Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottava työkaveri

Vierailija
02.01.2018 |

Työpaikalle jossa teen keikkoja on äskettäin tullut uusi työntekijä. Itse olen alle 30 v hoitoalan opiskelija ja tämä uusi on n. Yli 40 v lähihoitaja. No, nyt tässä parin päivän aikana on tuntunut siltä että tuo uusi arvostelee kaikkea mitä teen ja lisäksi hän moittii lähes kaiken olevan pielessä kts. Työpaikalla. Itse teen vain 6 h keikkoja kuten kaikki keikkalaiset. Vakituisillä taas on 7-8 h vuorot ja silti meillä on sana määrä hoidettavia potilaita. Minua tämä ei vielä haittaa. Se kuitenkin tuntuu pahalta että tuo työkaveri on erittäin pomottava ja kertoo mm. Tehneensä kotona vapaa-ajallaan listaa siitä mikä kaikki on kyseisellä osastolla pielessä. Hän sanoi listan olevan jo 2 A4-paperin pituinen. Tuntuu myös että kyseinen henkilö inhoaa erityisesti minua ja pelkään että hän yrittää savustaa minut ulos. Tämä on ensimmäinen kunnon työpaikkani tällä alalla ja olen tähän mennessä viihtynyt. Lisäksi tuo henkilö pyytää minua auttamaan joidenkin potilaiden kanssa ja silloin omien hoitaminen viivästyy.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siis en ajattele että minun pitäisi jotain muuttaa (ei ole realistista todellakaan kun teen vaan 6 h keikkoja), mutta tuo uusi työkaveri tuntuu ajattelevan että hänen tehtävänsä on muuttaa kaikki paremmaksi. Ja puhui tänäänkin keikkalaisista ikävästi että täällä on liikaa keikkalaisia, mutta eihän se minun vikani ole että keikkalaisia on ja keikkalaisilla on lyhyet vuorot joissa on kiire.

Ap

Vierailija
62/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on korjausehdotuksissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siis en ajattele että minun pitäisi jotain muuttaa (ei ole realistista todellakaan kun teen vaan 6 h keikkoja), mutta tuo uusi työkaveri tuntuu ajattelevan että hänen tehtävänsä on muuttaa kaikki paremmaksi. Ja puhui tänäänkin keikkalaisista ikävästi että täällä on liikaa keikkalaisia, mutta eihän se minun vikani ole että keikkalaisia on ja keikkalaisilla on lyhyet vuorot joissa on kiire.

Ap

Hänen mielestään keikkalaisia on liikaa. Mitä sitten?

Vierailija
64/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huh, mikä sekopää. Tekee vapaa-ajalla työhön liittyviä listoja. Ja vieläpä ihan ilman palkkaa. Mikä saa hänet niin voimakkaasti käyttäytymään noin? Motiivi? Havittelee "kirkkainta kruunua" ja haluaa paikan pomoksi...? Ihan naurattaa jos se ilkimys ajattelee noin, sillä tavallisena rivihoitajana ei astuta pomon pallille ilman korkeakoulutusta.

On vain sinulle kateellinen, kun olet th-opiskelija! Olen itse sairaalassa töissä sihteerinä ja olen nähnyt, kun vanhempi sairaanhoitaja nuhtelee koko työyhteisön edessä yhtä lääketieteen kandia. Lähtökohtaisesti ilkeä käytös kumpuaa kateudesta, omasta riittämättömyyden tunteesta tai jostain tyytymättömyydestä.

Vierailija
65/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän sen kuuloinen tyyppi, että tuskin se herättää kovin lämpimiä tunteita muussakaan työyhteisössä. Ei ole kovin rakentavaa, jos koko ajan arvostelee, kaivelee epäkohtia ja haukkuu muita selän takana. Riippuu tietysti vähän pomostakin, mutta jos menee esimiehelle epäkohtalistan kanssa, pomo saattaa tulkita sen oman työnsä arvosteluksi, mitä se tavallaan onkin. Tee ap sinulle osoitetut työt ja jätä tyypin puheet omaan arvoonsa. Vanha sanonta sanoo, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Vierailija
66/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole kynnysmatto. Olemalla hiljaa ja hyväksymällä kaiken, joudut näiden sairaiden naisvaltaisten terveydenhoitoalojen hyväksikäyttämäksi orjaksi. Tällä alalla on niin sairaita työyhteisöjä, että niissä pärjäävät vain kovat ja määrätietoiset ihmiset. Valitettavasti. Lähihoitajat ovat pahimpia kiusaajia sekä mielistelijöitä. Ihmettelen, että miten alalle hakeutuu niin epäsosiaalisia ihmisiä, jotka eivät

sovellu hoitotyöhön. Esimiehet monissa paikoissa ovat täysin kädettömiä, he pelkäävät näitä vahvoja, tyranni alaisiaan ja ummistavat silmänsä epäkohdilta, vaikka ovat tietoisia asioista.

Vierailija
67/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoks, että kyllä sen tajuaa, mitä on puhuttu seläntakana, jos et ihan infantiili ole. Ihmiset lipsauttelee johtolankoja ja puhuu itsensä pussiin, aina. Itse en haluais tajuta, mutta minkäs teet kun älyä on annettu liikaakin.

Vierailija
68/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole kynnysmatto. Olemalla hiljaa ja hyväksymällä kaiken, joudut näiden sairaiden naisvaltaisten terveydenhoitoalojen hyväksikäyttämäksi orjaksi. Tällä alalla on niin sairaita työyhteisöjä, että niissä pärjäävät vain kovat ja määrätietoiset ihmiset. Valitettavasti. Lähihoitajat ovat pahimpia kiusaajia sekä mielistelijöitä. Ihmettelen, että miten alalle hakeutuu niin epäsosiaalisia ihmisiä, jotka eivät

sovellu hoitotyöhön. Esimiehet monissa paikoissa ovat täysin kädettömiä, he pelkäävät näitä vahvoja, tyranni alaisiaan ja ummistavat silmänsä epäkohdilta, vaikka ovat tietoisia asioista.

Lähihoitajat ovat pahimpia. Lähäriksi nykyään tuntuu pääsevän kaikki halukkaat. Ne "testit" vai pääsykokeet ovat yhtä tyhjän kanssa, kun eivät seulo persoonallisuushäiriöisiä pois. Minusta ei ollut hoitajaksi, koska olen liian kiltti, herkkä ja empaattinen ja lopulta päädyin kynnysmatoksi. Väsyin niin fyysisesti kuin henkisesti.

Vierailija
69/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että tämä uusi tyyppi on todella pettynyt uuteen työhönsä. Edellisessä paikassa tehtiin asiat aivan eri tavalla, ehkä sitten paremmin. Osassa paikoistahan on vakituiset sijaiset, ja ulkopuolisia käytetään hyvin vähän. Tämä katkeruus/harmitus on helppo purkaa keikkalaisiin ja opiskelijoihin, kun piipahdatte sielä vain hetken. Itse hän taas on jumissa siellä. Saattaa samalla ajatella saavansa sinusta liittolaisen, ja että samalla ns. Opettaa sinulle kuinka hommat oikeasti pitäisi Tehdä. Se on kuitenkin vain hyvä, että hän uutena herättää keskustelua käytännöistä. Se on sitten eri juttu tekeekö hän sen rakentavasti, ja onko persoonaltaan ärsyttävä. Toisinaan uudistukset vastii sen, että niistä keskustellaan sielä liinavaatevarastossa juuri silloin, kun tilanne on juuri päällä. Uudistukset herättää aina vastustusta, joten noissa hetkissä sen huomaa, saako oma idea mitään kannatusta keneltäkään.

Vierailija
70/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja88 kirjoitti:

Ihan normaalia naisvaltaisella alalla, valitettavasti. Eikä katso koulutustasoa, sekopäitä on joka tasolla. Pahin johon olen törmännyt tuli 2h etuajassa työpaikalle joka päivä notkumaan - vain kytätäkseen muita.

Ja jos tämä tyyppi sattuu olemaan vakituinen niin tosi hankala niistä on päästä eroon, vaikka selvästi ovat avohoitotapauksia. Siihen kun lisätään monen työpaikan luokattoman huono johtaminen niin myrkytetty työilmapiiri on valmis.

Meillä pomo taisi yllättää. Luulin, että on pahanpuhujien johdateltavissa, mutta olikin tehnyt omat ratkaisunsa. Luulin, että työpaikan manipuloinnin mestari ja pahanpuhuja johdattelee omat mielistelijänsä suosioon, mutta ei mennytkään niin.

Hyvä.

Vierailija
71/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esimesten kädettömyys on kyllä pahasta. Omalla sosiaalialallani on ihan standardi, että osa esimiehistä on alemmalla koulutuksella, kuin alaisensa. Tämä aiheuttaa välillä kiusallisia tilanteita.

Vierailija
72/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onko persoonaltaan ärsyttävä."

Ei ole olemassa mitään persoonalta ärsyttävää, saati että se saisi vaikuttaa mihinkään. Tuo on kiusaamista, jos mikä.

Vierailija
73/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä tämä työntekijä on tarkkaanottaen sanonut/tehnyt?

Vierailija
74/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajiksi pääsevät kaikki päihderiippuvaiset, luonnehäiriöiset hullut. Näitä on nähty jo koulussa. Nämä hoitavat vanhuksiamme. Opettajat katsovat muualle, koska tärkeintä on saada määrärahat koululle. Diak on pahin.

Vierailija
75/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sanoi mm. Että näin huonoa perushoitoa ei ole nähnyt missään. No ei se minun syy ole.

Ap

Vierailija
76/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla ei ole hirveän suuria mahdollisuuksia vaikuttaa kun teen vain noita keikkoja.

Ap

Vierailija
77/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajiksi pääsevät kaikki päihderiippuvaiset, luonnehäiriöiset hullut. Näitä on nähty jo koulussa. Nämä hoitavat vanhuksiamme. Opettajat katsovat muualle, koska tärkeintä on saada määrärahat koululle. Diak on pahin.

Diak on AMK ei siellä kouluteta lähihoitajia!!!!

Vierailija
78/122 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

einoitajaksa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette? Minua myös tytötellään vaikka täytän 27 ja kohdellaan välillä halveksivasti. Opiskelen amk:ssa.

Ap

Sanopas sille, että et ole mun äitini, ei tarvii tytötellä.

Itse olin saman ikäisenä tehdastyössä, kun viisikymppinen äijä alkoi pojitella, sanoin sille että et sinä minun isäni ole, meni hermo ja lauoin sitten vähän muutakin mikä pistä äijän hiljaiseksi. Sanoin ihan suoraan, että en jaksa kuunnella turhanpäiväistä v-ittuilua ja p-askan jauhamista, että jos on asiaa niin kerro, mutta jos ei ole asiaa, niin pidä v-itun äijä t-urpasi kiinni.

Olen vaihtanut alaa ja kohdannut 2 samanmoista kaikkitietävää vähättelijää tuonkin tapauksen jälkeen. Meni tilanne juurikin siihen, että minua savustettiin ulos. Alkoi olla vähän liian stressaavaa, kun joka päivä sai kuulla, että et sinä mitään tiedä, et sinä siihen ja siihen asiaan pysty. Halusin vaan tehdä työni, minusta haluttiin eroon ja nämä "kokeneet ammattilaiset" ilmeisesti kokivat minut jotenkin uhaksi.

Kaverinikin on kohdannut tällaisen tapauksen ja oli ihan oikeasti ollut millisekunneista kiinni, että ei olisi nyrkit heilahteneet k-usipään naamaan, hän otti ihan itse lopputilin, kun ei tullut työparinsa kanssa toimeen ja ainut ajatus oli vaan p-ahoinpidellä se kiusaaja. Itsekin olen sanonut, että jos nyt et ole hiljaa, niin kohta tulee t-urpaan.

Kaikki näistä on olleet juurikin vanhempia työntekijöitä, mikä lie alemmuuskompleksi ja muutakin vikaa päässä. Säälittäviä tapauksia.

Muut ovat säälittäviä ja heillä on vikaa päässä, vaikka itse puhut rumasti ja uhkailet työkavereitasi jopa väkivallalla? 

Vierailija
79/122 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri sanoi mm. Että näin huonoa perushoitoa ei ole nähnyt missään. No ei se minun syy ole.

Ap

No onko hän väittänyt, että olisi sinun syysi. Ei se, että työkaverisi puhuu työpaikan epäkohdista sinulle, ole mitään kiusaamista tai sinun syyttelyä/ ulos savustamista. Taidat olla aika epävarma omasta asemastasi tässä työyhteisössä.

Vierailija
80/122 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen miesvaltaisella alalla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi