Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
541/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SH kirjoitti:

Heh, tietäisittepä minkälaista juttua teistä veistetään, kun ette ole kuulemassa. Tämä on sellainen ala, että ilman mustaa huumoria ei jaksaisi viikkoa pidempään.

Ai haukutte potilaita takahuoneessa? Sen mä kyllä uskon kun naisvaltainen ala.

Vierailija
542/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita Valviraan tyypistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa on syöpäläisiä kirjoitti:

Ärsyttää suunnattomasti kun ihmiset luulevat lääkäreiden pystyvän parantamaan vaivan kuin vaivan tuosta noin vain.

Etenkin kun iso osa ihmisistä ei tee juuri mitään omasta terveydestä huolehtimisen eteen. (tupakka, alkoholi, ravinto, hampaiden pesu, ajattelu, sosiaalisuus, arjen tapaturmien välttäminen). Viette resursseja niiltä jotka enemmän apua ansaitsisivat.

Mielestäni hyville ihmisille, jotka todella pyrkivät terveysongelmien välttämiseen, tulisi olla omat hyvin resursoidut sairaalat ja huonoja ihmisiä tulisi käyttää harjoituskappaleina opiskelijoiden pyörittämissä sairaaloissa.

Jos pari huonosti valittua sanaa tekee pahan olon ei ole alkuaankaan avun tarpeessa vaan joutaa kärsiä kipuineen. Lääkärit joutuvat ihan liikaa katsomaan ylimielistä hälläväliäporukkaa joten stressitasot ja v käyrät ovat huipussaan. Mielummin haluaisivat auttaa vain hyviä potilaita jotka itsekin tsemppaavat.

Oletko koskaan ajatellut, miksi nämä syöpäläiset ja pahikset käyttäytyvät niin kuin käyttäytyvät? Ja miksi esim. sinulla on mahdollisuus olla tällainen määrittelemäsi hyvis ja pitää itsestäsi huolta? Toivon vilpittömästi, että elämä vielä opettaa sinuakin ja ehkä joskus huomaat, miten rasistinen ajattelutapa sinulla on.

544/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SH kirjoitti:

Heh, tietäisittepä minkälaista juttua teistä veistetään, kun ette ole kuulemassa. Tämä on sellainen ala, että ilman mustaa huumoria ei jaksaisi viikkoa pidempään.

Tiedetään kyllä. Olen sattunut kuulemaan vahingossa, kun hoitajat veistelevät minusta juttuja potilashuoneen ulkopuolella. Luulivat varmaan etten kuullut mitään huoneen oven ollessa raollaan. Yhdetkin haukkuivat mua mukavuudenhaluseiksi teeskentelijäksi, kun en päässyt leikkauksen jälkeen sängystä ylös. Seuraavassa hetkessä tältä teeskentelijältä repesi vatsa-aortta ja tuli hoitajillekin kiire, kun joutuivat elvyttämään ja kärräämään pikaisesti leikkaussaliin. Sen jälkeen menikin päiviä teholla.

Vierailija
545/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri käski minun lopettaa tupakanpolton, koska selvästi näkyi suussa. Olin silloin 14v koskaan edes kokeillut. Ei uskonut, vaikka sanoin vastaan.

Hoitaja epäili minua huumeista, vaikka olin vain ahdistunut. Jouduin tekemään testin ja silti hän epäili vaikka ja mitä. Vältän tätä kyseistä hoitajaa, hän näkee huumeita kaikkialla. Samalla hän saarnasi että tupakka on paha asia se on lopetettava. Poltan erittäin satunnaisesti.

Näen tämän hoitajan useasti lenkillä ja röökiä vetelee hölkän tahtiin. Sama hoitaja oli myös tivannut kaveriltani että kumminkin polttelet joka päivä pilveä vaikka oli ollut kuivilla ties kuinka kauan. Tämä oli loukannut häntä syvästi, sillä oli tehnyt paljon hommia raittiuden eteen.

Miten tälläisiä asenteita pääsee terveydenhuoltoon ? Ja milloin se menee jo kiusaamiseksi?

Vierailija
546/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SH kirjoitti:

Eikä edes pelkästään työpaikoilla vaan myös vapaa-aikoina muille ihmisille, ysyäväporukassa illanistujaisissa ja jopa ruokapöydässä, kuvottavaa! Sellaiset hoitajien jutut ei voisi vähempää kiinnostaa, ja sellaisten hoitdujen illalliskutsut on vuosikausia ohitettu.

Vierailija
547/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaiva selviää ruumiinavauksessa". Eipä tuhon juuri lisättävää.

Vierailija
548/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä asiattomin, mutta jäänyt mieleen teksti epikriisissä: "Ärtynyt mustiin pukeutunut nuori nainen". Minulla, aina värikkäästi pukeutuvalla oli elämäni ensimmäinen ja lähes viimeinenkin musta vaate (ulkoilutakki) silloin mukanani! Sen paremmin se kuin ärtyneisyys (??) eivät liittyneet käynnin aiheeseen.

Toinen muisto liittyy siihen, kun nuorena jouduin käymään usein korvahuuhtelussa. Olin n. 13-vuotias, kun toimenpidettä suorittava hoitaja päivitteli vuolaasti, ettei ole koskaan nähnyt niin karvaisia korvakäytäviä! Nyt huvittaa, mutta nuorelle neidolle tuo oli aika kurjaa :D

Vierailija
549/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beckin masennustestillä yleensä aloitetaan kartoittamaan onko masennusta vai ei. Ei se pelkkä habitus mitään sano. Paska lääkäri se oli.

Vierailija
550/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, 86-vuotias silloin, oli mennyt lääkärille. Äidin kerrottua ikänsä lääkäri oli tokaissut: -No kauanpa olet elänyt! Sitten äiti oli valittanut rintojensa alla olevaa sitkeää ihottumaa, siihen lääkäri oli kommentoinut: -Ei ole ihme, kun on noin isot tissit! Siellä hautuu kaikki!

Tottahan nämä kaikki olivat, ja äiti kertoi näitä nauraen, että olipas erikoinen lääkäri. Piristi vain päivää.

Vierailija
551/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen lääkäri totesi tutkimatta ”Sulla on vaan ihan normaaleja raskauskipuja.” Makaan sairaalassa kolmatta päivää kovien kipujen takia, edes panacod/tramal ei auta. Epäilys endosta on ollut jo pitkään mutta ei suostuta tähystämään, toisessa munasarjassa kysta ja kohdussa alkuraskauden lisäksi myooma. Piti päästä tänään kotiin mutta en pääse kun en pysty kipujen takia liikkumaan. Ensi viikolle varattu aika toiselle osastolle keskeytyslähetettä varten, toissapäiväinen lääkäri totesi että kivut ei poistu ennen kuin kohtu on tyhjennetty joten täällä sitten pötkötellään sen sijaan että antaisivat tyhjennyksen nyt...

Vierailija
552/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia takaperin 1v poikani, joka oli juuri oppinut seisomaan, kiskaisi pöydältä kiehuvaa vettä mukista jalalleen. Pidin varmaan tunnin viilieähkössä vedessä mutta kipu ei hellittänyt ja mietin täytyykö lähteä lääkäriin. Kaikissa varpaissa oli iso, varpaankokoinen vesikello, ja ne oli ihan järkyn näköiset, joten pelästyin kyllä niitä vähän.. Kello oli 22 illalla ja lauantai. Eli ei edes terveysasema auki seur. Päivänä. Noh soitin sitten päivystykseen kysyäkseni tarvitseeko sinne tulla. Ja siis soitin, koska minua oli ohjeistettu että etenkin pienten lasten kanssa kannattaa herkästi kysyä jos jotain sattuu eikä ole varma mitä tehdä. No soitin, selitin ja kysyin, että tarvitseeko tässä tulla käymään. Noh, hoitaja sanoi, että pieni hetki.. laskee puhelimen kauemmaksi ja huutaa työkaverille "TAAAS TYHMÄ KYSYMYS".. nostaa luurin takaisin ja sanoo että ei tarvitse tulla jos ei sen pahemmin palanut.

Vierailija
553/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SH kirjoitti:

Tuo on kyllä ihan yleisessä tiedossa ja näkyy ja kuuluu potilaille lähes joka kerta. Kyllä teille hoitajillekin (ja lääkäreille) nauretaan kylillä ihan samalla tavalla, potilaat kertoo ja nauraa myös kollegoillenne, ihmetellään miten kukakin on työpaikkansa saanut, sillä koulu ainakin on jäänyt kesken ammattitaidottomuudesta päätellen. Yleisestihän sekin on tiedossa että esimerkiksi lähihoitajakouluun menee kaikki ne tytöt joita ei koulu kiinnosta ja joille se peruskoulukin tuottaa ihan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Meidän terveyskeskuksestakin kerrotaan että siellä on ollut yksi valelääkäri johon räkänaurulla vastataan "ai, yksikö vain?" :D Ilman mustaa huumoria ei kukaan jaksaisi teidän "hoidettavina" käydä vuosikausia ja kerta toisensa jälkeen saman asian vuoksi saamatta oikein mitään apua. Ja sitten itkette kun on "turhia käyntejä" ja ruuhkaa, hoitaisitte kerralla kunnolla niin pääsisitte vastenmielisistä potilaista eroon. Lääkärit ja hoitajathan niitä turhia käyntejä teettää.

Vierailija
554/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssikuski sanoi kaverilleen, että sammuta pillit tuo kuolee.

Silloin päätin, että en kuole ja jäin henkiin pitkän sairaalahoidon jälkeen. Syynä oli rattijuoppo, joka ajoi mun päälle.

Vierailija
555/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja sanoi syömishäiriön takia osastolla ollessani : "Ottaisit mallia Minnasta (nimi muutettu, sairasti myös anoreksiaa), katso nyt kun hän syö niin hienosti! Yrittäisit nyt vähän!"

Kyseessä oli potilas, joka ei ikinä saanut syötyä yhtään mitään ja tuolla yhdellä aterialla olisko näkkärin syönyt.

Suutuin niin että lähin omaan huoneeseeni rauhottuun, niin epäreilu tilanne oli.

Vierailija
556/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä asiatonta kohtelua tai kommentointia saanut, mutta muistan kyllä joskus yläaste-ikäisenä kun näin lääkärin kirjoittaneen epikriisiini, että "asiallinen 14-vuotias tyttö" tms ja olin ihan järkyttynyt, koska silloin koulussa sanottiin vaan kaikkia nörttejä ja hikipinkoja asiallisiksi :D

Vierailija
557/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja tuumasi keskenmenon jälkeen, että olisit tyytyväinen, kaikki ei edes tule kertaakaan raskaaksi...eipä paljon siinä lohduttanut.

Vierailija
558/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syömishäiriön takia psykiatrisella osastolla ja lääkäri sanoi kyllästyneen sävyyn " Jos vaan lopettaisit tuon temppuilun ".  Painoin 48 kg tuossa vaiheessa, olin valkoinen kuin lakana,  palelin niin että minulla oli pitkähihainen paita ja vielä huopa ympärillä,  toukokuussa . Silti lääkärin mielestä olin huomionkipeä teinityttö!

Suomessa ei osata hoitaa syömishäiriöitä :( Levitellään vain käsiä. Minä selvisin, kaikki eivät.

Vierailija
559/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin lääkäriin kurkkukivun takia. Lääkäri katsoi kurkkuun ja sanoi että kirjoitan nyt sitten samalla e-pilleri reseptin tarvitset sitä kuitenkin kohta. Olin 12-vuotias.

Tämä. Mut ohjattiin nuortenneuvolaan masennuksen takia, kun olin 16v. Hoitaja ei puhunut muusta, kuin ehkäisypillereistä. Yritin sopertaa, että olen neitsyt ja muutenkin vastaanotolla masennuksen takia. Ei kun kyllä sulle nyt pillerit laitetaan! Eka kerta oli sit 19-vuotiaana ja apua masennukseenkin sain vasta tuolloin..

Vierailija
560/996 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terveyskeskuksessa poistattamassa pari luomea selästä. Olivat ulkonevia ja sellaisessa paikassa, että rintsikat ja alushousut hankasivat niitä. Hoitaja sanoi, että tällaisten takia ei tarvitsisi lääkäriä häiritä! Lääkärin mielestä leikkaus oli ihan aiheellinen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän