Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kova köyhien viha meneillään Suomessa

Vierailija
31.12.2017 |

Ilmiönä mielenkiintoinen ja vastenmielinen, mutta kertoo suomalaisten heikosta sivistystasosta, sillä sivistymättömyydestä kertoo, kun ihmiset pelkäävät omien materialististen unelmiensa vaarantuvan, mikäli erilaisia tukia maksetaan ja verot ovat aavistuksen korkeammat. Sivistysvaltio katsotaan sen mukaan, kuinka se kohtelee heikoimpiaan, vanhan määritelmän mukaan. Sivistysvaltiossa ihmiset eivät sen sijaan välittävät eniten kaikkien hyvinvoinnista, ei vaan omastaan. Empatia = sivistys.

Minusta se on mielenkiintoinen ilmiö siksi, että näkee, mihin se lopuksi voi johtaa. Tuleeko jokin totaalinen ylilyönti esim. valtion toimesta ja aivan kaikki tuet lopetetaan kokonaan vastoin Suomen sitoumuksia asiassa eri kansainvälisiin sopimuksiin. Ajaudutaan vauhtisokeuteen: hallitus arvioi virheellisesti IS:n uutiskommenttien perusteella, että sillä on nyt kansan valtaosan tuki jollekin ääri- toimelleen. Sitten se antaa palaa. Sillä kaikella tällä kiihottamisella työttömiäkin vastaan haetaan hyväksyntää jollekin. Mille? Jollekin äärimmäisen rankalle toimelle eurooppalaisittainko?

Se on myös mielenkiintoista nähdä, että jos Suomi alkaa rikkomaan pahasti ihmisoikeuksia, puuttuvatko siihen mitenkään eduskunnan oikeusvalvojat. Samalla paljastuu, ovatko nuo valvojat pelkkiä kulisseja.

Kommentit (276)

Vierailija
221/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kuinka meitä kantasuomalaisia patistetaan menemään töihin, vaikka minkäänlaista työtä ei ole tarjolla edes korkeasti kouluttautuneille henkilöille. Samaan aikaan maassamme oleskelee tuhansia paperittomia ja laittomia maassaolijoita, joille maksetaan useita tuhansia euroja kuussa tukia eikä heitä kehoiteta työnhakuun. Mistä kiikastaa? Eikö näiden maahantulijoiden pitänyt ollaa tulevaisuutemme ja hyvä lisä suomalaiseen yhteiskuntaan mm. lisätyövoiman johdosta? Nämä sankarit ostavat uuden karhean luksusauton, merkkivaatteita, viimeisintä elektroniikkaa kotiinsa ja uudet iphonet samaan aikaan kun moni kantasuomalainen kituuttelee minimituilla, jotka nippa nappa riittävät peruselinkustannuksiin kuten ruokaan ja laskujen maksamiseen. On tämä ihan käsittämättömän väärin! Kookomuksen motto on todellakin köyhät kyykkyyn. Näyttää siltä että vähempiosaisista suomalaisista halutaan eroon keinolla millä hyvänsä. 

Ihan vakkarikitinää on kaikilla se, ettei tarjolla ole minkäänlaista työtä. Kyllä on, mutta ei aina sitä mieluisinta. Vilkaisepa vaikka mol.fi -sivuille, jossa avoimia työpaikkoja on yli 13.000 kappaletta. Jokaiselle löytyy jotain, jos vain viitsii hakea ja ottaa vastaan. Ulkomaalaisten syyttely on typeryyttä, niiden osuus tuen saajista on aivan mitätön. Se mitä selkänahasta työssäkäyvillä revitään menee 99,999 prosenttisesti ihan kantasuomalaisille valittajille. 

Jokaiselle löytyy jotain. Sä siis ihan pokkana väität että 13 000 työpaikkaa riittää 250 000 työttömälle. Sulla on kyllä ihan omanlaisesi matematiikka. 

Vierailija
222/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä miten ihmiset kohtelevat "alempiarvoisiaan" voi päätellä aika paljon heidän todellisesta luonteesta. Jos he saisivat oikeaa valtaa niin sen kyllä tietää mitä täällä tapahtuisi.

Niinpä. Osa on ollut aikaisemmassa elämässä vartijoina keskitysleireillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppiaan ahneus pitää myyntihinnan 3-5 kertaisena ostohintaan nähden ja se tottakai ajaa ihmiset ostamaan sieltä mistä ne tuotteet halvimmalla saa.

Yksi asia, joka tekee näistä keskusteluista aina niin vaikeita, on juuri tällaiset heitot. Mielikuvaratsastetaan ja heitetään vailla mitään faktaa vaikka mitä huuhaata eetteriin, joilla lietsotaan vihaa ja luodaan mielikuvia vailla mitään faktapohjaa.

Voitko antaa yhden esimerkin tällaisesta ahneiden kauppiaitten ostopaikasta, josta löytyy sellaiseen hintaan tavaraa, että ne voi myydä ulos 3-5 kertaisella hinnalla? Olen meinaan itse mielikuviesi ahne kauppias, enkä tiedä yhtään tukkua tai muutakaan ostopaikkaa, joka tällaisen mahdollistaisi. Myyntimarginaalit ovat pieniä ja lisäksi niiden päälle lätkäistään lukuisia veroja suoraan ja välillisesti. Totuus on eemmänkin sitä tasoa, että jos ostat eurolla, maksat siitä todellisesti 1,70 kun huomioidaan sekä ostoon että myyntiin liittyvät verot sekä oheiskulut ja myyt hyvällä tsägällä sen 1,70 kulun ulos kahdella eurolla, jolloin tuotto on 0,30€.

Josta sitten ahne kauppia maksaa vielä ne omat henkilökohtaiset verot.

Tervetuloa kauppiaaksi <3

Keskustelu koski sitä miksi ihmiset mieluummin tilaavat tavarat suoraan Kiinasta tai keski-euroopasta kuin maksavat samasta tuotteesta moninkertaista hintaa kotimaisissa kivijalkakaupoissa.

Olen tilannut jo vuosia kaiken mahdollisen suoraan netistä, sillä esim. skootterin kaasuttimen saa suoraan kiinasta tilattuna 15 eurolla ja kotimainen kauppias pyytää siitä 60-100 euroa.

Autooni ei edes saa suomesta ostettua ABS rinkuloita, vaan joutuisi ostamaan koko vetoakselin pään 70 euroa. Ebay myy parin näitä renkaita 15 euroa pari, joten pakko ostaa sieltä mistä saa.

T-paitojen hinnat marketeissa 7-10 euroa ja kiinassa 2 euroa.Halpaa aktiivisuusranneketta etsin juuri eilen vaimolleni ja kotimaisessa kaupassa hintaa 60 euroa. Ebay, tismalleen sama ranneke 20 euroa ilman postikuluja kotiin kannettuna. Arvaas mistä sen ostin:-)

Esimerkkejä riittää pilvin pimein ja ihmetyttää kauppiaidem välistä vetämä voitto.

Jos tilaisin suoraan kiinasta sata kapapletta vaikkapa skoden kaasuttimia, olen aivan varma että hinta putoaisi vielä tuosta 15:sta eurosta lähemmäs kymppiä/kpl.

Vaikka maksaisin siitä alvit, velvit ja kolvit, en kehtaisi pyytää siitä 100 euroa myydessäni, sillä johan sen järkikin sanoo, että ottaessani kohtuullisen voiton, asiakasvirta käy kaupan ovesta sisään, eikä ulospäin.

Alibaba ebay....

Jos menet Suomessa korjauttamaan puhelimen haljennutta lasia se on 300+€. Kiinasta osat 50€. Kuka vetää välistä?

Vierailija
224/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäähän nyt riidelkö. Syödään nyt hummeria ja palataan asiaan 2kk:n kuluttua. Työttömille mietin lomalla ollessani jotain kivaa pikku lisäjäynää. Ehkäpä pakkomuutto pohjoiseen, pois meidän kunnon ihmisten silmistä. Kasvattamaan oman ruokansa. Tilaahan suomessa

riittää. Asumisen voisi järjestää vaikkapa armeijan ylijäämäteltoissa. Hmm... Hyvää uutta vuotta. T. Juha

Vierailija
225/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä vihaa ole, vaan kyllästymistä saamattomiin työttömiin. Heidän elättämiseensä. Mun mielestä työttömyyskorvausten saamisen ehtoja pitäisi kiristää. Nykyinen hallitus on oikeassa suunnassa tässä ja kannatan aktiivimallia. Toivoisin siihen kuitenkin tiettyjä parannuksia kuten karenssin myös siihen, jos kieltäytyy hakemasta työtä, jota tarjotaan Suomessa, syynä haluttomuus muuttaa toiselle paikkakunnalle. Myös täydennys- ja jatko- tai uudelleenkouluttautumisesta kieltäytyminen tai niihin hakematta jättäminen tulisi tehdä näkyväksi tuntuvalla karenssijaksolla. Vapaaehtoinen työttömyys tulisi saada kuriin. Olen kyllästynyt maksamaan kotona makaavien elämistä, kun olen itse muuttanut työn perässä kuusi kertaa ja tehnyt myös etätöitä ja joutunut matkustamaan työn vuoksi. Olen opiskellut lukion jälkeen n. 10 vuotta. Miksi minä haluaisin maksaa kenellekään siitä, että he kouluttautumisen tai muuttamisen sijaan haluavat jäävät kotiin vapailemaan? Ajankohtaiset uudistukset ovat saaneet minut polittiisesti sitoutumaan hallituspuoluesiin. Nykyinen järjestelmä ei ole reilu niitä kohtaan, jotka ponnistelevat elättääkseen itsensä ja myös ne, jotka ovat valinneet työttömyyden. Jotakin täytyy tehdä. Näin ei voi enää jatkua.

Mikset ole kyllästynyt hallitukseen joka tekee näitä passivoivia päätöksiä. Itse olen työttömänä ja haluaisin opiskella, mutten saa. Menettäisin työttömyystuen. No nyt keplottelen ja opiskelen toista alaa avoimessa yliopistossa. Itsekin muuttanut pätkätöiden perässä ympäriinsä, mutta rajansa silläkin kun on lapsia. Minusta nykyinen käytäntö on hyvin passivoiva. "Aktiivimalli" on nimenä irvokas. Paremmin auttaisi se, että saisi opiskella, voisi perustaa yrityksen menettämättä heti tukia ja pienyritysten palkkauksen helpottaminen. Esim perustulo ja pikkuhiljaa tulojen kasvaessa verotus nousisi. Kaikki tekeminen olisi kannattavaa. Nyt joutuu selittelemään hyväntekeväisyystyötäkin. Tuntuu, ettei mitään saisi tehdä. Helpompi vain kyhjöttää kotona. Ihan älytöntä!

Vierailija
226/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisinmitävaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun bruttopalkkani on 2300 euroa ja haukkukaa vain loiseksi, mutta en jaksa enää käydä töissä vaan irtisanoudun parin kuukauden päästä. En yksin huonon palkan vuoksi, vaan myös itse työn vuoksi. Tai sen puutteen vuoksi.

Olen kokoaikainen vakituinen, mutta oikeasti mitään hommaa ei ole, vaan päivät kuluvat hitaasti odotellen, josko tulisi jotain tekemistä asiakkailta. En myöskään saa samoja etuja kuin muut työpaikalla. Pitäisi kai itse vaatia yhtä hyvin varusteltu työpiste, ammattikirjallisuus jne. Aiemmissa työpaikoissani olen tottunut siihen, että kaikille kuuluu ilman muuta samat varusteet ja edut, niitä ei tarvitse erikseen pyytää.

Koulutukseni on aivan toiselta alalta ja aion hakea niitä hommia. En jaksa edes yrittää hakea töitä ennen kuin olen nykyisestä työpaikasta irrottautunut, koska alani työpaikat ovat ympäri Suomea, enkä voisi ravata työhaastatteluissa nykyisestä työstäni käsin. Toisaalta oman alani paikat on usein vuorotteluvapaan sijaisuuksia, jolloin pitää olla ollut vähintään 3 kk työttömänä työnhakijana. Työssäkäyvä ei voi niitä paikkoja saada. Tuokin on eräänlaista työttömyyteen kannustamista.

Joten sanokoon loiseksi kuka tahtoo, mutta aion irtisanoutua vakipaikastani ja olla mieluummin työtön, joka etsii oman alansa töitä, kuin työllinen, jolla ei ole oikeasti mitään tekemistä päivisin työpaikalla.

Kuka hullu luopuu paikastaan jäädäkseen työttömäksi? Ei nyt pahalla, mutta työttömänä statuksesi muuttuu ihan paskaksi ja töitä todennäköisemmin saat mikäli olet työllinen sillä hetkellä.

Tiedän, olen ollut työtön ja tiedän miten lannistavaa se on. En kuitenkaan jaksa roikkua tässä suojatyöpaikassa, koska maailmassa on paljon tärkeämpää tekemätöntä työtäkin. Lounas- ja liikuntasetelit ja ilmaiset fysioterapiat ja hieronnat ei korvaa minulle sitä, että teen työtä josta selviäisi vähemmälläkin koulutuksella ja järjenjuoksulla sekä ajalla.

Jollekin muulle nykyinen työni voi olla unelmatyö. Miksi en siis antaisi työn ja oikean tekijän kohdata? Olen muutenkin työn jakamisen kannalla.

Itse tulen toimeen vähällä enkä kaipaa mitään Thaimaanmatkoja tai kasvohoitoja. Teen itse kotiruokaa ja syön sitä töissäkin. En tarvitse lounareita eikä minulla ole selkäjumeja tai tarvetta fysioterapialle. Jollekin selkävaivaiselle nuokin työsuhteen edut voivat olla unelma.

Kaikki tämä tuntuu niin tarpeettomalta. Haluaisin vain hyödyntää kallista yliopistotutkintoani viimein, ja valitettavasti siihen on paremmat mahdollisuudet kun hankkiutuu ensin työttömäksi.

En minä vuorotteluvapaan tai palkkatuen ehtoja ole keksinyt.

Vierailija
227/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaaselvää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä vihaa ole, vaan kyllästymistä saamattomiin työttömiin. Heidän elättämiseensä. Mun mielestä työttömyyskorvausten saamisen ehtoja pitäisi kiristää. Nykyinen hallitus on oikeassa suunnassa tässä ja kannatan aktiivimallia. Toivoisin siihen kuitenkin tiettyjä parannuksia kuten karenssin myös siihen, jos kieltäytyy hakemasta työtä, jota tarjotaan Suomessa, syynä haluttomuus muuttaa toiselle paikkakunnalle. Myös täydennys- ja jatko- tai uudelleenkouluttautumisesta kieltäytyminen tai niihin hakematta jättäminen tulisi tehdä näkyväksi tuntuvalla karenssijaksolla. Vapaaehtoinen työttömyys tulisi saada kuriin. Olen kyllästynyt maksamaan kotona makaavien elämistä, kun olen itse muuttanut työn perässä kuusi kertaa ja tehnyt myös etätöitä ja joutunut matkustamaan työn vuoksi. Olen opiskellut lukion jälkeen n. 10 vuotta. Miksi minä haluaisin maksaa kenellekään siitä, että he kouluttautumisen tai muuttamisen sijaan haluavat jäävät kotiin vapailemaan? Ajankohtaiset uudistukset ovat saaneet minut polittiisesti sitoutumaan hallituspuoluesiin. Nykyinen järjestelmä ei ole reilu niitä kohtaan, jotka ponnistelevat elättääkseen itsensä ja myös ne, jotka ovat valinneet työttömyyden. Jotakin täytyy tehdä. Näin ei voi enää jatkua.

Mikset ole kyllästynyt hallitukseen joka tekee näitä passivoivia päätöksiä. Itse olen työttömänä ja haluaisin opiskella, mutten saa. Menettäisin työttömyystuen. No nyt keplottelen ja opiskelen toista alaa avoimessa yliopistossa. Itsekin muuttanut pätkätöiden perässä ympäriinsä, mutta rajansa silläkin kun on lapsia. Minusta nykyinen käytäntö on hyvin passivoiva. "Aktiivimalli" on nimenä irvokas. Paremmin auttaisi se, että saisi opiskella, voisi perustaa yrityksen menettämättä heti tukia ja pienyritysten palkkauksen helpottaminen. Esim perustulo ja pikkuhiljaa tulojen kasvaessa verotus nousisi. Kaikki tekeminen olisi kannattavaa. Nyt joutuu selittelemään hyväntekeväisyystyötäkin. Tuntuu, ettei mitään saisi tehdä. Helpompi vain kyhjöttää kotona. Ihan älytöntä!

Aktiivimallin syyt ovat:

1) säästää työttömyyskorvauksista, vaikka summa on lopulta aika pieni, varsinkin kun ottaa kaikki seuraukset huomioon.

2) työntää veronmaksajien rahat kokoomuslaisten ja Sipilän ystävien pyörittämille höpökoulutusfirmoille

3) nöyryyttää ja kiusata ja lannistaa

Vierailija
228/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutavaa lätinää aina vain kirjoitti:

Tämä koko ketju on valheellinen ja valheellisen otsikon alla. Ei ole mitään kovaa köyhien vihaa meneillään. On vain mammapalstalle kasaantunut uhrilauma, joka kiihottaa toistensa mieliä totuuteen perustumattomilla väitteillään.

Kaikki eivät ole hirveän mielissään aktiivimallin vastustajasta, jonka pääasiallinen peruste vastustukselle on, että aktivointi häiritsee harrastuksia. Jostain syystä nettomaksajat eivät ole hirveän innoissaan tuollaisesta, mutta mitään vihakampanjaa ei ole. Eikä hallitus vihaa köyhiä, mutta he yrittävät saada valtion velkaantumisen poikki.

Kuinka valtio saa velkaantumisen poikki sillä, että maksaa huimaavia summia konsulttifirmoille turhista kursseista, joille työttömät painostetaan leikkimään?

Nythän 'kuntouttaava työtoiminta' on tulossa myös yritysten ulottuville, elikkäs ilmaistyöläisiä yrityksille. Ennen on kutsuttu orjatyöksi.

Vierailija
229/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vihaa köyhiä, lopettakaa nyt jo tuo itkuvirsi. Mutta keskituloiset ihmiset vihaavat sitä, että heitä kuritetaan älyttömällä verotuksella ja silti vaan vaaditaan ja vaaditaan lisää. Joka pummille, perähikiän asukille jne pitäisi taata keskiluokkainen elintaso, vaikkeivät edes yritä. Ja aina pitäisi vaan ymmärtää, kuinka itse on vaan ollut hyväonninen...

Herra/rouva on hyvä ja alkaa sossupummiksi. Muuttaa vaikka sinne perähikiälle vaatimaan sitä keskiluokkaista elintasoa.

Mikä estää?

Eihän se sun elintasoa heikennä millään tavalla.

Tuo on niin kulunut argumentti. En minä halua pummiksi, haluan elättää itseni ja perheeni omalla palkallani, kiitos vaan. Maksan mielelläni kohtuullisia veroja, mutta nykytilanne ei ole kohtuullinen.

Loppujen lopuksi pummiryhmä on aika marginaalinen. Toki heitä on, sitä ei kai kukaan kiellä. Kyse onkin siitä, halutaanko ikävin tarkoitusperin niputtaa kaikki työttömät heidän joukkoonsa.

Työttömissä on fyysisesti ja psyykkisesti sairaita sekä pahasti päihdeongelmaisia. Nämä ryhmät eivät tule minkäänlaisissa olosuhteissa työllistymään, ei heillä ole rahkeita tehdä työtä, eikä yksikään työnantaja heitä palkkaa. Nämä henkilöt kuluvat eläkkeelle.  

Heidän roikottamisensa työttömän statuksella palvelee vain sairaita tarpeita.  Heidän avullaan (melko suuri joukko, todennäköiseti 150 000)  työttömät saadaan näyttämään työhaluttomilta ja alkoholisteilta, usein molempia.

Sitten on vielä oma ryhmänsä, he , joiden osaamisella ei ole enää kysyntää. He, jotka ovat olleet yhteiksunnan tukipilareita ja ansiokkaita veronmaksajia, kunnes rakennemuutos teki heidän osaamisensa tarpeettomaksi. He ovat usein iäkkäämpiä ihmisiä, mikä on toinen työllistymisen este heidän kohdallaan, koska ikärasismi.

On käsittämätöntä, että heidän uudelleenkoulutukseensa ei ole ohjattu rahaa. Joukossa on hyväkuntoisia ja sillä aidolla suomalaisella työmoraalilla varustettuja ihmisiä, joista tulisi erinomaisia työntekijöitä...vain tahto puuttuu, päättäjiltä, ei heiltä itseltään.

Sitten on rautaisia ammattilaisia, jotka yritysten saneerauksissa ovat saaneet mustapekka-kortin.

OECD:n vertailussa (julkaistu marraskuussa 2016)   todetaan, että Suomessa irtisanotaan kansainvälisesti vertaillen todella paljon.  Todetaan myös, että Suomen työmarkkinat ovat erittäin joustavat. Todetaan myös, että Suomessa työllistyttän uudestaan kansainvälisesti vertaillen todella nopeasti, vain Ruotsissa uudelleentyöllistytään yhtä nopeasti.  Siitäkin huolimatta suomessa siis työllistytään nopeasti vaikak vertailun mukaan RUotsissa irtisanovilla työnatajilla on suurempi vastuu irtisanottavista. Tämä kertoo omaa kieltään siitä, että suomalaiset ovat työhaluista porukkaa.

OECD;n vertailussa todetaan myös, että Suomessa käytetään aivan liian vähän rahaa työvoimapalveluihin.

Ts. meillä ei oikeasti tehdä mitään sellaista, mikä reaalisesti auttaisi työttömiä työllistymään.

Mitäpä, jos lopetettaisi työttömien syyllistäminen ja alkaisimme vaatia päättäjiltä oikeita toimia heiädän auttamisekseen? Tällä keinoin saisimme myös eroteltua jyvät akanoista...ei sillä, että annetaan kaikille kollektiivinen rangaistus, jota kehdataan kutsua aktivointitoimenpiteeksi.

Minä maksan mielelläni veroni, kunhan niillä autetaan ihmisiä, jotka ovat tilanteessaan ilman omaa syytään.

Nyt näin ei toimita.

Vierailija
230/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

232 pyytää anteeksi kirjoitusvirheitä. Syynä niihin sekä tahmeasti toimivat näppäimet, että liian nopeat sormet ja ajatuksenjuoksu.   Hyvää uutta vuotta muuten kaikille -tasapuolisesti.

Vierailija
231/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kuinka meitä kantasuomalaisia patistetaan menemään töihin, vaikka minkäänlaista työtä ei ole tarjolla edes korkeasti kouluttautuneille henkilöille. Samaan aikaan maassamme oleskelee tuhansia paperittomia ja laittomia maassaolijoita, joille maksetaan useita tuhansia euroja kuussa tukia eikä heitä kehoiteta työnhakuun. Mistä kiikastaa? Eikö näiden maahantulijoiden pitänyt ollaa tulevaisuutemme ja hyvä lisä suomalaiseen yhteiskuntaan mm. lisätyövoiman johdosta? Nämä sankarit ostavat uuden karhean luksusauton, merkkivaatteita, viimeisintä elektroniikkaa kotiinsa ja uudet iphonet samaan aikaan kun moni kantasuomalainen kituuttelee minimituilla, jotka nippa nappa riittävät peruselinkustannuksiin kuten ruokaan ja laskujen maksamiseen. On tämä ihan käsittämättömän väärin! Kookomuksen motto on todellakin köyhät kyykkyyn. Näyttää siltä että vähempiosaisista suomalaisista halutaan eroon keinolla millä hyvänsä. 

No, ei kuule noita halunnut tänne kuin vasemmisto welcome miekkareineen, meillä omat loiset ei niitä lisää tarvitse ottaa.

Vierailija
232/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukasniitäkorkeitapalkkojaoikeinvaatiikaan? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suomessa työstä maksettava palkka on niin huono, että se melkein vastaa työttömyyskorvausta/sosiaalisia tukia, eikä ole järjen köyhyyttä vaatia niitä tukia vieläkin pienemmiksi?

Vuosittain EU kritisoi suomen alhaisia sossunormeja.

Eikö pikemminkin pitäisi yrittää saada palkkoja korkeammiksi?

Työelämässä olevat eivät taida ymmärtää, että huonontamalla sosiaalisia tukia, he samalla luovat järjestelmän jossa köyhät ovat valmiita tekemään työtä vieläkin halvemmalla kuin nyt ja se olemassaoleva työpaikka on tulevaisuudessa jonkun toisen, epätoivoisemman hallussa.

Mitä korkeampi palkkataso, sen huonompi Suomen kilpailukyky suhteessa muihin maihin ja sitä vähemmän työtä suomalaisille. Kun eivät vasemmistolaiset edes näitä yksinkertaisimpia asioita kansantaloudesta ymmärrä, niin keskustelu on aika vaikeaa.

Kaikille, johtajia myöten maksimipalkka 3000€/kk. Kyllä se mulle kävisi. Entä sulle?

Sitten loppuisi verotulot,  esim kirurgi maksaa 180 000€ palkastaan 120 000veroa.

Vierailija
233/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaiset työnvieroksujar kuten kansalaisaloitteen tehnyt, joka ei edes suostu muuttamaan kaupungin tarjoamaan 300 euron yksiöön koska se sijaitsee kantakaupungin ulkopuolella, saavat ihan oikeututesti vihan tunteet pintaan.

Kaupunki ei edes tarjoa 300 euron yksiöitä. Nämä asunnot ovat erittäin harvojen saatavilla! Jonot ovat pitkiä ja yleensä yksinäiset ihmiset, edes asunnottomat, eivät ole jonon kärjessä.

Vierailija
234/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vihaa köyhiä, lopettakaa nyt jo tuo itkuvirsi. Mutta keskituloiset ihmiset vihaavat sitä, että heitä kuritetaan älyttömällä verotuksella ja silti vaan vaaditaan ja vaaditaan lisää. Joka pummille, perähikiän asukille jne pitäisi taata keskiluokkainen elintaso, vaikkeivät edes yritä. Ja aina pitäisi vaan ymmärtää, kuinka itse on vaan ollut hyväonninen...

Herra/rouva on hyvä ja alkaa sossupummiksi. Muuttaa vaikka sinne perähikiälle vaatimaan sitä keskiluokkaista elintasoa.

Mikä estää?

Eihän se sun elintasoa heikennä millään tavalla.

Tuo on niin kulunut argumentti. En minä halua pummiksi, haluan elättää itseni ja perheeni omalla palkallani, kiitos vaan. Maksan mielelläni kohtuullisia veroja, mutta nykytilanne ei ole kohtuullinen.

Loppujen lopuksi pummiryhmä on aika marginaalinen. Toki heitä on, sitä ei kai kukaan kiellä. Kyse onkin siitä, halutaanko ikävin tarkoitusperin niputtaa kaikki työttömät heidän joukkoonsa.

Työttömissä on fyysisesti ja psyykkisesti sairaita sekä pahasti päihdeongelmaisia. Nämä ryhmät eivät tule minkäänlaisissa olosuhteissa työllistymään, ei heillä ole rahkeita tehdä työtä, eikä yksikään työnantaja heitä palkkaa. Nämä henkilöt kuluvat eläkkeelle.  

Heidän roikottamisensa työttömän statuksella palvelee vain sairaita tarpeita.  Heidän avullaan (melko suuri joukko, todennäköiseti 150 000)  työttömät saadaan näyttämään työhaluttomilta ja alkoholisteilta, usein molempia.

Sitten on vielä oma ryhmänsä, he , joiden osaamisella ei ole enää kysyntää. He, jotka ovat olleet yhteiksunnan tukipilareita ja ansiokkaita veronmaksajia, kunnes rakennemuutos teki heidän osaamisensa tarpeettomaksi. He ovat usein iäkkäämpiä ihmisiä, mikä on toinen työllistymisen este heidän kohdallaan, koska ikärasismi.

On käsittämätöntä, että heidän uudelleenkoulutukseensa ei ole ohjattu rahaa. Joukossa on hyväkuntoisia ja sillä aidolla suomalaisella työmoraalilla varustettuja ihmisiä, joista tulisi erinomaisia työntekijöitä...vain tahto puuttuu, päättäjiltä, ei heiltä itseltään.

Sitten on rautaisia ammattilaisia, jotka yritysten saneerauksissa ovat saaneet mustapekka-kortin.

OECD:n vertailussa (julkaistu marraskuussa 2016)   todetaan, että Suomessa irtisanotaan kansainvälisesti vertaillen todella paljon.  Todetaan myös, että Suomen työmarkkinat ovat erittäin joustavat. Todetaan myös, että Suomessa työllistyttän uudestaan kansainvälisesti vertaillen todella nopeasti, vain Ruotsissa uudelleentyöllistytään yhtä nopeasti.  Siitäkin huolimatta suomessa siis työllistytään nopeasti vaikak vertailun mukaan RUotsissa irtisanovilla työnatajilla on suurempi vastuu irtisanottavista. Tämä kertoo omaa kieltään siitä, että suomalaiset ovat työhaluista porukkaa.

OECD;n vertailussa todetaan myös, että Suomessa käytetään aivan liian vähän rahaa työvoimapalveluihin.

Ts. meillä ei oikeasti tehdä mitään sellaista, mikä reaalisesti auttaisi työttömiä työllistymään.

Mitäpä, jos lopetettaisi työttömien syyllistäminen ja alkaisimme vaatia päättäjiltä oikeita toimia heiädän auttamisekseen? Tällä keinoin saisimme myös eroteltua jyvät akanoista...ei sillä, että annetaan kaikille kollektiivinen rangaistus, jota kehdataan kutsua aktivointitoimenpiteeksi.

Minä maksan mielelläni veroni, kunhan niillä autetaan ihmisiä, jotka ovat tilanteessaan ilman omaa syytään.

Nyt näin ei toimita.

Asiaa!

Vierailija
235/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suomessa työstä maksettava palkka on niin huono, että se melkein vastaa työttömyyskorvausta/sosiaalisia tukia, eikä ole järjen köyhyyttä vaatia niitä tukia vieläkin pienemmiksi?

Työelämässä olevat eivät taida ymmärtää, että huonontamalla sosiaalisia tukia, he samalla luovat järjestelmän jossa köyhät ovat valmiita tekemään työtä vieläkin halvemmalla kuin nyt ja se olemassaoleva työpaikka on tulevaisuudessa jonkun toisen, epätoivoisemman hallussa.

Mitä korkeampi palkkataso, sen huonompi Suomen kilpailukyky suhteessa muihin maihin ja sitä vähemmän työtä suomalaisille. Kun eivät vasemmistolaiset edes näitä yksinkertaisimpia asioita kansantaloudesta ymmärrä, niin keskustelu on aika vaikeaa.

Kaikille, johtajia myöten maksimipalkka 3000€/kk. Kyllä se mulle kävisi. Entä sulle?

Sitten loppuisi verotulot,  esim kirurgi maksaa 180 000€ palkastaan 120 000veroa.

Ne ei niin maksa, ellei sitten osassa ole kyse ns. lisätyöstä, useamman työnantajan palveluksessa olemisesta. Silloinkin noin korkea verotus tasataan viimeistään lopullisessa verotuksessa.

Kenenkään ei tarvitse maksaa tuloistaan Suomessa veroa 66, 67 %:a, kuten väität.

180 00 eurosta menee veroa ilman mitään vähennyksiä 49,8 %, rahassa 89 000. Jos tuon 180 000 yli tienaa esim. lisätöistä, on niiden veroprosentti 57,1.

Vierailija
236/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppiaan ahneus pitää myyntihinnan 3-5 kertaisena ostohintaan nähden ja se tottakai ajaa ihmiset ostamaan sieltä mistä ne tuotteet halvimmalla saa.

Yksi asia, joka tekee näistä keskusteluista aina niin vaikeita, on juuri tällaiset heitot. Mielikuvaratsastetaan ja heitetään vailla mitään faktaa vaikka mitä huuhaata eetteriin, joilla lietsotaan vihaa ja luodaan mielikuvia vailla mitään faktapohjaa.

Voitko antaa yhden esimerkin tällaisesta ahneiden kauppiaitten ostopaikasta, josta löytyy sellaiseen hintaan tavaraa, että ne voi myydä ulos 3-5 kertaisella hinnalla? Olen meinaan itse mielikuviesi ahne kauppias, enkä tiedä yhtään tukkua tai muutakaan ostopaikkaa, joka tällaisen mahdollistaisi. Myyntimarginaalit ovat pieniä ja lisäksi niiden päälle lätkäistään lukuisia veroja suoraan ja välillisesti. Totuus on eemmänkin sitä tasoa, että jos ostat eurolla, maksat siitä todellisesti 1,70 kun huomioidaan sekä ostoon että myyntiin liittyvät verot sekä oheiskulut ja myyt hyvällä tsägällä sen 1,70 kulun ulos kahdella eurolla, jolloin tuotto on 0,30€.

Josta sitten ahne kauppia maksaa vielä ne omat henkilökohtaiset verot.

Tervetuloa kauppiaaksi <3

Keskustelu koski sitä miksi ihmiset mieluummin tilaavat tavarat suoraan Kiinasta tai keski-euroopasta kuin maksavat samasta tuotteesta moninkertaista hintaa kotimaisissa kivijalkakaupoissa.

Olen tilannut jo vuosia kaiken mahdollisen suoraan netistä, sillä esim. skootterin kaasuttimen saa suoraan kiinasta tilattuna 15 eurolla ja kotimainen kauppias pyytää siitä 60-100 euroa.

Autooni ei edes saa suomesta ostettua ABS rinkuloita, vaan joutuisi ostamaan koko vetoakselin pään 70 euroa. Ebay myy parin näitä renkaita 15 euroa pari, joten pakko ostaa sieltä mistä saa.

T-paitojen hinnat marketeissa 7-10 euroa ja kiinassa 2 euroa.Halpaa aktiivisuusranneketta etsin juuri eilen vaimolleni ja kotimaisessa kaupassa hintaa 60 euroa. Ebay, tismalleen sama ranneke 20 euroa ilman postikuluja kotiin kannettuna. Arvaas mistä sen ostin:-)

Esimerkkejä riittää pilvin pimein ja ihmetyttää kauppiaidem välistä vetämä voitto.

Jos tilaisin suoraan kiinasta sata kapapletta vaikkapa skoden kaasuttimia, olen aivan varma että hinta putoaisi vielä tuosta 15:sta eurosta lähemmäs kymppiä/kpl.

Vaikka maksaisin siitä alvit, velvit ja kolvit, en kehtaisi pyytää siitä 100 euroa myydessäni, sillä johan sen järkikin sanoo, että ottaessani kohtuullisen voiton, asiakasvirta käy kaupan ovesta sisään, eikä ulospäin.

Ihmettelen myös tätä kauppiaiden välistä vetämää voittoa erilaisissa tuotteissa. Ei pidä palkata työvoimaa, pitää ottaa työkokeilijoita ja harjoittelijoita. Sillä minimoi suurimman osan kuluista. Vuokran voi jättää maksamatta, vaihtaa vain puodin paikkaa ja yrityksen nimeä riittävän usein.

Sinun kannattaa tilata niin kaasuttimia 100 kpl ja myydä edelleen 15 eurolla. Mutta älä laske mitään hintaa sille työajalle, kun vastailet sähköpostikysymyksiiin, pakkaat tuotteita, viet niitä postiin jne. EWthän itsekään halua, että kivijalkakauppias maksaa työntekijöilleen.

Olen itse asiassa muutamia tuotteita myynytkin. Kaasareita 30+postikulut :-)

Sähkötupakan markkinoille tullessa tilasin suoraan kiinasta tehtaalta 10kpl sähköröökejä, sain alennukset, maksoin tullit ja myin ne kohtuullisella tuplahinnalla lyhyessä ajassa.

Suunnittelin sähkötupakan nettikauppaa, mutta onneksi en  sitä perustanut, sillä valtiovalta kaikessa viisaudessaan teki tämänkin toiminnan mahdottomaksi tekemällä sähkötupakan nettitilaamisesta mahdotonta.

Siinä samalla lupaavat yrittäjänalut menettivät harrastuksensa (mahdollisesti tulevaisuutensa ammatin) kun kehittelivät uusia akkukoteloita ja tankkeja höyryttimiin.

Suomi nousuun kieltämällä kaikki uusi innovaatio ja yrittäminen.

Vierailija
237/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palkkatuloja tasattaisiin niin veroja kertyis ihan yhtälailla. Kirurgin palkkaa vois alentaa ja tilalle palkata yksi hoitaja lisää. Työttömyysmenotkin pienenisi. En tajua edes kuka tarvii oikeasti 3000€ suurempaa palkkaa. Kyllä ihmiset ihan kutsumuksestaankin tekevät töitä. Turha selittää, että kaikki karkaisi ulkomaille.

Vierailija
238/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksessakaan ei enää ole valtiotieteen alan väkeä niin paljon kuin ennen, vaan kauppatieteilijöitä ja dippainsinöörejä, joten he kohtelevat Suomea kuin yritystä ja suomalaisia kuin työntekijöitä, eikä kuin valtiota kansalaisineen. Kaikista pitää yrittää hyötyä ja turha väki kuten köyhemmät "potkaistaan syrjään".

Aiemmin hallituksessa sentään tunnettiin Suomen Perustuslakikin kannesta kanteen.

Vierailija
239/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiky oli viimeinen niitti, ja olemme mieheni kanssa lähdössä ulkomaille töihin maaliskuussa. Olemme lapsettomia joten ei tarvitse miettiä lasten koulua ja kavereita, voidaan lähteä kun huvittaa.

Muutamissa muissa Euroopan maissa mm. lomarahat saa verottomina ja kaikissa muissa maailman maissa autoverokin on huomattavasti pienempi kuin täällä Soomessa.

Vierailija
240/276 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Kenelläkään ei vero% ole yli 60.

Miljoonan tuloillakin vero% jää alle 60.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän