Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te naiset olette valmiita maksamaan tuhansia jostakin käsilaukusta?

Vierailija
29.12.2017 |

Nahkapala johon on kiinnitetty joku merkki.

Kommentit (211)

Vierailija
161/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. LV:n laukut tasokkaita, niin materiaaliltaan kuin ompeleetkin. Tuskin olet aitoa päässyt kanniskelemaan. Nahkaa pitää hoitaa ja työläitä ovat, usein myös rumanrouheita. LV:n laukut näyttävät edelleen uusilta ilman hoitamista ja patinoituvat kauniisti.

OLIVAT tasokkaita. Kun brändin haluttavuus on nyt taattu, laatu on heikentenyt merkittävästi. Muutama vuosi sitten Neverfullin sai 500 € halvemmalla ja laatu oli silloin paljon parempi. Kangas paksumpaa, sisätasku vuorattu likaahylkivällä materiaalilla ym. Nyt ompeleet ovat miten sattuu, eikä edes suorassa linjassa, muovipäällystetty kangas monin verroin ohkasempaa...

Höpsis. Nykyään veskat voi kyllä nimikoida, kuten itse teen. Kaltaistesi on vaikeampi niitä varastaa. Tiedoksesi, että LV on ollut brändi jo pitempään kuin myös Chanel. Aik monet asiat on kallistuneet viimeisten vuosien aikana. Noussutta hintaa selittää myös pochette, joka nykyään tulee laukun mukana. Kaikenlaisia pahansuopaisia ja tietämättömiä kirjoittelijoita...

Vierailija
162/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. LV:n laukut tasokkaita, niin materiaaliltaan kuin ompeleetkin. Tuskin olet aitoa päässyt kanniskelemaan. Nahkaa pitää hoitaa ja työläitä ovat, usein myös rumanrouheita. LV:n laukut näyttävät edelleen uusilta ilman hoitamista ja patinoituvat kauniisti.

OLIVAT tasokkaita. Kun brändin haluttavuus on nyt taattu, laatu on heikentenyt merkittävästi. Muutama vuosi sitten Neverfullin sai 500 € halvemmalla ja laatu oli silloin paljon parempi. Kangas paksumpaa, sisätasku vuorattu likaahylkivällä materiaalilla ym. Nyt ompeleet ovat miten sattuu, eikä edes suorassa linjassa, muovipäällystetty kangas monin verroin ohkasempaa...

Olet nähnyt läheltä siis feikkilaukkuja, joissa ompeleet "miten sattuu" ja "ompelunarut roikkuu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse maksa laulusta yli 100 e. Ja Vuottonin veskat on omaan silmääni ylikalliita, muovisia muotihärpäkkeitä.

Ylikallis ja ylihuinnoiteltu tuote on ulikallin ja ylihinnoiteltu. Markkinamiesten tuotteistama johon osa lankeaa, brändäykseen. Muoti on tyyliä, mutta ennenkaikkea myös kovan rahan ”bisnestä”. Rahaa ja katetta.

En maksa pelkstä imagosta tai brändistä. Siksi norminahkalaukku alle 200 e riittää, kallein laukku minkä olen ostanut maksoi 90 e. Kesti 5 v joka päiväisessä käytössä. Olen ollut tyytyväinen.

"Vuittonin veska" ei ole muovia :D :D Mitäpä sinä siitä tietäisit :D Ja kestää joka päiväistä käyttöä pidempään kuin 5 v:D Mitäpä sinä siitä tietäisit:D Olen ollut tyytyväinen. Halvan naisen tunnistaa laukusta.

Katsohan Vuittonin sivuilta. Ne hienot termit tarkoittavat keinotekoisia "nahkoja", kansankielellä muovia.

Tutkihan vähän asiaa, ja kysy vaikka heidän myymälästään. Heidän kehittämänsä keinonahka on todella laadukasta, on heidän vastauksensa.

Itse tykkään kyllä "epileatherin" ulkonäöstä, mutta ne ruikunruskeat on älyttömän rumia, kirjavista monogrammikuoseista puhumattakaan.

Vierailija
164/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä, kuin miksi olen valmis maksamaan 6000€ kellosta?

Laatu joka kestää eliniän ja se fiilis?

Naurettavaa maksaa kuusi tonnia kellosta. Kellosta voi maksaa satasen.

Ehkä sinusta. Itse suosin Breitlingiä ja Omegaa. Voi myös tarvittaessa muuttaa rahaksi. Kello on miehen ainoa koru, siihen voi satsata. Klassinen malli toimii aina.

Hahahaha, aivan samat perustelut kuin Louis Vitttunin ostajilla 😂

Entä sitten, komppaan ajatusmaailmaa täysin. Kunhan vain on varaa.

Hyvähän se on jos jengi ostelee. Alvin määrät on kohdillaan.

Vierailija
165/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidankin seuraavaksi hankkia LVMH:n, Richemontin ja Keringin osakkeita...

Ja nahka on halpatuote. On paljon haastavampaa kehittää ekologinen nahan korvaava materiaali (ei välttämättä muovipohjainen).

Järkevä laatutietoinen laittaisi laukkurahat mittatilaustuotteisiin, varakkuutta ei ole tarve näyttää merkeillä. "Näyttämiseen" ja mielikuviinhan merkkilaukut perustuvat.

Näin. Alle 500€ saa jo länsimaisen käsityöläisen aidosti laadukkaan nahkalaukun, joka nuo väitetyt kriteerit täyttäisi kirkkaasti. Mutta kun logo puuttuu, ei muut tietäisi ’laadusta’ mitään, ei sellaista nämä neidit hanki.

Vierailija
166/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse maksa laulusta yli 100 e. Ja Vuottonin veskat on omaan silmääni ylikalliita, muovisia muotihärpäkkeitä.

Ylikallis ja ylihuinnoiteltu tuote on ulikallin ja ylihinnoiteltu. Markkinamiesten tuotteistama johon osa lankeaa, brändäykseen. Muoti on tyyliä, mutta ennenkaikkea myös kovan rahan ”bisnestä”. Rahaa ja katetta.

En maksa pelkstä imagosta tai brändistä. Siksi norminahkalaukku alle 200 e riittää, kallein laukku minkä olen ostanut maksoi 90 e. Kesti 5 v joka päiväisessä käytössä. Olen ollut tyytyväinen.

"Vuittonin veska" ei ole muovia :D :D Mitäpä sinä siitä tietäisit :D Ja kestää joka päiväistä käyttöä pidempään kuin 5 v:D Mitäpä sinä siitä tietäisit:D Olen ollut tyytyväinen. Halvan naisen tunnistaa laukusta.

Katsohan Vuittonin sivuilta. Ne hienot termit tarkoittavat keinotekoisia "nahkoja", kansankielellä muovia.

Tutkihan vähän asiaa, ja kysy vaikka heidän myymälästään. Heidän kehittämänsä keinonahka on todella laadukasta, on heidän vastauksensa.

Itse tykkään kyllä "epileatherin" ulkonäöstä, mutta ne ruikunruskeat on älyttömän rumia, kirjavista monogrammikuoseista puhumattakaan.

Kuoseja on useita. Voin sanoa, että veska kestää jokapäiväistä käyttöä, toimii minulla kuntoclubiveskana, kokemusta lähes 10 v ajalta ko veskoista. Toista kalliimpaa merkkilaukkuani käytän aamupäivisin shoppaillessa. Täällä on nyt pätemässä useampi ihminen virheellisine tietoineen. Ihmisiä, joilla ei ole omakohtaista kokemusta ko veskoista.

Vierailija
167/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laatua kannattaa ostaa(merkkikamppeet yleensä niitä ovat). Tänään just viimeksi päivittelin kaupungilla kulkijoita. Sellaisia ryysymaijoja että. Huomaa kyllä, ettei itseen panostetaan edes euron verran. Kyllä naiset hiukan voi panostaa itseensäkin. Elämystä sekin, ainakin tämän ketjun naisille.

Vierailija
168/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti aiheet vaihtelee tässä ketjussa. Nyt mollataan logolaukkuja.

Prismamammoille tiedoksi: usein ns. luksusmerkillä on myynnissä paria eri hintaista laukkulinjastoa, esimerkiksi Michael Korsilla halpalinja on Michael Michael Kors, Donna Karanilla DKNY jne.

Yleensä nuo halpalinjaston tuotteet ovat niitä logo-oksennuksia joista pissikset maksavat ylihintaa päästessään käveleviksi mainoksiksi.

Kalliimmat tuotteet ovat laadukkaita ja logot ovat niissä yleensä hyvin huomaamattomat- ainakin niin huomaamattomat ettei niitä perus-Jounia kantava av-mamma arvolaukuiksi tunnista kun sellainen ruokakaupassa vastaan kävelee. Tämän ketjun perusteella, hyvä näin.

Vierailija
169/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsityönä tehty oikea luksuslaukku on sijoitus, jonka arvo ei ainakaan laske. Ne voi korjata ja kestävät periaatteessa vaikka satoja vuosia. Halvemmatkin luksuslaukut voi myydä. On varmasti eettisempää kuin ostaa muoviroskaa tai huonosti koneella ommeltuja nahkalaukkuja.

Tää ei ole totta. Muoti vaikuttaa. Jotkut Hermesin ja Chanelin klassikot pitävät arvonsa, mutta suurin osa menettää sen, vaikka olisivatkin miten käsityönä tehty. Kyllästyttää tää argumentti.

Ja miksi ostan luksuslaukkuja? Minulla ei tosin ole kovin montaa: Fendiltä bug bag, Chanelin musta caviarjumbo, Givencyn musta reppu, LV:n mahinanahkainen laukku ja Guccilta Blossom Bag niillä bambukahvoilla. Näyttävät kivoilta ja halusin jotain itselleni, mitä kaikilla ei ole. Siksi en valinnut tavanomaisia laukkuja. Minun ei tarvitse myydä niitä eteenpäin(niinkuin tietyillä fb kirpuilla näkee: hirveä osto/myyntikierre, koska ei jakseta säästää ja moneen ei ole varaa samaan aikaan), vaan voin ostaa just sen minkä haluan.

Tilasitko Givencyn reppusi eBaysta vai ostitko ihan basaarista Alanyan matkalla?

Vierailija
170/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska voin.

"miksi te miehet ostatte audeja 100 000:lla kun Nissanin saa 20 000:lla"?

Huono vertaus. Tonnin veska maksaa valmistaa kympin. 100ke auton prototyyppiä on ajatettu radalla tuhansia ja taas tuhansia tunteja. Sen pitää olla turvallinen ja kestävä. Henkesi on siitä riippuvainen jos matkustat esimerkiksi taksilla. 20ke Nissanin saa halvemmalla koska niitä tehdään paljon ja sen kehittämiskustannukset jakaantuu monen auton kesken. Auton mekaaninen kasaaminen on aika halpaa.

Mitä siinä käsilaukussa on kehittämistä? Miksi se maksaisi yhtään enempää? Suomessa noita näkee vain Seiskajulkkiksilla.

Vierailija
171/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuessani etelä-euroopassa näin,kuulin ja keskustelin näiden myyjien kanssa jotka melko täydellisiä feikki merkkilaukkuja myyvät. Hinnat pyörivät 30-80e ja mikä hauskinta tuttavani oli ostanut erittäin taidokkaasti tehdyn feikki merkkilaukun ja ollessamme mm. Puerto Banuksessa menimme erääseen liikkeeseen jossa samoja laukkuja myytiin 1800-3500e. Myyjä katseli tuttavani laukkua ja kyllä alkoi mairea palvelualttius ja myyjä vielä kysyi ai jaa sinä oletkin jo meidän käsilaukun ostanut ja halusi näyttää lisää ko. lompakoita ja laukkuja. Se niistä tonnien laukuista.

Vierailija
172/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta oman kokemuksen mukaan tietyt luxuslaukut ovat hyvä sijoitus. Vanhoja LV:n laukkuja kun on pistänyt myyntiin, niin kyllä niistä vähintään omansa on saanut pois. Vaikkakin ovat olleet käytössä useamman vuoden. Halpalaukuista tuskin olisi saanut paria euroa enempää kirpparilla. Myös oman chanelin hinta on noussut +50%. Luultavasti siitä pääsisi jo hyville voitoille myymällä. En kuitenkaan ole myymässä, koska laukku on edelleen uudenveroinen ja luultavasti menee käytössä vielä tulevat 10-20 vuotta. Ehkä siirtyy myös jonain päivänä tyttärelle.

Jokainen toki ostaa sen laukun mihin on varaa. Itse laitan ainakin etusijalle asumisen, ruuan, lapset ja hyvinvoinnin. Myös sijoittamiseen pitää käädä riittävästi. Sen jälkeen jos ylimääräistä jää niin joskus voi ostaa laukun. Tuskin siihen on kuitenkaan tarvetta pitkiin aikoihin. Ehkä kahden kolmen vuoden päästä ostan seuraavan, jos rahatilanne säilyy hyvänä.

Vierailija
173/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuessani etelä-euroopassa näin,kuulin ja keskustelin näiden myyjien kanssa jotka melko täydellisiä feikki merkkilaukkuja myyvät. Hinnat pyörivät 30-80e ja mikä hauskinta tuttavani oli ostanut erittäin taidokkaasti tehdyn feikki merkkilaukun ja ollessamme mm. Puerto Banuksessa menimme erääseen liikkeeseen jossa samoja laukkuja myytiin 1800-3500e. Myyjä katseli tuttavani laukkua ja kyllä alkoi mairea palvelualttius ja myyjä vielä kysyi ai jaa sinä oletkin jo meidän käsilaukun ostanut ja halusi näyttää lisää ko. lompakoita ja laukkuja. Se niistä tonnien laukuista.

Ootko tosissas?? Voi hyvää päivää. Jatka mielikuvitusmatkaasi.

Vierailija
174/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho olihan täällä vähintään yksi täysjärkinen

Vierailija
175/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nahkapala johon on kiinnitetty joku merkki.

Kyl on sellanen avaus, joka kertoo kysyjän asiantuntemuksesta ja vilpittömästä tiedonhalusta ja innostaa kovasti vastaamaan.

Muuten, miten nahkapalaan (vaikka siinä olisi lisäksi merkkikin) pakataan tavaroita? Liimalla, langalla, magneetilla?

Et ole kai koskaan nähnyt laukkua.

Se on yksinkertaisimmillaan pussi, jossa on hihna tai kahvat kantamista varten.

Vierailija
176/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi todella noloa kävellä feikki-laukku kädessä Marbellassa :D Itse en kehtisi käyttää feikkiä missään olosuhteissa. Feikit luikkarit erottaa jo kauas.

Vierailija
177/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan hyvää laukkua. Uusin on Adax: suosittelen laatutietoisille. Ajattelin, että Adaxini on uusi, mutta hyvä ihme, ei, se on ainakin 6 vuotta vanha. Näyttää uudelta.

Maksan laukusta sen verran kuin on tarvetta. Merkki ei brandina mua kiinnosta; vain laatu kiinnostaa.

Hyvä laukku on laadukasta nahkaa. Työnjälki on huoliteltu. Laukku seisoo pöydällä lässähtämättä tai kaatumatta. Se istuu hyvin olalle. Vuori on vaalea; sisältö näkyy hyvin. Laukku on helppo sulkea ja avata. Siinä on sopivasti erikokoisia taskuja. Kauniita yksityiskohtia. Kun ostan laukun, odotan sen kestävän uudennäköisenä vähintään 10 vuotta.

Hyvää ja kaunista ei hevillä löydä. Kun löytää, se kannattaa ostaa. Adaxini ostin laukkuliikkeen loppuunmyynnistä naurettavaan 130 €.n hintaan.

Vierailija
178/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi todella noloa kävellä feikki-laukku kädessä Marbellassa :D Itse en kehtisi käyttää feikkiä missään olosuhteissa. Feikit luikkarit erottaa jo kauas.

Mikä on luikkari? Liukkari?

Vierailija
179/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä rahaa laukkuihin 20-30 euroa enempää, tai koruihin, kelloihin muutenkaan yhtään mihinkään turhuuteen.

Vierailija
180/211 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne ylimääräiset rahat pitää tunkea, jos niillä ei saisi ostaa itseä miellyttäviä juttuja, elämyksiä, tavaroita jne.?

Eikö sinua yhtään harmita, että sen yhden laukun hinnalla saisit kymmeniä muita miellyttäviä juttuja, elämyksiä ja tavaroita? Onko se laukusta tuleva elämys tosiaan niin iso?  Vai onko ongelmasi tosiaan, että sinulla on liikaa rahaa etkä tiedä, mihin sen saisit tuhlattua? 

Luetunymmärtämisesi on nolla. En ole hän joka alkuperäinen kirjoittaja. Mene peiton alle tavaamaan uudestaan mistä kyse.

Kerro nyt toki, mistä tuossa on kyse. En ymmärrä, vaikka luen miten monta kertaa. Minusta tuossa sanotaan, että laukkuja ostetaan, koska halutaan ostaa miellyttäviä juttuja. Minä kysyin, että onko se tosiaan niin hieno elämys, että siihen kannattaa tuhlata tuhansia euroja, kun sillä rahalla saisi monia muitakin miellyttäviä juttuja? Mitä kohtaa minä en nyt mielestäsi ymmärtänyt? 

Voin kertoa, että luikkarin laukku on hieno elämys joka päivä. Toisaalta laitan vuodessa parikymmentä tonnia perheen lomamatkaan. Pari huvilaa vuokrattuna Floridasta, uima-altaineen. Pahoittelen, ettei sinulla ole siihen varaa kuten ei myöskään merkkilaukkuihin tai eliittilukioihin tai saati että olisit synnyttänyt jenkeissä, jolloin lapsesi olisivat myös amerikan kansalaisia.

Ja tuosta kaikesta maallisesta mammonasta huolimatta hengaat av-palstalla! :D Mahtaa elämäsi olla pohjimmiltaan aika tyhjää.