Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko "miesten" töitä?

Vierailija
19.01.2018 |

Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D

Kommentit (282)

Vierailija
181/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan tehdä kaikki ap:n mainitsemat työt. En kuitenkaan yleensä vaihda renkaita tai korjaa polkupyörää, vaan maksan mieluummin siitä että joku tekee nuo ikävät hommat puolestani.

En myöskään leivo, ompele, pese ikkunoita tai neulo sukkia vaikka nuokin hommat osaan, vaan maksan mieluummin ammattilaiselle kuin teen itse.

------

Oikein! Kun teettää töitä SUOMALAISELLE ja ostaa kotimaista, pitää myös Suomen talouden rattaat pyörimässä. Se on yllättävän tärkeää.

Vierailija
182/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa kaikki mainitut. Oma isäni opetti kun olin nuori. Nyt olen 67 ja osaan paljon muutakin ilman miehen apua. Mieheni on tosi hyvä kokki minä en ole koskaan laittanut ruokaa sitä en osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan. Paitsi grillata.

Sama täällä, grillausta ei tule tehtyä kuin pari kertaa vuodessa. Grillaus ei minusta ole mitenkään erityisen miehekästä, enemmänkin ruuanlaittoa.. 

Kaikkea muuta aloituksessa mainittua teen useinkin. Lisätään listaan vielä auton ja kodinkoneiden pienet korjaukset.

Vierailija
184/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä, mutta väitän olevani osaamaton. On ihan kiva, että joku muu hoitaa ei niin mieleisen hommat.

Vierailija
185/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ihan innoissaan vauhkoamassa miten osaavat miehen töitä. Miksi ainoa miehen työ mitä ette näytä oppivan on oman sukunimen pitäminen? Se sentään liittyy ihmisoikeuksiin.

Vastaukseni siis ketjuun: osaan pitää oman sukunimeni toisin kuin naisten valtaosa.

Miehiltä ei mitään naisten töitä vaadita koska niitä pidetään turhina.

Mummoni sanoi naisten töiden olevan näkymättömiä.

Ainoastaan jos niitä ei tehdä, niin se huomataan.

Vierailija
186/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että tuskin osaan tehdä mitään noista hommista, vaikka mies olenkin. En ole koskaan tarvinnut noita taitoja, enkä toivottavasti tarvitsekaan, lampun vaihto nyt kuitenkin onnistuu, ja osaan siivota ja laittaa ruokaa ja se riittää itselleni. Asun kerrostalossa yksiössä, joten omaa pihaa ei ole, autoa ja pyörää en omista ja en halua porata reikiä seiniin.

Vierailija
187/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin tehdä varmaankin kaikki "miesten työt" Meillä minä teen suurimman osan kodin remonttitöistä koulutukseni vuoksi. Hoidan myös kotityöt kun olen hoitovapaalla, joten mies hoitaa ajoneuvojen rassaamiset ja elektroniikan, sähköhommat yms. koska muuten mamma palaa loppuun! Remonteissa mies saa tehdä voimatyöt, koska en jaksa enää vauhkota niin kuin nuorena. Nuorena ei ylpeys antanut periksi myöntää että joku homma on liian raskas minulle. Sitä ilmenee kun tekee miesten alalla töitä naisena.

Vierailija
188/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainituista osaan vaihtaa renkaat, luoda lumet ja leikata nurmen. Remonttihommissa auttelen myös sujuvasti, mutta grillauksen oon jättäny miehelle, saa sekin nyt jotain tehdä prkl ja kun selvästi tykkää siitä minua enemmän. Lisäksi meillä on mitä miehekkäin tehtävä puhdistaa kylppärin lattiakaivo. Suurieleisesti kehun aina miestä sankarikseni, kun hän tehtävän suorittaa 😀

Vierailija
189/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki osaan, mutta en tee kuin pakon edessä (eli en juuri koskaan).

Käytän naiseuttani hyväksi aina kuin voin, enkä koe minkäänlaista tarvetta todistella reippauttani kenellekään.:D

Vierailija
190/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä sellaiseen piha-tai kotityöhön törmännyt joita en olisi halutessani oppinut.  Lapsuudenkodista sain mallin että se tekee joka kerkeää, ei ole miesten ja naisten töitä. Samaa opetetaan omille lapsille.

N46

Vierailija
191/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa siittää lapsia, hylätä niitä, hakata itseäni pienempiä ja sammua oksennuslammikkoon.

Kaikki muu on aivoilla varustetun ihmisen hommaa, enkä näe estettä opettelulle.

Yhden talon olen rakentanut ja myynyt, autoja huoltanut, ostanut ja myynyt.

Mikä dille jakaa töitä sukupuolielinten perusteella, ap?

Vierailija
192/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sokeripalakytkentään penis on liian paksu ja reiän poraamiseen seinään liian pehmeä ja tylppä.

Suosittelen ensimmäiseen ruuvitalttaa, jälkimmäiseen porakonetta tai poravasaraa seinämateriaalista riippuen.

Tämä keskustelu on käyty usein ennenkin. Jos ap on taas päässyt "ulos", niin ota ainakin lääkkeesi.

Vierailija
193/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan jotakin pientä, esim. vaihtaa lampun valaisimeen, sytyttää takkaan tulet, putsata rännit, grillata, tapetoida, maalata, putsata kylppärin viemärin, laittaa ketjut pyörään ja pumpata renkaisiin ilmaa, kolata lumet ja leikata nurtsin jne simppeleitä juttuja. Auton osan tankata, muuten en ymmärrä sen päälle mitään. Suurimmaksi osaksi em. hommista meillä kumminkin hoitaa mies. Mulla on naisten työt mitä teen mieluummin.

Vierailija
194/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D

Kaikkea sitä saakin lukea, kun vanhaksi elää. Vai on luettelemasi asiat oikein "miesten töitä".

Olen yli 70v mummo ja noita kaikkia hommia olen tehnyt jo vuosikymmeniä, kun asun yksin yli sata vuotta vanhassa okt. ja puutarha on 4000m2 ja hurautan sen muutamassa tunnissa ruohonleikkurilla viikotrain ja eri kasveja on satoja, jotka vaativat hoitoa.

Ja mitä ihmeellistä on valaisimen sokeripalassa ja grillaamisessa?

Ja vain oikein miesten töitä. Voi elämän kevät!

Vierailija
195/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ainakin tehdä puuhommia (halkojen hakkaaminen ja pinoaminen) ja lämmittää puulla, tehdä lumityöt, vaihtaa lampun ja harrastan metsästystä, mitä usein ihmetellään kun olen nuori nainen. Kaikenlaiset korjaus- ja remonttihommat sen sijaan delegoin mielelläni jollekin osaavammalle henkilölle 😁

Vierailija
196/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan remontoida (taso- ja kulmahiomakoneet kotona), korjata auton klommot ja kitata, hitsata, käyttää moottorisahaa (isompien puiden kaataminenkin onnistuu), osaan ajaa traktoria ja trukkia, osaan vaihtaa autoon renkaat ja polttimot, öljyt osaisin vaihtaa mutten jaksa. Osaan asentaa sähkövalaisimet (tarvittaessa hätäkorjaan rikkoutuneet laturit yms.). Osaan käyttää henkilönostinta, vetää peräkärryä ja peruuttaakin sillä vaativiin paikkoihin. Pora taulujen kiinnittämistä yms. löytyy kotoa kuten myös erilaisia sahoja (metallisaha jne).

Osaan myös käyttää ompelukonetta ja verhoilla. Osaan parsia, osaan ommella vaatteita sekä kaavoittaa. Osaan ommella napit kiinni ja vaihtaa vetoketjut. Osaan leipoa ja myös grillata. Osaan vaihtaa vetoketjut myös nahkasaappaisiin ja kaventaa nahkasaappaista varret. Osaan tehdä nahkatöitä myös naskalilla (en tiedä, onko miehistä vai naisten hommaksi miellettyä).

Ymmärtänette, että minua raivostuttaa mies, joka ei osaa yhtäkään miehisistä hommista mutta ei osaa edes ommella kiinni irronnutta nappia puseroonsa.

Omalla kohdallani uteliaisuus sekä puute rahasta ovat ajaneet opettelemaan em. asiat. Isä eikä kukaan muukaan miespuolinen sukulainen/miesystävä ei ole opettanut yhtäkään luettelemaani asiaa. Olen korkeakoulutettu nainen, joka on koko elämänsä asunut kaupungissa. Välillä suorastaan ihmetyttää ihmisten avuttomuus yleisellä tasolla.

Vierailija
197/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkutyttönä porasin itseostamallani porakoneella reiät seiniin, paikkasin polkupyörän kumin, vaihdoin öljyt autoon jne.

Nyt kun mulla on mies, niin käsken hänen hoitamaan nuo hommat. Ei tuo edes edes tiedä, että osaisin ne tehdä itsekin.

Vierailija
198/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalannut ja tapetoinut sinkkuna ja asentanut astianpesukoneen keittiöön. Laitoin myös lamput sokeripalan ja laitoin eristysteippiä.

Munkaan mies ei tiedä mitä kaikkea osaan.

Vierailija
199/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks lumen kolaaminen "miesten työ" koska se on nii raskasta? Mitään vaikeeta siinä ei ainakaan oo. Semmonen loska on kauheeta kolattavaa kyllä :D

Vierailija
200/282 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jopa väittänyt etten osaa perata kaloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän