Loukkaannutko jos myymäläetsivä seuraa sinua
Miten reagoit jos huomaat myymäläetsivän seuraavan sinua esimerkiksi Prismassa? Ja jos olet vartija niin epäiletkö aina vanhempaa joka tulee kauppaan rattaiden kanssa. Nimimerkillä: lasta ei voi jättää yksin kotiin kaupassa käynnin ajaksi.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Reppu tarkastettiin kun viimeksi kävin. En tietenkään loukkaannu.
Vartija hyvä olemassa.
Ostarissa kyylätty monet näkivät. Poistuin sivuovesta.
Meitä myyjiäkin vartijat tarkastavat aina välillä kun poistumme takaovesta vuoron päätteeksi. Siksipä aina ihan AINA otan kuitin ihan kaikesta mitä ostan mistä tahansa. Monesti kassatyössä ihmettelen asiakkaita jotka ei ota kuittia että millä sitten todistavat maksaneensa ostoksensa. Usein nämä kuitittomat luulevat korjaavansa sen kuitin puutteen isommilla desibeleillä eli huutamalla ja raivoamalla.
En ole ikinä varastanut mitään enkä luultavasti huomaisi ollenkaan, jos joku vartija kyyläisi erityisesti minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reppu tarkastettiin kun viimeksi kävin. En tietenkään loukkaannu.
Vartija hyvä olemassa.
Ostarissa kyylätty monet näkivät. Poistuin sivuovesta.
Meitä myyjiäkin vartijat tarkastavat aina välillä kun poistumme takaovesta vuoron päätteeksi. Siksipä aina ihan AINA otan kuitin ihan kaikesta mitä ostan mistä tahansa. Monesti kassatyössä ihmettelen asiakkaita jotka ei ota kuittia että millä sitten todistavat maksaneensa ostoksensa. Usein nämä kuitittomat luulevat korjaavansa sen kuitin puutteen isommilla desibeleillä eli huutamalla ja raivoamalla.
Näyttötaakka on kaupalla että heiltä on viety jokin tuote. On joskus jouduttu purnaamaan ihan huolella kun näpy on kiistänyt joka napin. Kantamuksiakaan ei saa tarkastaa ilman kiinniottoa.
Hyvin harvoin nähnyt vartijaa kaupassa ja etsivää en ole huomannut koskaan. Teen ostokseni ja huomioin kanssaihmisiä heikosti.
Jos minua seuraisi ruokakaupassa vartija, sanoisin minä hänelle, että "minä tienasin viime vuonna 86 000 euroa, joten, ehkä minulla just ja just on varaa maksaa nämä ruuat. Mutta jos en ole tarpeeksi hieno tähän liikkeeseen, niin voin jatkossa käyttää jonkun toisen kaupan palveluita. Olen aivan varma, että moni kauppa mielellään ottaa minun rahani vastaan. "
En loukkaantuisi. Miksi siitä pitää loukkaantua? Loukkaantujat ovat itsekeskeisiä minä minä -ihmisiä, jotka aina luulevat, että kaikki johtuu heistä.
En ole huomannut koskaan, että minua olisi seurattu missään kaupassa. Olen 46 vuotias tavallinen siististi pukeutuva nainen.
Jos jossakin kuitenkin huomaisin olevani seurannassa, niin ok, mitä sitten? Jatkaisin normaaliin tapaan, sillä minulla on kaikki asiat ihan kunnossa. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
En loukkaantuisi. Miksi siitä pitää loukkaantua? Loukkaantujat ovat itsekeskeisiä minä minä -ihmisiä, jotka aina luulevat, että kaikki johtuu heistä.
Sama juttu. Minua saa seurata, jos haluaa, en ole tekemässä mitään epäasiallista.
Ajattelemattomat myyjät harmittaa myös joskus ja kun ne antaa käteisestä väärin takaisin tai kuitissa on outoja summia saattaa antaa myös edellisen asiakkaan kuitin. Kerran annoin 50€ antoi takaisin niin että välistä puuttui 10€ ja kerran puuttui 50€ kun rikoin 100€ setelin ja kolikoita puuttuu usein myös 5€ seteleitä kerran huomasin heti niin s market palautti sen sen jälkeen kun ne laski kassan ja myyjä lähti. Ostoksia varastaa myyjien lisäksi asiakkaat tietysti löytyy avattu ja paketteja ja puoliksi syötyä myös hiiret tekee reikiä paketteihin ja eniten hirvittää rikotut munat ja itsekseen hajoavat keltuaiset. Yleinen tapa on piilottaa varastettua omien vaatteiden alle ja laittaa varastetut kengät jalkaan . ( Uskontolahkoissa varastetaan pankkikortteja tilitunnuksia annetaan huumepillereitä varastetaan vaatteita kasseja reppuja kelloja koruja eniten ,ravintoloissa rahaa ja takkeja kortteja ). Työpaikoilla tietysti näpistellään mutta myös työntekijöiden palkkoja ja vaatteita. Vartijoita käytetään ostotapahtuman nopeuttamiseksi eikä pelkästään varkaita vahtimassa. Huumerikolliset myy ne tavarat ostaakseen huumeita. Eniten lähiöissä varastetaan kortteja vaatteita rahaa kenkiä reppuja kasseja takkeja farkkuja pyöriä kännyjä jopa ruokaa kaapeista lakanoita joskus sänkyjä pöytiä. Uskontolahkot huijaa myös autoja huonekaluja leluja ja kuljettaa niitä myyntiin , pesukoneita. Kattilat on kuumaa tavaraa imurit kellot peilit koristeet verhot . Ottaen huomioon että näitä rikollisia on eri maista tullut tänne. On se kyllä joskus niin törkeää käytöstä että on kassalla huudetaan vartijaa kun on juuri maksamassa että asiakas tekisi nopeasti maksun. Siinä kyllä tekee mieli perua ostokset kokonaan. Myyjiä on ulkomaataustaisia nämä ja tunnuslukuja käsketään hakata monta kertaa joten kortit piiloon ja luvut. Tai joku gigolo seuraa naisia ostoksilla että pitkäkyntisiä on . Vartija on siis myös myyjä. Kerran nähtiin kun ven.nainen meni pukukoppiin mukana suuri määrä kokeiltavia vaatteita ,oli päällystakki päällä , hoikka . Kun se lähti ulos samantien kopista se oli lihava. Ne vaatteet oli sen takin alla pukukoppi tyhjä. Seppälä kauppa aikanaan oli. Kerrottiin myyjälle joka ulkomaalainen ,se vaan kohautti hartioitaan että niitä menee sillai ,onnex ei vienyt alushousuja. Teidän korteilla voi joku ostella jopa silloin kun olette itse kaupassa sen kortin kanssa. Tunnusluvut piiloon.
Siinähän seurailee.
Jos yrittäisi tutkia ja en ole varastanut, niin varmasti vaatisin poliisin paikalle tutkimaan.
Tai sitte stevari nielee hiljaa virhearvionsa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvoin nähnyt vartijaa kaupassa ja etsivää en ole huomannut koskaan. Teen ostokseni ja huomioin kanssaihmisiä heikosti.
Sama täällä, mua ei kiinnosta vartijat eikä muut asiakkaat.
Yleensä käyn heti klo 8.00 aamulla, on ihana tehdä ostokset ilman ruuhkaa.
Kristiina xx kirjoitti:
Jos minua seuraisi ruokakaupassa vartija, sanoisin minä hänelle, että "minä tienasin viime vuonna 86 000 euroa, joten, ehkä minulla just ja just on varaa maksaa nämä ruuat. Mutta jos en ole tarpeeksi hieno tähän liikkeeseen, niin voin jatkossa käyttää jonkun toisen kaupan palveluita. Olen aivan varma, että moni kauppa mielellään ottaa minun rahani vastaan. "
Ei ole kiinni rahastakaan rikkaatkin voi varastaa olla kleptomaaneja . Kyllä Jakomäki pitää sisällään ammattivarkaita yhdenkin naisen tytär aikuinen varastaa edelleen ympäriinsä ja kuljettaa tavaraa Venäjälle vaikka vanhemmat on työssä ,hakevat silti ruoka avuissa ruuat ja tuet mitä saa . Työssä käyvä isä varastanut vuosikaudet ruokaa kalaa tehtaalta ja tytär myynyt sitä pimeästi myös osa avustusruuista viedään itään. Yksi ilmaista ruokaa syövä perhe pyörittää avustuskeräystä kerää rahaa matkustaa sillä Kanadaan sukulaisiin. Yhdet vie tavaraa täältä itään ja Baltiaan niin jopa päiväkodeista kouluilta huijattua tavaraa ja ruokaa. Rajan yli menee. Että jos tuntuu ihmeellisestä kun lelut katoaa ruuat juustot vaatteet......tuolla ne menee joko myynnissä kirppiksillä tai rajan yli.
Näin on! Taitaa ne varakkaat varastaa siksi, että saavat vähän jännitystä tylsään yltäkylläiseen elämäänsä.
Meidän kaupassa on jäänyt kiinni hämmästyttävän moni hyväosainen.
Siis mistä mä tiedän seuraako joku myymäläetsivä minua? Eikö ne käyttäydy aika huomaamattomasti
Naiset varastaa. Malmilla oli tuttavani poliisin äiti oli juoppo joka osteli lasten lapsilleen näitä kaupasta varastettuja lasten vaatteita puoleen hintaan . Huumenainen meni kauppaan mukanaan jotkut metalliset tongit millä aukaisi hälyttimet pois vaatteista pukukopissa . Esimerkiksi TV varastavat joku Pukinmäki on niitä varastettuja täynnä . Ne kulkee ihan ovista jollain yleisavaimilla.
En huomaisi asiaa.
Eräs entinen miesystäväni aina valitti, miten häntä myymäläetsivät seuraa. No joo, joskus kun olin hänen kanssaan kaupassa, hän väitti, että katso nyt ja tuossa se nyt on ja... Mielikuvitusta minusta koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpähän kyttäisi. En varasta koskaan mitään, joten ei siis huolettaisi millään lailla.
Siinä on se toinen puoli että sulta voidaan varastaa sun tavaroita vaatteita ostoksia myös pankkikortin tunnukset ja kortti . Sulle voidaan väärin takaisin tai väärennettyjä seteleitä !!! Ihmisiä myös käytetään varastetun ja huumeiden kuljetukseen ystävällisesti pyydetään voitko viedä ton laukun ,matkalaukun ,kassin samalla kun menet .....voitko viedä minunkin kassini samalla ulos / kohteeseen / paikkaan. Varastettua kätketään toisten tavaroihin . Tai sitten vaihdetaan että ( yleinen tapa uskontolahkoissa ) anna sinä toi mulle saat tilalle toisen ,sen varastetun. Lahjoita toi TV avustukseen saat meiltä toisen tilalle....tämä on varastetun tavaran vaihtamista aitoon tavaraan. Varastetun tavaran saanut ei tajua että häneltä varastettiin aito ja tilalle tuli varastettu. Näin vääriä seteleitä vaihdetaan ja annetaan huumeita karamellinä että toinen menee sekaisin eikä tajua. Mitään uskontoja ei pidä kotiinsa päästää. Kun ne pyytää päästä sisään ne ottaa mennessään mukaan vaatteita kasseja astioita koruja verhoja posliinia jne. Huumattuna ihminen ei kykene toimimaan oikein eikä vastustamaan . Karamellin näköisiä tai pulveria nestettä ei huomaa erottaa oikeista. Ei kenelläkään uskonnolla ole oikeutta pyytää päästä sisään tai yöksi tai antamaan heille kenenkään rahoja kortteja tavaroita autoja huonekaluja laittomasti : se on varastamista. Johan Mooses sanoo älä himoitse mitään mikä on toisen omaa. Älä varasta. Nehän rikkoo itse näitä ohjeita vastaan !!
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä mä tiedän seuraako joku myymäläetsivä minua? Eikö ne käyttäydy aika huomaamattomasti
Ei todellakaan. Pläräävät vierelläsi tuotteita mukamas asiakkaana ja pää vain viuhuu kun kuikuilevat suuntaasi.
Eihän se mitään haittaa. Harhautan vartijaa ja pöllin jotain pientä jokatapauksessa.