Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko "miesten" töitä?

Vierailija
19.01.2018 |

Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D

Kommentit (282)

Vierailija
141/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun en osais miesten töitä. Haluisin olla avuton pullantuoksuinen kodinhengetär joka tarvitsee MIESTÄ miesten töihin...

Minä taas haluan osata tehdä itse. Miehelle minulla on vain yksi käyttötarkoitus.

Terkut exille ja rakastajalleni Viroon!

Vierailija
142/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa Tarviiko mun ees osata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun en osais miesten töitä. Haluisin olla avuton pullantuoksuinen kodinhengetär joka tarvitsee MIESTÄ miesten töihin...

Kannattaisi ehkä hankkia itsetunto joka ei ole sidottu avuttomuuteen jota miehet pilkkaavat? Miehet eivät arvosta feminiinisiä, kodinhengetärnaisia. Siksi naisia on alistettu koko historian ajan ympäri maailman. Naisellisuus on pahe ja miehet lähinnä käyttävät naisellisia, avuttomia ja alistuvia naisia hyväksi. Ja miksi kirjoitat miehen isolla? Ei se ole mikään hieno asia olla mies.

Vierailija
144/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ihan innoissaan vauhkoamassa miten osaavat miehen töitä. Miksi ainoa miehen työ mitä ette näytä oppivan on oman sukunimen pitäminen? Se sentään liittyy ihmisoikeuksiin.

Vastaukseni siis ketjuun: osaan pitää oman sukunimeni toisin kuin naisten valtaosa.

Miehiltä ei mitään naisten töitä vaadita koska niitä pidetään turhina.

Vierailija
145/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti osuneet tälle palstalle kaikki miestentöitä tekevät naiset. Minä tunnen vain yhden naisen, joka tekee ap:n listaamia töitä, melkein. Enkä se ole minä, ruohonleikkuu ja lumityöt kyllä teen, mutta ainoana naisena taloyhtiössämme. Renkaidenvaihdossa parkkiksella en ole nähnyt kuin miehiä, tässä tai missään aiemmassa taloyhtiössä. Taloyhtiön pikkurempat tekevät miehet.

Vierailija
146/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten työt :D lisäksi korjaan moottori- ja raivaussahat, kaadan puut, osaan ajaa autolla peräkärryn kanssa ja puhun sujuvasti metsää ;) Mitä en osaa, se tarvittaessa opettelen.

Vierailija
147/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ihan innoissaan vauhkoamassa miten osaavat miehen töitä. Miksi ainoa miehen työ mitä ette näytä oppivan on oman sukunimen pitäminen? Se sentään liittyy ihmisoikeuksiin.

Vastaukseni siis ketjuun: osaan pitää oman sukunimeni toisin kuin naisten valtaosa.

Vaihdoit siis itsellesi viimein omakeksimäsi sukunimen?

Vierailija
148/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoit siis itsellesi viimein omakeksimäsi sukunimen?

Miksi jankkaat tätä? Miksi ihmeessä annatte tytöillenne isiensä nimiä jos ne kerta ovat yhtä vähän naisen omaa perintöä kuin aviomiehen geneettisesti tuntemattoman isän nimi? Miksi saivartelette ja yritätte jotenkin osoittaa että OMAN nimen pitävä nainenkin on miehelle alisteinen? On täysin eri asia saada nimi syntymässä OMALTA SUVULTA kuin vaihtaa se alistusperinteen mukaan jonka tarkoitus on siirtää nainen miehensä omaisuudeksi. Miksi annatte tyttölapsille isän nimiä jos sitä perustellaan sitten että pitää taas ottaa miehen nimi? Isän nimi on _oman suvun nimi_ toisin kuin miehen isän nimi jolle et ole mitään sukua. Ja jos isänkin nimi on mielestäsi alistavaa, miksi jatkat sen antamista lapsillesi?

Mies ei vaihda nimeään avioliitossa vaikka hänellläkin on isän nimi, miten selität sen? Miksi naisilla oman suvun nimet ovat muka jotenkin vähäpätöisiä, ja miksi oletat että anonyymillä keskustelijalla on isän nimi? Eikös se olekaan vapaa valinta kenen nimi annetaan?

Se että nimet periytyvät mieheltä ei ole syy vaihtaa toisen miehen nimeen. Aivan turhaa saivartelua. Onko vähän rankkaa myöntää että osa naisista ei alistu kun pitää OMAN NIMEN PITÄVIÄKIN pitää alisteisina? Tämän takia naisia ei arvosteta missään, ei mitään kykyä ajatella.

Miksi miehesi ei ota sinun nimeäsi? Sekin on sinun logiikallasi miehen nimi, eli perheen nimi voi olla miehen nimi silloinkin kun se tulee naiselta.

Vierailija
149/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli ja sössönssöö. Jankkaan niin kauan kuin sinä keksit tekosyitäsi.

Vierailija
150/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua argumenttivirheisiin. Et voi perustella samankaltaisella dynamiikalla toista. On täysin eri asia saada syntymässä geneettinen perhenimi joka annetaan kaikille, myös pojille. Miksi naisen tulisi vaihtaa nimi miehen isän nimeen mutta miehen ei naisen isän nimeen? Edelleen, tässä on kyse avioliiton nimenvaihdoista. Miksi ihmeessä annat tytöllesi isän nimen jos sekin on alistava? Täysin turhaa saivartelua. Sinä voit vaikuttaa siihen jatkatko alistumista avioliitossa, vauva ei voi päättää siihen kenen nimi hänelle annetaan. Vai pitäisikö liittyä katoliseen kirkkoon koska vanhemmat kastoivat sinut luterilaiseen? Mikset liity, kristillinen kirkko sekin on. Niin, mikset liity? :)

Sinä et sieltä ruudun takaa  tiedä kenen nimi minulla on, minä tiedän että nimi vaihdetaan, aina miehen mukaan. Sinä et voi perustella isän nimellä sitä että pitää ottaa _aviomiehen_ nimi joka on ihmisoikeusrikkomus ja joka muuttaa naisen tunnistamattomaksi. Täysin eri asia ja jos et tätä ymmärrä niin en ihmettele mikseivät naiset kykene yhteiskunnassa mihinkään.

Kuten sanoin, miehen työ on kohdallani se että oma sukunimeni pysyy. Aivan kuten miehilläkin. Tämä sinua tuntuu ketuttavan kun et voi myöntää että me kaikki emme ole miehille alisteisia.

Vierailija
151/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua argumenttivirheisiin. Et voi perustella samankaltaisella dynamiikalla toista. On täysin eri asia saada syntymässä geneettinen perhenimi joka annetaan kaikille, myös pojille. Miksi naisen tulisi vaihtaa nimi miehen isän nimeen mutta miehen ei naisen isän nimeen? Edelleen, tässä on kyse avioliiton nimenvaihdoista. Miksi ihmeessä annat tytöllesi isän nimen jos sekin on alistava? Täysin turhaa saivartelua. Sinä voit vaikuttaa siihen jatkatko alistumista avioliitossa, vauva ei voi päättää siihen kenen nimi hänelle annetaan. Vai pitäisikö liittyä katoliseen kirkkoon koska vanhemmat kastoivat sinut luterilaiseen? Mikset liity, kristillinen kirkko sekin on. Niin, mikset liity? :)

Sinä et sieltä ruudun takaa  tiedä kenen nimi minulla on, minä tiedän että nimi vaihdetaan, aina miehen mukaan. Sinä et voi perustella isän nimellä sitä että pitää ottaa _aviomiehen_ nimi joka on ihmisoikeusrikkomus ja joka muuttaa naisen tunnistamattomaksi. Täysin eri asia ja jos et tätä ymmärrä niin en ihmettele mikseivät naiset kykene yhteiskunnassa mihinkään.

Kuten sanoin, miehen työ on kohdallani se että oma sukunimeni pysyy. Aivan kuten miehilläkin. Tämä sinua tuntuu ketuttavan kun et voi myöntää että me kaikki emme ole miehille alisteisia.

Sönkötä mitä sönkötät, mutta tee oma ketju sitä varten.

Vierailija
152/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörää lukuun ottamatta kaikki onnistuu ja paljon muuta. Olen remontoinut meidän talon. Mies toimi ainoastaan hauiksena jossain kohdin, kun sanoin, ettää tee noin ja noin ja pidä tota paikalla kun ruuvaan/poraan.

Vierailija
153/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset aina vetävät herneet nokkaan? Tilastofakta = miehet eivät vaihda sukunimeä häntä alistaneen ryhmän mukaan. Tilastofakta 2 = naisista valtaosa tekee tämän. Minä en aio vaihtaa nimeäni, vaan olla kuin miehet eli hankkia maskuliinisen statuksen. Jos väitätte että nainen on isänkin nimellä alisteinen, nimenomaan myönnätte samalla että nainen on aina miehen omaisuutta ja miehen kautta määriteltävä. Hullua ettette edes tajua sieltä argumenttienne takaa että pidätte naista miehen kautta määriteltävänä ja perheessä aina alistettuna. Kukaan ei käskisi miestä vaihtamaan nimeä naisen isän nimeen koska miehelläkin on isä joka on mies. Hulluhkoja argumentteja, mutta naisilla tämä mentaaliakrobatia tunnetusti toimii kun pitää puolustella omaa alistumistaan.

Vierailija
154/282 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset aina vetävät herneet nokkaan? Tilastofakta = miehet eivät vaihda sukunimeä häntä alistaneen ryhmän mukaan. Tilastofakta 2 = naisista valtaosa tekee tämän. Minä en aio vaihtaa nimeäni, vaan olla kuin miehet eli hankkia maskuliinisen statuksen. Jos väitätte että nainen on isänkin nimellä alisteinen, nimenomaan myönnätte samalla että nainen on aina miehen omaisuutta ja miehen kautta määriteltävä. Hullua ettette edes tajua sieltä argumenttienne takaa että pidätte naista miehen kautta määriteltävänä ja perheessä aina alistettuna. Kukaan ei käskisi miestä vaihtamaan nimeä naisen isän nimeen koska miehelläkin on isä joka on mies. Hulluhkoja argumentteja, mutta naisilla tämä mentaaliakrobatia tunnetusti toimii kun pitää puolustella omaa alistumistaan.

Sukunimihullulla on taas psykoosit tulilla.

Vierailija
155/282 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka on yläpeukuttanut tätä viestiä? Sama ajatus on tullut mieleeni autoa rassatessa, polttopuita sahatessa, heiniä hangotessa ja monessa muussa työssä.

Vierailija
156/282 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni hoiti lapset ja teki ruuat. Minulla on sukunimi jonka syntyessä sain. Huomaan että asenneongelman lisäksi podet mielenterveysongelmia.

Ja epäilen, että peukalosi ovat keskellä kämmeniäsi.

Terkuin ja nainen joka talon rakensi

Vierailija
157/282 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, osaan sekä sisällä että ulkona tehtävät kotityöt, pienet remonttihommat, auton ja polkupyörän huoltotyöt, grillaushommat, pihasaunan lämmityksen, puutarhatyöt, lumityöt, kokkaus- ja leivontahommat, siivoukset jne. Eipä nyt äkkiä tule mieleen mitään arkipäiväistä hommaa, mitä en osaisi. No, puuta en ole koskaan kaatanut moottorisahalla mutta eiköhän sekin onnistuisi jotenkin jos olisi pakko. Halot kyllä osaan hakata kirveellä.

Vierailija
158/282 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D

Muuten nuo, mutta vaihdepyörän ketjua en oo vaihtanut.

Vaihdan autosta akun, sytytystulpat. Asennan pyykki- ja tiskikoneen. Rakensin kissoile häkin pihalle eli kulmapalat osaan porata.

Vierailija
159/282 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on, kun asun yksin enkä aio koskaan miestä hankkia.

Vierailija
160/282 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan mä noi aloittajan luettelemat "miesten työt". Jostain syystä meillä minä olen se, joka joudun vaihtamaan rakvaattorin polttoaineensuodattimet ja ilmaamaan järjestelmän tai ryömiskelemään auton alle availemaan öljyproppua jne jne. Mieheni ei myöskään millään osaa teroittaa moottorisahan teräketjua tai niittää viikatteella. Viikatteen teroittamista ei ole varmaan edes koskaan kokeillut. Minä myös olen se, joka pääasiassa korjaan vessanpyttyä tai putsaan suihkun sekoittajan suodattimen ym. Ikävää tässä lähinnä on se, että esimerkiksi puuhommia tehtäessä mies jotenkin olettaa että samalla kun ajan ja pilkon puita olisin jotenkin maagisesti saanut ruoan tehtyä. Ammatiltani olen myyntiassistentti mutta olen kyllä maatalosta kotoisin.

Mielestäni nämä miesten ja naisten työt ovat silkkaa soopaa. Monet hommat opettavat kun vain uskaltaa alkaa tekemään ja on kiinnostusta kokeilla. Jos ei ole motivaatioita kuin vain maata sohvalla tai shoppailla uutta käsveskaa niin ei siinä varmaan paljon tule sitten muuta tehtyäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi