Kova köyhien viha meneillään Suomessa
Ilmiönä mielenkiintoinen ja vastenmielinen, mutta kertoo suomalaisten heikosta sivistystasosta, sillä sivistymättömyydestä kertoo, kun ihmiset pelkäävät omien materialististen unelmiensa vaarantuvan, mikäli erilaisia tukia maksetaan ja verot ovat aavistuksen korkeammat. Sivistysvaltio katsotaan sen mukaan, kuinka se kohtelee heikoimpiaan, vanhan määritelmän mukaan. Sivistysvaltiossa ihmiset eivät sen sijaan välittävät eniten kaikkien hyvinvoinnista, ei vaan omastaan. Empatia = sivistys.
Minusta se on mielenkiintoinen ilmiö siksi, että näkee, mihin se lopuksi voi johtaa. Tuleeko jokin totaalinen ylilyönti esim. valtion toimesta ja aivan kaikki tuet lopetetaan kokonaan vastoin Suomen sitoumuksia asiassa eri kansainvälisiin sopimuksiin. Ajaudutaan vauhtisokeuteen: hallitus arvioi virheellisesti IS:n uutiskommenttien perusteella, että sillä on nyt kansan valtaosan tuki jollekin ääri- toimelleen. Sitten se antaa palaa. Sillä kaikella tällä kiihottamisella työttömiäkin vastaan haetaan hyväksyntää jollekin. Mille? Jollekin äärimmäisen rankalle toimelle eurooppalaisittainko?
Se on myös mielenkiintoista nähdä, että jos Suomi alkaa rikkomaan pahasti ihmisoikeuksia, puuttuvatko siihen mitenkään eduskunnan oikeusvalvojat. Samalla paljastuu, ovatko nuo valvojat pelkkiä kulisseja.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan järjestelmää, en ihmisiä. Mä olen nähnyt, miten tietyille ihmisille työttömyys ja tuilla eläminen on normi. Mun kaveri jäi työttömäksi peruskoulun jälkeen ja aika pian siinä alkoi pyörimään muita työttömiä nuoria samassa porukassa. Näin itse, miten työttömyys oli heille elämäntapa. Ei se ollut onnettomuus, elämäntilanne, josta aktiivisesti pyritään pois. Heille suurin tehtävä oli kirjoittaa työtön jokaisen päivän kohdalle kelan lomakkeeseen. Siten tunnen sukuni kautta pienessä maalaiskylässä asuvia ihmisiä, jotka ovat työttömiä vain siitä syystä, että he eivät halua lähteä synnyinkunnastaan. Eihän siinä parin sadan kunnassa ole heille töitä, mutta muualla kyllä olisi. Mutta kun ei haluta, on niin mukavaa, kun on kaverit ja tuttu ympäristö lähellä. Ei tarvitse myöskään matkustaa työn vuoksi. Sitten tunnen korkeasti koulutettuja, jotka ovat liian ylpeitä ottamaan vastaan mitään heille liian tavallista työtä, kuten puhelinmyyjän tai kassan tai päiväkoti ja vanhustyötä. Tässä on kolme erilaista työttömyyden syytä. Kaikki ne on mielestäni turhia ja järjestelmän tuotteita. Jokainen niistä on ihmisten itse valitsemaa, jonka yhteiskunta mahdolistaa. Miksi me ylläpidämme järjestelmää, jossa tämä on mahdollista? Miksi?
Nyt sulta unohtui 4. kategoria. Se jyllää Kemijärvellä, Voikkaalla ja Salossa Seppo Eelopin jäljiltä. Siinä pistettiin kylmäksi kokonaisia yhteisöjä. Ja kyllä, tietyn järjestelmän toimesta.
Kyllä Voikkaalla ne lakkoilevat idiootit sulkivat tehtaan, sitä saa mitä tilaa
Voi pyhä yksinkertaisuus!!!
Luuletko sä tosiaan että lakkoilu ajoi puunjalostusteollisuuden Suomesta?!
Uskot, että kaikki ne tehtaat olisivat vielä toiminnassa, jos ahneet duunarit olisivat antaneet periksi...?Sehän oli niin tarkkaan yhtiöiden toimesta laskettu ja toteutettu vehkeily, jota oli suunniteltu jo kauan: uutisoitiin erilaisista sauna- ym. lisistä, jumalattomista palkoista, ylityökorvauksista... Duunareiden ahneudesta ja laiskuudesta.
Ja kaikki se meni läpi tyhmille, toisilleen kateellisille suomalaisille. Tehtaat lähtivät kikpailuedun takia halpamaihin - ja paperimiehet saivat halveksunnan ja syyn niskoilleen.
Voi teitä änkyräidiootteja!!!
Kyllä se Voikkaalla meni juuri niin, kannattava tehdas siirettiin muualle, kun ylipalkkaiset ja ahneet vaativat lisää.
Minun bruttopalkkani on 2300 euroa ja haukkukaa vain loiseksi, mutta en jaksa enää käydä töissä vaan irtisanoudun parin kuukauden päästä. En yksin huonon palkan vuoksi, vaan myös itse työn vuoksi. Tai sen puutteen vuoksi.
Olen kokoaikainen vakituinen, mutta oikeasti mitään hommaa ei ole, vaan päivät kuluvat hitaasti odotellen, josko tulisi jotain tekemistä asiakkailta. En myöskään saa samoja etuja kuin muut työpaikalla. Pitäisi kai itse vaatia yhtä hyvin varusteltu työpiste, ammattikirjallisuus jne. Aiemmissa työpaikoissani olen tottunut siihen, että kaikille kuuluu ilman muuta samat varusteet ja edut, niitä ei tarvitse erikseen pyytää.
Koulutukseni on aivan toiselta alalta ja aion hakea niitä hommia. En jaksa edes yrittää hakea töitä ennen kuin olen nykyisestä työpaikasta irrottautunut, koska alani työpaikat ovat ympäri Suomea, enkä voisi ravata työhaastatteluissa nykyisestä työstäni käsin. Toisaalta oman alani paikat on usein vuorotteluvapaan sijaisuuksia, jolloin pitää olla ollut vähintään 3 kk työttömänä työnhakijana. Työssäkäyvä ei voi niitä paikkoja saada. Tuokin on eräänlaista työttömyyteen kannustamista.
Joten sanokoon loiseksi kuka tahtoo, mutta aion irtisanoutua vakipaikastani ja olla mieluummin työtön, joka etsii oman alansa töitä, kuin työllinen, jolla ei ole oikeasti mitään tekemistä päivisin työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka käyn töissä ja saan pientä palkkaa.
Minua ärsyttää nämä työttömät valittajat jotka eivät suostu menemään pienellä palkalla töihin vaan mieluummin ovat työttömiä.
Mielestäni uusi työttömän uudistus on hyvä
Päästään näitä lusmuja potkimaan perseelle
Työttömät ovat työttömiä, koska ei ole mitään työtä, jonne voi mennä. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Minun bruttopalkkani on 2300 euroa ja haukkukaa vain loiseksi, mutta en jaksa enää käydä töissä vaan irtisanoudun parin kuukauden päästä. En yksin huonon palkan vuoksi, vaan myös itse työn vuoksi. Tai sen puutteen vuoksi.
Olen kokoaikainen vakituinen, mutta oikeasti mitään hommaa ei ole, vaan päivät kuluvat hitaasti odotellen, josko tulisi jotain tekemistä asiakkailta. En myöskään saa samoja etuja kuin muut työpaikalla. Pitäisi kai itse vaatia yhtä hyvin varusteltu työpiste, ammattikirjallisuus jne. Aiemmissa työpaikoissani olen tottunut siihen, että kaikille kuuluu ilman muuta samat varusteet ja edut, niitä ei tarvitse erikseen pyytää.
Koulutukseni on aivan toiselta alalta ja aion hakea niitä hommia. En jaksa edes yrittää hakea töitä ennen kuin olen nykyisestä työpaikasta irrottautunut, koska alani työpaikat ovat ympäri Suomea, enkä voisi ravata työhaastatteluissa nykyisestä työstäni käsin. Toisaalta oman alani paikat on usein vuorotteluvapaan sijaisuuksia, jolloin pitää olla ollut vähintään 3 kk työttömänä työnhakijana. Työssäkäyvä ei voi niitä paikkoja saada. Tuokin on eräänlaista työttömyyteen kannustamista.
Joten sanokoon loiseksi kuka tahtoo, mutta aion irtisanoutua vakipaikastani ja olla mieluummin työtön, joka etsii oman alansa töitä, kuin työllinen, jolla ei ole oikeasti mitään tekemistä päivisin työpaikalla.
Tämä ei ole kehotus muuttamaan mieltä, vaan ihan uteliaisuudesta kysyn, eikö siellä voi odotellessa salaa tehdä jotain omaa? Vaikka opiskella tai lukea jotain muuten vaan?
Tuo on myös hyvä pointti, että tiettyjä töitä saa vasta oltuaan työttömänä. Sama palkkatuen kanssa. Jos on pieni jatkuva nollasopimus, joka ehkä tuottaa muutaman kympin kuussa johonkin, mistä ei kuitenkaan voi edetä mihinkään ei voi saada kokoaikaista palkkatukipaikkaa omalle alalleen. Eli palkkatukeakin varten kannattaa ennemmin olla työttömänä.
Aloittaja voi vapaasti nimetä esimerkiksi viisi maata, joissa sosiaaliturva on parempi, kuin Suomessa. Sitten voit laskea, kuinka monessa maailman maassa tilanne on huonompi.
Työn vieroksuminen ja kiittämättömyys vielä jotenkin menivät, mutta tätä kitinää ja valitusta ei kukaan nettoveronmaksaja halua enää kuunnella. Nyt ollaan tultu päätepisteeseen. Rohkeasti vain isompia leikkauksia tekemään, vielä on näköjään varaa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaiset työnvieroksujar kuten kansalaisaloitteen tehnyt, joka ei edes suostu muuttamaan kaupungin tarjoamaan 300 euron yksiöön koska se sijaitsee kantakaupungin ulkopuolella, saavat ihan oikeututesti vihan tunteet pintaan.
Laitapa mulle linkki homeettomaan 300€ yksiöön, johon voi hakea vaikka luottotiedot on menneet. Hakisin ilomielin!
Täysin valtamedian masinoima juttu, johon epätiedostavat ihmiset ovat langenneet.
Idiootit.
Juhana Torkkupeitto vaan röyhtäilee silavakinkkunssa äärellä. Röyh.🍖
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu luopuu paikastaan jäädäkseen työttömäksi? Ei nyt pahalla, mutta työttömänä statuksesi muuttuu ihan paskaksi ja töitä todennäköisemmin saat mikäli olet työllinen sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voi vapaasti nimetä esimerkiksi viisi maata, joissa sosiaaliturva on parempi, kuin Suomessa. Sitten voit laskea, kuinka monessa maailman maassa tilanne on huonompi.
Työn vieroksuminen ja kiittämättömyys vielä jotenkin menivät, mutta tätä kitinää ja valitusta ei kukaan nettoveronmaksaja halua enää kuunnella. Nyt ollaan tultu päätepisteeseen. Rohkeasti vain isompia leikkauksia tekemään, vielä on näköjään varaa!
Suomen sosiaaliturvahan on nykyään niin huono, että jopa EU on huomauttanut siitä. Kannattaa päivittää ne tiedot sieltä vuosikymmenten takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaiset työnvieroksujar kuten kansalaisaloitteen tehnyt, joka ei edes suostu muuttamaan kaupungin tarjoamaan 300 euron yksiöön koska se sijaitsee kantakaupungin ulkopuolella, saavat ihan oikeututesti vihan tunteet pintaan.
Se 300 euron yksiö Helsingissä ei ole missään muualla kuin sinun trollin hanurissasi.
Noin 350-400e saa soluhuoneen. Ei omassa asunnossa asuminen ole mikään kansalaisoikeus (voitte vaikka lukea perustuslaista, kun siitä niin pidätte).
Missä ihmeestä voi saada vapailta markkinoilta vuokra soluasunnon , jos ei huomioida opiskelija-asuntoja ja ne ovat tarkoitettu vain opiskelijoille, koska valtio on tukenut rakentamisessa, että ylläpidossa.
Täh? Miten voi olla noin avuton? Ja tuollainen määrä yläpeukkuja. Ei muuta kuin oikotieltä selaamaan.
https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/helsinki/13866386
https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/vantaa/14074899
https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/helsinki/14074905
Jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää nämä työttömät valittajat jotka eivät suostu menemään pienellä palkalla töihin vaan mieluummin ovat työttömiä.
Päästään näitä lusmuja potkimaan perseelleTyöttömät ovat työttömiä, koska ei ole mitään työtä, jonne voi mennä. Yksinkertaista.
Työttömät ovat työttömiä, koska ovat passiivisia, laiskoja, lahjattomia, eivätkä ole valmiit itse tekemään muuta kuin satunnaisesti hakemaan mollin paikkoja. Sitten ollaan niin uhria, kun joutuu jollekin kurssille, koska kyllähän valtion pitää jokaiselle järjestää kiva siisti sisätyö, palkka vähintään 3000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaan ahneus pitää myyntihinnan 3-5 kertaisena ostohintaan nähden ja se tottakai ajaa ihmiset ostamaan sieltä mistä ne tuotteet halvimmalla saa.
Yksi asia, joka tekee näistä keskusteluista aina niin vaikeita, on juuri tällaiset heitot. Mielikuvaratsastetaan ja heitetään vailla mitään faktaa vaikka mitä huuhaata eetteriin, joilla lietsotaan vihaa ja luodaan mielikuvia vailla mitään faktapohjaa.
Voitko antaa yhden esimerkin tällaisesta ahneiden kauppiaitten ostopaikasta, josta löytyy sellaiseen hintaan tavaraa, että ne voi myydä ulos 3-5 kertaisella hinnalla? Olen meinaan itse mielikuviesi ahne kauppias, enkä tiedä yhtään tukkua tai muutakaan ostopaikkaa, joka tällaisen mahdollistaisi. Myyntimarginaalit ovat pieniä ja lisäksi niiden päälle lätkäistään lukuisia veroja suoraan ja välillisesti. Totuus on eemmänkin sitä tasoa, että jos ostat eurolla, maksat siitä todellisesti 1,70 kun huomioidaan sekä ostoon että myyntiin liittyvät verot sekä oheiskulut ja myyt hyvällä tsägällä sen 1,70 kulun ulos kahdella eurolla, jolloin tuotto on 0,30€.Josta sitten ahne kauppia maksaa vielä ne omat henkilökohtaiset verot.
Tervetuloa kauppiaaksi <3
Keskustelu koski sitä miksi ihmiset mieluummin tilaavat tavarat suoraan Kiinasta tai keski-euroopasta kuin maksavat samasta tuotteesta moninkertaista hintaa kotimaisissa kivijalkakaupoissa.
Olen tilannut jo vuosia kaiken mahdollisen suoraan netistä, sillä esim. skootterin kaasuttimen saa suoraan kiinasta tilattuna 15 eurolla ja kotimainen kauppias pyytää siitä 60-100 euroa.
Autooni ei edes saa suomesta ostettua ABS rinkuloita, vaan joutuisi ostamaan koko vetoakselin pään 70 euroa. Ebay myy parin näitä renkaita 15 euroa pari, joten pakko ostaa sieltä mistä saa.
T-paitojen hinnat marketeissa 7-10 euroa ja kiinassa 2 euroa.Halpaa aktiivisuusranneketta etsin juuri eilen vaimolleni ja kotimaisessa kaupassa hintaa 60 euroa. Ebay, tismalleen sama ranneke 20 euroa ilman postikuluja kotiin kannettuna. Arvaas mistä sen ostin:-)
Esimerkkejä riittää pilvin pimein ja ihmetyttää kauppiaidem välistä vetämä voitto.
Jos tilaisin suoraan kiinasta sata kapapletta vaikkapa skoden kaasuttimia, olen aivan varma että hinta putoaisi vielä tuosta 15:sta eurosta lähemmäs kymppiä/kpl.
Vaikka maksaisin siitä alvit, velvit ja kolvit, en kehtaisi pyytää siitä 100 euroa myydessäni, sillä johan sen järkikin sanoo, että ottaessani kohtuullisen voiton, asiakasvirta käy kaupan ovesta sisään, eikä ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole kehotus muuttamaan mieltä, vaan ihan uteliaisuudesta kysyn, eikö siellä voi odotellessa salaa tehdä jotain omaa? Vaikka opiskella tai lukea jotain muuten vaan?
Tuo on myös hyvä pointti, että tiettyjä töitä saa vasta oltuaan työttömänä. Sama palkkatuen kanssa. Jos on pieni jatkuva nollasopimus, joka ehkä tuottaa muutaman kympin kuussa johonkin, mistä ei kuitenkaan voi edetä mihinkään ei voi saada kokoaikaista palkkatukipaikkaa omalle alalleen. Eli palkkatukeakin varten kannattaa ennemmin olla työttömänä.
Kyllä, olen odotellessa opiskellut avoimen yliopiston kursseja ihan omaksi ilokseni ja vähän muutakin. Tietysti käytän ajan hyödyksi. Salaa lukeminen on kuitenkin hieman katkonaista ja stressaavaa, kun pitää kuitenkin yrittää näyttää siltä, että tekee talon töitä. Joita ei ole.
Olen ollut joskus tosi kuormittavassakin duunissa, jossa päivät venyivät yli kymmenentuntisiksi ja päivystyspuhelimeen piti vastata iltaisin ja viikonloppuisinkin. Sekin stressasi, mutta oli kuitenkin hyvää stressiä verrattuna nykyiseen työhön, jossa ei koskaan vahingossakaan tule kiirettä eikä haasteita. Paljon kuormittavampaa henkisesti on olla toimettomana ja tarpeettomana, mutta kuitenkin pakosta paikalla, kuin painaa ylitöitä hektisessä ilmapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Huonompiosaisista pitää huolehtia niin että heillä on katto pään päällä ja ruokaa lautasella. Siinä se. Minimi siihen että pystyy sitten itse kömpimään sieltä surkeudesta tavalliselle tasolle. Suomessa on jo pitkään asiat olleet huonolla tolalla kun on syydetty rahaa kankkulan kaivoon hankkimalla kermakakkua ja huvitusta niille joilla on elämänhallinta täysin hukassa.
Elämänhallinta: Huolehtii omasta elämästään: työ, koti, lapset. Jos noihin kolmeen pitää hakea tukea, ei oma elämä ole enää hallinnassa.
Kumma juttu, kun teidän mukaan köyhille annetaan kermakakkuja ja huvitusta. Kuitenkin ne tuolla Euroopassa on moittineet Suomea liian alhaisista sosiaalituista. Jotenkin tässä on nyt pieni ristiriita. Miksi ne muualla katsoo, että täällä ei saa edes sitä minimiä, sitä kattoa pään päälle ja ruokaa lautaselle? Vaikka sun mukaan täällä saadaan ihan liikaa rahaa? Tanskasta haettiin mallia aktiivimallille, kuitenkin siellä työttömyyskorvaus on liki tuplasti se mikä Suomessa. Eikä siellä kuitenkaan katsota että työtön saa liikaa tukea. Työtöntä vielä tuetaan hyvin toimivilla te-palveluilla. Täällä leikattiin työttömyyskorvausta ja te-palvelut on olemattomat. Ja sitten huudetaan kuinka kermakakkuja jaellaan laiskoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan köyhiä vihaa. Googleen: Top 1% median income Globally.
Huomaatte, että Kruunuhaassa asuva työtön 800 eur yksiössään on hyvin lähellä Globaalin eliitin elintasoa. Kaukana köyhästä. Kaikki tämä Suomalaisen työtätekevän keskiluokan selkänahasta revittynä.
Kyllä nuo tulot olisikin ihan loistavat, jos voisi asua jossain kehitysmaassa. Tai ruoan saisi samalla hinnalla ostettua kuin köyhimmissä maissa. Vaan eipä saa. Köyhien tuloista valtaosa menee ruokaan ja vuokraan, joista kummankaan hintaan köyhä ei voi vaikuttaa. Vuokratuloista suurimman osan saa asuntosijoittajat. Heidän ahneuttaan voisi vähän rajoittaa niin ei tarvitsisi köyhän menoista valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästään näitä lusmuja potkimaan perseelleTyöttömät ovat työttömiä, koska ei ole mitään työtä, jonne voi mennä. Yksinkertaista.
Työttömät ovat työttömiä, koska ovat passiivisia, laiskoja, lahjattomia, eivätkä ole valmiit itse tekemään muuta kuin satunnaisesti hakemaan mollin paikkoja. Sitten ollaan niin uhria, kun joutuu jollekin kurssille, koska kyllähän valtion pitää jokaiselle järjestää kiva siisti sisätyö, palkka vähintään 3000e.
Olisin kyllä todella tyytyväinen, jos saisin vaikkapa 2000€/kk.....ja sillä palkalla olen yh:na työskennellytkin aina kun vain töitä olen saanut. Kauheaa paskaa ja myyttiä noi sun jutut.
Valitettavasti laiskat poliitikot jotka elävät köyhien veronmaksajien rahoilla saaden itse valtiolta erinäisiä tukia ollessaan mahdollises- ti kapitalistisia yrittäjiä ja tuotantovälineiden omistajia jonka jälkeen myivät yrityksensä saaden niljakkaan voittonsa.Joten yhteiskun-nan loisia ovat jakaen kurjuutta,köyhyyttä ja kiristystä.
Luulisi vuoden 1918 kapinan lopputuloksen ja erityisesti sen loppuselvittelyjen toimivan varoituksena niille, jotka harkitsevat lain ulkopuolisia toimenpiteitä.