Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Suutarin lapsilla ei kenkiä” -tarinoita?

Vierailija
10.01.2018 |

Tuleeko mieleen omasta tai lähipiiristä tapauksia, joissa perheenjäsenet/puolisot/lapset eivät juurikaan pääse nauttimaan toisen perheenjäsenen ammattitaidosta tai osaamisesta? Tulee mieleen ex-mieheni, joka oli todella hyvä hieroja ja teki sitä ammatikseen. Kolmen vuoden suhteen aikana hän hieroi minua ehkä 5 kertaa ja sekin oli ihan suhteen alussa. Tavallaanhan sen ymmärtää kun on väsynyt aina työpäivän jälkeen, mutta jotenkin oli outoa joutua maksamaan jollekin toiselle hieronnasta...

Kommentit (457)

Vierailija
401/457 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikan oppimiseen on kirja jossa autetaan uudella tavalla...äääh, en muista sen tarkemmin..viime vuonna siitä oli keskustelua täälläkin...muistaisiko joku muu?

Vierailija
402/457 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjä ja teen töissäni hyvää tulosta ja saan asiakkaat maksamaan tuotteista hyvän hinnan (kyseessä yritysmyynti jossa hinnat ja alennusten suuruus riippuu asiakkaista ja ostomääristä). Kuitenkin jos myyn omaa vanhaa tavaraani esimerkiksi nettikirppiksillä tai kavereille/tuttaville en raaski pyytää kunnon hintaa, vaan myyn todella halvalla tai annan ilmaiseksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/457 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen tuttavapariskunta joista toinen on opettaja ja toinen sosiaali-ja terveysalalla johtotehtävissä. Lapset eivät ole koskaan menestyneet koulussa, toinen lapsista laittoi välit poikki vanhempiinsa ja päätti elämänsä oman käden kautta. Ura menee valitettavasti joskus lasten edelle. Tämä on siis varsin läheinen perhe, tiedän aika hyvin mitä kulissien takana on tapahtunut, vaikka se ei mitenkään ulkopuolisille näy.

Vierailija
404/457 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli junnujoukkuevalmentaja vapaa-ajallaan. Minua tai veljiäni ei hyväksytty joukkueeseen eikä isä opettanut meitä muutenkaan. Kaikki vapaa-aika meni peleihin ja reissuihin, ei koskaan osallistunut kotona omien lastensa elämään. Jätti meidät äidille 20 vuotta sitten sanomatta sanaakaan. Kävin siellä vuosi sitten. Kertoi pitävänsä vanhoihin valmennettaviin edelleen yhteyttä ja tiesi näiden kuulumiset. Ei osannut kertoa omien lastenlastensa nimiä.

Vierailija
405/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin tytär pisti teini-iässä näyteikkunoita sököksi ja pölli kaupoista, puhuttiin että tyttö sai aina vain maijalla kyydin kotiin eikä hänelle tullut mitään seuraamuksia. Parikymppisenä yritti sitten kännissä tappaa jonkun , eikä tässä enää isukin ammatti  auttanut.

406/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisserkkuni on ammatiltaan sairaanhoitaja, ja hän on n. 140kg painava, syö epäterveellisesti eikä harrasta mitään liikuntaa. Hänellä on verenpainetauti, 2-tyypin diabetes, uniapnea ja nivelreuma.

407/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi kertoi, että 60-luvun lopulla, hänen entisen luokanopettajan lapsi teki itsarin yo-kirjoitusten aikaan.

Vierailija
408/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on psykologi ja lapsella on nuppi ihan sekasin.

Vierailija
409/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-asteella minulla oli terkkari, joka painoi varmaan 100 kg ja  oli aina röökillä yskimässä keuhkojaan ulos. Todella uskottavaa, kun moitti hoikkia teinityttöä pienistä mahamakkaroista ja saarnasi tupakan vaarallisuudesta. 

Vierailija
410/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on lastentarhanopettaja ja hyvä sellainen onkin. Tästä huolimatta hän vie oman sairaan lapsensa surutta hoitoon perustellen "annoin aamulla Buranaa, kyllä se jaksaa touhuta". Hyvin usein hän sitten valittaa mulle, kuinka lapsen hoitopaikasta taas soitettiin, että lapsella on 39 kuumetta/on oksentanut/yskii keuhkojaan pihalle ja pitäis tulla hakemaan kotiin.

Vierailija
411/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajan lapsena muistan äidin valitelleen joskus, että oppilaat eivät pese hampaitaan aamuisin, kun hengitys haiskahtaa.

Muistutin hänelle, että hänen omilla lapsillaan (itseni mukaan lukien) ei ollut tapana pestä aamuisin hampaitaan. Kukaan kun siitä ei huolehtinut. 😀

Vierailija
412/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ammattivalokuvaaja. Minusta ottanut yhteisten seitsemän vuoden aikana joitain puhelinkuvia, siinä kaikki :D Ehkä ei rohkene ottaa riskiä, myönnän että mallin poseeraustaidot eivät ole kaikkein parhaimmat.

Vierailija
413/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mun mutsi kertoi, että 60-luvun lopulla, hänen entisen luokanopettajan lapsi teki itsarin yo-kirjoitusten aikaan.

Mikä tästä tekee "suutarin lapsilla ei ole kenkiä" -jutun? T: luokanopettajan lapsi

Vierailija
414/457 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun molemmilla vanhemmilla oli lapsuudessaan kotona sekä a) isä että b) äiti. No, kas kehveliä, minulla ja siskollani oli vain äiti!

Vierailija
415/457 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun läpi ja tein noston ihan vain sanoakseni tämän aiheesta jankuttajille:

"Suutarin lapset"-SANANLASKU on KIELIKUVA! Ei, sillä ei tarkoiteta kirjaimelliseti pelkästään lapsia, vaan tiettyä paradoksaalista ja surkuhupaisaa ihmiskuvaa, esim. sinua joka toimit ketjun aihepoliisina, vaikka kyvyt (ymmärys) ei riitä. Siinä teille, hähää!

Vierailija
416/457 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hammaslääkäri, mutta olen koko elämäni aikana langannut hampaitani maksimissaan viisi kertaa.

Täällä suuhygienisti, vihaan hampaiden harjaamista. Teen sen kyllä siitä huolimatta. Juon ihan pirusti Pepsiä. 

Vierailija
417/457 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen on keuhkotautien erikoislääkäri. Polttaa itse yli askin päivässä.

Vierailija
418/457 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe varakas, isä lääkäri. Pojalla mielenterveysongelmia ja päihteiden väärinkäyttöä. Menehtyi auto-onnettomuudessa.

Espoon keissi kesällä 2017? Pojan nimi alkoi K:kirjaimella? Kolari kuvattiin suoratoistopalveluun..

Vierailija
419/457 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on henkilö joka on lastensuojelussa töissä. Kovasti voivottelee suomalaislasten hätää ja omansa on "kasvattanut"  kodissa missä vanhemmat (hän sekä lasten isä) pahasti alkoholiongelmaisia. Iltatähden kohdalla alkoi dokaaminen taas heti lapsen synnyttyä, viinilasi kädessä imetti. Hirveetä katsottavaa :(.

Vierailija
420/457 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen musiikinopettaja ja soitonopettaja. Vein kerran n. 4-vuotiaan tyttöni muskariin. Muskarin opettaja tiesi ammattini ja kysyi lapseltani, että sinä varmaan laulat ja soitat paljon soittimia kotona? Tyttö ei reagoinut mitenkään kysymykseen vaan tokaisi silmät loistaen: mulla on tosi paljon meikkejä kotona!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän