Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää jos joudun huomenna heti kesäloman jälkeen soittamaan töihin, että olen kipeänä

Vierailija
23.08.2026 |

Huomenna alkaisi työt loman jälkeen iltavuorolla, mutta olen flunssassa. Olo on räkäinen, tukkoinen ja yskin. Kuumetta ei ole ollut. Minulla on astma joten se saa ihan perusflunssankin tuntumaan raskaalta. Työ on fyysistä ja tiedän, että en jaksa tässä kunnossa tehdä töitä. Hengästyn helposti ihan vain kun tässä kotona sisällä kävelen. Astmalääkitystä olen totta kai lisännyt, mutta ei siitä niin paljon apua ole, että tästä yhtäkkiä huomiseen mennessä olisin työkunnossa. Keskiviikosta saakka olen tätä tautia potenut. 

Hävettää vain, jos heti loman jälkeen pitää ilmoittaa poissaolosta. Eikä tämä muutenkaan ole kivaa olla kipeänä koska on niin raskas olo ja väsyttää kovasti. Nurmikkokin pitäisi leikata, mutta ei tässä kunnossa onnistu.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt testaa täällä tarinaa?

Vierailija
2/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt testaa täällä tarinaa?

Anteeksi mitä? Ei ole mitään tarinaa vaan olen oikeasti kipeä ja on astma. Todella ärsyttävää, kun heti epäillään ja aletaan syyttämään valehtelijaksi. Ihmiset oikeasti sairastuu ja sairastua voi myös loman tai viikonlopun aikana. Haloo taas.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan saikutella jos ei lääkärintodistusta ole. Kyllästyin jatkuviin krapula saikkuihin lomien jälkeen T: Pomo

Vierailija
4/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan saikutella jos ei lääkärintodistusta ole. Kyllästyin jatkuviin krapula saikkuihin lomien jälkeen T: Pomo

No ei ole krapulaa vaan olen oikeasti kipeänä. Ei ole mulle ongelma mennä työterveyteen hakemaan todistusta. Katsos kun edelleen olen oikeasti kipeä. Koskaan en ole ollut pois töistä krapulan tai tekosyyn takia. Ottaa päähän tuollaiset epäilijät. 

ap

Vierailija
5/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattais mennä ja yrittää jaksaa olla vaikka pari tuntia. Jotta työkaverisi näkevät että olet oikeasti sairas.

Muutes luulevat kuitenkin että on jäänyt ryyppyputki päälle. 

Vierailija
6/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole kipeä.

Vierailija
7/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattais mennä ja yrittää jaksaa olla vaikka pari tuntia. Jotta työkaverisi näkevät että olet oikeasti sairas.

Muutes luulevat kuitenkin että on jäänyt ryyppyputki päälle. 

Ei ole tällainen vaihtoehtona. Joko pitää ajoissa ilmoittaa poissaolo tai sitten kestää koko vuoro. Kun ilmoittaa ajoissa, niin ehtii vielä ehkä saada sijaisen. Pitää olla tarpeeksi työntekijöitä vuorossa ja vain todella pahassa tilanteessa voi lähteä kesken töistä pois. Turha sinne on mennä pariksi tunniksi koittamaan, jos itse tietää, että ei jaksa. 

Nyt alkaa jo suoraan sanottuna vi tuttamaan tuo ryyppäämisestä syyttely! Miksi ei voida ymmärtää, että ihmiset voi sairastua myös loman aikana!? Eikä mene ymmärrykseen, että flunssa on aina astmaatikolle vaikea! En ole mikään alkoholisti joka viettää lomansa ryyppäämällä. Jos ajatuksesi on tuota tasoa, niin taitaa itselläsi olla ongelmia alkoholin kanssa ja kuvittelet kaikkien olevan samanlaisia. 

ap

Vierailija
8/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et ole kipeä.

Kyllä olen. Sitä asiaa ei päätä joku palstan kitkerän katkera mt-tapaus. 

Minulla on astma ja olen nyt kipeä. Sillä selvä.

ap

Vierailija
9/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku ihmettelee miten jaksan palstailla niin mitä hiton jaksamista on istua tuolilla ja kirjoittaa läppärillä. Olen juuri nukkunut päikkärit ja olo vähän virkeämpi. Kuumetta ei edelleenkään ole, mutta hengitys on edelleen raskasta.

ap

Vierailija
10/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman jälkeen ensimmäisenä työpäivänä tarvitsee lääkärintodistuksen joka tapauksessa, vaikka normaalisti olisi mahdollisuus olla omalla ilmoituksella pois. Eli lääkäriin sitten vaan. Miksi et hakenut todistusta jo heti sairastuessa loman siirtämistä varten?

Vierailija
11/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin naiset. Loma alkoi juhannuksesta ja nyt vasta se loppuu. 

Vierailija
12/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi soittaa pomolle jo nyt? Mitä pitempään lykkäät sitä, sen varmemmin sulla on vain darra.

Vierailija
13/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olet huomenna työkunnossa jos olet ollut flunssassa jo siinä vaiheessa 6 päivää.

Vierailija
14/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit käyttää menkkakorttia. 

Vierailija
15/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sosiaalitoimessa päällikkönä? 2 kk kesäloma?

Vierailija
16/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loman jälkeen ensimmäisenä työpäivänä tarvitsee lääkärintodistuksen joka tapauksessa, vaikka normaalisti olisi mahdollisuus olla omalla ilmoituksella pois. Eli lääkäriin sitten vaan. Miksi et hakenut todistusta jo heti sairastuessa loman siirtämistä varten?

Ei olisi ollut mitään hyötyä koska omavastuuaika on useita päiviä tuossa loman siirtämisessä. En myöskään ollut vielä Suomessa keskiviikkona, kun oireet alkoivat. Lento torstaina takaisin oli aika kamala koska meni korvat lukkoon ja muutenkin tuntui koko pää ihan tukkoiselta. Onneksi helpotti parissa tunnissa.

ap

Vierailija
17/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa kyllä itsekin hakisin lääkärinlapun. Koska tyhmäkin tajuaa miltä tuo näyttää. Ja kun olet oikeasti kipeä niim ongelmia ei ole. 

T. Alainen 

Vierailija
18/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin naiset. Loma alkoi juhannuksesta ja nyt vasta se loppuu. 

Ei todellakaan ole noin pitkää lomaa enkä ole julkisella sektorilla töissä. Älä oleta sontaa.

ap

Vierailija
19/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sosiaalitoimessa päällikkönä? 2 kk kesäloma?

En ole julkisessa sektorilla töissä. Mistä edes keksit tuollaista? Kesälomaa oli 4 viikkoa. 

ap

Vierailija
20/54 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa inkiväärishotti, lidlin on ärhäkkäin, voi juoda kuumassa vedessä, tai iso inkivääripala ja sitruunamehua niin kyllä lähtee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän