”Suutarin lapsilla ei kenkiä” -tarinoita?
Tuleeko mieleen omasta tai lähipiiristä tapauksia, joissa perheenjäsenet/puolisot/lapset eivät juurikaan pääse nauttimaan toisen perheenjäsenen ammattitaidosta tai osaamisesta? Tulee mieleen ex-mieheni, joka oli todella hyvä hieroja ja teki sitä ammatikseen. Kolmen vuoden suhteen aikana hän hieroi minua ehkä 5 kertaa ja sekin oli ihan suhteen alussa. Tavallaanhan sen ymmärtää kun on väsynyt aina työpäivän jälkeen, mutta jotenkin oli outoa joutua maksamaan jollekin toiselle hieronnasta...
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä eräs syömishäiriöihin erikoistunut psykiatri on itse anorektikko. Ranne on käden paksuin kohta ja puhuu ihan oudosti noista syömishäiriöistä. Lanugo-karva kasvaa poskilla ja muutenkin niin tyypillinen anorektikko että.
Ainakin on omakohtaista kokemusta aiheesta. :/
No ei oikeastaan ole oikeaa tarinaa mutta kellosepät tienaa 1500-2500e eli ei siinä (oikeita) kelloja voi hirveästi omalla rahalla harrastaa
Olen hammaslääkäri, mutta olen koko elämäni aikana langannut hampaitani maksimissaan viisi kertaa.
Korjaan rekkoja työkseni mutta en vapaa-ajalla aja sellaisella. Itseasiassa en edes omista kuorma-autoa.
Tiedän yhden perheen jossa molemmat vanhemmat opettajia eli ammattikasvattajia ja heidän omat lapset on huostaanotettuna.
Vierailija kirjoitti:
No ei oikeastaan ole oikeaa tarinaa mutta kellosepät tienaa 1500-2500e eli ei siinä (oikeita) kelloja voi hirveästi omalla rahalla harrastaa
Riippuu varmaan vähän kellosepästä. Jos olet alan huippu ja sinulla on oma menestyvä yritys, on varaa nostaa palkkaa vaikka 10 000 €/kk.
Sisko on ompelija, tekee tosi upeita iltapukuja, vanhojentanssimekkoja ynnä muita asiakkailleen, mutta itsellään ja tyttärellään juhlissa asut H&M:sta tai ketjuliikkeistä.
Äiti sosiaalityöntekijä, lapsi lintsaili koulusta ja hengaili ns. väärissä porukoissa. En tiedä onko jo huostaanotettu, uhka ainakin oli vuosi sitten.
Olen puutarhuri. Arvatkaa miltä pihani näyttää 😁..
Hoidin firman veroasioita, mutta ovat veroasiat olivat vähän sekaisin perintöverojen vuoksi pitkään.
Vanhemmat opettaja & lääkäri - lapset varsinaisia häiriköitä. Poliisikin soitettu heille muutamia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Perhe varakas, isä lääkäri. Pojalla mielenterveysongelmia ja päihteiden väärinkäyttöä. Menehtyi auto-onnettomuudessa.
Tää oli se espoon kolari. Lääkäri isä kirjoittanut tutkielman aineiden väärinkäytöstä ja jotain myös rattijuopoista. Ironista että lapsensa käytti aineita ja kuoli aine+kännipäissään kolarissa
Äitini on opettaja. Kertoi viimeksi joululomalla työjuttujaan. Kuinka pitää heikoimman puolta, kuinka puuttui kiusaamiseen ja kuinka saa jonkun heikonkin lukemaan. Minulle oli kouluaikana niin pelottava etten uskaltanut näyttää numeroitani. Kiusattiin myös koulussa 7 vuotta. Tiesi muttei tehnyt mitään.
Rippipappina oli sangen tiukka ja vanhoillinen pappi. Tiukat mielipiteet miten nuorten tuli olla ja elää. Kaikki piti kokea vasta aikuisiällä. Itsellään oli useita lapsia, osa oli ihan asiallisia, yksi joi jo hyvin nuorena , yksi oli teini- äiti.
Työskentelen päivittäin pankissa asuntolainojen parissa eikä itselläni ole omistusasuntoa. Niisk.
Moraalia tutkiva professori aloitti työpaikallaan sivusuhteen opiskelijansa kanssa. Molemmat olivat naimisissa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Sisko on ompelija, tekee tosi upeita iltapukuja, vanhojentanssimekkoja ynnä muita asiakkailleen, mutta itsellään ja tyttärellään juhlissa asut H&M:sta tai ketjuliikkeistä.
Ymmärrän hyvin, että miksi. Kun johonkin kuluu työtunteja paljon ja samaa kangasta joutuu tuijottelemaan tuntitolkulla, ei valmis lopputulos enää hätkäytä tekijäänsä. Jotenkin siihen mekkoon on jo kyllästynyt kun se valmiiksi lopulta tulee. Itse en juuri tästä syystä viitsi itselleni tehdä mitään kovin suuritöistä.
Olen koulutettu hieroja enkä hiero ketään ilmaiseksi, en edes omaa miestäni. Miksi tekisin omaa työtäni ilmaiseksi työpäivän jälkeen, varsinkin jos en saa edes mitään vastapalvelusta?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden perheen jossa molemmat vanhemmat opettajia eli ammattikasvattajia ja heidän omat lapset on huostaanotettuna.
En usko! Miksi huostaanotettiin?
Nainen on lastensuojelussa töissä. Ei välitä lapsistaan yhtään.Lykkää hoitovastuun kokonaan miehelleen. Ei kuulemma koskaa halaa lapsia, juttele, ei leiki, ei ole kiinnostunut lasten harrastuksistayms.tekemisistä. On vaan.