Kaveri kutsui kahville ja hyvien tapojen mukaan vein keksipaketin ja mitä kaveri tekeekään
No kiitti ja laittoi sen kaappiin. On kyllä vähän kusetettu olo. Yleensä tuossa tilanteessa olisi kohteliasta laittaa keksit/muu vieraiden tuoma tarjolle kahvin kanssa. Vai onko mulla vääristynyt käsitys kahvittelusta?
Ei siinä mitään mutta en jatkossa aio ostaa yhtään mitään tuomisia jos kutsu käy 😂
Kommentit (366)
Mentiin kerran leirintäalueelle kylään sukulaisille jotka olivat leirissä siellä, soitettiin siis voiko tulla kylään ja sanoivat olevansa leirintäalueella ja pyysivät sinne. Ostin kaupasta limukkapulloja ja montaa sorttia keksejä mukaan. Perillä rouva tarjosi kahvia kertakäyttökupeista ja halpoja suklaapisarakeksejä. Vasta kun omat lapseni alkoivat kysellä missä meidän tuomat keksit, sanoin rouvalle että olikohan niitä keksejä jossain ja kaivoi sitten lapsille yhden keksipaketin. Limsoja ei enää nähty.
Ihme hommaa 😂
Minkä ikäistä väkeä täällä kommentoi? Olen 58v ja tuntuu kuin lukisin kommentteja jostain 50-luvulta. Luulin, että nuoremmat osaisivat ottaa vähän rennommin. Itselleni on vieras ajatus, että tuliaiset jemmataan omaan käyttöön ja vieraat istuvat kuivin suin. Saituus on sairaus.
Toivottavasti ap on jo saanut kriisiapua. Ja muut voivat jatkaa kursailujaan sen seitsemän sortin kanssa.
Toin mukana keksejä että on jotain hyvää kahville !
Etiketin mukaan ei tuliaisiksi tuotuja laiteta tarjolle. Tosin vapaamuotoisessa kaverikyläilyssä sillä ei ole mitään merkitystä.
Mutta jos vien kalliin viini- tai samppanjapullon tuliaisiksi, toivon saajan laittavan sen talteen ja nauttivan myöhemmin hyvässä seurassa sopivassa tilaisuudessa, enkä laittavan tarjolle monen ihmisen jaettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kahvin lisäksi tarjolla muuta? Jos oli, niin silloin ei keksejä tarvitse laittaa esille. Varsinkin kun keksit säilyvät pitkään.
Juuri näin. Jos kahvipöytä on jo katettu, ei ole tapana lisätä siihen enää mitään. Tulisi kiusallinen keksien makuvertailu keskustelu.
Taas on ihan itse kursailtu itselle ongelma. Revi paketti auki ja ota kaapista lautanen, johon kaadat keksit. Ei ole vaikeaa, sinä vain olet sulava ja miellyttävä kuin kylmä rautakanki.