Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?
Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.
Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.
Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.
Kommentit (996)
Hoitaja alkoi syyllistää siitä, että ulkomaalaisten miehien lurituksia ei pidä kuunnella, koska ne haluaa vain seksiä eivätkä välitä mun terveydestä.
Olisin halunnut sukupuolitautitesteihin ihan vain suomalaisesta poikaystävästä eroamisen jälkeen, mutta eipä tuo ottanut kuuleviin korviinsa. En myöskään päässyt testeihin.
Joo mulla samanlainen kommentti tuli lääkäriltä kuin aloittajalle. Minäkään en näyttäny masentuneelta kun oli siistit vaatteet. Siitä kommentista purskahdinkin vastaanotolla epätoivoiseen itkuun ja annoin tulla. Sitten lääkäri totesi että nyt vaikutatkin masentuneelta. Annan puoli vuotta sairauslomaa.
Oletus on monesti edelleen se että jos et näytä petolinnun perseeltä ja ryyppää kaksin käsin niin et voi olla masentunut. Tiedän erään kuuskymppisen huomattavan rikkaan miehen jonka elämä oli myös päällisin puolin kunnossa eikä kukaan, edes oma perhe tiennyt mitään ennen kuin mies löytyi metsästä hirttäytyneenä. Muistan hänet iloisena ja puheliaana, masennus ei todellakaan näkynyt päällepäin.
Olin myös masentunut ja yksi päivä epätoivo kävi niin syväksi että otin yliannostuksen mielialalääkkeitä jolloin jouduin ensiapuun. Siellä ylimielisen oloinen lääkäri tuli naureskelemaan, että "vedit sitten vähän nappeja".
Kyllä sun pitäisi tehdä jotain noille sun selluliiteille, sanoi mieslääkäri kun tutki luustoani osteoporoosin vuoksi.
Terveydenhoitaja sanoi kotikäynnillä kolmannesta lapsestamme:"Ai, te ootte tän ihan tarkoituksella tehneet."
Olin siis juuri kertonut, että käytössä oleva hoitopöytä oli säästetty vanhempien lastemme vauvaiän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun pitäisi tehdä jotain noille sun selluliiteille, sanoi mieslääkäri kun tutki luustoani osteoporoosin vuoksi.
aivan järkyttävää, ei se ole edes mikään terveydellinen asia niin mitä ihmettä...
"Olet tavallista kauniimpi", sanoi mieslääkäri.
Pitkäaikainen poikaystävä kärähti pettämisestä, annoin anteeksi ja jatkoimme. Kärysi uudestaan ja halusin sitten erota. Pettämiskumppaneita oli huhujen mukaan ollut useampia. Kävin sukupuolitautitesteissä ja kauhukseni sain kuulla että olen saanut klamydian "tuliaisena". Lääkäri sanoi, että satunnaissuhteissa tulisi aina käyttää kondomia. Olin hyvännäköinen nuori nainen, eli oletti että olen hankkinut sen ihan itse. Räjähdin vastaanotolla ja sanoin että mulla ei ole satunnaissuhteita ollut, tämä on ihan pitkäaikaiselta kumppanilta saatu. Lääkäri ei pyytänyt edes anteeksi, oli vaan nolo ja mumisi jotain "aahah.
Että minun kannattaisi lopettaa ehkäisy, kun ikääkin on jo kohta kolmekymmentä (olin 27-vuotias). Menin siis pillerireseptiä uusimaan.
Yksi lääkäri nauroi vähätellen, kun sanoin, että kortisonikuurin jälkeen atooppinen ihoni pahenee hetkessä kauheaksi. Ei uskonut, vaikka oli ihotautilääkäriksi opiskellut.
Työhöntulotarkastus.
Lääkäri kysyi lopuksi "onko omasta mielestä mitään vaivoja? Ton ulkonäön lisäksi siis, sillehän me ei voida mitään".
Haha, moni firman naistyöntekijä ei kuulemma suostu menemään ko. lääkärille :D
Ei naisella, jolla on noin kauniit alushousut, voi olla mitään vikaa alapäässä. Tämä äidilleni gynellä. Sanojana mies.
Itselle fysioterapiassa: Jos pikkurouva ei niin kovasti miettisi asioita, ei tota päätäkään niin särkisi. Multa löytyi tyrä niskasta, joka aiheutti säryn.
Psykiatrilla: tuskin sun kannattaa enää tänne tulla, kun sulla ei ole mitään todellista ongelmaa. Olin ahdistunut kun minulla, 3 pienen lapsen äidillä, epäiltiin aivokasvainta.
Tapahtui 2000-luvun puolivälissä. Varasin lääkäriajan, koska kielen alla oli tulehtunut, turvonnut, todella kipeä ja syömistä haittaava nystyrä, joka ei alkanut parantua omia aikojaan.
Kun pääsin vastaanottohuoneeseen, keski-ikäinen mieslääkäri kysyi, että mikä vaivaa. Ehdin vain sanoa, että kieli on kipeä niin lääkäri kävi huutamaan (siis oikeasti huutamaan), että tänne ei tulla siksi, että kieli on kipeä! Hämmennyin ja sanoin, että voisiko nyt kuitenkin katsoa kun kerran olen täällä. Tuohtuneena mies kurkkasi suuhuni, hiljeni ja totesi, että ajaa, kieli onkin tosiaan tulehtunut. Olin että niinpä, varasin lääkäriajan, koska mulla on kieli kipeä. Sain antibioottikuurin ja loppu vastaanotto sujui hyvin ystävällisissä tunnelmissa..
Varmaankin se, kun yritin selittää Venäläiselle psykiatrille aamuisin itselleni suomaa ahdistushetkeä ja tupakoinnin lopettamista, joka kääntyikin Omakannassa kahvista riippuvaisuudeksi, joka johtuu tupakoinnin lopettamisesta aiheutuvaan, kolmen kuukauden periodilla muuttuilevasta solutoiminnasta.
.
.
Kärsin vaikeasta ahdistuksesta, jota yritettiin hoitaa psykoosilääkityksellä (Levomepromatsiinia 200+ mg/vrk ja Mirtazapiiniä "piristykseen"), jonka lopetin omatoimisesti heti alkuunsa, samoin kuin hoitosuhteen.
Lääkäri valitti ylipainostani ja sano että pitäis pudottaa. Menin sinne flunssan takia hakemaan sairaslomaa. Ei kuulu mun ylipaino lääkärille paitsi jos sen takia sinne menen.
Psykon lausonnossa luki, siististi pukeutunut naishenkilö kun menin masennuksen takia. Eihän masennus
aina päälle päin näy. 3 putkkia määräs vaan tenpx unilääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin myös masentunut ja yksi päivä epätoivo kävi niin syväksi että otin yliannostuksen mielialalääkkeitä jolloin jouduin ensiapuun. Siellä ylimielisen oloinen lääkäri tuli naureskelemaan, että "vedit sitten vähän nappeja".
Ehkä siellä oli riittämiin potilaita ilman sinun epäonnistunutta itsemurhayritystäsikin. Ymmärrän lääkäriä täysin.
No teistä tulisi sitten varmasti mitä parhaat kaverukset, voisitte naureskella masentuneille ja paasata miten täyttä humpuukia koko masennus on.
Menin terveystarkastukseen ja kerroin, että minulla on puolivuotta jatkunut flunssa ja iho-ongelmia (selkä on täyttynyt finneistä yhtäkkiä vaikka olen yli 30 vuotta. Halusin oikeasti tietää mikä minua vaivasi niin terveydenhoitaja vaan ilmoitti, että vähennä alkoholinkulutusta niin oireet häviävät.
Oireet jatkuivat kunnes tajusin, että olohuoneen sohva jossa monesti nukuin oli homehtunut ja sohvan hävittämisen jälkeen kaikki oireeni hävisivät.
Terveydenhoitajalla ei ollut mitään halua auttaa minua vaan ainoa mielenkiinto kohdistui minun raitistamiseen. Tulee mieleen, että mikäli terveydenhoitaja olisi ollut Jehovantodistaja niin hän olisi kertonut rukoilun parantavan kaikki vaivani.
Vierailija kirjoitti:
Psykon lausonnossa luki, siististi pukeutunut naishenkilö kun menin masennuksen takia. Eihän masennus
aina päälle päin näy. 3 putkkia määräs vaan tenpx unilääkettä.
Se lukee lähes kaikkien mtt asiakkaiden papereissa että onko siististi vai huonosti pukeutunut. Jsokus sielä on myös maininta pukeutuuko joku oudosti tai esim säähän ja vuodenaikaan sopimattomasti. Pukeutuminen ja ulkonäkö ei aina kerro onko ongelmaa mutta monesti se on hyvä keino nopeaan arviointiin jos joku tulee pari kertaa siististi pukeutuneena ja sitten yhtäkkiä alkaa homssuuntua jne. Toki tämmöinen arviointi tuntuu pahalta asiakkaasta mutta se on yksi työkalu.
menin tutkituttamaan rintani kun tuntui kyhmy ja lääkäri sanoi että olet kyllä niin luuranko että ei näissä rinnoissa voi edes kasvainta olla, ja mulla on c-kupin rinnat vaikka olenkin laiha niin mua kiinnostaisi millä logiikalla ei vois olla kasvainta, kyhmy tutkittiin ja oli kysta.
kuka lääkäri sanoo noin, luuranko vielä sanavalintana