Kaveri kutsui kahville ja hyvien tapojen mukaan vein keksipaketin ja mitä kaveri tekeekään
No kiitti ja laittoi sen kaappiin. On kyllä vähän kusetettu olo. Yleensä tuossa tilanteessa olisi kohteliasta laittaa keksit/muu vieraiden tuoma tarjolle kahvin kanssa. Vai onko mulla vääristynyt käsitys kahvittelusta?
Ei siinä mitään mutta en jatkossa aio ostaa yhtään mitään tuomisia jos kutsu käy 😂
Kommentit (366)
Ei olisi tarvinnut tuoda niitä kaikkein halvimpia keksejä mitä kaupasta löytyy ja vielä sellaisen paketin, jossa on parasta ennen-päiväys mennyt umpeen jo tämän vuosituhannen alussa! Ne keksit lensivät heti biojätteeseen kun lähdit ja sääliksi käy se hiiri, rotta tai muu eläin joka niitä erehtyy maistamaan, koska se katkoo hampaansa niihin kivikoviin keksiisi ja saa ripulin niissä olleesta homeesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt tätä. Kun vieras varmaan kokee että ei voi tyhjin lähdin tulla, mutta toisi kukkia. Minulla on jo siinä leipomukset leivottu ja keksit vadilla.
Moni tuo vaikka viinipullon, silloin tuntuisi epäkohteliaalta avata se ja juottaa vieraille, kun se on valittu minua ajatellen.
Toivottavasti, eikä luule juovansa sitä itse.Tämä vastaaja vain toteaa tästä ketjusta että olen sitten onnistunut loukkaamaan näköjään ihmisiä noin 40 vuotta, kun olen luullut olevani kohtelias ja kunnioittavani heidän lahjaa. Ei se sitten ilmeisesti heidän mielestä ollutkaan lahja?
No tämä selittää yhden jutun, nimittäin vein ystävälle lahjaksi hyvän kalliin shampanjan, kun hänellä oli yhdenlaiset valmistujsisjuhlat. Loukkaannuin, kun hän avasi sen saman tien ja juotti vierailleen. Ihan kuin minun ajatuksella hänelle tuoma lahja olisi vain lisää juotavaa muiden joukossa, kun oli ajateltu että hän siitä erityisesti nauttisi.
Tulipa sillekin selitys. Enpä enää vie lahjaksi muuta viiniä tai juomaa kuin mitä itsellä olisi arkena varaa.
Shamppanjaa valmistujaislahjaksi?
Ei ollut mikään koulusta valmistuminen vaan projektin valmistuminen, ensi-ilta.
Ja kyllä, viisikymppisillä on yleensä jo kaikkea tavaraa, ja tuossa se ei tuntunut edes sopivalta. Rahaa on aina tylsä antaa, kukat pelkästään tuntui liian vähältä.
Kyllä shampanja on ok valmistujaislahjaksi. Kun puhutaan shampanjasta eikä kuohuviinistä.
Olen myös antanut lapsilleni shampanjapullot heidän saavutettuaan täysi-ikäisyyden, siis Veuve Cliquotia eikä mitään Elyséetä.
Kaverisi ov. kirjoitti:
Ei olisi tarvinnut tuoda niitä kaikkein halvimpia keksejä mitä kaupasta löytyy ja vielä sellaisen paketin, jossa on parasta ennen-päiväys mennyt umpeen jo tämän vuosituhannen alussa! Ne keksit lensivät heti biojätteeseen kun lähdit ja sääliksi käy se hiiri, rotta tai muu eläin joka niitä erehtyy maistamaan, koska se katkoo hampaansa niihin kivikoviin keksiisi ja saa ripulin niissä olleesta homeesta!
Hyvä,sittenhän sinä et liho enempää. Lehmä.
Noi venäläiset on muuten jänniä. Heillähän tuliaisten tuominen kuuluu tapakulttuuriin. Mulla on Helsingissä airBnB-kämppä ja olen siellä majoittanut venäläisiä, jotka ovat siistejä ja hyviä vieraita.
Se vain, että nyt viime aikoina ovat tuoneet tuliaisia, joissa viimeinen myyntipäivä on jo mennyt. Joulukuun lopussa sain tietynlaista "kakkua" jonka viimeinen myyntipäivä oli 13.12. Näitä tapauksia on muitakin. Vieraat eivät tietääkseni tunne toisiaan. Ehkä siellä luotetaan siihen, että suomalainen ei osaa katsoa päivämääriä, etenkin jos kuukausi on merkitty kyrillisin kirjaimin ... Tietenkin kiitän ja olen muka mielissäni enkä "huomaa" päivämäärää ja siirrän tuomisen laukkuuni, josta se lentää himassa roskiin.
Mutta toisaalta taas, eräskin venäläinen keski-ikäinen bisnesnainen jätti vaikka mitä kaappeihin. Että aina ei voi yleistää.
Vein hirvenlihaa, kun kävin kylässä. En olettanut emännän alkavan kokkaamaan meille hirvenliharuokaa.
Olisit avannut itse paketin ja sanonut että onko sinulla lautasta, toit vähän keksejä.
Tuliko mieleen että joskus ihmiset vain tekevät outoja/hassuja/typeriä asioita ihan vahingossa ajattelemattomuuttaan? Tuo oli vielä ihan pikkumoka. Kukaan ei kuollut, mutta säästyitpä keksien kaloreilta. Rasittavaa kuinka pienestä jotkut tuomitsee toisen ihmisen. Vähän armoa jooko? Itsellesikin varmasti käy samanlaisia aivopieruja, möläytyksiä ja töppäyksiä, ja silloin toivot ettei kukaan pidä sinua idioottina ja hauku pitkin nettiä niiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vein hirvenlihaa, kun kävin kylässä. En olettanut emännän alkavan kokkaamaan meille hirvenliharuokaa.
joo tää on ihan verrannollinen
Synttärit yms. on eri asia. Tuo makean ja suolaisen syöpöttely on vanhanaikaista. Kahvi tai tee maistuu sellaisenaan.
No hyi, moni saa närästystä jos juo pelkkää kahvia. En ole koskaan, en siis oikeasti koskaan ole käynyt kylässä niin että olisi tarjottu pelkkää kahvia tai teetä. Missä noin epäkohteliaita ihmisiä asuu?[/quote]
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Kerran mentiin miehen kanssa kutsuttuna kaverilleen ja tämän vaimolle kylään aika pitkän matkan päähän. Teetä tarjosi emäntä, jotain oli paistellutkin kun ihana tuoksu leijaili talossa mutta meille tarjottiin pelkästään sitä teetä. Tuli jälkeen päin mieleen että taisi olla kutsu tullut vain isännältä.
nää on ihan huisin hasuja juttuja
Lapsella oli koulussa herkkupäivä Vapun kunniaksi, eli jokaisen luokkalaisen piti viedä jotain syötävää. Annoin omalle pojalleni mukaan suklaakeksipaketin. Kun poika palasi koulusta kotiin, hän kertoi että opettaja oli laittanut keksipaketin kaapin päälle, kaikki muut herkut oli kuulemma syöty paitsi ei noita keksejä. Mietin että ei niissä pähkinääkään ollut, muutakaan syytä en keksinyt kuin mahdollinen allergia jollakin oppilaalla. Olisihan keksipaketin voinut antaa lapselle takaisin tässä tapauksessa.
Taisi opettaja viedä paketin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Synttärit yms. on eri asia. Tuo makean ja suolaisen syöpöttely on vanhanaikaista. Kahvi tai tee maistuu sellaisenaan.
No hyi, moni saa närästystä jos juo pelkkää kahvia. En ole koskaan, en siis oikeasti koskaan ole käynyt kylässä niin että olisi tarjottu pelkkää kahvia tai teetä. Missä noin epäkohteliaita ihmisiä asuu?
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Kerran mentiin miehen kanssa kutsuttuna kaverilleen ja tämän vaimolle kylään aika pitkän matkan päähän. Teetä tarjosi emäntä, jotain oli paistellutkin kun ihana tuoksu leijaili talossa mutta meille tarjottiin pelkästään sitä teetä. Tuli jälkeen päin mieleen että taisi olla kutsu tullut vain isännältä.
Meille kävi niin, että mentiin miehen kanssa kylään toisella paikkakunnalla asuvan läheisen pariskunnan luo. Vastaleivotut ihanat pullat olivat keittiön pöydällä, mutta niitä ei tarjottu. Ei tarjottu kahvia eikä teetäkään. Vaikea ymmärtää miksi ei, kun itse olisin ylpeänä tarjonnut pullia vieraille.
Yleensä kun käyn kahvittelemassa vanhempien rouvien luona ei niitä kahveita ehditä edes keittämään.
Meille kävi niin, että mentiin miehen kanssa kylään toisella paikkakunnalla asuvan läheisen pariskunnan luo. Vastaleivotut ihanat pullat olivat keittiön pöydällä, mutta niitä ei tarjottu. Ei tarjottu kahvia eikä teetäkään. Vaikea ymmärtää miksi ei, kun itse olisin ylpeänä tarjonnut pullia vieraille.[/quote]
Ei hitto miten noloa! Oliko rangaistus teille kun menitte kutsumatta? Tökeröä joka tapauksessa.
Se kaveri jonka luokse menit on laihiksella, johon eivät keksit ja sokeri kuulu.
Jokseenkin huvittava mielikuva. Ajatteliko kaverisi oikeasti, että toit hänelle keksejä lahjaksi ihan muuten vain? Aika omituinen lahja minun mielestäni. Ilmeistä, että toit ne nimenomaan kahvittelua varten.
Vierailija kirjoitti:
Noi venäläiset on muuten jänniä. Heillähän tuliaisten tuominen kuuluu tapakulttuuriin. Mulla on Helsingissä airBnB-kämppä ja olen siellä majoittanut venäläisiä, jotka ovat siistejä ja hyviä vieraita.
Se vain, että nyt viime aikoina ovat tuoneet tuliaisia, joissa viimeinen myyntipäivä on jo mennyt. Joulukuun lopussa sain tietynlaista "kakkua" jonka viimeinen myyntipäivä oli 13.12. Näitä tapauksia on muitakin. Vieraat eivät tietääkseni tunne toisiaan. Ehkä siellä luotetaan siihen, että suomalainen ei osaa katsoa päivämääriä, etenkin jos kuukausi on merkitty kyrillisin kirjaimin ... Tietenkin kiitän ja olen muka mielissäni enkä "huomaa" päivämäärää ja siirrän tuomisen laukkuuni, josta se lentää himassa roskiin.
Mutta toisaalta taas, eräskin venäläinen keski-ikäinen bisnesnainen jätti vaikka mitä kaappeihin. Että aina ei voi yleistää.
Venäjällä tuotteisiin kirjataan sen valmistuspäivä ja sitten erikseen kirjoitetaan, että säilyy hyvänä esim. 30 päivää valmistuspäivästä. Eli tuo myyntipäiväksi luulemasi päivämäärä on siis valmistuspäivä.
Tää on hyvin yksinkertainen juttu.
Avaa suusi ja muodosta sanat: "toin niitä keksejä NYT tarjottavaksi!".
Tuliaiset on sitten erikseen, jos on.
Se on normaalia, ettei pöytää saa rohmuta tyhjäksi. Mutta oikeastiko tuliaisia ei saa tarjota tai jos tarjotaan, niin ei saa syödä. Ikinä en ole tuollaisesta kuullut, vaikka Itä-Suomesta olen lähtöisin ja muuallakin on tullut asuttua.