaa sen ja pelastaa yhden ihmishengen? (Tilanne on oikeasti niin paha) jos joku haluaa auttaa, kerron lisää tilanteesta.

Kommentit (263)

Vierailija
21/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se auta ko mennä pyörällä, muista ottaa vaihtovaatteet mukaan ja heijastin yöllä on aika pimeää.

Vierailija
22/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisko pitää se keikkatyöbensaraha erillään että yleensä pääsee sinne keikkatyöhön tienaamaan?

Varmaan kannattais, mutta keikkatyöpalkat ei kovin isoja ole, ja ne on tällä hetkellä ainoat rahat. Niillä on elettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuudessa varaat kai bensaa kanisteriin varalle.

Vierailija
24/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän. Vuosia tehnyt jeikkaa ja pätkää. Tili saattaa tulla 2-6 viikon päästä. On unohdettu laittaa tunnit maksuun, otettu vahingossa 60% veroa jne. Monta kertaa miettinyt, että millä sinne töihin asti pääsen. Onneksi keikkatyöt ja pätkät yleistyy, niin moni pääsee kokemaan tämän ilkkumisen sijaan.

Kiitos tästä (vaikka se ei varsinaisesti autakaan)! Työttömien syytä kun tuntuu olevan kaikki. Ja heitä saa mollata ja ruoskia (sanallisesti) ja syytellä. Olis paljon helpompi jättää keikat tekemättä, ni sais ees ne päivärahat ajallaan, mutta.... pelin henki on nyt tämä...

Vierailija
25/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, hanki töitä.

Vierailija
26/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Töihin on 43km (suuntaansa) eli ei ihan kävelymatka. Diakonille jo soitin, eivät anna rahaa vaan maksusitoumuksen ruokakauppaan, koitin selittää, että bensa on nyt se ykkösjuttu, että pääsen sinne töihin, mutta.... ei ole hänellä valtuuksia huoltoasemalle maksusitoumusta kirjottaa.

Ja kun tähän joku nyt tulee kohta ilkkumaan, että joku juoppo/nisti/peluri, jolle kelpaa vaan raha, niin ei. Voin ottaa maksun myös polttoaineena. Rahat menis kuitenkin siihen. Ja kun joku ehdotti motonetissä käyntiä niin lähin kauppa on 100km päässä. Muuten olisin varmaan koittanut jo "realisoida" tuon lahjakortin.

Palkkaennakko?

Mä olen valitettavasti täällä Motonetin vieressä, olisin voinut lahjakorttisi ostaa, mutten lähde sen vuoksi 100 km ajamaan :)

Palkkaennakko ei onnistu keikkatyöläisellä. Nyt en ihan ymmärrä sun pointtia... asut motonetin kupeessa, miksi sun pitäs ajaa 100km? Ja mitäköhän motonettia mahdat tarkottaa? Niitä kun on useampia. Mutta kiitos tarjouksesta.

No millä sä ajattelit että se lahjakortti ja raha vaihtaa omistajaa ennen työvuorosi alkua, ellet tapaa ostaja face to face?

Ei mulle edes selvinny minkä kaupungin Motonet oli kyseessä. Liian kaukana. Eli se siitä.

Vierailija
27/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, hanki töitä.

Luetteko aloitusta ollenkaan? Olen järjestelmässä bensarahaa, että pääsen TÖIHIN, josta saan palkan 15. päivä. Sillon varmaan tankkaan tankin täyteen, mutta se ei auta nyt.

Vierailija
28/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se auta ko mennä pyörällä, muista ottaa vaihtovaatteet mukaan ja heijastin yöllä on aika pimeää.

Tuliko hyvä mieli? Tunnetko ittes nyt paremmaksi ihmiseksi?

Vierailija
29/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei siis kulje sinne töihin samasta suunnasta kuin sinä? Sellaisia kavereita sulla ei ole, jotka jeesais? Sukulaisetkin asuu vissiin toisella puolella Suomea?

Vierailija
30/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy vippi, ei voi lainata, päivärahat tuhlattu, motonet kaukana, työpaikka vielä kauempana, pyörällä ei pääse, kävelymatka mahdoton, kimppakyyti=nevöhööd.

Mikäköhän sulle kävis? Paista ranskalaisia öljyssä ja kaada käytetty rasva tankkiin.

Tai ööö, et mene töihin.

Vierailija
31/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 km menee helposti pyörällä jos et ole ylipainoinen tahi muuten pullamössösukupolven edustaja.

Vierailija
32/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

43 km menee helposti pyörällä jos et ole ylipainoinen tahi muuten pullamössösukupolven edustaja.

No varmaan sit molempia, mutta pyörällä en mene.

Vierailija
33/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan pa. Tilin jälkeen jää 150 e rahaa, mutta sitten vaan kaikkiin oljenkorsiin tarttuminen.

Olen kotoa myynyt kaiken ylimääräisen, mulla kodin tilpehööriä on yhtä vähän kuin okv.n Mialla.

Olen taas saanut kollegoilta kynttilän jämiä. Ne sulatan kesällä taloyhtiön grillissä. Pohjalle tikku, siitä virkattua puuvillalankaa ja kaadan steariinin fairy pulloihin, joita saan töistä.

Joka kesä tulee 3-4 isoa kynttilää ja niitä voi käyttää mm valon lähteenä ja lämmön tuojana.

Tai ihan kynttilöinä.

Nyt on pakkasta. Keino säästää n euro kuussa sähkölaskua on otan ison astia täyteen lunta ja laitan jääkaappiin. Lumi sulaessa hehkuttaa kylmää ja jääkaappi vie vähemmän sähköä.

Eihän näillä polttoainetta saa, mutta kun jokaisen kuluerän tiputtaa vähäsen, kaikessa kulutus vähenee.

Taloyhtiössä tuli isohko menoerä, 7500 e per asunto.

Lukuisilla säästötempauksilla vuosien varrella olin saanut 4000 e säästöön. Ne tiskiin ja nyt menee 20 e kk yhtiövastikkeessa reippaasti yli 10 v.

Menot eivät lopu ikinä.

Vierailija
34/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy tupakkas naapurille niin saat sen 20e.

Vierailija
35/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähet nyt heti pyörällä niin ehdit iltavuoroon tullessa voit sitten pyytää vaikka työkaveria heittämään ainakin vähän matkaa kotia päin jos samaan suuntaan meneviä.

Vierailija
36/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa taksi ja hyppää lennosta pois😂😂😂

Vierailija
37/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita töihin että olet sairas, vai ihmettäkö odotat?

Vierailija
38/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy vippi, ei voi lainata, päivärahat tuhlattu, motonet kaukana, työpaikka vielä kauempana, pyörällä ei pääse, kävelymatka mahdoton, kimppakyyti=nevöhööd.

Mikäköhän sulle kävis? Paista ranskalaisia öljyssä ja kaada käytetty rasva tankkiin.

Tai ööö, et mene töihin.

Miksi pitää olla näin vittumainen? Huomaat että toisella on oikeesti vaikea tilanne ja pyytää apua, sun ratkaisu on tulla esittämään mukafiksua ja vittuilla? Hienoa yhteisöllisyyttä

Vierailija
39/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy tupakkas naapurille niin saat sen 20e.

Ei ole tupakkaa...

Vierailija
40/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeeko bussi?