Kerro joku harvinainen etunimi, jonka olet joskus kuullut!
Minä aloitan: kun olin pieni, naapurissamme asui Taisia (syntynyt varmaan joskus 1930-luvulla, siis nainen).
Kotikylälläni on kuulemma asunut joskus 1960-luvun tietämillä mies, jonka etunimi oli Keiju.
Kommentit (175)
mutta teoriassa mahdollinen nimi, koska molemmat nimet on jo annettu tytöille useampaankin kertaan...
ja tietenkin lausutaan eelin. Mutta en ymmärrä, mitä tekee tässä ketjussa, yhtä eksoottinen nimi kuin esimkerkiksi Marika (ja samalla tavalla se voi hihityttää lapsenmielisiä.)
Pili
Polle
Heppu
Misu
Hani
Lehti
Juntti
Osma
Reva
Pepa
Lerssi
Koko
mutta toi Pälvijaana on aika Öh kauniisti sanottuna outo.
samoin Maddox. Ei ne julkkikset osaa sen paremmin!
no en ollut ikinä kuullut, että kenenkään nimi olisi Elin, enkä kyllä mitään ihmisen elintä tuossa ajatellut, kirjoitinpahan vain mielestäni harvinaisen nimen. En tiennyt, että ei ole harvinainen, anteeksi. Olisi pitänyt kai tarkistaa.
etunimi jonka koskaan olen kuullut on Kati-Pupita. Tällainen nimi eräällä työpiireissä tapaamallani ihmisellä.
Enpä ole muilla kuullut. 1. työpaikalla ollut nainen, 2. luokkakaveri.
Kenen mielestä Elin voi olla outo nimi?
Elin, Edith jne. vanhoja, kauniita, ruotsinkielisiä nimiä, joita uskoakseni löytyy aika monen suomalaisen suvusta.
Fiakin on aika yleinen ruotsinkielinen nimi. taitaa olla alkujaan Sofian lempinimi, josta sitten tullutkin "oikea" nimi.
Ja lausutaan tietenkin "fiia" samoin kuin Elin on tosiaan Eelin.
meidän on suomalaisesta näkökulmasta vaikea arvioida miltä esim. tuo Maddox kuulostaa englanninkielisessä ympäristössä. Se voi siellä olla ihan hyvän kuuloinen nimi, vaikka meidän korvaan kuulostaisikin oudolle.
Kiitos muuten tästä ketkusta, löysin ihanan nimen meidän tulevalle pienokaiselle! :)
Mistä te tuon olette nykäisseet?
Samoin voisin väittää, että jonkun etunimi on pikkugee.
oli minusta aika erikoinen. Siis perinteinen nimi, mutta suomalaistettu kirjoitusasu.
Ei mikään ihme että ovat todella harvinaisia.
mutta teoriassa mahdollinen nimi, koska molemmat nimet on jo annettu tytöille useampaankin kertaan...