Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Suutarin lapsilla ei kenkiä” -tarinoita?

Vierailija
10.01.2018 |

Tuleeko mieleen omasta tai lähipiiristä tapauksia, joissa perheenjäsenet/puolisot/lapset eivät juurikaan pääse nauttimaan toisen perheenjäsenen ammattitaidosta tai osaamisesta? Tulee mieleen ex-mieheni, joka oli todella hyvä hieroja ja teki sitä ammatikseen. Kolmen vuoden suhteen aikana hän hieroi minua ehkä 5 kertaa ja sekin oli ihan suhteen alussa. Tavallaanhan sen ymmärtää kun on väsynyt aina työpäivän jälkeen, mutta jotenkin oli outoa joutua maksamaan jollekin toiselle hieronnasta...

Kommentit (457)

Vierailija
41/457 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on siivooja ja en tiedä yhtä toista niin sikolätti ihmistä omassa elämässään. Haisee parin metrin päähän hieltä/röökiltä mutta saa siivojan hommia. Kotona vanhat menkkasiteet jne pitkin ja poikin.

Vierailija
42/457 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt äiti kirjoitti:

Onhan nuita. Tulee päällimmäisenä mieleen kahden luokanopettaja-ystäväni tilanne. Heidän lapset eivät todellakaan vastaa sitä kuvaa mitä voisi opettajan lapsilta odottaa. Eivät osanneet esim lukea eka luokalle mennessään. Se tuntui hassulta, vaikkei se toki olekkaan mikään vaatimus kouluun mennessä. Omat lapseni kun oppivat opettamattakin lukemaan jokainen viimeistään esikoulussa. Lisäksi heidän lapset ovat kurittomia ja toisen ystäväni lapset kiusaavat naapuristomme lapsia...eikä äiti asiaan puutu..

No luokanopettajalla ei ole voimavaroja eikä aikaa omia lapsiaan kasvattaa. Tuo on ihan ymmärrettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/457 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutettu hieroja enkä hiero ketään ilmaiseksi, en edes omaa miestäni. Miksi tekisin omaa työtäni ilmaiseksi työpäivän jälkeen, varsinkin jos en saa edes mitään vastapalvelusta?

Oletpas itsekäs. Ymmärtäisin kaverin, naapurin ja sukulaiset, mutta OMA PUOLISO???

Vierailija
44/457 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutettu hieroja enkä hiero ketään ilmaiseksi, en edes omaa miestäni. Miksi tekisin omaa työtäni ilmaiseksi työpäivän jälkeen, varsinkin jos en saa edes mitään vastapalvelusta?

Oletpas itsekäs. Ymmärtäisin kaverin, naapurin ja sukulaiset, mutta OMA PUOLISO???

Ehkä olen sitten itsekäs, mutta tekisitkö sinä tunnin ylitöitä palkatta mukisematta? Toki voin joskus telkkaria katsellessa pari minuuttia hieroa hartioita mutta kunnon hierontoja en ilmaiseksi tee jos en saa mitään vastapalvelusta. AP tuossa juuri sanoi että hän ei ikinä hieronut miestä. 

Vierailija
45/457 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on kokki. Tai oli..

Tehnyt ruokaa ihan presidentille ja valtiovieraille. Noh. Meillä kotona syötin PALJON eineksiä. Nakkeja yms muuta. Eipä paljoa jaksanut panostaa kotona. Tänä päivänä sitä varmasti kauhisteltaisiin. Ihana isä. Terkut sinne pilvenhattalle!

Vierailija
46/457 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen sitten itsekäs, mutta tekisitkö sinä tunnin ylitöitä palkatta mukisematta? Toki voin joskus telkkaria katsellessa pari minuuttia hieroa hartioita mutta kunnon hierontoja en ilmaiseksi tee jos en saa mitään vastapalvelusta. AP tuossa juuri sanoi että hän ei ikinä hieronut miestä. 

"Ylitöitä"? Hah, olet joku 10 €/-palkkatyöläinen, koska kukaan oikea yrittäjä ei käyttäisi ylityö-ilmaisua omalle perheenjäsenelleen tekemästä palveluksesta.

Vierailija
47/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen todellakin hierojaa joka ei hiero puolisoaan/lapsiaan. Sama jos kokki ilmoittaisi, ettei laita ruokaa ilmaiseksi tai siivooja ei siivoa tai rakentaja ei ilmaiseksi remontoi omaa kotiaan.

Itse olen sairaanhoitaja ja todellakin huolehdin, että lääkekaappi on kunnossa ja minun vastuulla on lapsen lääkärikäynnit sekä kroonisen sairauden hoito. Tietysti jos vihaa työtään niin silloin kaikki ylimääräinen voi olla ylivoimaista.

Vierailija
48/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekjän ja opettajan ainoa lapsi. Lintsari, koulukiusaaja, imppaaja, alkoholisti.  Oli luokkatoverini ylä-asteella 90-luvulla, ei olisi todellakaan uskonut vanhempien ammatteja!

Vierailija
49/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakaverini kaatui jäällä ja satutti päänsä pahasti. Oli ihan pihalla ja oksensikin pari kertaa. Vanhemmat olivat lääkäreitä, joten heille soitettiin, mutta ilmoittivat, että lapsi voi varmasti hyvin ja pitää jatkaa koulunkäyntiä. Opettaja vei sitten koulupäivän päätteeksi lapsen terveyskeskukseen ja sieltä kotiin, vanhempia ei kiinnostanut.

Vierailija
50/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitin on sosiaalityöntekijänä lastensuojelussa. Kun olin lapsi, oli äiti vähän välinpitämätön monissa asioissa. Muistan että ihan pienenä (alle kouluikäisenä) mulla oli joskus monta päivää samat sukat ja pikkarit päällä kun itse piti huolehtia vaatteista ja aina ei ollu kaapissa puhdasta. Koulun jälkeen meillä ei ollut koskaan lämmintä ruokaa. Leipää ja jogurttia olisi pitänyt syödä koko loppupäivä. En myöskään muista että äiti olisi koskaan laittanut mulle aamupalaa tai iltapalaa. Ihmettelin tosi paljon, kun kavereiden äidit laittoi niille joskus iltapalan valmiiksi ja sai tulla valmiiseen pöytään. No ainakin opin omatoimiseksi ja laittamaan ruokaa. Äiti ei myöskään paljoa kysellyt perään, mulla ei ollut ikinä kotiintuloaikoja jne. Ihana äiti kyllä aina ollut muuten. Mutta nyt aikuisena tuntuuu että etenkin toi ruokapuoli oli tosi huonosti hoidettu muistan miten aina oli illalla nälkä ja kun kysyin eikö olisi jotain oikeaa ruokaa, niin käskettiin vaan taas syödä leipää kaapista.

Vierailija
51/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuntemani nainen on jalkahoitaja. Omalla lapsellaan alkoi kumpikin jalka märkiä liian harvoin pestyjen sukkien & jalkojen sekä liian kireiden kenkien takia.

Aika kauan saisi pitää liian pieniä kenkiä jotta jalat märkivät, 60-luvulla muistan liian pienet talvikengät, jalat kylmettyivät ja särkivät, mutta  ei kellään ollut haavoja.  Johan kipukin varoittaa.

Vierailija
52/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani valokuvaaja enkä jotenkaan jaksa panostaa asiaan vapaa-ajalla. Esimerkiksi lomamatkoilla keskityn enemmän itse elämykseen, yhdestä ulkomaanreissusta ei ole yhtäkään valokuvaa muistona :( kavereiden häät ja seuraavaksi lapsen ristiäiset olin kuvaamassa mutta silloin keskityin olemaan enemmän "ammatissa" kuin vieraana.

Sama tulee kuvankäsittelyyn. Mitä tekee päivät pitkät töissä, ei jaksa enää keskittyä vapaa-ajalla. Näin se vain tuntuu monella olevan...

Vierailija
53/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja/tiskaaja. Koti on aivan saastainen, tiskivuori korkea. Ei vaan huvita enää kotona alkaa siivoamaan :( Astianpesukonetta ei valitettavasti ole mahdollista asentaa.

Ex-ystäväni isä on poliisi ja ex-ystävä taas manipuloiva patologinen valehtelija ja huumeiden "salainen" käyttäjä. 

Vierailija
54/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni harrasti hyvin aktiivisesti Unicefin lasten apukampanjoita + muuta toimintaa. Hänen oma lapsensa oli anorektikko, joka oli vähällä menehtyä hoidon puutteeseen. - Asuin itse kaukana, mutta kun sain tietää asiasta, otin heti yhteyttä sekä tyttöön, että siskooni sekä hoitotahoon, joka kiitti minua asian selvittämisestä kertoen samalla, että usein omaiset salaavat asioita hoitohenkilöstöltä. - No, kiva, että ulkomaalaisten lasten asiat kohenivat... Myöhemmin tämä vähemmän apua saanut lapsikin pääsi elämänsyrjään kiinni. - Juu ja välit sisko pisti heti poikki, kun hain tytölle apua.

Vierailija
55/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini koki elämäntehtäväkseen auttaa päihderiippuvaisia ihmisiä omalla ajallaan. Oli siis vuorokauden jokaisena hetkenä tavoitettavissa, koska "Ranella on nyt niin vaikeaa", mikä käytännössä tarkoitti, että minä joko käytännössä asuin pitkiä aikoja yksin 12 -vuotiaana tai pelkäsin narkkareiden ja känniläisten sekoilua meillä kotona. Äitini siis koki auttamisen vastuukseen, koska "Makella on niin yksinäistä, ei sillä ole ketään muuta".

Maket, Ranet ja Puukko-Antit siis kävivät meillä usein lainaamassa rahaa, syömässä, peseytymässä, nukkumassa päänsä selväksi jne. Pahinta oli, etteivät nämä ongelmatapaukset edes itse tahtoneet raitistua, ainakaan tarpeeksi. Aina katkolta suoraan pää sekaisin ja sitten äiti itki kotona pettymystään.  Silti ampaisi aina ylös ja ulos, kun joku avun"tarvitsija" soitti.

Monta kertaa joku päihtynyt mies kouri minua, usein heräsin siihen että äiti on poissa tai siihen että joku vieras ihminen mölyää oven takana tai olkkarissa, kerran meille murtauduttiin ja usein lääkekaappi oli tyhjennetty. Oksettavat pubisiat kommentoivat kehoani ja lipoivat huuliaan ja nauroivat kun "ei oo yhtään huumorintajua."

Varastin koulusta ruokaa ja vessapaperia, peseydyin parhaan ystäväni luona ja liotin vaatteita kuumassa vedessä keittiön tiskialtaassa, koska Make oli sekospäissään potkinut pesukoneen rikki ja Puukko-Antti "lainannut" kaikki rahat. Kun tulin vahingossa raskaaksi, menin aborttiin yksin ja tulin kotiin yksin. Kun poikaystäväni löi, ulkopuolinen aikuinen vei minut lääkärille ja pakotti tekemään rikosilmoituksen. Sovitteluun menin yksin ja sieltä tulin yksin. Koulunkäynnit, sydänsurut, arjen pyörittämisen, kriisit ja ongelmat, hoidin kaikki yksin - joka kerta. Vaihtelevalla menestyksellä tosin. 

Äidillä siis oli tietoja ja taitoa tukea, olla läsnä, kuunnella, lohduttaa, pestä, ruokkia, kuskata, kyysätä, hyysätä, huolehtia ja auttaa kaikkia muita, paitsi omaa lastaan. 

Upeasti kirjoitettu. Olisi sinulla aineksia omaan elämään perustuvalle romaanille, ja pystyisit sen itse kirjoittamaan. Ryhdy toimeen.

Vierailija
56/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani kasvatusalan ammattilaisia. Kaikilla meillä lapsilla psyykkisiä ongelmia ja terapiatarvetta aikuisina etäisyyden, kohtaamattomuuden jne vuoksi. Varsinkin isä kulutti kaiken jaksamisensa muiden ihmisten lasten kanssa, omille ei jäänyt mitään.

Vierailija
57/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on puutarhuri. ..tekee paljon pihasuunnitelmia ja tuomaroi pihakilpailuita. Mun piha on naapuruston kauhu. ..

Vierailija
58/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä naishenkilö on siistijä. Koti on kuin valtava 'kellarivarasto' eli täynnä laatikoita ja tavaraa niin että yksi huone kaksiosta on vain kaiken roinan säilytyspaikkana. Heillä kiertää lentävänä lauseena tämä 'suutarin lapsillakaan ole kenkiä'. Sillä ikäänkuin puolustellaan asiaa.

Vierailija
59/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettänäin kirjoitti:

Lähipiirissä naishenkilö on siistijä. Koti on kuin valtava 'kellarivarasto' eli täynnä laatikoita ja tavaraa niin että yksi huone kaksiosta on vain kaiken roinan säilytyspaikkana. Heillä kiertää lentävänä lauseena tämä 'suutarin lapsillakaan ole kenkiä'. Sillä ikäänkuin puolustellaan asiaa.

Siistijä? Siis siivooja.

Vierailija
60/457 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistijä taitaa olla nykytermi ja ammattinimike siivojalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi