Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te naiset olette valmiita maksamaan tuhansia jostakin käsilaukusta?

Vierailija
29.12.2017 |

Nahkapala johon on kiinnitetty joku merkki.

Kommentit (211)

Vierailija
181/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Sama kuin ostaisi uuden kalliin sohvan huonekaluliikkeestä, vaikka kirpputoreilta saa ilmaisia. Ja vaatteet ja astiat, oikeastaan melkein kaiken, voi hakea kirpputoreilta. Mihin me mitään kauppoja tarvitaan, pl. ruokakaupat. Leivän voi hakea leipäjonosta ja kai siellä muutakin on tarjolla. Auto se vasta kannattamaton ostos onkin, heti kun ajat uudella autolla pois liikkeestä, sen arvo tippuu hyvän käsilaukun tai parinkin verran. Jos pakko olla auto niin joku käytetty kottero riittää.

Vierailija
182/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuessani etelä-euroopassa näin,kuulin ja keskustelin näiden myyjien kanssa jotka melko täydellisiä feikki merkkilaukkuja myyvät. Hinnat pyörivät 30-80e ja mikä hauskinta tuttavani oli ostanut erittäin taidokkaasti tehdyn feikki merkkilaukun ja ollessamme mm. Puerto Banuksessa menimme erääseen liikkeeseen jossa samoja laukkuja myytiin 1800-3500e. Myyjä katseli tuttavani laukkua ja kyllä alkoi mairea palvelualttius ja myyjä vielä kysyi ai jaa sinä oletkin jo meidän käsilaukun ostanut ja halusi näyttää lisää ko. lompakoita ja laukkuja. Se niistä tonnien laukuista.

Olisi todella noloa kävellä feikki-laukku kädessä Marbellassa :D Itse en kehtisi käyttää feikkiä missään olosuhteissa. Feikit luikkarit erottaa jo kauas.

Mikä on luikkari? Liukkari?

Rakkaalla lapsella on monta nimeä (meillä monia merkkilaukkuja). Mitäpä sinä luikkari-maailmasta tietäisit. Itse lomailen perheineni ja laukkuineni St. Tropezissa. Ei hävetä, kun kädessä aito luikkari :D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti hei. Pitää vaan ottaa selvää asioista monin tavoin. Laatu maksaa mutta ei edes  tule sen kalliimmaksi. Mullakin kesti aikansa tajuta: Se on valinta nukutko esim. kunnon patjalla (kolmanneksen elämästäs), onko kunnolliset keittiö-talouskoneet, käveletkö kunnon kengillä (joita voi korjata), ostatko ryysyjä kaapit täyteen, kun voisit ostaa niitä "järettömän hintasia" - jotka ei mee pesuissa mikskään ja kestää 20 vuotta. Ja sulla on koko ajan laatua ylläsi. Se vaan on valinta käyttääkö laatua koko ajan vai losoja, retkuja ja rytkyjä.

Vierailija
184/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nähnyt läheltä siis feikkilaukkuja, joissa ompeleet "miten sattuu" ja "ompelunarut roikkuu".

EI vaan olen ostanut molemmat laukut ihan LV:n omasta liikkeestä - toisen muutama vuotta sitten ja toisen tänä vuonna. Kyllä laadun heikentymisen huomaa helposti, kun laittaa ne vieretysten.

LV on heikentänyt laatua tarkoituksella voittojen maksimoimiseksi ja samalla nostanut hintoja sillä varjolla, että se väittää valmistavansa laukut käsityönä. Kaikkihan asioista perillä olevat tietävä LV:n siirtyneen massatuotantoon jo aikoja sitten. Halpa tapa saada laatutietoiset kuluttajat hiljaiseksi, kun luulevat ostaneensa jotain uniikkia eli sekundaa täydellä hinnalla. LV on saanut tästä uhkasakon nojalla rangaistusta valheellisen markkinoinnin takia. Googleta niin tiedät enemmän. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä LV:n markkinointitiimi syytää.

Vierailija
185/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kotkotatte kalliista autoista - onko se joku olettama että niitä ostettaisiin teitä pällistelijöitä varten? Mä joudun ajamaan aika paljon, jolloin oli ihana saada satsattua mukavaan autoon. Mukavuutta itselle ja perheelle. Ei mua ainakaan kiinnosta yhtään mitä siitä muut ajattelee.

Käsilaukkuja ei tajua ollenkaan (kalliita siis). Korkeintaan että jos joku on sellaisessa työssä että siinä käytännössä edellytetään tällaista. Tosin en ole vielä sellaista työtäkään nähnyt vaikka paljon olen nähnyt.

Vierailija
186/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse maksa laulusta yli 100 e. Ja Vuottonin veskat on omaan silmääni ylikalliita, muovisia muotihärpäkkeitä.

Ylikallis ja ylihuinnoiteltu tuote on ulikallin ja ylihinnoiteltu. Markkinamiesten tuotteistama johon osa lankeaa, brändäykseen. Muoti on tyyliä, mutta ennenkaikkea myös kovan rahan ”bisnestä”. Rahaa ja katetta.

En maksa pelkstä imagosta tai brändistä. Siksi norminahkalaukku alle 200 e riittää, kallein laukku minkä olen ostanut maksoi 90 e. Kesti 5 v joka päiväisessä käytössä. Olen ollut tyytyväinen.

"Vuittonin veska" ei ole muovia :D :D Mitäpä sinä siitä tietäisit :D Ja kestää joka päiväistä käyttöä pidempään kuin 5 v:D Mitäpä sinä siitä tietäisit:D Olen ollut tyytyväinen. Halvan naisen tunnistaa laukusta.

Katsohan Vuittonin sivuilta. Ne hienot termit tarkoittavat keinotekoisia "nahkoja", kansankielellä muovia.

Näytätkö mulle ne LV:n termit, jotka tarkoittavat tekonahkaa?

Ne sinun mielestäsi muovisen näköiset laukut ovat todnäk epi leather- tai vernis-materiaalia, jotka ovat molemmat käsiteltyä nahkaa. Ja toki merkillä on myös pinnoitettuja kangaskasseja.

Itse en ole brändien perään eikä aihe sinänsä kosketa, mutta mielestäni kenenkään ei tarvitsisi ihan mutua kuitenkaan faktana selittää täällä.

Vierailija
187/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole. Mutta jos joku tollo mies minulle sellaisen ostaa, niin en minä vastaankaan laita.

Minä järkyttyisin, jos saisin mieheltä yhtäkkiä jonkun merkkilaukun. En missään tapauksessa halua sellaista, ja jos saisin, tuntuisi siltä, että mies ei tunne ajatusmaailmaani yhtään...

Vierailija
188/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, mutta oman kokemuksen mukaan tietyt luxuslaukut ovat hyvä sijoitus. Vanhoja LV:n laukkuja kun on pistänyt myyntiin, niin kyllä niistä vähintään omansa on saanut pois. Vaikkakin ovat olleet käytössä useamman vuoden. Halpalaukuista tuskin olisi saanut paria euroa enempää kirpparilla. Myös oman chanelin hinta on noussut +50%. Luultavasti siitä pääsisi jo hyville voitoille myymällä. En kuitenkaan ole myymässä, koska laukku on edelleen uudenveroinen ja luultavasti menee käytössä vielä tulevat 10-20 vuotta. Ehkä siirtyy myös jonain päivänä tyttärelle.

Jokainen toki ostaa sen laukun mihin on varaa. Itse laitan ainakin etusijalle asumisen, ruuan, lapset ja hyvinvoinnin. Myös sijoittamiseen pitää käädä riittävästi. Sen jälkeen jos ylimääräistä jää niin joskus voi ostaa laukun. Tuskin siihen on kuitenkaan tarvetta pitkiin aikoihin. Ehkä kahden kolmen vuoden päästä ostan seuraavan, jos rahatilanne säilyy hyvänä.

Ei kyllä mahdu tämäkään minun päähäni. Että joku laukku, jota käytän joka ikinen päivä tuolla ja jonka kuka tahansa voi esimerkiksi varastaa, olisi hyvä sijoitus. Ja jos se laukku on niin hyvä, miksi pitää ajatella jotain jälleenmyyntiarvoa. Itse en koskaan ajattele, miten helppo tavara on myydä eteenpäin, ellen tiedä, että aion käyttää sitä vain hetken (esim lastenvaunut tai hääpuku). Minä ostan tavarani sillä ajatuksella, että sitä käytän niin kauan kuin henki pihisee tai kunnes se menee rikki tai muuten vanhaksi. 

Vierailija
189/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voin maksaa sen verran käsilaukusta, eikä tunnu vielä missään. :D

Vierailija
190/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ihan on laadukkaat ompeleet ja patinoituu kauniisti. :D En tiedä, miten tarkkaan te niitä tikkauksia tihrustatte, mutta minun ei ole ainakaan koskaan tarvinnut tihrustaa, millaiset ompeleet missäkin laukussa on. Ja noita yksityiskohtia vieläkin kaipailen. Eiköhän kaikissa laukuissa ole suunnilleen samanlaiset ne sisätaskut ja suunnilleen samanmittaiset ja paksuiset hihnat. Ja vetoketjukaan ei kovin monella eri tavalla voi toimia. Jos joku kanttinauha nyt miellyttää silmää, niin en nyt vielä siitä tuhansia euroja maksaisi. 

Jos Prisman kassi sinulle riittää niin älä osta luikkaria :D

Kyllä minulle riittää ihan hyvin. Minä nimittäin arvostan laukussa sitä, että sillä saa kannettua tavaraa ja minulle on ihan toissijaista se, mistä se on ostettu. Et vieläkään kertonut, mitä on ne paljon puhutut hienot elintärkeät yksityiskohdat, joita ei ole muissa laukuissa. 

Vierailija
191/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää samaa laukkua vuosikausia, vaikka se olisi korkealaatuinen? Sehän näyttää puolet loppuelämästään täysin epämuodikkaaltakin. Ja kuka ostaa epämuodikkaan laukun, vaikka se olisi maksanut tuhansia? Etenkin jos tulee maailmanlaajuinen syvä lama, jonka aikana on tuskin varaa ruokaan ja asumiseen. Laukku on sijoituksista ehkä kaikkein tyhmin.

Eihän se mikään sijoitus ole, kuka niin sanoo. Se on kulutushyödyke,mutta jos laittaa vähän enemmän rahaa laukkuun ja brändiin niin voipi käydä vielä vuosikymmenien käytössä! Jos katsot esim LV laukkujen suosiota ja hintoja nettikirppareilla niin voit valaistua ;) LVn laukut ei todellakaan näytä vanhoilta, nahka vain kauniisti patinoituu.

Vierailija
192/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi aiheellisempaa ihmetellä miksi miehet ostavat kymmenien tuhansien eurojen rannekelloja?

Vierailija
193/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksut naiset halveksivat tuhansien eurojen laukkuja. Miten joku voi yleistää tuolla tavalla? Ihminenhän on todella pinnallinen, jos edes miettii tuollaisia laukkuja.

Fiksu nainen halveksii jotain laukkua?? Ehkä sit sen fiksun naisen pitäis miettiä elämän realiteetteja, jos joku merkkilaukku on ihan HALVEKSITTAVA asia 😂. Mä olen mielestäni ihan fiksu nainen ja halveksin maailmassa lähinnä rasismia, lasten hyväksikäyttäjiä yms.

Mä en halveksi mitään tuhansien laukkja tai ylipäätään mitään mihin ihmiset haluaa tuhlata rahansa, jos se ei satuta ketään....

LV merkki, jonka tunnistaa melkein puolen kilsan päähän on vaan niin räikeä esimerkki siitä kuinka paljon siitä tehdään roskajäljennöksiä. Jäljennösten tekeminen on rikollista. Miksi kukaan haluaa tukea rikollisuutta kantamalla jäljennöstä olallaan?  On todella pinnallista haluta jotakin merkkiä niin paljon, että ostaa siitä sitten sen feikkiversion. Osasta niistä ei huomaa, että on feikki ja osasta huomaa suoraan... Kopioita on eri tasoisia.

Vierailija
194/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Sama kuin ostaisi uuden kalliin sohvan huonekaluliikkeestä, vaikka kirpputoreilta saa ilmaisia. Ja vaatteet ja astiat, oikeastaan melkein kaiken, voi hakea kirpputoreilta. Mihin me mitään kauppoja tarvitaan, pl. ruokakaupat. Leivän voi hakea leipäjonosta ja kai siellä muutakin on tarjolla. Auto se vasta kannattamaton ostos onkin, heti kun ajat uudella autolla pois liikkeestä, sen arvo tippuu hyvän käsilaukun tai parinkin verran. Jos pakko olla auto niin joku käytetty kottero riittää.

Elämä on valintoja täynnä. Fakta vaan on että talous ei pyöri jos kaikki käyttää kirppistavaraa. Ekoteko, joo, mutta esim mulla vaan ei ole aikaa kierrellä ja haahuilla kirppiksillä. Työ ja perhe vie kaiken ajan, sentään kyllä yritän myydä lasten vaatteita nettikirppiksellä, mutta olen huomannut ettei sielläkään joko saa myytyä merkittömiä tuotteita tai sitten kaikki pitäs saada eurolla. Merkkejä vaaditaan nykyään ihan joka paikassa kun niiden uskotaan ja tiedetään olevan kestävämpiä ja paremman näköisiä.

Joudun sitten heittämään keräykseen kamat. Heti jos on vähänkin merkkituote niin on jonossa ostajia. Niin, näinhän se menee merkkilaukkujenkin kohdalla, pätee ihan kaikkiin.

Vierailija
195/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansia? 1400€ palkalla?

Vierailija
196/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duuds kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää samaa laukkua vuosikausia, vaikka se olisi korkealaatuinen? Sehän näyttää puolet loppuelämästään täysin epämuodikkaaltakin. Ja kuka ostaa epämuodikkaan laukun, vaikka se olisi maksanut tuhansia? Etenkin jos tulee maailmanlaajuinen syvä lama, jonka aikana on tuskin varaa ruokaan ja asumiseen. Laukku on sijoituksista ehkä kaikkein tyhmin.

Eihän se mikään sijoitus ole, kuka niin sanoo. Se on kulutushyödyke,mutta jos laittaa vähän enemmän rahaa laukkuun ja brändiin niin voipi käydä vielä vuosikymmenien käytössä! Jos katsot esim LV laukkujen suosiota ja hintoja nettikirppareilla niin voit valaistua ;) LVn laukut ei todellakaan näytä vanhoilta, nahka vain kauniisti patinoituu.

Lue tämän ketjun viestit. Tässä on kyllä muutamissa viesteissä sanotaan, että laukku on sijoitus. 

Vierailija
197/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurimmalla osalla syy siihen, ettei tavaroita osteta kirpparilta, johdu siitä, että siellä on vähemmän valinnanvaraa ja se, että löydät juuri oikeanlaisen ja kokoisen tuotteen on ihan tuuripeliä. Kyllä minulle kelpaisi ainakin kirppikseltä ostetut vaatteet, jos saan ne hyväkuntoisena, täsmälleen sen värisenä ja kokoisena kuin haluan. Ihan naurettavaa verrata merkkilaukkuja tähän. Halpislaukun ostaminen on ihan yhtä helppoa kun merkkilaukunkin ja valinnanvaraa on pilvin pimein. 

Vierailija
198/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. LV:n laukut tasokkaita, niin materiaaliltaan kuin ompeleetkin. Tuskin olet aitoa päässyt kanniskelemaan. Nahkaa pitää hoitaa ja työläitä ovat, usein myös rumanrouheita. LV:n laukut näyttävät edelleen uusilta ilman hoitamista ja patinoituvat kauniisti.

OLIVAT tasokkaita. Kun brändin haluttavuus on nyt taattu, laatu on heikentenyt merkittävästi. Muutama vuosi sitten Neverfullin sai 500 € halvemmalla ja laatu oli silloin paljon parempi. Kangas paksumpaa, sisätasku vuorattu likaahylkivällä materiaalilla ym. Nyt ompeleet ovat miten sattuu, eikä edes suorassa linjassa, muovipäällystetty kangas monin verroin ohkasempaa...

Neverfull on se pissisten halpis Vuitton, siihen en koskaan lankeaisi. Omat Vuittonini ovat todella kestäneet, jos vertaan vaikka Longchampiin, jota ennen suosin. Vetskarikin on todella jykevä ja kestävä, halpislaukuista menee aina vetskarit melkein ekana. Mulle Vuitton ei ole mikään itseisarvo, vaan kestävä hyödyke. Ajan myös kalliilla saksalaisella autolla ja sekin saattaa ärsyttää joitakin mutta olen siinä halunnut satsata sekä suorituskykyyn että turvallisuuteen, riisipusseihin en vaan usko. Jos on hyvät tulot niin laitetaan ne kiertämään, eikös täällä vaan kerran elä.

Vierailija
199/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan hyvää laukkua. Uusin on Adax: suosittelen laatutietoisille. Ajattelin, että Adaxini on uusi, mutta hyvä ihme, ei, se on ainakin 6 vuotta vanha. Näyttää uudelta.

Maksan laukusta sen verran kuin on tarvetta. Merkki ei brandina mua kiinnosta; vain laatu kiinnostaa.

Hyvä laukku on laadukasta nahkaa. Työnjälki on huoliteltu. Laukku seisoo pöydällä lässähtämättä tai kaatumatta. Se istuu hyvin olalle. Vuori on vaalea; sisältö näkyy hyvin. Laukku on helppo sulkea ja avata. Siinä on sopivasti erikokoisia taskuja. Kauniita yksityiskohtia. Kun ostan laukun, odotan sen kestävän uudennäköisenä vähintään 10 vuotta.

Hyvää ja kaunista ei hevillä löydä. Kun löytää, se kannattaa ostaa. Adaxini ostin laukkuliikkeen loppuunmyynnistä naurettavaan 130 €.n hintaan.

Kiva jos tykkäät...mutta mun silmään noin nopeasti googlettamalla noi näyttää ihan tavallisilta halvoilta haukuilta joissa geneeriset mallit ja edullinen nahkalaatu. Myös logo on monessa jo häiritsevän kokoinen. Noita varmaan myydään kenkäkaupoissa tms.? Mutta tällaisiahan ne useimpien suomalaisnaisten laukut ovat, varmasti ihan kelvollisia arkeen, mutta hohdokkuus on täysi 0. Maassa jossa kauneus tulkitaan heti pröystäilyksi, sekin taitaa kuitenkin olla vain plussaa.

Vierailija
200/211 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpislaukuissa juurikin vetskari tuppaa olemaan se heikko kohta. Niissä on tosi isot laatuerot, mm. sen mukaan millaisesta metallista ne on tehty. Jopa magneetit saattavat olla heikkoja ja lonksuvia.

Kaikissa kalliissa (satasista ylöspäin) laukuissa ei ole tassuja, mutta halvoissa laukuissa niitä ei ole koskaan.

Kalliimmissa laukuissa käytettävä nahka on paksua, viimeistelystä riippumatta. Pelkästään tämä tuo mihin tahansa mallin ryhdikkyyttä. 

Vuorauksessa käytettävän materiaalin laadussa on isoja eroja, kunnon nahasta voi valmistaa myös hyvän vuorittoman laukun mutta luirunahasta se ei onnistu. 

Joka väittää etteivät halvat ja kalliit laukut eroa mitenkään olennaisesti toisistaan, ei ole laatulaukkuja juuri nähnytkään. Mikä ei tosin ole ihme, Suomessa kun ollaan.