Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?
Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.
Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.
Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.
Kommentit (996)
"Sun hengenahdistus on psyykkistä."
Oli erittäin paha mykoplasman jälkitila, keuhkot puoliksi täynnä limaa. Avaavaa astmalääkettä 6 kk. Toki annoin tk:n johtavalle lääkärille kirjallista palautetta hoitajasta.
Menin aikoinaan parikymppisenä työhöntulotarkastukseen lääkärille kun olin saanut vakituisen viran vanhainkodista. Olin innoissani vakipaikasta. Lääkäri totesi, "että etkö nyt mitään muuta paikkaa keksinyt."
Ambulanssikuski sanoi kaverilleen, että sammuta pillit tuo kuolee.
Ihmisiä nekin ovat. Jokaisella on huonoja päiviä, mutta ei sitä tarvitsisi tietenkään asiakkaille kostaa, että on yön joutunut ottamaan kännikaahareilta verikokeita.
Mitä kaikkea hoitoalalla näkeekään.
Otahan vähän nappia, kyllä se siitä.
Fysioterapeutti kommentoi suht tylysti että minulla on "länkisääret" - kuten onkin, mutta silti pidin kommenttia hieman erikoisena.
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapeutti kommentoi suht tylysti että minulla on "länkisääret" - kuten onkin, mutta silti pidin kommenttia hieman erikoisena.
Häh? Länkisääret on ihan lääketieteellinen termi.
Iso osa on syöpäläisiä kirjoitti:
Mielestäni hyville ihmisille, jotka todella pyrkivät terveysongelmien välttämiseen, tulisi olla omat hyvin resursoidut sairaalat ja huonoja ihmisiä tulisi käyttää harjoituskappaleina opiskelijoiden pyörittämissä sairaaloissa.
Jos pari huonosti valittua sanaa tekee pahan olon ei ole alkuaankaan avun tarpeessa vaan joutaa kärsiä kipuineen.
Kuulostatpa itse toooodella hyvältä ihmiseltä...
Havainto: Hoitajissa on paljon mukavia ja oikeasti empaattisia ihmisiä. Lääkäreistä olisi paljonkin valitettavaa.
Psykiatri oli ilmeisesti aika neuvoton kun lääkkeet ja terapiat ei auttanut masennukseeni. Kehotti minua menemään kirkkoon ja etsimään Jumalaa.
”Oletko sinä kehitysvammainen??!!!”
Ja siis tietääkseni en ole. Eikä tuollasta kysytä
oli vammainen tai ei.
Vierailija kirjoitti:
oli vammainen tai ei.
Miksi alapeukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oli vammainen tai ei.Miksi alapeukut?
Koska kyllä voi kysyä. Kysymisen rajoittaminen on sananvapauden rajoittamista.
Suomalaiset eivät
Koskaan
Taivu sananvapauden rajoittamiseen.
Neuvolalääkäri oli suorittamassa sisätutkimusta (!) kun hän alkoi kysellä onko mieheni pahoinpidellyt minua. Vastasin hämmästyneenä, että ei kyllä ole ja ihmettelin, että miksi hän kysyy. Koska miehesi on arabialainen, kuului selitys. Oli vaikea uskoa, että kukaan ammatissa toimiva lääkäri saattoi olla noin tökerö, epäammattimainen ja ajattelematon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli mielenterveyden kanssa vaikeuksia. Kerroin kunnalliselle psykiatrille, että itsemurha pyörii mielessäni jatkuvasti. Psykiatrin vastaus: "Jos itsemurhaa ajattelet, niin mene kotiin ja tee itsemurha. Ei kuolema ole paha asia".
Joo...
Ei se vastaus minua harmittanut, ihmettelen vain miksi psykiatri noin sanoi. Ehkä psykiatri vain tahtoi minusta eroon. Tai ehkei hänen työnsä pätkääkään kiinnostanut häntä. Tai ehkä psykiatri ajatteli itsemurhaa vielä enemmän kuin minä.
Mutta sen opin, että kunnallisella puolella mielenterveyshoito on turhaa. Yksityiseen menisin jos olisin miljonääri. Mutta nyt sitten olen täysin vailla hoitoa.
Kelan kuntoutuspsykoterapia (tästä jää omavastuu, sosiaali voi maksaa joskus) tai sitten kelan lääkinnällinen kuntoutus. Näillä saa psykoterapiaa.
Voit myös soittaa kriisipuhelimene.
"Oletko sinä tai läheisesi vaikeassa elämäntilanteessa tai kokenut järkyttävän tapahtuman? Tuntuuko sinusta ettet jaksa enää? Onko sinulla itsemurha-ajatuksia? Kriisipuhelin tarjoaa kriisissä oleville keskusteluapua.
Kriisipuhelimen tavoitteena on helpottaa henkistä hätää keskustelun kautta sekä ehkäistä itsemurhia. Päivystäjä auttaa soittajaa pohtimaan keinoja oman tilanteensa helpottamiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi.
Valtakunnallinen kriisipuhelin
päivystää numerossa 010 195 202
arkisin klo 9.00–07.00
viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00"
https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-apua-e…
Nuorempana kävin lääkärillä sormissa olevan ihottuman takia (atopiaa). Naislääkäri katsoi sormiani pervo ilme naamalla: "niin, ne menee tollaseksi kun pitää ne jossain märkänä, hih hih...."
Toinen kerta: synnytyksessä. Kieltäydyin välilihan leikkauksesta ja kätilö tokaisi: älä sitten mua syytä jos se on löysä!
On täällä ennenkin huudettu, mutta tuollaista en ole koskaan ennen kuullut sanoi kätilö kun esikoistaan synnytin.
Toinen kätilö sanoi kun kipeänä odottelin, kun lääkäri oli päättänyt tehdä sektion kun synnytys oli pitkittynyt, lapsi iso ja kohdun muodon takia huonossa asennossa eikä omia supistuksia ollut, että no nytkö niitä supistuksia rupeaa löytymään.
Sektion jälkeen osastolla tärisen paljon verta menettäneenä, hb 89, että hyvähän se teillä leikatuilla kun ei itse tarvi työtä tehdä, palele nyt siinä vaan. Onneksi kierrolla ollut lääkäri määräsi heti lämpöpeiton. Kohdalleni on sattunut vaan työhönsä kyllästyneitä vmäisiä kätilöitä.
Olet hullu! Hyvää sisäsiittoista hoitoa suomesta!
Heh, tietäisittepä minkälaista juttua teistä veistetään, kun ette ole kuulemassa. Tämä on sellainen ala, että ilman mustaa huumoria ei jaksaisi viikkoa pidempään.
Todellakin olin nuori silloin 80-luvulla.
Äidilläni epäiltiin syöpää samanlaisten oireiden vuoksi. Ei ollut syöpä, oli laktoosi-intoleranssi. Nuori, vasta valmistunut lääkäri Naistenklinikalla otatti kaikkien muiden kokeiden jälkeen laktoosin rasituskokeen. Äidillä ei koskaan epäilty päävikaa.
Pyydän muutamilta kommentoijilta kovasti anteeksi, kun en teininä ollut lääkäreitä viisaampi!