Naisilla on nykyään valtavan kokoiset jalat
Tulipa se taas todistettua. Lenkkeillessäni näin nuoren naisen, joka oli ilmeisesti myös lenkillä. Ja kun katsoi tämän naisen lenkkikenkiä, niin olivathan ne isot. Tuskin käyttäisi isoja kenkiä, ellei jalatkin olisi isot. En pysty pelkällä vilkaisulla kenkiin sanomaan mitään tarkkaa kengännumeroa, mutta oli varmasti reilusti yli 40. Oli nainen kyllä pitkäkin, melkein 180 cm varmaan, mutta kyllä ne kengät näyttivät silti todella isoilta. Eikä hän todellakaan ollut ainut sellainen näkemäni nainen, vaan nykyään näkee lähes poikkeuksetta isojalkaisia naisia.
Miksi naisilla on nykyään niin valtavan kokoiset jalat? Itse voin miehenä muille miehille sanoa, että jos teidän mielestänne naisella pitää olla pienet jalat, niin vaikea teidän on sellaista naista enää nykyään löytää. Nykyään tuntuu olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että naisilla alkaa kengännumero jo nelosella. Monilla se on jo reilustikin neljänkympin yläpuolella.
Kommentit (132)
Joo. Niin on nykyään. Mullakin vielä 90-luvulla oli kolmekutoset ja nyt on 47. Varmaan tää nykyinen naisten jalkojen valtava kasvu johtuu jotenkin ilmansaasteista. Kohta oitää käydä kanoottikaupassa kenkäistoksulla. Että on seollut nykyään niin...
Vierailija kirjoitti:
Siihen on ihan luonnollinen evolutiivinen selitys. Ilmastonmuutoksen myötä jo tulleet lumiset talvet: isoilla jaloilla "kelluu" paremmin hangen päällä.
Ilmastonmuutoksen myötä lumipeite lisääntyy Itä-Suomessa ja Pohjois-Suomessa, mutta vähenee Etelä-Suomessa ja Länsi-Suomessa.
Öh, onpa sulla taas luotettava otanta.
T. Nainen 36 jalalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on ihan luonnollinen evolutiivinen selitys. Ilmastonmuutoksen myötä jo tulleet lumiset talvet: isoilla jaloilla "kelluu" paremmin hangen päällä.
Ilmastonmuutoksen myötä lumipeite lisääntyy Itä-Suomessa ja Pohjois-Suomessa, mutta vähenee Etelä-Suomessa ja Länsi-Suomessa.
MIssä sitä on lorvittu geografian ja bilsan tunneilla, täh?
Ei tullut todistettua mitään. Isojalkaisia naisia on aina ollut niinkuin myös pieni jalkaisiakin miehiä.
Mun jalat on olleet samankokoiset vuodesta 1984.
Outoa aina tämä arvostelu ominaisuuksista, joille ihminen ei voi mitään. Vähän sama kuin olin itse lapsena liian pitkä neuvolan mukaan. Äitini kysyi, kummasta päästä lyhennetään. Meni käyrien tuijottelija hiljaiseksi.
Yli 180-senttiselle ihmiselle alle koon 40 oleva jalka olisi poikkeuksellisen pieni. Ei naisilla ole kovin paljon sen pienempi jalka kuin miehilläkään, joten kun naiset ovat nykyään pidempiä, ovat heidän jalkateränsäkin pidempiä. Minulla on pituutta 179cm ja kengän koko on 43. Mieheni on 187cm ja kengän koko hänellä on 46. Äitini on 169cm ja kengänkoko 39, kaverini 153cm ja kengänkoko 37. Hiffaatko korrelaation.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIssä sitä on lorvittu geografian ja bilsan tunneilla, täh?
https://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/suomen-muuttuva-ilmasto/-/art…
"Etelä-Suomessa lumiset päivät voivat vähentyä sadan vuoden aikana vajaaseen puoleen. Lumipeitteen keskimääräinen massa pienenisi vieläkin enemmän, 80-90 %.
Pohjois-Suomessa sademäärien lisääntyminen talvikuukausina kumoaa osittain lämpenemisen vaikutusta. Siellä lumipeite ei vähene yhtä jyrkästi kuin etelässä. Kuitenkin pohjoisessakin lumipäivät vähenisivät 20-30 % ja lumipeitteen massasta menetettäisiin 40-70 %."
Naiset ovat myös pitempiä kuin ennen. Kun tuo nainen oli n.180cm niin tuskin jalka voi olla kokoa 36.
Teinipojalla tuo sama pituus 180cm ja jalka 45...niin taitaa nainen jäädä kuitenkin toiseksi.
Itse olen lyhyt niin jalkakin on pieni.
Onneksi miesten munien koko kompensoi. Toinen kasvaa, toinen pienenee.
On niinkin
Tunnen naisen joka on noin 170 pitkä ja kengän koko on 37. Kumpparit hänellä on kokoa 36.
Naiset ovat pikkuhiljaa muuttumassa yksineuvoisiksi, koska joutuvat tekemään molemman sukupuolen työt. Siksi on luonnollista, että muutos näkyy myös fyysisellä tasolla.
Omalla kohdalla raskaudet kasvattivat jalkaa yhdellä koolla.
Isokenkäiset naiset ovat parempia ottamaan suihin. Ei voi mitään.
Ihmiset ovat isompia kuin ennen, koska enää ei olla aliravittuja. Tuliko yllätyksenä? Käykää jossain museossa katsomassa vanhoja vaatteita ja kenkiä. Pieniä ovat olleet, niin naiset kuin miehetkin. Toisaalta moni lapsi ei ns. ennen vanhaan edes elänyt 18 vuoden ikään.
Se vasta kummallista olisi, jos noin pitkällä olisi töpöjalat :D naiset on nykyään pitkiä ja sitä mukaa jalatkin. Itse olen ihmetellyt miesten pieniä jalkoja.