Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottava työkaveri

Vierailija
02.01.2018 |

Työpaikalle jossa teen keikkoja on äskettäin tullut uusi työntekijä. Itse olen alle 30 v hoitoalan opiskelija ja tämä uusi on n. Yli 40 v lähihoitaja. No, nyt tässä parin päivän aikana on tuntunut siltä että tuo uusi arvostelee kaikkea mitä teen ja lisäksi hän moittii lähes kaiken olevan pielessä kts. Työpaikalla. Itse teen vain 6 h keikkoja kuten kaikki keikkalaiset. Vakituisillä taas on 7-8 h vuorot ja silti meillä on sana määrä hoidettavia potilaita. Minua tämä ei vielä haittaa. Se kuitenkin tuntuu pahalta että tuo työkaveri on erittäin pomottava ja kertoo mm. Tehneensä kotona vapaa-ajallaan listaa siitä mikä kaikki on kyseisellä osastolla pielessä. Hän sanoi listan olevan jo 2 A4-paperin pituinen. Tuntuu myös että kyseinen henkilö inhoaa erityisesti minua ja pelkään että hän yrittää savustaa minut ulos. Tämä on ensimmäinen kunnon työpaikkani tällä alalla ja olen tähän mennessä viihtynyt. Lisäksi tuo henkilö pyytää minua auttamaan joidenkin potilaiden kanssa ja silloin omien hoitaminen viivästyy.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette? Minua myös tytötellään vaikka täytän 27 ja kohdellaan välillä halveksivasti. Opiskelen amk:ssa.

Ap

Vierailija
2/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette tuollaisesta työkaverista? Onko narsistisua piirteitä? Tekisi vaan mieli itkeä tämänkin päivän keikan jälkeen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua!! Näitä pomottelevia "kollegoja" kyllä riitti hoitoalalla kolmetoista tusinaan... ja on niitä oikeastaan ihan missä tahansa naisvaltaisessa paikassa. Olin eräällä sairaalan osastolla keikalla, niin samaan vuoroon tuli itseäni hieman vanhempi hoitoalan opiskelija, kyynärpäätaktiikalla innosta puhkuen. Tämä ei pomotellut minua, vaan otti hoitaakseen myös minun potilaat :o yritti tehdä vaikutuksen henkilökuntaan, koska ilmeisesti halusi sinne töihin vakituiseksi. Mutta sitten eräässä kotihoidon yksikössä oli besserwisseri joka haukkui minut muiden kuullen. Oli aika nöyryyttävää ja söi ammatillista itsetuntoa. Kyllästyin siiten pelleilyyn ja vaihdoin alaa.

Vierailija
4/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua!! Näitä pomottelevia "kollegoja" kyllä riitti hoitoalalla kolmetoista tusinaan... ja on niitä oikeastaan ihan missä tahansa naisvaltaisessa paikassa. Olin eräällä sairaalan osastolla keikalla, niin samaan vuoroon tuli itseäni hieman vanhempi hoitoalan opiskelija, kyynärpäätaktiikalla innosta puhkuen. Tämä ei pomotellut minua, vaan otti hoitaakseen myös minun potilaat :o yritti tehdä vaikutuksen henkilökuntaan, koska ilmeisesti halusi sinne töihin vakituiseksi. Mutta sitten eräässä kotihoidon yksikössä oli besserwisseri joka haukkui minut muiden kuullen. Oli aika nöyryyttävää ja söi ammatillista itsetuntoa. Kyllästyin siiten pelleilyyn ja vaihdoin alaa.

Ja lisäyksenä: on minuakin tytötelty vaikka ikää on! Se vitutti.

Vierailija
5/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseppä menet ahneuksissasi rahan takia töihin, vaikka mikään pakko ei ole. Tekopyhää valittaa siinä vaiheessa.

Vierailija
6/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseppä menet ahneuksissasi rahan takia töihin, vaikka mikään pakko ei ole. Tekopyhää valittaa siinä vaiheessa.

Minkä takia sitä töitä sitten tehdään kuin rahan...? Itseäni ainakin motivoi palkka. Vapaaehtoistöitä voi tehdä vapaa-ajalla. Vai elättääkö sinut sitten oma puoliso..? Kun tienaaminen ei ole tärkeää.?

Vierailija
7/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu oudolta että tuo uusi miettii vapaa-ajallakin mikä kaikki on pielessä tuolla osastolla... Ja kävi tänään puhumassa oh:n kanssa, varmaan esitti kaikki korjausehdotuksensa.

Ap

Vierailija
8/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sitä töitä sitten tehdään kuin rahan...? Itseäni ainakin motivoi palkka. Vapaaehtoistöitä voi tehdä vapaa-ajalla. Vai elättääkö sinut sitten oma puoliso..? Kun tienaaminen ei ole tärkeää.?

Suomessa pärjää hyvin tukitasolla. Jos silti olet niin ahne, että menet rahan takia töihin , on todellakin tekopyhää valittaa ikävistä työkavereistä. Mikään pakko töissä ei edelleenkään ole käydä.

Vierailija
9/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen opiskelija on pakko käydä töissä kun ei tuilla elä kun niitä on pienennetty. Toki myös työkokemuksen takia.

Ap

Vierailija
10/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pärjää tuilla vai? Opiskelijoilta ainakin on viety tukia ja opintotukea saa myös vain rajallisen määrän.

Ap

Vierailija
11/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai pärjää tuilla vai? Opiskelijoilta ainakin on viety tukia ja opintotukea saa myös vain rajallisen määrän.

Ap

Mitäs menit opiskelemaan. Tukitaso ilman opiskelua olisi riittänyt mainiosti, mutta olet vaan niin ahne, että enemmän pitää saada.

Vierailija
12/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämän ketjun pointti oli siis ikävä työkaveri. Onko tuossa käytöksessä narsistisia piirteitä teistä? Tosin av:lla saa varautua siihen ettei saa asiallisia vastauksia.

Vierailija
13/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä miten olen ahne.

Ap

Vierailija
14/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä hulluja läväreitä löytyy. Siirretty varmaan edellisestä työstä väkipakolla teille. Ei noihin auta mikään.

Vierailija
15/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joku Urpo varmaan kommentoi kiukuspäissään.

Vierailija
16/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä auta sitä, jollei oikeasti ole kahden ihmisen homma. Sanot, että sulla on omat hommat kesken ja pyytää lisäapua esimiehen kautta, jos tarvitsee. Kusipäitä riittää. Löytyykö töistä muuta seuraa kuin kyseinen työntekijä?

Vierailija
17/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Unohdit tekopyhän. Suomen tukitaso riittää mainiosti elämiseen, mutta silti pitää mennä töihin, koska mikään ei riitä. Sitten se on jo tekopyhää jos tästä huolimatta alkaa valittamaan ikävästä työntekijästä.

Vierailija
18/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin tuntuu oudolta että on noin omistautunut työlle. Ja purkaa minuun paikan epäkohtia vaikka olen vaan silloin tällöin 6 h keikalla. En voi sille mitään mitä sen ajan ulkopuolell tapahtuu. Ja minulla on sama määrä potilaita 6 h kun vakituisilla on 7-8 h.

Olen tykännyt olla tuolla tähän asti, toivon ettei tarvitse olla tuon yhden kanssa samoissa vuoroissa joka kerta.

Ap

Vierailija
19/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap ahne. Tuo syyttäjäsi vain kokeilee kiusaannutko hänen heitoistaan. On joku katkera työtoveri eittämättä itse. Haluaa että uskot häntä ja satuta itsesi.

Työkaverisi ei vain tajua itse omia virheitään. Sellaisia jotkin ihmiset ovat. Ja kun he eivät näe niitä, he uskovat todella vakuuttavasti, että ovat oikeassa. Se että joku uskoo itseensä ei kuitenkan todellakaan takaa, että tämä ihminen olisi oikeassa.

Sinä vaikutat rehelliseltä ja varmasti olet sitä, ei syytä huoleen, pikemminkin olisi oikein, että saat vedettyä rajoja tuolle ikävälle ihmiselle itseesi nähden. Muista, että kun hän suuttuu ja syyttää sinua, niin hän ei itse näe olevansa erehtynyt ja väärässä. Siksi häntä ei myöskään pidä oikeasti kuunnella.

Vierailija
20/122 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en omasta mielestäkään ole ahne. Jotkut varaa esim. Tuplakeikkoja kun taas minä en ikinä. Toivon että tuolla työpaikalla asioista voitaisiin puhua asiallisesti eikä syyllistää ketään, ja jos parannusideoita olisi ne pitäisi saada kaikkien tietoon.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä