Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile ylimielinen ihminen

Vierailija
07.03.2026 |

Millainen on mielestäsi ylimielinen ihminen? Kuvaile, anna esimerkkejä.

Kysyn, koska minua syytettiin ylimielisyydestä eräässä tilanteessa enkä ymmärtänyt yhtään sanojan tarkoitusta. Jäin ihan miettimään, että olenko ymmärtänyt koko sanan merkityksen väärin jotenkin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on sanottu ylimieliseksi. Olen ratkaisukeskeinen.

Vierailija
2/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahkoat vain omaa näkökantaasi, etkä ota huomioon muita näkökantoja? Et ole kriittinen itsellesi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin 

Vierailija
4/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tilanne? 

Vierailija
5/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pidetään ylimielisenä sen takia, etten ole suuna päänä joka paikassa, enkä välttämättä puhu isossa porukassa paljoa. En ole ylimielinen, olen vain vähän pidättäytyväinen ja ujo.

Vierailija
6/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat ylimielisiä. Pöyhkeä, muihin väheksyvästi suhtautuva henkilö on ylimielinen.

Vierailija
7/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri. Ei ymmärrä että töissä tehdään myös epämukavia asioita ja väittää vastaan semmosiinkin asioihin, mitkä on alan perustietoa. Käskyttää, ohittaa ja kävelee toistuvasti yli. 

Vierailija
8/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen henkilö vie ns. hapen ympäriltään.

Puhuu toisten päälle

äänessä koko ajan

Vierailija
9/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus Orpo

Vierailija
10/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuporvari Purra

Vierailija
11/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pidetään ylimielisenä sen takia, etten ole suuna päänä joka paikassa, enkä välttämättä puhu isossa porukassa paljoa. En ole ylimielinen, olen vain vähän pidättäytyväinen ja ujo.

Tää on sääli! Sillä ujosta tulee vaan ujompi, jos häntä pidetään ylimielisenä! Mutta ujo saattaa just näyttää siltä, sillä ei lähde muiden ideoihin hihkuen mukaan vaan on varautunut. Oikeasti ylimielinen on myös varautunut, mutta eri syystä. Ujo pelkää, ylimielinen taas ei pidä toisten ajatuksia yhtä hyvinä kuin omiaan. Ja terveet rajat asettavakaan ei ole ylimielinen, hän vaan tunnistaa itselleen sopivat asiat ja uskaltaa sanoa ei, jos homma ei itselle käy. Sopivat jutut taas terveet rajat asettava ottaa ilolla vastaan, eikä murehdi sitä, ettei idea ollut hänen omansa

Vierailija
12/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kielletty sana täällä. Alkaa kirjaimella "s", päättyy kirjaimeen "i" ja siinä on 7 kirjainta.

Vierailija
13/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kirjainta.

Sanna.

Vierailija
14/14 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini on mielestäni ylimielinen. Hän suhtautuu usein muiden ideoihin ja tekemiin töihin väheksyvästi, kritisoi niitä ikävään sävyyn, ei rakentavasti, saattaa naurahdella pilkallisesti. Harrastaa "name droppailua" siihen tyyliin, että livauttelee jotain "vaikuttavia" entisiä  työpaikkoja keskustelun lomaan. "Silloin kun tein Brysseliin vastuuhenkilönä sitä projektia, niin..." Mä tiedän, että ei se nyt oikeasti ihan noin ollut ja jännästi se vastuuhenkilön pesti ei sitten saanut koskaan jatkoa...

Jotain epävarmuutta ehkä suurelta osin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä