Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltaisessa suhteessa olleet (olevat) - mikä on ollut "pienin syy" puolison käsiksi käymiseen?

Vierailija
14.01.2018 |

1. En osannut kuutioida tuorekurkkua tarpeeksi nopeasti

2. Toivotin DHL:n lähetille hyvät viikonloput, kun toimitti paketin perjantaina iltapäivästä ovelle

3. Juttelin tuntemattoman miehen kanssa, joka sattui taluttamaan shiba inun pentua (koira josta olen aina haaveillut)

Ja kyllä, kyseessä on exä.

Kommentit (209)

Vierailija
181/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei koskaan näe mitään vikaa omassa käytöksessä, niin luulee toisen suuttuvan tyhjästä. Riitaan tarvitaan aina kaksi.

Aivan. RIITAAN tarvitaan kaksi, mutta turpiin pistämisen vain yksi. Nehän voi tulla ihan normaalissa vaikka ruuanlaitto tai telkkarin katsomisen-tilanteessa... kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ei sinä ole kyse riidasta.

Siinä on kyse sen väkivaltaisen ihmisen psyyken häiriöstä .. ja eu siihen syytä tarvita... nehän on tekosyitä. Sillä vaan sumenee.

Naiivia on kuvitella, että siinä ei-väkivaltaisessa ihmisessä olisi joku syy tai sen tekeminen olisi todellisuudessa syy...

todellinen syy on siinä väkivallan käyttäjässä. Sillä syystä tai toisesta vaan ei pelaa itsehillintä.

Siksi sinä, koka olet väkivaltaisessa suhteessa.... älä kuvittele...että olet niin suuri ja vaikuttava syyllinen, että voisit pelastaa tai upottaa sen toisen tai suhteenne. Et voi. Pelasta itsesi.

Pelasta itsesi vuoksi tai lastesi vuoksi.

Lähdet vaan.

Se on itseasiassa hyvinkin loukkaavaa jos väkivallan uhrin kokemus mitätöidään selittämällä koko ongelman olevan kahdenkeskinen parisuhteen ongelma. Se että isä lyö äitiä ja lapsi seisoo vieressä ei ole todellakaan äidin eikä lapsen vika vaan sen hakkaavan osapuolen vika!

Miksi minua ei ole lyöty aikaisemmissa ja myöhemmissä suhteissani? Miksi eksäni on ollut väkivaltainen myös ennen minua ja minun jälkeen?

Kysymykseni esitän erityisesti niille naisille jotka toiminnaallaan hyväksyvät tämän.

Lisäys edelliseen. En tarkoita siis syyllistää niitä naisia jotka pelkäävät lähteä, sillä minä todellakin tiedän mitä se on kun pelkää. Miltä tuntuu nukkua yöt pää kuhmuilla jääpussi päänalla ja korvanlehti revittynä kun on kiristetty menemästä lääkärille. Kun lapsi herää painajaisuniin. Kun tekisi mieli turruttaa kipu jollain. Eikä ole ulospääsyä.

Ja jotta lopulta selviää niin on pakko puhua ihan kaikesta. Sitten kohtaakin maailman jossa sinä itse haavoilla ja on ihmisiä jotka eivät olekkaan niin hyviä. Joskus he ovat jopa naisia!

Kyllä ulospääsy aina on.

Vierailija
182/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, älkää antako periksi hulluille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin keittiössä juomassa hiljaa kahvia. Ajattelin siis selvästi toista miestä. -> 3 kylkiluuta murskana ja kalju läntti päässä.

Vierailija
184/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yhtäkkiä mieleen se kesäinen vuosaaren henkirikos. Siitä oli juuri iltalehdessä.taas juttu.

Vierailija
185/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuin keittiössä juomassa hiljaa kahvia. Ajattelin siis selvästi toista miestä. -> 3 kylkiluuta murskana ja kalju läntti päässä.

😮😮😮😮

Minkälainen ”mies” tekee noin?

Vierailija
186/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakotien työntekijöille on ihan arkipäivää se, että asiakkaina voi olla samoja naisia vuodesta toiseen. Se on käsittämätöntä. Ei ole yhtään hyvää syytä jäädä väkivaltaiseen suhteeseen. Kenenkään ei ole pakko olla missään suhteessa, jossa ei ise halua olla. Talous ei voi olla syy ottaa turpiin, ei lapset, ei uhkailu, ei mikään. Syytä ei ole muita kuin oma valinta tehdä niin. Tässäkin ketjussa jotkut luettelevat useita tilanteita, joissa on saanut turpiinsa. Itse olisin lähtenyt niin heti jokaisen mainitun päälekäymisen kohdalla. Miksi jotkut jäävät suhteeseen sen jälkeen kun on saanut halosta päähänsä omalta mieheltään? Sitä ei voi mitenkään ymmärtää.

Juuri tämän takia kritisoin kaikkia naisia jotka ottavat miehen nimen ja kuuluvat naista alistaviin uskontoihin. Naisille opetetaan että heillä ei ole arvoa ja että naisen kuuluu alistua. Kukaan ei voi ottaa teitä vakavasti tasavertaisina jos alistutte omaisuudeksi ja kerta toisensa jälkeen kävelette hakattaviksi.

Juuri tämän takia ei tule lässyttää siitä miten toiselle alistuminen on vapaa valinta. Naiset tekevät tätä koko ajan. Ottakaa vastuuta ka kantakaa ihmisarvonne. Mikään ei muutu jos passiivisina tossuilette.

Minä otin mieheni sukunimen, koska isäni oli väkivaltainen kusipää. En yksinkertaisesti sietänyt ajatusta siitä, että pitäisin nimen, joka yhdistyy isääni. Minä päätän, minkä nimen minä itselleni otan. Mieheni on ihana ihminen ja hänen perheensä sekä sukunsa terve, kuulun tähän porukkaan sata kertaa mielummin.

Minulla sama tarina. Kotiseudullani ventovieraillakin ihmisillä valahti ilme aina kun tyttönimelläni itseni esittelin, koska öykkäri-isäni oli hankkinut koko suvulle kamalan maineen. Suhtautuivat minuun sitten tuon maineen mukaan, vaikka olen aina ollut kiltti likka.

Mieheni antoi minulle sukunimensä parisuhteemme kymmenvuotislahjaksi, niin pääsin viimein pois isäni maineen ja tekojen varjosta. NYT voi sanoa, että minulla on ihmisarvo.

Miksi Tanja Karpela pitää väkivaltaisen ex-miehensä nimen kolmen eri sukunimen jälkeen?

Miksi ette yhdessä vaihtaneet nimeä? Miksi naisen nimi ei kelpaa miehille lahjaksi? Kammottavinta on että tosissanne annatte peukkuja tälle ja kutsutte naisen alistustapaa lahjaksi ja ihmisarvoksi. Nyt ihan oikeasti se historian kirja käteen ja Google -auki. Ihan tutkitusti miehen nimeä ottavia naisia pidetään alistuvina ja te kaksi olette UUDELLEEN alistuneita miehille. Ja miten kehtaatte antaa tytöillenne miesten nimiä jos näitte jo mitä se aiheutti? Ja tässä on edelleen kyse KOKO MAAILMAN NAISISTA, ei teistä. Naisilla ei ole mitään kykyä nähdä kokonaisuuksia vaan pelkkää "minäminäminä hihihihi". Kouluttautukaa vähän, todella naiivia ja huomaa että molemmilla väkivaltataustat.

Miehet eivät yleisesti arvosta naisia ja se nimenvaihto on symboli siitä. On sama kuin perustelisitte elämää tapolla. On ihan turhaa perustella vapaudella entistä pakkotapaa ja sitä että alistutte miehille.

Naiset ja herrat, tässä on ydinsyy siihen miksi on naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Kymmenien yläpeukkujen kera kehtaatte kannattaa naisen identiteettiä ja arvoa halventavia tapoja. Sinä kannatat naista alistavaa rakennetta ja idioottimainen tunneajattelusi ei sitä muuta.

Onko äänioikeudettomuus, huivit ja tyttölasten abortointi seuraavaksi lahjalista?

Niin kauan kun naisen ja miehen hierarkinen suhde elää, niin kauan on väkivaltaa naisia kohtaan. Miettikää joskus sen sijaan että perustelette itseänne alistavia tapoja. On todella järkyttävää miten Pohjoismaissakaan tästä ei päästä eroon.

Voi miten revit persauksesi kun kerron, että olen ottanut miehen nimen, pidän kodinhoidosta, olen lapsen kanssa pidempään perhevapaalla kuin mies jne.

Mutta tämä sopii meille. Vastapainoksi mies on todella hyvä aviomies minulle ja hyvä isä lapselleen. Perhedynamiikka toimii meillä näin ja kaikki ovat tyytyväisiä, jossain toisessa perheessä voi sopia ihan toisenlainen tapa.

Kaikki naiset ottavat miehen nimen ja juuri siksihän miehet eivät teitä arvosta. Naisille taisteltiin oikeus omaan nimeen joka yritettiin estää ja kiitoksena oikeuksistanne alistutte edelleen. Juuri tämän takia naisia on helppo hyväksikäyttää. Olette kiusattuja jotka antavat kaiken itsestään vahvemmalle ja siksi on naisiin kohdistuvaa  väkivaltaa.  Nimellä ilmoitat olevasi miestäsi alempi. Miehet eivät nimeä vaihda koska tietävät että se on noloa. Naiset ovat säälittäviä, vaikea kuvitella että mustat haluaisivat nimen valkoisilta tai juutalaiset saksalaisilta. Se nimiperinne on yksi naisen arvoa halventavista tavoista ja on aika ihmeellistä ettette reagoi tähän mitenkään.

Niin kauan kun on julkisia symboleita jotka kertovat miehen ja naisen hierarkiasta, te kannatatte naiseen kohdistuvaa väkivaltaa.

Ja kyse on siitä että kaikki perheet ottavat miehen nimen, se tarkoittaa että miehellä on valta.

*HAUKOTUS*

Annapa aikuisten täysivaltaisten ihmisten ihan itse päättää miten ratkaisevat henkilökohtaisen asiansa, joka ei kuulu ulkopuolisille sitten yhden v!tun karvan vertaa. Riittää jo jankkaus. Itsestäsi annat vaan tällä tosi typerän vaikutelman.

Vierailija
187/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miski miehet ei tajua rakastaa naisiaan. Terv mies 41v.

Vierailija
188/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaan puolisoani ja ventovieraita humalassa. Olen repinyt hiuksia ja purrut.Selvinpäin olen katuva ja normaali. Kumpi on oikea minä?

Vierailija
189/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies numero 209..Tarkoitit kai miksi naiset eivät tajua rakastaa sinua?:)

Vierailija
190/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniääliö kirjoitti:

Hakkaan puolisoani ja ventovieraita humalassa. Olen repinyt hiuksia ja purrut.Selvinpäin olen katuva ja normaali. Kumpi on oikea minä?

Sun pitäisi lopettaa tai ainakin yrittää hillitä juomista.

Vierailija
191/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, hauska ja normaalilta vaikuttava mies sekosi yhtenä sunnuntaina kun meillä piti olla elokuvailta. Olimme seurustelleet 2kk. Huusi kuin hullu, heitti kissani ikkunasta ja alkoi paukutta jääkaapin ovea kiinni sekä auki kasvot tulipunaisina. En vieläkään ymmärrä mitä tapahtui, olin tehnyt pitsaa ja mies tuli iloisena, pussailimme ja keitin kahvia... ja äkkiä ukko käyttäytyy kuin pirun riivaama!  Onnistuin juoksemaan ulos ja etsin itku kurkussa kissaani, löytyi myöhemmin löytyeläintalolta ja oli onneksi selvinnyt ilman vammoja ilmalennosta.

Ja miehestä tuli välittömästi ex!

Jälkeenpäin selitteli ties mistä rankasta päivästä töissä, mutta minua ei kiinnostanut kuunnella.

NORMAALI IHMINEN EI  JUMALAUTA MISSÄÄN TILANTEESSA SEKOA NOIN . Yhtäkkiä. Heittele eläimiä ikkunasta. Huuda.

Kamala juttu ja seko ihminen, oikeasti.

Mutta silti, kuinka paha ihminen olen kun repesin tuolle "heitti kissani ikkunasta"...

Vierailija
192/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia juttuja. Näistä pitäis tehdä joku blogi, samantyylinen kuin Reasons my son is crying... "Syitä, miksi puolisoni löi minua". Tajuaisivatkohan ne hakkaajat silloin oman naurettavuutensa.

Vierailija
193/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniääliö kirjoitti:

Neuvo. Älä juo enää ollenkaan ja mene terapiaan. Ehkä susta tulee vielä kunnollinen ihminen.

Vierailija
194/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

gfdfsfdgsdf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun exä raivostui siitä, kun mun koiranpentu pissasi lattialle, kun oltiin hänen luonaan käymässä. Ensin hyökkäs mun kimppuun ja repi hiuksista, sen jälkeen potkasi mun koiranpentua ja kuristi sitä ja huusi, että tappaa sen. 

Se oli ensimmäinen ja viimenen kerta kun koski mun koiraan. Ukko meni tupakalle terassille, nappasin koirani syliin ja lähdin pois samantien. 

Koitti soitella, pyydellä anteeksi, en vastannut mitään. Sitten kävi mun asunnolla huutamassa ja hakkaamassa ovea. 

Pommitti viesteillä, joissa uhkaili tappaa mut ja mun koiran. Vaihdoin numeron salaiseksi. 

Puhkoi mun auton renkaat, töhri mun asunnon oven, repi kukka istutukset pihalta, hajotti terassikalusteita ym ym, en jaksa edes ajatella.

Soitin monta kertaa poliisille, hain lähestymiskieltoa, tein rikosilmotuksen. Millään ei tuntunu olevan tarpeeksi vaikutusta. 

Lopulta tuli burn outti ja jouduin irtisanomaan itseni töistä. Muutin pois kokonaan uuteen kaupunkiin, toiselle puolelle Suomea. Siihen ne lopulta loppuivat.

Eikä ehditty olemaan yhdessä kun muutamia kuukausia. Mies vaikutti täysin tavalliselta, normaalilta ja meillä oli hauskaa yhdessä. En voi ymmärtää, en edelleenkään vaikka tästä on jo melkein 10v aikaa.

Kaikista pahinta tässä oli se, että löi ja kuristi mun pientä koiraa :( En edelleenkään pysty ajattelemaan asiaa itkemättä. Mulle on ihan sama, vaikka ois hakannu mut henkihieveriin, mutta eläimiä ei kohdella noin, ikinä :(

Onneks koira on tuossa vierellä ja meillä on kaikki hyvin <3 

Aika kuvaavaa, että joku koira saa vasta naisen toimimaan. Ei itsellä tai edes lapsilla niin väliä, mutta kun koiraan kajotaan niin saadaan jotain aikaiseksi..

Lapsia tuossa ei ollut, se oli vain sinun idiootin kuvitelmaa. Ja nainen joka puolustaa eläintä on sankari. Heikompaa pitää suojella. Sinusta ei olisi siihen. Tai mihinkään muuhunkaan.

Vierailija
195/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, hauska ja normaalilta vaikuttava mies sekosi yhtenä sunnuntaina kun meillä piti olla elokuvailta. Olimme seurustelleet 2kk. Huusi kuin hullu, heitti kissani ikkunasta ja alkoi paukutta jääkaapin ovea kiinni sekä auki kasvot tulipunaisina. En vieläkään ymmärrä mitä tapahtui, olin tehnyt pitsaa ja mies tuli iloisena, pussailimme ja keitin kahvia... ja äkkiä ukko käyttäytyy kuin pirun riivaama!  Onnistuin juoksemaan ulos ja etsin itku kurkussa kissaani, löytyi myöhemmin löytyeläintalolta ja oli onneksi selvinnyt ilman vammoja ilmalennosta.

Ja miehestä tuli välittömästi ex!

Jälkeenpäin selitteli ties mistä rankasta päivästä töissä, mutta minua ei kiinnostanut kuunnella.

NORMAALI IHMINEN EI  JUMALAUTA MISSÄÄN TILANTEESSA SEKOA NOIN . Yhtäkkiä. Heittele eläimiä ikkunasta. Huuda.

Kai teit rikosilmoituksen?

Vierailija
196/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniääliö kirjoitti:

Ihan molemmat ovat ja olet molempien käytöksestä vastuussa. Sinun on lopetettava juominen heti. Jos et sitä tee, olet tietoisesti asettanut muut ihmiset vaaraan, ja itsesi myös. Elämä on valintoja, joilla on seurauksensa.

Vierailija
197/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniääliö kirjoitti:

Miten niin "kumpi"? Olet väkivaltainen hullu joka ei ansaitse kumppania. Sinä vain et hakkaa, revi ja pure 24/7. Ei se ole mikään saavutus. Ei murhaajakaan murhaa 24/7.

Vierailija
198/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei koskaan näe mitään vikaa omassa käytöksessä, niin luulee toisen suuttuvan tyhjästä. Riitaan tarvitaan aina kaksi.

Joo asiapuhetta!!!111 Kurkun pilkkominenkin on todella provosoivaa käytöstä!!!!!!!!

Pelle.

Vierailija
199/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella alhaisempaa nilkkiä, kuin omaa ”rakastaan” pahoinpitelevä surkimus. No, toki samaa kastia ovat nuo toisen ketjun lapsiaan hakkaavat ”vanhemmat”. Minulla olisi ehdotus mitä em. kuvotuksille pitäisi tehdä, mutta jätän kirjoittamatta ettei mene sensuuriin.

t: Mies 39v

Vierailija
200/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella alhaisempaa nilkkiä, kuin omaa ”rakastaan” pahoinpitelevä surkimus. No, toki samaa kastia ovat nuo toisen ketjun lapsiaan hakkaavat ”vanhemmat”. Minulla olisi ehdotus mitä em. kuvotuksille pitäisi tehdä, mutta jätän kirjoittamatta ettei mene sensuuriin.

t: Mies 39v

Molemmat keskustelut niin surullisia, mutta tuo lasten hakkaaminen ja suoranainen kiduttaminen kyllä saa palan kurkkuun. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän