Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (1025)

Vierailija
1021/1025 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikset vaan myönnä että tupakoit?" Tiuski lääkäri kun menin valittamaan sitkeää yskää.

Syy löytyi lopulta kun makuuhuoneen kaapit uusittiin,vanhojen takaa paljastui vesivahinko seinässä ja homekasvustoa,

Vierailija
1022/1025 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kirjoitti lausuntooni:

"p.s. peskää jalkanne"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1025 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö tiuskaisi, että hän vasta väsynyt onkin, kun hänen lapsensa on korvatulehduksessa! Tämä tapahtui, kun olin synnyttämässä ja valvonut edellisen yön, ja kehtasin väittää olevani väsynyt. Eipä ollut mun väsymys yhtään mitään verrattuna kätilön väsymykseen.

Vierailija
1024/1025 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin pahassa keuhkokuumeessa Lahden keskussairaalassa antibioottitipassa ja hoitaja yritti koko ajan tyrkyttää minulle homeopatiaa ja luontaishoitoja. Olisin tehnyt hänestä valituksen, mutta en siinä 40 asteen kuumeessa muistanut kysyä nimeään.

Vierailija
1025/1025 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa joistakin kommenteista, että potilaat / asiakkaat eivät ole ymmärtäneet lääkärin huumoria ollenkaan.    Olette totisisia torvensoittajia.

Lääkäri voi yrittää keventää tilannetta huumorilla, etenkin jos näkee, että potilas jännittää tai pelkää.

Hyvä esimerkki on tuo nron 924 kommentti: Sinuahan pojat juoksee discossa piiloon.

Tuohan on ilmiselvää leikkisyyttä, huumoria, vitsi.

Vaikka toisaalta kyllä käsitän, että yläkoulussa oleva nuori on herkimmällään ulkonäkönsä kanssa, ja otti siksi tuon loukkauksena ehkä jopa pilkkana.

Itse kävin pitkään terveyskeskuksessa erään lääkärin luona, joka tosinaan vitsaili ja ns. heitti huulta.

Se kyllä rauhoitti ja rentoutti tilannetta, paljonkin.   Ikävä kyllä hän lähti sitten suuremmille markkinoille töihin.  Niinkuin terveyskeskuslääkärit yleensä usein lähtevät.

Luulisi lääkärin ymmärtävän että jos tuo vitsailun mukan keskusteluun niin on vaara että saa vitsailua takaisin päin. Joka kommentissa 946 on kääntynyt kirjaukseksi uhkaavasta käytöksestä, koska lääkäri ei ymmärtänyt sen olevan huumoria. 

Manipulointia ei potilas voi estää. Mutta olemalla puhtaan asiallinen ilman huumoria tai mitään ylimääräistä voi yrittää estää epätarkoituksenmukaista kirjausta.