Vierailija

Veljen ex moikkasi eilen. Moikkasin takaisin, mutta jos se ei olisi moikannut ensin niin en olisi minäkään. Asutaan pienellä paikkakunnalla niin noita törmäämistä tulee väkisin joskus 🙄

• ylös 1
  • alas 5

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kai sitä nyt tuttuja voi moikata.
Entä jos ei halua? Mua ei oo ikinä kiinnostanut sisarusten seurustelukumppanit, yleensä olen niitä kohtaan ollut perusmukava ja jutellut niitänäitä jos olen käynyt niillä kahvilla.

Siskon ex-mies oli yks päivä kassajonossa ja katsoi siihen malliin että odotti minun tervehtivän, no nyökkäsin kuitenkin "tervehdykseksi" vaikka eka meinasin katsoa muualle 🙄

Ap

• ylös 0
  • alas 12
Vierailija

Mä asun paikkakunnalla, jossa on ihan normaalia tervehtiä myös tuntemattomia ihmisiä, joten aika outoa olisi, jos ei sisaruksen entistä heilaa tervehtisi.

Vierailija

Mulla on monta sisarusta ja kaikilla noita exiä useita niin mietin vaan että pitääkö niitä oikeasti moikata? Myös pari entistä isäpuolta löytyy tältä kylältä joita vissiin pitää moikata jos törmää niihin jossain? 🤔

Siis on tää niin hankalaa kun äiti ja sisarukset on tollasia huo*ia joilla ex-kumppaneita niin paljon, kiusallista aina moikata ihmistä joka ei ole kaveri tai sukua, mutta satun tietämään tyypin siitä kun oli yhdessä mun siskon/veljen kanssa, että tavallaan ollaan tuttuja.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on monta sisarusta ja kaikilla noita exiä useita niin mietin vaan että pitääkö niitä oikeasti moikata? Myös pari entistä isäpuolta löytyy tältä kylältä joita vissiin pitää moikata jos törmää niihin jossain? 🤔

Siis on tää niin hankalaa kun äiti ja sisarukset on tollasia huo*ia joilla ex-kumppaneita niin paljon, kiusallista aina moikata ihmistä joka ei ole kaveri tai sukua, mutta satun tietämään tyypin siitä kun oli yhdessä mun siskon/veljen kanssa, että tavallaan ollaan tuttuja.

Ap

Mikä siinä moikkaamisessa on työlästä tai hankalaa? Eikö hankalampaa ole se, että pitää esittää, ettei muka näe toista? Eikö se nyt ole koko lailla tavanomainen käytäntö, että kun kaksi ihmistä tuntee toisensa, he sanovat toisilleen hei, kun osuvat samaan paikkaan?

Voi aikoja, voi tapoja.

Pitääkö tällaistakin oikein kysyä? Kyse on kohteliaisuudesta ja hyvistä tavoista!!

Ei siinä tervehtimisessä menetä mitään, mutta tervehtimättä jättämisessä kyllä. Ei kai se voi olla noin vaikeaa ymmärtää.

Pikku nyökki, niin itsellekin tulee hyvä olo, kun siihen vastataan.

Vierailija

Ei ei ei missään tapauksessa ei saa nyökkiä, niskahan siinä kuluu. Pitää muuttaa kiven alle asumaan. Tai ainakin kuusen alle. Pyssy kainaloon ja lasauttaa jokaisen, joka änkeää näköetäisyydelle. Silmät kuluu muuten.

Vierailija

Kannattaa varoa sen moikkailun kanssa. Jos moikkaat, se voidaan tulkita niin että olet kiinnostunut. Jos moikkaat toistekin niin olette kihloissa.

Vierailija

Ei ole pakko, mutta onhan se kohteliasta. Itse ainakin moikkaan eksäni sisaruksia, tosin olenkin eksän kanssa hyvissä väleissä ja heitä tulee joskus muutenkin tavattua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko, mutta onhan se kohteliasta. Itse ainakin moikkaan eksäni sisaruksia, tosin olenkin eksän kanssa hyvissä väleissä ja heitä tulee joskus muutenkin tavattua.
Mun sisarukset ei ole eksiensä kanssa tekemisissä. Niin onko siinä sitten järkeä tervehtiä ihmistä vaan sen takia että sitä pitää tervehtiä kun on "tuttu"?

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisarukset ei ole eksiensä kanssa tekemisissä. Niin onko siinä sitten järkeä tervehtiä ihmistä vaan sen takia että sitä pitää tervehtiä kun on "tuttu"?

Ap

No onko järkeä olla tervehtimättä?

Vierailija

Minustakin on aika selvää, että ihmisiä jotka tunnetaan, tervehditään. Siihen riittää nyökkäys tai "hei". Jos siis tulee selvästi viereen/vastaan, kadun toiselta puolelta ei tarvitse alkaa huitomaan. Olisi hyvin outo ajatus tervehtiä vain sukulaisia tai perheenjäseniä. Sen sijaan juttelemaan ei tarvitse alkaa tai laajemmin olla sosiaalinen.

Vierailija

Olen hyvissä väleissä veljieni exien kanssa. Käymme yhdessä jopa lomilla. Veljien mielestä se on ok. Käyvät myös tervehtimässä äitiä,kun ovat Lapissa lomilla. Muistavat merkkipäivinä ja jouluna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Eivätkö edes tervehdi?

Vierailija

Normaali ihminen tervehtii tuttuja, jotka tulevat vastaan tai samaan tilaan. Sen ei pitäisi olla kovin vaikeaa, eikä se velvoita tai sido sinua mihinkään. Voit harjoitella esimerkiksi pieniä nyökkäyksiä - hymyä ei edellytetä. Vaikka ette olisi muuten tekemisissä, tunnet kuitenkin tämän ihmisen, ja teet itsestäsi pellen jos et tervehdi. Se on junttimaista ja lapsellista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

No onko järkeä olla tervehtimättä?

On

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.