Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?
Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.
Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.
Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.
Kommentit (996)
Soitin aikaa gynelle ihan perus tutkimuksiin (en ollut käynyt muutamaan vuoteen eikä multa oltu otettu esim papaa koskaan). Hoitaja puhelimessa kysyi syönkö pillereitä eikä meinannut antaa aikaa koska en niitä syö (käytämme kondomia). Kysyi enkö harkitsisi reseptiä ja minä siihen vastasin, että en. Oli sitä mieltä edelleen ettei anna aikaa ja maanitteli minua ottamaan pillerit. Lopulta sain kuitenkin ajan kun tiukasti vastustin pilleriasiaa ja vaadin aikaa. Ihmettelen vaan onko tuollainen kiristäminen normaali käytäntö vai mitä h*lvettiä :D!?
Vierailija kirjoitti:
Eilinen lääkäri totesi tutkimatta ”Sulla on vaan ihan normaaleja raskauskipuja.” Makaan sairaalassa kolmatta päivää kovien kipujen takia, edes panacod/tramal ei auta. Epäilys endosta on ollut jo pitkään mutta ei suostuta tähystämään, toisessa munasarjassa kysta ja kohdussa alkuraskauden lisäksi myooma. Piti päästä tänään kotiin mutta en pääse kun en pysty kipujen takia liikkumaan. Ensi viikolle varattu aika toiselle osastolle keskeytyslähetettä varten, toissapäiväinen lääkäri totesi että kivut ei poistu ennen kuin kohtu on tyhjennetty joten täällä sitten pötkötellään sen sijaan että antaisivat tyhjennyksen nyt...
Oikeastiko joku käyttää tuollaisia myrkkyjä raskauden aikana....
18-vuotiaana menin lääkäriin kurkkuvaivojen ja veren sylkemisen/oksentamisen takia. Vähän keski-iän ylittänyt pikkukylän lääkäri totesi että ei se mitään vakavaa voi olla kun olen elossa vielä. Lääkäri määräsi minut sukupuolitautitesteihin vaikka itse sanoin useasti ettei niihin ole tarvetta.Tulokset oli tietenkin puhtaat, ja kurkkukivun syy jäi selvittämättä.
Samassa paikassa kävin vuotta myöhemmin saatuani todella pahan noro-viruksen tms. niin lähettivät kotiin jonkin lääkkeen kanssa TAAS sukupuolitautitestien kautta vaikka edelleen tilanne oli sama eikä niihin ollut tarvetta ja tämän sanoin taas. Seuraavat kaksi vuorokautta olin toisella paikkakunnalla sairaalassa eristyksessä ja tiputuksessa. Oli ollut väärä lääke.
En sitten tiedä mikä tuon kyseisen paikkakunnan lääkärien logiikka oli noiden sukupuolitautitestien kanssa, että pistääkö ne kaikki nuoret tytöt väkisin testeihin.
Vierailija kirjoitti:
Synnytin kolmannen lapseni ja samalla kolmannen tyttäreni. Syntyksessä mukana ollut vanhempi mieslääkäri totesi, että voi voi kun taas tuli tyttö. Hänellä olisi kyllä takuuvarma konsti millä poikia tehdään. Itse olin maailman onnellisin kun sain terveen lapsen (keskimmäisen kanssa oli vaikea synnytys ja lapsella paljon ongelmia) eikä sukupuolella voinut olla vähempää merkitystä. Lähinnä ällistelinkin lääkärin kommenttia enkä edes älynnyt vastata mitään nasevaa.
Toinen kokemus työterveyslääkäristä, jolle menin näyttämään jalkapohjassani olevaa syylää. Olin kokeillut kaikki itsehoitolääkkeet ja telkkarin kanssa myös muutamaan kertaan, kunnes terkkari ohjasi lääkärille. Lääkäri vilkaisi jalkaani ja totesi että kyllä ne lähtee itsekseen. No, kun perhanan syylä oli ollut jo vuosia eikä mikään tehoa. Sen jälkeen hän alkoi totesi, että olen varmaan uusperheen äiti kun ei aikuisilla yleensä ole syyliä. Jos perheeseen tulee uusia lapsia, joilla on syyliä, niin silloin kuulemma ne tarttuu helposti vanhempaan. Olin ollut 20-vuotta naimisissa saman miehen kanssa ja todennäköisesti olin kyllä saanut aikoinaan tartunnan tuolta kolmannelta tyttäreltäni kun hänellä niitä päiväkotiaikaan oli. En sitten saanut apua syylääni ja se sama syylä on edelleen jalassani.
Oletko jo kokeillut teepuuöljyä syylän hoitoon? Tai sisäisesti otettuna parin viikon kuuri osterivinokaskapseleita. Yleensä jompi kumpi tepsii.
Juuri äsken ksks päivystyksessä nainen tuli sisälle ja meni suoraan siihen "asiakaspalvelijan" luukulle sanomaan, että hänellä autossa hyvin kipeä potilas, joka ei pysty itse liikkumaan eli ei pääse sairaalaan sisälle. Tärkeimpänä tää hoitsu piti, että kuinka hän sinne autoon on päässyt kun kerran on niin kipeä ettei liiku! Vaivautu sit lopuksi pyörätuolin hakemaan huokaillen syvään. Toivottavasti pääsi hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Soitin aikaa gynelle ihan perus tutkimuksiin (en ollut käynyt muutamaan vuoteen eikä multa oltu otettu esim papaa koskaan). Hoitaja puhelimessa kysyi syönkö pillereitä eikä meinannut antaa aikaa koska en niitä syö (käytämme kondomia). Kysyi enkö harkitsisi reseptiä ja minä siihen vastasin, että en. Oli sitä mieltä edelleen ettei anna aikaa ja maanitteli minua ottamaan pillerit. Lopulta sain kuitenkin ajan kun tiukasti vastustin pilleriasiaa ja vaadin aikaa. Ihmettelen vaan onko tuollainen kiristäminen normaali käytäntö vai mitä h*lvettiä :D!?
Ehkä halusi varmistaa ettet tule seuraavaksi hakemaan aborttia ei-toivottuun raskauteen.
Vierailija kirjoitti:
18-vuotiaana menin lääkäriin kurkkuvaivojen ja veren sylkemisen/oksentamisen takia. Vähän keski-iän ylittänyt pikkukylän lääkäri totesi että ei se mitään vakavaa voi olla kun olen elossa vielä. Lääkäri määräsi minut sukupuolitautitesteihin vaikka itse sanoin useasti ettei niihin ole tarvetta.Tulokset oli tietenkin puhtaat, ja kurkkukivun syy jäi selvittämättä.
Samassa paikassa kävin vuotta myöhemmin saatuani todella pahan noro-viruksen tms. niin lähettivät kotiin jonkin lääkkeen kanssa TAAS sukupuolitautitestien kautta vaikka edelleen tilanne oli sama eikä niihin ollut tarvetta ja tämän sanoin taas. Seuraavat kaksi vuorokautta olin toisella paikkakunnalla sairaalassa eristyksessä ja tiputuksessa. Oli ollut väärä lääke.
Ai hitsi tää jo vähän naurattaa, anteeks! Jollain on pakkomielle sukupuolitauteihin!
En sitten tiedä mikä tuon kyseisen paikkakunnan lääkärien logiikka oli noiden sukupuolitautitestien kanssa, että pistääkö ne kaikki nuoret tytöt väkisin testeihin.
Vierailija kirjoitti:
Soitit varmaan ehkäisyneuvolaan. Siellä hoidetaan ehkäisyasioita, ei gynen perustarkastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kävin muutama päivä sitten toista kertaa mielenterveyshoitajalla masennuksen takia. Hoitaja on mies. Hän ehdotti minulle lääkitystä ja kertoi lääkkeen sivuvaikutuksista. Viimeiseksi hän sanoi, että harmittavin asia on varmaan se, että seksuaalinen halukkuus voi vähentyä. Mutisin itsekseni, että ei harmita. Mies kysyi, että olenko siis neitsyt. Totesin olevani. Hoitaja kysyi onko minulla uskonnollinen vakaumus. Ihmettelin kysymystä ja sanoin ei, olen ihan tavallinen luterilainen. Seuraavaksi hoitaja kysyi ivalliseen sävyyn miksi sitten olen vielä neitsyt, vaikka olen jo 27-vuotias! Olisi pitänyt vastata, että ei kuulu sinulle, mutta hämmennyin törkeästä kysymyksestä niin, että mutisin vain etten seurustele, kun ei ole käynyt flaksi. Hoitaja sanoi, että ai sinulla on tällainen päätös. Sanoin jo ärtyneenpänä, että ei ole, en vain käy baareissa tai muutenkaan etsi ketään. Hoitaja jatkoi inttämistä, että kyllähän miehiä muuallakin tapaa. Ihan kuin minun pitäisi ikäni takia hypätä sänkyyn kenen hyvänsä kanssa! Toistin, ettei nyt vain ole ketään. Hoitaja kehtasi vielä kysyä olenko masentunut, koska en ole saanut seksiä ikinä! Vastani vihaisena kieltävästi. Tein valituksen epäasiallisesta käytöksestä.
Olen tuon viestin kirjoittaja. Mitään vastausta en ole valitukseen saanut, vaikka sellainen luvattiin viiden päivän sisällä. Kun kävin muutama päivä sitten lääkärillä, niin sanoin kuitenkin etten halua mennä enää tuolle hoitajalle. Sain vaihdettua toiselle, joka on nainen. Toivottavasti hänen kanssaan sujuu. Jos joku vielä kysyy minulla miksi olen vielä neitsyt, vastaan etten harrasta yhden illan juttuja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytin kolmannen lapseni ja samalla kolmannen tyttäreni. Syntyksessä mukana ollut vanhempi mieslääkäri totesi, että voi voi kun taas tuli tyttö. Hänellä olisi kyllä takuuvarma konsti millä poikia tehdään. Itse olin maailman onnellisin kun sain terveen lapsen (keskimmäisen kanssa oli vaikea synnytys ja lapsella paljon ongelmia) eikä sukupuolella voinut olla vähempää merkitystä. Lähinnä ällistelinkin lääkärin kommenttia enkä edes älynnyt vastata mitään nasevaa.
Toinen kokemus työterveyslääkäristä, jolle menin näyttämään jalkapohjassani olevaa syylää. Olin kokeillut kaikki itsehoitolääkkeet ja telkkarin kanssa myös muutamaan kertaan, kunnes terkkari ohjasi lääkärille. Lääkäri vilkaisi jalkaani ja totesi että kyllä ne lähtee itsekseen. No, kun perhanan syylä oli ollut jo vuosia eikä mikään tehoa. Sen jälkeen hän alkoi totesi, että olen varmaan uusperheen äiti kun ei aikuisilla yleensä ole syyliä. Jos perheeseen tulee uusia lapsia, joilla on syyliä, niin silloin kuulemma ne tarttuu helposti vanhempaan. Olin ollut 20-vuotta naimisissa saman miehen kanssa ja todennäköisesti olin kyllä saanut aikoinaan tartunnan tuolta kolmannelta tyttäreltäni kun hänellä niitä päiväkotiaikaan oli. En sitten saanut apua syylääni ja se sama syylä on edelleen jalassani.
Oletko jo kokeillut teepuuöljyä syylän hoitoon? Tai sisäisesti otettuna parin viikon kuuri osterivinokaskapseleita. Yleensä jompi kumpi tepsii.
Kumpikin huuhaata. Kokeillut kaksi kertaa molempia ja ainoa mikä syliin tehosi oli apteekista saatava tökötti.
käynnintärkeinsyy?? kirjoitti:
Minulla piti lämpöä flunssan jälkeen että aamulla olin lähes alilämpöinen ja sitten iltaa kohden meni kuumeen puolelle ja vointi ei ollut hyvä. Sain päivystysajan ja siellä otettiin tulehdusarvot jne. Kerroin lääkärille flunssastani ja tuosta lämpöilystä ja heitin vain 'läpällä' että lämpö vaihtelee tyyliin 35-38 asteeseen. Eli alilämpöisyyshän voi mittarin mukaan johtua ettei ole ollut kunnolla kohdallaan tai on liikahtanut kun mittaa lämpöä ja mittari liikkuu siinä samalla kun vanhalla mittarityypillä mittaa, mutta toki tuon itsekin tiedän. Mutta lämpö vaihteli todella suurella vaihteluvälillä aamusta kontra ilta. Kun luin tuota käyntiäni kanta-palvelusta niin koko käynnin pointtina oli se että väitin kuulemma minulla olleen 35,2 astetta lämpöä. Eli siihen oli tartuttu vaan ei siihen että lämpö vaihteli paljon ja sitä kuumetta piti iltaisin vaan tuo oli olennaista mitä olin läpällä heittänyt alilämmöstä. Mulla on mt-diagnoosi ja tuli tunne että musta haluttiin antaa vaan entistä 'hullumpi' kuva sinne kanta-palveluun eikä keskitytty siihen että miksi kuumetta piti iltaisin?!! Siihen lääkäri vaan totesi että 'ei sitä lämpöä kannata mittailla'. Niin siksi minä sitä mittasin kun olo oli heikko ja iltaisin oli kuumeinen olo....
Sellaista asiaa ei ole kun alilämpö ja on normaalia että kehon lämpötila nousee iltaa kohden.
Vierailija kirjoitti:
käynnintärkeinsyy?? kirjoitti:
Minulla piti lämpöä flunssan jälkeen että aamulla olin lähes alilämpöinen ja sitten iltaa kohden meni kuumeen puolelle ja vointi ei ollut hyvä. Sain päivystysajan ja siellä otettiin tulehdusarvot jne. Kerroin lääkärille flunssastani ja tuosta lämpöilystä ja heitin vain 'läpällä' että lämpö vaihtelee tyyliin 35-38 asteeseen. Eli alilämpöisyyshän voi mittarin mukaan johtua ettei ole ollut kunnolla kohdallaan tai on liikahtanut kun mittaa lämpöä ja mittari liikkuu siinä samalla kun vanhalla mittarityypillä mittaa, mutta toki tuon itsekin tiedän. Mutta lämpö vaihteli todella suurella vaihteluvälillä aamusta kontra ilta. Kun luin tuota käyntiäni kanta-palvelusta niin koko käynnin pointtina oli se että väitin kuulemma minulla olleen 35,2 astetta lämpöä. Eli siihen oli tartuttu vaan ei siihen että lämpö vaihteli paljon ja sitä kuumetta piti iltaisin vaan tuo oli olennaista mitä olin läpällä heittänyt alilämmöstä. Mulla on mt-diagnoosi ja tuli tunne että musta haluttiin antaa vaan entistä 'hullumpi' kuva sinne kanta-palveluun eikä keskitytty siihen että miksi kuumetta piti iltaisin?!! Siihen lääkäri vaan totesi että 'ei sitä lämpöä kannata mittailla'. Niin siksi minä sitä mittasin kun olo oli heikko ja iltaisin oli kuumeinen olo....
Sellaista asiaa ei ole kun alilämpö ja on normaalia että kehon lämpötila nousee iltaa kohden.
Ymmärsin kyllä tuon alkuperäisen kommentin niin, että potilas valitteli pitkään flunssan jälkeen jatkunutta kuumeilua iltaisin (38 astetta ei ole mikään normaali lämmönnousu iltaa kohti, eikä edes ihan lievää lämpöilyä) mutta lääkäri kirjasi ylös vain jotain "alilämmöstä".
Vierailija kirjoitti:
Kun parikymppisenä kävin gynekologisessa tarkastuksessa pillerien uusimisen yhteydessä, niin naisgynis kehui vuolaasti vaginaani. Miten näyttää niin hyvältä ja sisätutkimusta 2 sormella tunnustellen sanoi että se myös tuntuu todella hyvältä. Tuli vähän ilkeä olo. En tiedä yrittikö vaan lievittää jännitystäni.
Oli varmaan vaan kateellinen, kun sinulla oli nätti parikymppisen pimppi ja hänellä vanhempana naisena oli ehtinyt paikat jo hieman rupsahtaa.:)
Vierailija kirjoitti:
"Onpas sulla isot kivekset, ihan kuin härällä."
Olin 14v.
Ei kai tuollaista aikuiselle sanottaisi vaan epävarmalle pojalle, itsetunnon kohottamiseksi.
"Onpas sulla isot kivekset, ihan kuin härällä."
Olin 14v.