Inhottava työkaveri
Työpaikalle jossa teen keikkoja on äskettäin tullut uusi työntekijä. Itse olen alle 30 v hoitoalan opiskelija ja tämä uusi on n. Yli 40 v lähihoitaja. No, nyt tässä parin päivän aikana on tuntunut siltä että tuo uusi arvostelee kaikkea mitä teen ja lisäksi hän moittii lähes kaiken olevan pielessä kts. Työpaikalla. Itse teen vain 6 h keikkoja kuten kaikki keikkalaiset. Vakituisillä taas on 7-8 h vuorot ja silti meillä on sana määrä hoidettavia potilaita. Minua tämä ei vielä haittaa. Se kuitenkin tuntuu pahalta että tuo työkaveri on erittäin pomottava ja kertoo mm. Tehneensä kotona vapaa-ajallaan listaa siitä mikä kaikki on kyseisellä osastolla pielessä. Hän sanoi listan olevan jo 2 A4-paperin pituinen. Tuntuu myös että kyseinen henkilö inhoaa erityisesti minua ja pelkään että hän yrittää savustaa minut ulos. Tämä on ensimmäinen kunnon työpaikkani tällä alalla ja olen tähän mennessä viihtynyt. Lisäksi tuo henkilö pyytää minua auttamaan joidenkin potilaiden kanssa ja silloin omien hoitaminen viivästyy.
Kommentit (122)
no miksi et ota eri asennetta työtehtäviesi hoitoon, niin loppuu ne valituksetkin!!
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalle jossa teen keikkoja on äskettäin tullut uusi työntekijä. Itse olen alle 30 v hoitoalan opiskelija ja tämä uusi on n. Yli 40 v lähihoitaja. No, nyt tässä parin päivän aikana on tuntunut siltä että tuo uusi arvostelee kaikkea mitä teen ja lisäksi hän moittii lähes kaiken olevan pielessä kts. Työpaikalla. Itse teen vain 6 h keikkoja kuten kaikki keikkalaiset. Vakituisillä taas on 7-8 h vuorot ja silti meillä on sana määrä hoidettavia potilaita. Minua tämä ei vielä haittaa. Se kuitenkin tuntuu pahalta että tuo työkaveri on erittäin pomottava ja kertoo mm. Tehneensä kotona vapaa-ajallaan listaa siitä mikä kaikki on kyseisellä osastolla pielessä. Hän sanoi listan olevan jo 2 A4-paperin pituinen. Tuntuu myös että kyseinen henkilö inhoaa erityisesti minua ja pelkään että hän yrittää savustaa minut ulos. Tämä on ensimmäinen kunnon työpaikkani tällä alalla ja olen tähän mennessä viihtynyt. Lisäksi tuo henkilö pyytää minua auttamaan joidenkin potilaiden kanssa ja silloin omien hoitaminen viivästyy.
Jos en voi jotain työpaikalla sietää niin nuoria työntekijöitä jotka käyttävät puhelinta työaikana päivittääkseen itseään somessa. Ja tätä tapahtuu vain nuorien kohdalla. Ei kaikkien nuorien työntekijöiden kohdalla tietenkään! Mahdatko itse sortua ihan samaan ja saat siksi vihat päällesi, ihan aiheesta.
Meillä somessa roikkuu yli 40-vuotiaatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pärjää tuilla vai? Opiskelijoilta ainakin on viety tukia ja opintotukea saa myös vain rajallisen määrän.
ApMitäs menit opiskelemaan. Tukitaso ilman opiskelua olisi riittänyt mainiosti, mutta olet vaan niin ahne, että enemmän pitää saada.
Luoja miten typerä kommentti. Miten ihmeessä tuet riittävät, jos vuokra maksaa 550e ja tukia saa opiskelija maksimissaan 537e? Kesällä opintotukikin tippuu pois!
valitettavasti ei mitenkään yllättävää käytöstä lähihoitajalta. Huonoa kohtelua suunnataan erityisesti sh-opiskelijoita kohtaan, kiukutellaan ja kiroillaan kuin kakarat konsanaan. Asiaton käytös kielii ammattitaidon puutteesta, katkeruudesta ja työhön kyllästymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en voi jotain työpaikalla sietää niin nuoria työntekijöitä jotka käyttävät puhelinta työaikana päivittääkseen itseään somessa. Ja tätä tapahtuu vain nuorien kohdalla. Ei kaikkien nuorien työntekijöiden kohdalla tietenkään! Mahdatko itse sortua ihan samaan ja saat siksi vihat päällesi, ihan aiheesta.
Työpaikallani (palvelutalo) henk.koht kännykkäänsä räpeltävät +30v lähihoitajat. Ei koskaan sairaanhoitajat tai opiskelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani (palvelutalo) henk.koht kännykkäänsä räpeltävät +30v lähihoitajat. Ei koskaan sairaanhoitajat tai opiskelijat.
Justiinsa olin työpaikalla jossa eräskin nuori röyhkeästi oli puhelin kädessä vaikka pomo paikalla. Kaikista parasta oli että kun lähti kotiin päivän päätyttyä oli yhden tunnin hommat jääneet tekemättä ja aikaa oli kahdeksan tuntia. Eräs vastavalmistunut sai tinat koska oli myös koko ajan puhelimella. Valitteli että työ on niin raskasta? OMG! Taputin kun kuulin tytsän saaneen kenkää :D Joo vanhemipakin olen nähnyt puhelimella työaikana mutta kukaan ei ole vetänyt vertoja näiden nuorten röyhkeydelle.
Anna sen puhua, toisesta korvasta jutut ulos. Teet oman työsi iloisena, keskity asiakkaisiin. Älä anna pompottaa itseäsi, pidät omat rajasi ja sanot ei jos jotain epäreilua ehdotetaan. Älä takerru siihen tyyppiin, ole kiireinen ja poistu paikalta, touhua muuta kun tulee "avautumaan". Tarvittaessa voi sanoa suoraan että puhu johdolle tai ei kiinnosta, olen töissä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pärjää tuilla vai? Opiskelijoilta ainakin on viety tukia ja opintotukea saa myös vain rajallisen määrän.
ApMitäs menit opiskelemaan. Tukitaso ilman opiskelua olisi riittänyt mainiosti, mutta olet vaan niin ahne, että enemmän pitää saada.
Luoja miten typerä kommentti. Miten ihmeessä tuet riittävät, jos vuokra maksaa 550e ja tukia saa opiskelija maksimissaan 537e? Kesällä opintotukikin tippuu pois!
Mistähän ne teidän tukitasonne revittäisiin, jos kukaan ei tekisi töitä? Perkele että korpeaa. Jo on aikakin potkia tässä maassa noita loisijoita perseelle.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen miesvaltaisella alalla :D
Samanlaista perseilyä esiintyy sielläkin. Huonoa johtamista, ei tarvita kuin 1-2 juoruä-mmää ja koko porukan tyoilmapiiri on myrkytetty.
Vierailija kirjoitti:
Siis minulla ei ole hirveän suuria mahdollisuuksia vaikuttaa kun teen vain noita keikkoja.
Ap
Eli sinä jostain syystä otat itsellesi paineita siitä, että työkaveri valittaa työpaikan hänen mielestään olevan huono? Sehän on vertaiselle valittamista, mikä on tehty vain valittamisen ilosta. Ei työkaveri ajattele, että sinun pitäisi asioille jotain tehdä, enkä ymmärrä miksi itse niin kuvittelet? Tuohan on perinteistä paskan puhumista, jonka voimin moni huonompi työpaikka pysyy pystyssä ja työntekijät järjissään.
Anna puheen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jos hän sinua kohtaan heittää jotain ilkeää niin vastaa siihen tiukasti. Muuten anna ihmisten juoruilla komeroissa ja keskenään niin paljon kuin haluavat, ei se sinuun liity millään tavalla.
Vihaan sellaisia marttyyri "kollegoja", jotka korostavat itseään latistaen muita! Yhdessä paikassa ei saanut pitää edes pientä evästaukoa, koska kollega kielsi sen vedoten kiireeseen. Söin salaa vessassa välttääkseni konfliktin.
Itse opiskelin ravintola-alalla ja luokallani minua pari vuotta vanhempi nainen.
Olimme usein työparina opettajan käskystä ja voi että sain tuntea itseni surkeaksi.
Koska hän oli kaksi kokonaista vuotta vanhempi, oli hän tietysti omasta mielestään kaikessa kokeneempi ja parempi.
Hän nakitti minulle kaikki hänelle epämieluisat hommat ja otti itse aina kunnian valmistuneesta työstä.
Minä hiljaisena, ujona introverttinä olin vaan aina hoo moilasena vieressä, kun hän otti kehuja vastaan ja meuhkasi tehneensä melkein kaiken taas itse, kun muut (eli minä) olemme niin hitaita
Kerran tuli repimään veistä kädestäni melkein väkisin, kun leikkasin hänen mielestään lihaa "väärin päin" ja kailotti kaikkien kuullen, että EI NOIN!!!
Ihan työturvallisuusriski jo tuollainen, enkä edelleenkään ymmärrä miten sitä lihaa voi väärin päin leikata, tai sitten vaan olen surkea kokki :D
Kyllä noita päällepäsmäreitä ja lannistajia riittää, valitettavasti.
Pidät vaan puolesi parhaasi mukaan ap!
Vierailija kirjoitti:
Hei, cmoon. Susta tulee terkkari.
Anna lähärin olla mikä tahtoo.
Eipä sillä ole väliä vaikka tulisi lääkäri, koska joka kerran kynnysmatoksi alistuu, on sitä aina asemasta riippumatta. Toiseksi ne kusipäät on kusipäitä, oli lähäri tai lekuri - ei siinä ammatilla ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelin ravintola-alalla ja luokallani minua pari vuotta vanhempi nainen.
Olimme usein työparina opettajan käskystä ja voi että sain tuntea itseni surkeaksi.
Koska hän oli kaksi kokonaista vuotta vanhempi, oli hän tietysti omasta mielestään kaikessa kokeneempi ja parempi.
Hän nakitti minulle kaikki hänelle epämieluisat hommat ja otti itse aina kunnian valmistuneesta työstä.
Minä hiljaisena, ujona introverttinä olin vaan aina hoo moilasena vieressä, kun hän otti kehuja vastaan ja meuhkasi tehneensä melkein kaiken taas itse, kun muut (eli minä) olemme niin hitaita
Kerran tuli repimään veistä kädestäni melkein väkisin, kun leikkasin hänen mielestään lihaa "väärin päin" ja kailotti kaikkien kuullen, että EI NOIN!!!
Ihan työturvallisuusriski jo tuollainen, enkä edelleenkään ymmärrä miten sitä lihaa voi väärin päin leikata, tai sitten vaan olen surkea kokki :DKyllä noita päällepäsmäreitä ja lannistajia riittää, valitettavasti.
Piditkö itse sitten puolesi? Nähtävästi kuitenkaan et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole kynnysmatto. Olemalla hiljaa ja hyväksymällä kaiken, joudut näiden sairaiden naisvaltaisten terveydenhoitoalojen hyväksikäyttämäksi orjaksi. Tällä alalla on niin sairaita työyhteisöjä, että niissä pärjäävät vain kovat ja määrätietoiset ihmiset. Valitettavasti. Lähihoitajat ovat pahimpia kiusaajia sekä mielistelijöitä. Ihmettelen, että miten alalle hakeutuu niin epäsosiaalisia ihmisiä, jotka eivät
sovellu hoitotyöhön. Esimiehet monissa paikoissa ovat täysin kädettömiä, he pelkäävät näitä vahvoja, tyranni alaisiaan ja ummistavat silmänsä epäkohdilta, vaikka ovat tietoisia asioista.Lähihoitajat ovat pahimpia. Lähäriksi nykyään tuntuu pääsevän kaikki halukkaat. Ne "testit" vai pääsykokeet ovat yhtä tyhjän kanssa, kun eivät seulo persoonallisuushäiriöisiä pois. Minusta ei ollut hoitajaksi, koska olen liian kiltti, herkkä ja empaattinen ja lopulta päädyin kynnysmatoksi. Väsyin niin fyysisesti kuin henkisesti.
Melkoisen kusipäistä demonisoida yksi ammattiryhmä noin vaan. Taidatkin olla itse aika hankala tapaus..
Eihän tässä jutussa ole mitään järkeä. Ap puhuu inhottavasta työkaverista. Paljastuu että työkaveri on ainoastaan tyytymätön osaston käytäntöihin ja haluaa esittää korjausehdotuksensa esimiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan työturvallisuusriski jo tuollainen, enkä edelleenkään ymmärrä miten sitä lihaa voi väärin päin leikata, tai sitten vaan olen surkea kokki :DKyllä noita päällepäsmäreitä ja lannistajia riittää, valitettavasti.
Lihassyiden kulkusuunta tulee ehdottomasti ottaa huomioon lihaa leikatessa. On aivan perusasioita jo tavalliselle kotona ruokaa laittavallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidät vaan puolesi parhaasi mukaan ap!Lihassyiden kulkusuunta tulee ehdottomasti ottaa huomioon lihaa leikatessa. On aivan perusasioita jo tavalliselle kotona ruokaa laittavallekin.
Opiskelin vasta noita asioita, eikä mikään silti oikeuta nolaamaan koko luokan edessä.
Minusta melko moukkamaista.
No eikös tuolla just äsken kirjoittanut joku mies, joka kehui kaverinsa vetäneen työkaveriaan turpaan ja kehuskeli itsekin uhkailleensa työkavereitaan väkivallalla. Että onneksi olkoon vaan, kun olet miesvaltaiselle alalle päässyt!