Kova köyhien viha meneillään Suomessa
Ilmiönä mielenkiintoinen ja vastenmielinen, mutta kertoo suomalaisten heikosta sivistystasosta, sillä sivistymättömyydestä kertoo, kun ihmiset pelkäävät omien materialististen unelmiensa vaarantuvan, mikäli erilaisia tukia maksetaan ja verot ovat aavistuksen korkeammat. Sivistysvaltio katsotaan sen mukaan, kuinka se kohtelee heikoimpiaan, vanhan määritelmän mukaan. Sivistysvaltiossa ihmiset eivät sen sijaan välittävät eniten kaikkien hyvinvoinnista, ei vaan omastaan. Empatia = sivistys.
Minusta se on mielenkiintoinen ilmiö siksi, että näkee, mihin se lopuksi voi johtaa. Tuleeko jokin totaalinen ylilyönti esim. valtion toimesta ja aivan kaikki tuet lopetetaan kokonaan vastoin Suomen sitoumuksia asiassa eri kansainvälisiin sopimuksiin. Ajaudutaan vauhtisokeuteen: hallitus arvioi virheellisesti IS:n uutiskommenttien perusteella, että sillä on nyt kansan valtaosan tuki jollekin ääri- toimelleen. Sitten se antaa palaa. Sillä kaikella tällä kiihottamisella työttömiäkin vastaan haetaan hyväksyntää jollekin. Mille? Jollekin äärimmäisen rankalle toimelle eurooppalaisittainko?
Se on myös mielenkiintoista nähdä, että jos Suomi alkaa rikkomaan pahasti ihmisoikeuksia, puuttuvatko siihen mitenkään eduskunnan oikeusvalvojat. Samalla paljastuu, ovatko nuo valvojat pelkkiä kulisseja.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka käyn töissä ja saan pientä palkkaa.
Minua ärsyttää nämä työttömät valittajat jotka eivät suostu menemään pienellä palkalla töihin vaan mieluummin ovat työttömiä.
Mielestäni uusi työttömän uudistus on hyvä
Päästään näitä lusmuja potkimaan perseelleTyöttömät ovat työttömiä, koska ei ole mitään työtä, jonne voi mennä. Yksinkertaista.
Työttömät ovat työttömiä, koska ovat passiivisia, laiskoja, lahjattomia, eivätkä ole valmiit itse tekemään muuta kuin satunnaisesti hakemaan mollin paikkoja. Sitten ollaan niin uhria, kun joutuu jollekin kurssille, koska kyllähän valtion pitää jokaiselle järjestää kiva siisti sisätyö, palkka vähintään 3000e.
Työtön on työtön, koska työtä ei riitä kaikille ja se vähenee koko ajan entisestään. Se on fakta. Turha väittää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Joku suunnitelma on varmasti juurikin siihen tyyliin, että kaikki tuet pois.
Ihmisoikeuksia rikotaan jo nyt suomessa törkeästi. Hallituksen velvollisuus on taata jokaiselle
suomalaiselle työtä. Kun tämä ei ole onnistunut, lietsotaan sisällissotaa asettamalla kansalaiset
toisiaan vastaan. Nyt on korkea aika kiinnittää huomio siihen, miten meitä kusetetaan ja
kiihotetaan raatelemaan oman maan kansalaisia. Vieraita otetaan hymyssä suin vastaan, jsekä
maksetaan heille ilman mitään vastikkeellisuuta mm. korvauksia, etuja ja annetaan asuntoja.
Herätkää suomalaiset, meitä viedään teuraalle!
Olet naiivi. Tuo ei ole millään muotoa mahdollista eikä ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää nämä työttömät valittajat jotka eivät suostu menemään pienellä palkalla töihin vaan mieluummin ovat työttömiä.
Päästään näitä lusmuja potkimaan perseelleTyöttömät ovat työttömiä, koska ei ole mitään työtä, jonne voi mennä. Yksinkertaista.
Työttömät ovat työttömiä, koska ovat passiivisia, laiskoja, lahjattomia, eivätkä ole valmiit itse tekemään muuta kuin satunnaisesti hakemaan mollin paikkoja. Sitten ollaan niin uhria, kun joutuu jollekin kurssille, koska kyllähän valtion pitää jokaiselle järjestää kiva siisti sisätyö, palkka vähintään 3000e.
Todennäköisesti olen työtön, koska olen lahjaton enkä osaa tarpeeksi, koska en ole saanut mistään mahdollisuutta oppia. Töitä olen hakenut ja kouluttautunut kolmeen ammattiin, kun ei töitä ole irronnut. Elämäni aikana yli vuoden olen tehnyt ilmaisia harjoitteluita. Kyllä alan jo itsekin olemaan sitä mieltä, että minussa on jotain perustavanlaatuista vikaa kun en töitä oikein onnistu saamaan. Kokoonpano ja tuotantotöitä olen tehnyt viimeisen kolmen vuoden aikana neljässä paikassa. Lyhin työpätkä kesti viikon ja pisin reilu 4 kuukautta. Kaikki eri alan hommia. Nyt puoli vuotta työttömyyttä takana. Syksyllä minulta poistettiin yksi sisäelin, ja sen jälkeen olen töitä hakenut aktiivisesti mm vuokratyöfirmojen kautta. Useammassa haastattelussa olen ollut, mutta vielä ei ole tärpännyt. Kahdesta paikasta vielä odottelen ketä ovat valinneet. Näissä kaikissa tuntipalkka vähän reilu 10 €, ja silti olen ollut / olen halukas näihin paikkoihin työllistymään, vaikka kaikkiin tarvittaisiin / olisi tarvinnut autoa työmatkoihin kun työmatka yhteen suuntaan vähintään 20 km eikä julkista liikennettä näihin paikkoihin ole.
Ja asun kuitenkin erään suomen suurimpiin kuuluvien kaupunkien naapurikunnassa, enkä missään periferiassa.
Vertailenytrehellisemmin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan köyhiä vihaa. Googleen: Top 1% median income Globally.
Huomaatte, että Kruunuhaassa asuva työtön 800 eur yksiössään on hyvin lähellä Globaalin eliitin elintasoa. Kaukana köyhästä. Kaikki tämä Suomalaisen työtätekevän keskiluokan selkänahasta revittynä.
Kyllä nuo tulot olisikin ihan loistavat, jos voisi asua jossain kehitysmaassa. Tai ruoan saisi samalla hinnalla ostettua kuin köyhimmissä maissa. Vaan eipä saa. Köyhien tuloista valtaosa menee ruokaan ja vuokraan, joista kummankaan hintaan köyhä ei voi vaikuttaa. Vuokratuloista suurimman osan saa asuntosijoittajat. Heidän ahneuttaan voisi vähän rajoittaa niin ei tarvitsisi köyhän menoista valittaa.
Kehitysmaiden oikeat köyhät eivät syö eineksiä tai pakasteita eivätkä kokolihaa, vaan itse valmistettua perusruokaa, joka ei ole kallista täälläkään.
Vuokraan puolestaan saa Suomessa messevän asumistuen.
Hmm, näyttäkää mulle oikeesti yksikin aidosti köyhä ihminen Suomesta. Siis sellainen joka oikeasti yrittää tulla toimeen, eikä mitään alkoholistipaskahousua, joka viis veisaa omasta (ja lähiympäristönsä) hyvinvoinnista.
Jaa, ei löydy. No ei löydy ei, kun sossu (=työssäkäyvät ja yritykset) kustantaa ruuat, katon pään päälle, telkkarit ja älykännykät ihan jokaiselle tässä maassa. Tämä pahoinvointivaltio luo myyttiä "köyhistä", mutta ei niitä tästä maasta löydy.
Maailmalta löytyy ihmisiä jotka kuolee nälkään ja asuu pahvilaatikossa, Suomessa näin pääsee käymään korkeintaan ihmisen omasta vapaasta valinnasta.
Olen lahjoittanut rahaa niin ulkomaan oikeille köyhille kuin kotimaan "köyhille", mutta nyt on tullut mitta vastaan, eikä kyse ole empatiakyvyn puutteesta vaan terveestä järjestä. Kirkon ulkomaanavun mainos oli ällöttävä, siinä vedottiin nälkään kuoleviin lapsiin. Oikeasti sikakarmeaa, mutta minä en ole vastuussa näistä lapsista vaan heidän vanhempansa ja kyseisen maan hallitukset, jotka eivät tee elettäkään lisääntymisen hillitsemiseksi. Maapallon väkiluku on tuplaantunut oman lapsuuteni ajoista, kaikille ei yksinkertaisesti riitä ruokaa ja töitä. Minulta ei tipu enää penniäkään tämän hulluuden rahoittamiseksi.
Tehkää aito ekoteko ja lopettakaa lisääntyminen! Yksi lapsi kahta aikuista kohden vähentää maapallon kuormitusta jo aika mukavasti :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaan ahneus pitää myyntihinnan 3-5 kertaisena ostohintaan nähden ja se tottakai ajaa ihmiset ostamaan sieltä mistä ne tuotteet halvimmalla saa.
Yksi asia, joka tekee näistä keskusteluista aina niin vaikeita, on juuri tällaiset heitot. Mielikuvaratsastetaan ja heitetään vailla mitään faktaa vaikka mitä huuhaata eetteriin, joilla lietsotaan vihaa ja luodaan mielikuvia vailla mitään faktapohjaa.
Voitko antaa yhden esimerkin tällaisesta ahneiden kauppiaitten ostopaikasta, josta löytyy sellaiseen hintaan tavaraa, että ne voi myydä ulos 3-5 kertaisella hinnalla? Olen meinaan itse mielikuviesi ahne kauppias, enkä tiedä yhtään tukkua tai muutakaan ostopaikkaa, joka tällaisen mahdollistaisi. Myyntimarginaalit ovat pieniä ja lisäksi niiden päälle lätkäistään lukuisia veroja suoraan ja välillisesti. Totuus on eemmänkin sitä tasoa, että jos ostat eurolla, maksat siitä todellisesti 1,70 kun huomioidaan sekä ostoon että myyntiin liittyvät verot sekä oheiskulut ja myyt hyvällä tsägällä sen 1,70 kulun ulos kahdella eurolla, jolloin tuotto on 0,30€.Josta sitten ahne kauppia maksaa vielä ne omat henkilökohtaiset verot.
Tervetuloa kauppiaaksi <3
Keskustelu koski sitä miksi ihmiset mieluummin tilaavat tavarat suoraan Kiinasta tai keski-euroopasta kuin maksavat samasta tuotteesta moninkertaista hintaa kotimaisissa kivijalkakaupoissa.
Olen tilannut jo vuosia kaiken mahdollisen suoraan netistä, sillä esim. skootterin kaasuttimen saa suoraan kiinasta tilattuna 15 eurolla ja kotimainen kauppias pyytää siitä 60-100 euroa.
Autooni ei edes saa suomesta ostettua ABS rinkuloita, vaan joutuisi ostamaan koko vetoakselin pään 70 euroa. Ebay myy parin näitä renkaita 15 euroa pari, joten pakko ostaa sieltä mistä saa.
T-paitojen hinnat marketeissa 7-10 euroa ja kiinassa 2 euroa.Halpaa aktiivisuusranneketta etsin juuri eilen vaimolleni ja kotimaisessa kaupassa hintaa 60 euroa. Ebay, tismalleen sama ranneke 20 euroa ilman postikuluja kotiin kannettuna. Arvaas mistä sen ostin:-)
Esimerkkejä riittää pilvin pimein ja ihmetyttää kauppiaidem välistä vetämä voitto.
Jos tilaisin suoraan kiinasta sata kapapletta vaikkapa skoden kaasuttimia, olen aivan varma että hinta putoaisi vielä tuosta 15:sta eurosta lähemmäs kymppiä/kpl.
Vaikka maksaisin siitä alvit, velvit ja kolvit, en kehtaisi pyytää siitä 100 euroa myydessäni, sillä johan sen järkikin sanoo, että ottaessani kohtuullisen voiton, asiakasvirta käy kaupan ovesta sisään, eikä ulospäin.
Ihmettelen myös tätä kauppiaiden välistä vetämää voittoa erilaisissa tuotteissa. Ei pidä palkata työvoimaa, pitää ottaa työkokeilijoita ja harjoittelijoita. Sillä minimoi suurimman osan kuluista. Vuokran voi jättää maksamatta, vaihtaa vain puodin paikkaa ja yrityksen nimeä riittävän usein.
Sinun kannattaa tilata niin kaasuttimia 100 kpl ja myydä edelleen 15 eurolla. Mutta älä laske mitään hintaa sille työajalle, kun vastailet sähköpostikysymyksiiin, pakkaat tuotteita, viet niitä postiin jne. EWthän itsekään halua, että kivijalkakauppias maksaa työntekijöilleen.
Minä olen myös todella hämmästynyt tästä vihasta, jota media ansiokkaasti lietsoo työttömiä kohtaan. Olen itse ollut työelämässä kauan pienipalkkaisessa työssä, mutta en kyllä koskaan ajatellut, että ”Minä tässä nyt joudun selkänahasta repimään työnvieroksujille ilmaista rahaa.”...ei tullut mieleenkään, maksoin veroni, työttömyysvakuutusmaksut, eläkemaksut ja liiton jäsenmaksut mukisematta. Tosiasiahan on se, että yhteiskunnassa on tapahtunut suuria rakenteellisia muutoksia työpaikko)en suhteen ja valtio on jälkijunassa reaktioissaan tämän suhteen. Ei ole työtä vailla olevien vika, jos he ovat tähän murrokseen osuneet. Yhteiskunnassa tulee aina olemaan vähäosaisia, joilla ei riitä voimia kavuta ylös kuopastaan ja sivistyneet yhteiskunnan jäsenet ymmärtävät tämän ja haluavat auttaa näitä ihmisiä. Ylpeät, vain omia etujaan ajavat ihmiset mielellään vievät leivän köyhänkin suusta, koska he näkevät sen oikeudekseen.
Onneksi minulla, työelämästä poispotkitulla on tutuissa hyväosaisia, isopalkkaisia, jotka ovat mm. Aktiivimallia vastaan ja ovat allekirjoittaneet kansalaisaloitteen. He ymmärtävät, että se on toimimaton ratkaisu ihmisten työllistämiseksi, sillä suurin osa työttömistä on jo nyt ihan tarpeeksi aktiivisia työnhaussaan ja muussakin aktiviteeteissaan, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Menkäähän muuten vain itse huutelijat tekemään provisiopalkalla jotain turhanaikaista puhelinmyyntityötä, mainostenjakamista tai menkää hlökohtaisiksi avustajaksi epämääräisillä työehdoilla, mm. niillä töillä ei hyväosaisten selkänahka koskaan parane.
Hassua, kuinka meitä kantasuomalaisia patistetaan menemään töihin, vaikka minkäänlaista työtä ei ole tarjolla edes korkeasti kouluttautuneille henkilöille. Samaan aikaan maassamme oleskelee tuhansia paperittomia ja laittomia maassaolijoita, joille maksetaan useita tuhansia euroja kuussa tukia eikä heitä kehoiteta työnhakuun. Mistä kiikastaa? Eikö näiden maahantulijoiden pitänyt ollaa tulevaisuutemme ja hyvä lisä suomalaiseen yhteiskuntaan mm. lisätyövoiman johdosta? Nämä sankarit ostavat uuden karhean luksusauton, merkkivaatteita, viimeisintä elektroniikkaa kotiinsa ja uudet iphonet samaan aikaan kun moni kantasuomalainen kituuttelee minimituilla, jotka nippa nappa riittävät peruselinkustannuksiin kuten ruokaan ja laskujen maksamiseen. On tämä ihan käsittämättömän väärin! Kookomuksen motto on todellakin köyhät kyykkyyn. Näyttää siltä että vähempiosaisista suomalaisista halutaan eroon keinolla millä hyvänsä.
Vanhuksiin meillä ei ole varaa. Niitä on suhteeton määrä, vaikka jokainen työikäisemme olisi palkkatyössä heti huomenna. Työttömien kiusaaminen nyt on taas yksi säälittävä yritys loiventaa väistämätöntä: emme tule selviytymään vanhuuseläkeläisten elättämisestä ja palveluiden rahoittamisesta.
Kts. erit. s. 6:
http://www.taloustieteellinenyhdistys.fi/images/stories/kak/KAK21994/KA…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suomessa työstä maksettava palkka on niin huono, että se melkein vastaa työttömyyskorvausta/sosiaalisia tukia, eikä ole järjen köyhyyttä vaatia niitä tukia vieläkin pienemmiksi?
Vuosittain EU kritisoi suomen alhaisia sossunormeja.
Eikö pikemminkin pitäisi yrittää saada palkkoja korkeammiksi?
Työelämässä olevat eivät taida ymmärtää, että huonontamalla sosiaalisia tukia, he samalla luovat järjestelmän jossa köyhät ovat valmiita tekemään työtä vieläkin halvemmalla kuin nyt ja se olemassaoleva työpaikka on tulevaisuudessa jonkun toisen, epätoivoisemman hallussa.
Mitä korkeampi palkkataso, sen huonompi Suomen kilpailukyky suhteessa muihin maihin ja sitä vähemmän työtä suomalaisille. Kun eivät vasemmistolaiset edes näitä yksinkertaisimpia asioita kansantaloudesta ymmärrä, niin keskustelu on aika vaikeaa.
Kaikille, johtajia myöten maksimipalkka 3000€/kk. Kyllä se mulle kävisi. Entä sulle?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaiset työnvieroksujar kuten kansalaisaloitteen tehnyt, joka ei edes suostu muuttamaan kaupungin tarjoamaan 300 euron yksiöön koska se sijaitsee kantakaupungin ulkopuolella, saavat ihan oikeututesti vihan tunteet pintaan.
Ja sitten lähde tai linkki. Missähän ensinnäkään Helsingissä on 300e yksiöitä? ja sitten sellaista on oikein tarjottu? Ei tuota kyllä ilman todisteita usko, taitaa tarina elää jo omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaan ahneus pitää myyntihinnan 3-5 kertaisena ostohintaan nähden ja se tottakai ajaa ihmiset ostamaan sieltä mistä ne tuotteet halvimmalla saa.
Yksi asia, joka tekee näistä keskusteluista aina niin vaikeita, on juuri tällaiset heitot. Mielikuvaratsastetaan ja heitetään vailla mitään faktaa vaikka mitä huuhaata eetteriin, joilla lietsotaan vihaa ja luodaan mielikuvia vailla mitään faktapohjaa.
Voitko antaa yhden esimerkin tällaisesta ahneiden kauppiaitten ostopaikasta, josta löytyy sellaiseen hintaan tavaraa, että ne voi myydä ulos 3-5 kertaisella hinnalla? Olen meinaan itse mielikuviesi ahne kauppias, enkä tiedä yhtään tukkua tai muutakaan ostopaikkaa, joka tällaisen mahdollistaisi. Myyntimarginaalit ovat pieniä ja lisäksi niiden päälle lätkäistään lukuisia veroja suoraan ja välillisesti. Totuus on eemmänkin sitä tasoa, että jos ostat eurolla, maksat siitä todellisesti 1,70 kun huomioidaan sekä ostoon että myyntiin liittyvät verot sekä oheiskulut ja myyt hyvällä tsägällä sen 1,70 kulun ulos kahdella eurolla, jolloin tuotto on 0,30€.Josta sitten ahne kauppia maksaa vielä ne omat henkilökohtaiset verot.
Tervetuloa kauppiaaksi <3
Keskustelu koski sitä miksi ihmiset mieluummin tilaavat tavarat suoraan Kiinasta tai keski-euroopasta kuin maksavat samasta tuotteesta moninkertaista hintaa kotimaisissa kivijalkakaupoissa.
Olen tilannut jo vuosia kaiken mahdollisen suoraan netistä, sillä esim. skootterin kaasuttimen saa suoraan kiinasta tilattuna 15 eurolla ja kotimainen kauppias pyytää siitä 60-100 euroa.
Autooni ei edes saa suomesta ostettua ABS rinkuloita, vaan joutuisi ostamaan koko vetoakselin pään 70 euroa. Ebay myy parin näitä renkaita 15 euroa pari, joten pakko ostaa sieltä mistä saa.
T-paitojen hinnat marketeissa 7-10 euroa ja kiinassa 2 euroa.Halpaa aktiivisuusranneketta etsin juuri eilen vaimolleni ja kotimaisessa kaupassa hintaa 60 euroa. Ebay, tismalleen sama ranneke 20 euroa ilman postikuluja kotiin kannettuna. Arvaas mistä sen ostin:-)
Esimerkkejä riittää pilvin pimein ja ihmetyttää kauppiaidem välistä vetämä voitto.
Jos tilaisin suoraan kiinasta sata kapapletta vaikkapa skoden kaasuttimia, olen aivan varma että hinta putoaisi vielä tuosta 15:sta eurosta lähemmäs kymppiä/kpl.
Vaikka maksaisin siitä alvit, velvit ja kolvit, en kehtaisi pyytää siitä 100 euroa myydessäni, sillä johan sen järkikin sanoo, että ottaessani kohtuullisen voiton, asiakasvirta käy kaupan ovesta sisään, eikä ulospäin.
Ihmettelen myös tätä kauppiaiden välistä vetämää voittoa erilaisissa tuotteissa. Ei pidä palkata työvoimaa, pitää ottaa työkokeilijoita ja harjoittelijoita. Sillä minimoi suurimman osan kuluista. Vuokran voi jättää maksamatta, vaihtaa vain puodin paikkaa ja yrityksen nimeä riittävän usein.
Sinun kannattaa tilata niin kaasuttimia 100 kpl ja myydä edelleen 15 eurolla. Mutta älä laske mitään hintaa sille työajalle, kun vastailet sähköpostikysymyksiiin, pakkaat tuotteita, viet niitä postiin jne. EWthän itsekään halua, että kivijalkakauppias maksaa työntekijöilleen.
Pakko tsekata netistä halvempia hintoja. Itse tilasin Saksasta uuden kytkimen autoon 800 € ja asennutin sen maalaispikkukorjaamolla 700 €,yht. Siis 1500 €. Merkkiliikkeessä kytkin olis maksanut 1800 € + asennus 1200 € eli yht. 3000 €. Meillä kyllä etsitään netistä tarkkaan halvempia vaihtoehtoja kaikelle, ei viitsi kiskurihintoja maksaa.
Johtajat ovat pelanneet kilpailijat ulos, mokailleet sen jälkeen yritysten talouden kuralle ja vastuun saa kantaa työntekijät YT-neuvotteluiden muodossa. Tämän jälkeen vielä kauhistellaan kun työttömille maksetaan rahaa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi työtön on niin paljon parempi ihminen kuin minä, että hän saa tekemättäkin enemmän kuin minä töissäkäyvänäkään, ja sitten minua psinostetaan antamaan vielä vähän lisää jotta köyhä saa asua Helsingin keskustassa ja koska hänkin ansaitsee kivoja juttuja.
Jää hyvä ihminen työttömäksi niin helpottaa.
Sinun ratkaisusi tähän ongelmaan on se että kaikki vaan jäävät työttömäksi? Mistä sinä luulet että ne kelan ja sossun rahat.. Äh, antaa olla. Hyvää päivänjatkoa sinne tynnyriin.
Voi sinua reppanaa, jos luulet, että tuokin työpaikka jää täyttämättä. Sehän on vaan hyvä, että työttöminä on aina eri henkilöt. Kukaan ei ole korvaamaton, aina jokaiseen työpaikkaan löytyy uusi työntekijä.
Siitä miten ihmiset kohtelevat "alempiarvoisiaan" voi päätellä aika paljon heidän todellisesta luonteesta. Jos he saisivat oikeaa valtaa niin sen kyllä tietää mitä täällä tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, kuinka meitä kantasuomalaisia patistetaan menemään töihin, vaikka minkäänlaista työtä ei ole tarjolla edes korkeasti kouluttautuneille henkilöille. Samaan aikaan maassamme oleskelee tuhansia paperittomia ja laittomia maassaolijoita, joille maksetaan useita tuhansia euroja kuussa tukia eikä heitä kehoiteta työnhakuun. Mistä kiikastaa? Eikö näiden maahantulijoiden pitänyt ollaa tulevaisuutemme ja hyvä lisä suomalaiseen yhteiskuntaan mm. lisätyövoiman johdosta? Nämä sankarit ostavat uuden karhean luksusauton, merkkivaatteita, viimeisintä elektroniikkaa kotiinsa ja uudet iphonet samaan aikaan kun moni kantasuomalainen kituuttelee minimituilla, jotka nippa nappa riittävät peruselinkustannuksiin kuten ruokaan ja laskujen maksamiseen. On tämä ihan käsittämättömän väärin! Kookomuksen motto on todellakin köyhät kyykkyyn. Näyttää siltä että vähempiosaisista suomalaisista halutaan eroon keinolla millä hyvänsä.
Ihan vakkarikitinää on kaikilla se, ettei tarjolla ole minkäänlaista työtä. Kyllä on, mutta ei aina sitä mieluisinta. Vilkaisepa vaikka mol.fi -sivuille, jossa avoimia työpaikkoja on yli 13.000 kappaletta. Jokaiselle löytyy jotain, jos vain viitsii hakea ja ottaa vastaan. Ulkomaalaisten syyttely on typeryyttä, niiden osuus tuen saajista on aivan mitätön. Se mitä selkänahasta työssäkäyvillä revitään menee 99,999 prosenttisesti ihan kantasuomalaisille valittajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä, kunnollinen, ujo ja kiltti mies on yhteiskunnan pohjasakkaa. Valtiovalta haluaa lyödä meitä turpaan entistä enemmän. Rahattomana miehenä seksin, parisuhteen ja onnellisuuden saavuttaminen on täysi mahdottomuus sillä yksikään nainen ei työtöntä ja kunnollista miestä kelpuuta (rahansa narkkaavat ja ryyppäävät miehet kyllä käyvät kaupaksi).
Valtiomme voisi helpottaa työttömien ja köyhien miesten ahdinkoa laillistamalla prostituution, dekriminisoimalla kannabiksen (lisää tuloja, yksityisyrittäjyyttä kasvattajien myötä) ja kieltämällä feminismin. Mutta ei.. paskannetaan vaan entistä enemmän jo turpaan vedettyjen päälle.
Mikä ihme estää sinua myymästä seksipalveluja? Saisit samalla rahaa ja seksiä. Parittajaksi et voi ruveta, mutta itseäsi saat myydä.
Oisko sama ihme, mikä estää Naccia ja muita mopopoikia tienaamasta, vaikka perustuslain mukaan ihmisellä on oikeus valita itse ammatti, elinkeino ja toimeentulonsa.
Sinun ei tarvitse liittyä rikollisjärjestöön, jos pyydät naisilta maksua seksistä. Jos joku Nakki (?) alkaa myydä sinua, niin se on rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kesän töissä, osapäivätyö. Työtä 6t/pvä, palkka reilu 1000€/kk. Työmatka vain vaivaiset 3 tuntia päivässä. Käytännössä en rahallisesti hyötynyt työstä mitään, saman olisin "tienannut" työttömänä. Kävin töissä, koska halusin käydä ja tykkäsin siitä. Menisin heti uudelleen, jos töitä saisin. Ei vaan löydy, ei vaikka mistä kaivaa. Siksi tää haukkuminen ottaa aivoon. Vaikka mitä teet niin aina olet huono ihminen. Aina on joku kertomassa että me työttömät ei mennä töihin alle 3000€ palkan. Joo, ei tosiaan mennä. Jokainen työtön tietää, että tuo 3000€ on pelkkää unelmaa. Ilmeisesti te työlliset vielä uskotte tuohon, kun joka kerta siitä paasaatte. Tovittavasti et jää työttömäksi, vaikka voishan se sulle jotain opettaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vakkarikitinää on kaikilla se, ettei tarjolla ole minkäänlaista työtä. Kyllä on, mutta ei aina sitä mieluisinta. Vilkaisepa vaikka mol.fi -sivuille, jossa avoimia työpaikkoja on yli 13.000 kappaletta. Jokaiselle löytyy jotain, jos vain viitsii hakea ja ottaa vastaan. Ulkomaalaisten syyttely on typeryyttä, niiden osuus tuen saajista on aivan mitätön. Se mitä selkänahasta työssäkäyvillä revitään menee 99,999 prosenttisesti ihan kantasuomalaisille valittajille.
Jääkö joku noista työpaikoista avoimeksi siksi, että kukaan ei hae?
Hain pari vuotta sitten työpaikkaa, jossa työtä oli lauantaisin neljä tuntia. Minulla oli alaan sopiva koulutus ja kiinnostusta. Hakijoita oli 13 enkä minä päässyt edes haastatteluun. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että avoimiin työpaikkoihin ei ole hakijoita?
Töitä kyllä on, mutta kukaan yrittäjä ei halua maksaa palkkaa. Tulevaisuudessa suurin osa on halpatyövoima reservissä vailla mitään tulevaisuuden visiota. Ei ihme että suomalaiset on lopettanut lisääntymisen.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005507094.html