Osaatko "miesten" töitä?
Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen mitta on se, että osaako miesten töitä. Naiset ja naisten työt ei ole naisten mielestä arvokkaita
Tai sitten ei jaeta töitä miesten töihin ja naisten töihin. On vaan töitä, joita jokainen voi kiinnostuksensa mukaan opetella ja tehdä. Ei se, että osaan hitsata ja tehdä puutöitä estä minua osaamasta ommella, neuloa ja kutoa. Kaikki nämä taidot minulla on käytössä ja nautin itsetekemisestä.
Olen vaimo ja äiti, enkä ole luonteeltani yhtään hoivaavampi kuin miehenikään. Naiseuteni ei ole uhattuna vaikka mieheni astuu perinteisille naisten aloille ja hoitaa lapsiamme, siivoaa ja laittaa ruokaa vuorollaan. Miksi pystyvä nainen on miehille sekä "perinteisille" naisille uhka?
Kenelle muka "pystyvä" nainen on uhka? Ihan ihmeellinen ongelma on tästäkin asiasta naisten osalta tehty. Miksi kaikesta pitää tehdä numero? Oon raksalla töissä ja hyvin harva nainen siellä lisäkseni työskentelee, lukuunottamatta rakennussiivoojat. Sinne ei naiset halua töihin, mutta hirveän iso haloo pitää tehdä siitä, että kyllä naisetkin pystyy. Niin pystyy, mutta kun hyvin harva haluaa. Siksi voidaan edelleen puhua naisten ja miesten töistä.
Miksi naisen tulee pystyä miehen töihin ja olla kuin mies mutta miehen ei tarvitse olla kuin nainen? Naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen mitta on se, että osaako miesten töitä. Naiset ja naisten työt ei ole naisten mielestä arvokkaita
Tai sitten ei jaeta töitä miesten töihin ja naisten töihin. On vaan töitä, joita jokainen voi kiinnostuksensa mukaan opetella ja tehdä. Ei se, että osaan hitsata ja tehdä puutöitä estä minua osaamasta ommella, neuloa ja kutoa. Kaikki nämä taidot minulla on käytössä ja nautin itsetekemisestä.
Olen vaimo ja äiti, enkä ole luonteeltani yhtään hoivaavampi kuin miehenikään. Naiseuteni ei ole uhattuna vaikka mieheni astuu perinteisille naisten aloille ja hoitaa lapsiamme, siivoaa ja laittaa ruokaa vuorollaan. Miksi pystyvä nainen on miehille sekä "perinteisille" naisille uhka?
Kenelle muka "pystyvä" nainen on uhka? Ihan ihmeellinen ongelma on tästäkin asiasta naisten osalta tehty. Miksi kaikesta pitää tehdä numero? Oon raksalla töissä ja hyvin harva nainen siellä lisäkseni työskentelee, lukuunottamatta rakennussiivoojat. Sinne ei naiset halua töihin, mutta hirveän iso haloo pitää tehdä siitä, että kyllä naisetkin pystyy. Niin pystyy, mutta kun hyvin harva haluaa. Siksi voidaan edelleen puhua naisten ja miesten töistä.
Miksi naisen tulee pystyä miehen töihin ja olla kuin mies mutta miehen ei tarvitse olla kuin nainen? Naisvihaa.
Ei ole erikseen miesten ja naisten töitä. Ainoastaan fyysinen voima saattaa joissain tehtävissä olla naiselle (ja joillekin miehistäkin) rajoittava tekijä. Ai niin, mistähän sekin johtuu, että perinteisellä naisten alalla työskentelevä mies ikään kuin nousee korkeammalle kuin naiset? Ajatelkaa kampaajia (hiusstylistit), kokkeja jne.
Miesten töiksi luokittellut tehtävät ovat yleensä kaikille hyödyllisiä. Siksi naistenkin on niitä syytä osata. Ruoanlaitto, pyykinpesu tai vaatehuolto, siivous ym. ovat yhä useimmiten naisten tehtävänä, vaikka ne kuulusivat kaikille. Pois lukien ruoanlaitto, JOS mies kokkaa ja nainen toimii keittiöapulaisena heheh.
Täältä löytyy töitä sekä miehille että naisille https://csl.ink/2NbH 😊 vastailet vain helppoihin kyselyihin 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se, että nainen pystyy tekemään mitä haluaa sitä, että nainen haluaa olla mies? Sun ajatukset ovat kivikaudelta elikkä sinullekin nainen joka ei noudata perinteisiä rooleja on uhka.
En, eikä kiinnosta osata. En osaa myöskään ''naisten'' töitä, eikä kiinnosta osata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että määrittelette pystymisen siten että pystyy hoitamaan miehen roolin? Sitä pidetään niin arvokkaana ja naisen roolia taas huonona ja matalastatuksisena. Jos miehiltä kysyisi osaavatko he naisten hommia, he räkättäisivät miten kahvinkeitto ja luuttuaminen on "akkojen hommaa". Kaikki naiseen liittyvä on kulttuurissa huonompaa ja tässäkin keskustelussa naisen mitta määritetään siten miten hyvin nainen yltää miehuuteen.
Naiseutesi ei ole uhattuna, koska naiseudella ei ole yhdessäkään kulttuurissa mitään positiivista arvoa :-D Naiseuteen ei liitetä yhtäkään hyvää adjektiivia. Miehuus on hyvää, siksi nimetkin tulevat miehiltä.
Ensinnäkin nimet eivät tule automaattisesti miehiltä. Esim. Meidän perheellä yhteisenä nimenä on suvussani kulkenut sukunimi, jonka yhdessä valitsimme. Ei ole isäni sukunimi. Tunnen monia pariskuntia, jotka käyttävät omia sukunimiään(isältä tai äidiltä saatuja) ja pariskuntia, jotka itse ovat valinneet nimensä.
Tämä on täysin mahdollista.
En muutu mieheksi enkä ole vähemmän nainen vaikka osaankin luutuneitten käsitysten mukaan miehille kuuluvia juttuja. Mieheni ei ole naisellinen vaikka tekee kotitöitä ja hoitaa lapsia. Itseasiassa on aika hauskaa kuunnella kun mies kavereineen juttelee lapsistaan , hyvistä vaivoista ja antaa ruokavinkkejä.
Itse olen kasvanut tavallaan hyvin sukupuolineutraalissa perheessä. Ikinä ei ole oletettu , että mun pitäisi toimia tietyllä tavalla koska olen tyttö. Tai että miessukupuoli olisi jotenkin arvokkaampi tai parempi. Säälittävää että sinä ajattelet niin.
Autolle en osaa paljoa tehdä, no renkaat kyllä osaan tarvittaessa vaihtaa.
Muuten osaan kyllä niin piha-kuin sisähommat ja pikku rempat. Tykkään niistä. Muuten olisikin talo rempallaan.
Osaan myös lukea tarvittaessa ohjeet ENNEN kuin aloitan, toisin kuin moni mies. 😀
Faktaa on että lähes kaikki miehet on vahvempia kuin kaikki naiset.
Tämä toki helpottaa/mahdollistaa tietyt työt.
Esim jos rengasta vaihtaa ja pultti on pirun tiukalla, eikä ole jatkovartta jota esim jalalla polkea niin kyllä se monen naisen voimilla jää tekemättä.
Lähinnä taidollisesti kyse on vaan laiskuudesta, kyllä keskivertoälykäs oppii lähes kaikki tekniset hommat jos vaan kiinnostaa eikä fysiikka estä.
Sitten kun mennään suurta voimaa vaativiin hommiin niin tippuu ensin naiset pois ja sitten heikommat miehet.
Oikeasti on vain piip miehen työ johon en pysty. Naisentyö synnyttäminen ja imetys johon harva mies kykenee. Meillä mies on hoitsu ja mä inssi. Mä tiskaan, pyykkään ja ripustan kuivumaan pyykit ja pesen lattiat. Mies imuroi, tekee ruuat ja viikkaa pyykit kaappiin. Lapsi on yhteinen ja hoidamme molemmat. Autoa ei ole. Tietokoneen huollan minä, asennan valaisimet ja puhdistan viemärit. Ilmastoinnin huolto miehellä ja esim. räystäät. Teemme usein niin että korkealla heilumisen hoitaa mies ja mä teen matalemmat hommat. Syy se, että mies on tosi pitkä ja ei tarvii tikkaita.
Olen kirvesmies/maalari. Nainen. Laatoitushommatkin sujuvat. En ole kokenut mitään ihmettelyjä osaamisestani, nykyään alalla on paljon naisia. Itse olen sinkku, vapaaehtoisesti. Tykkään elää yksin kissojeni kanssa ja rempata taloani.
Opettelen tällä hetkellä ohjelmoinnin perusteita, mutta kurssilla on kyllä paljon muitakin naisia.
Olen ammatiltani autoasentaja. Sähköasennuksa en ole tehnyt mutta muut listalla olevat hoituu.
Voi kun en osais miesten töitä. Haluisin olla avuton pullantuoksuinen kodinhengetär joka tarvitsee MIESTÄ miesten töihin...
Mä osaan vaan tehdä miesten käsitöitä. If you know what I mean.
Leikkaan nurmen, niitän, kolaan lumet siistin pajukot yms. Pihatyöt. Maalaan seinät ja tapetoin, vaihdan jalkalistat, poraan. Halot hakkaan, lämmitän puusaunan ja osaan tehdä nuotion. Grillata osaan myös vaikken lihaa enää itse syö.
Mies osaa tehdä monimutkaisempiakin remonttijuttuja mutta en häpeä omaa työpanostani.
Vierailija kirjoitti:
Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D
Edellämainittujen lisäksi rakensin talomme. Mies oli sinä aikana 2 päivää töistä pois apunani: anturan valussa ja muuttopäivänä. Korjaan myös itse autoni pikkuviat.
Huom! Hain kaikki luvat ja teetin kaikki suunnitelmat sekä valvoin kaikki työvaiheet. Merkonomipohjalta.
Osaan rakentaa mm. portaat pitkästä puusta.
Vierailija kirjoitti:
En, eikä kiinnosta osata. En osaa myöskään ''naisten'' töitä, eikä kiinnosta osata
Eli TYÖNTEKO ei sinua kiinnosta. Saanko kysyä, loisitko sinä?